Topic: Troleibuze
23 posts, 10018 views
📖 Pagination options
- Robert24
-
Posted:
-
Troleibuze
Robert24
In Salzburg transportul public principal este realizat cu troleibuze.
Operatorul este ObusSLB, parte a concernului Salzburg AG.
Cu o lungime de aproape 150km, reteaua de troleibuze din Salzburg este una din cele mai mari din vestul Europei.
Prima linie de troleibuz a fost infiintata la 1 octombrie 1940 intre Siegmundsplatz si Maxglan si s-a numit "M", azi parte componenta a liniei 1. In 2015, se vor sarbatori 75 de ani de troleibuz in Salzburg.
Astazi sunt in exploatare sunt 11 linii: 1-8, 10, 12 si 14. (Linia 14 functioneaza doar pe perioada scolii).
La adresa http://www.salzburg-ag.at/verkehr/obus/fahrplan puteti gasi harta traseelor si programele de ciruculatie.
La data de 18 iulie 2014, acestea sunt deservite de 102 troleibuze. Intr-o zi de lucru in timpul scolii sunt in exploatare curenta 90 de troleibuze.
Parcul circulant este format din urmatoarele tipuri de troleibuze (toate sunt articulate cu exceptia primului):
- Steyer cu echipare Kiepe produs in 1989. Are numarul de parc 109. Este troleibuz pentru muzeu, dar la nevoie este scos in traseu.
- Gräf & Stift cu echipare Kiepe, produs in 1985. Are numarul de parc 178. Este troleibuz pentru muzeu, dar la nevoie este scos in traseu. Este poreclit "Trolli"
- Gräf & Stift cu echipare Kiepe, produse intre 1988 si 1994. Sunt singurele cu podea inalta. In exploatare au ramas 14 buc in intervalul 202-227. In general sunt tinute ca rezerve.
- Gräf & Stift / MAN cu echipare Kiepe, produse intre 1994 si 1997. Sunt 23 buc in intervalele 229-238 si 240-252.
- Van Hool cu echipare Kiepe, fara motor termic auxiliar, produse intre 2000 si 2003. Sunt 17 buc in intervalul 262-278.
- Van Hool cu echipare Kiepe, cu motor termic auxiliar, produse in 1995 (2 buc - prototipuri: 259 si 260), in 2000 (1 buc - 261) si 2003-2005 (12 buc - 279-290). In total sunt 15 buc.
- Solaris Trolino 18 cu echipare Cegelec, cu motor termic auxiliar, produse intre 2009 si 2010. Sunt 15 buc in intervalul 301-315 si 4 buc (316-319) produse in 2005, aduse SH din La Chaux-de-Fonds (Elvetia) in 2013.
- Solaris Trolino 18 MetroStyle cu echipare Cegelec, cu motor termic auxiliar, produse incepand cu 2012. Vor fi 36 buc. La data de 18 iulie 2014 erau aduse 12 buc in intervalul 321-332.
In Salzburg transportul public principal este realizat cu troleibuze.
Operatorul este ObusSLB, parte a concernului Salzburg AG.
Cu o lungime de aproape 150km, reteaua de troleibuze din Salzburg este una din cele mai mari din vestul Europei.
Prima linie de troleibuz a fost infiintata la 1 octombrie 1940 intre Siegmundsplatz si Maxglan si s-a numit "M", azi parte componenta a liniei 1. In 2015, se vor sarbatori 75 de ani de troleibuz in Salzburg.
Astazi sunt in exploatare sunt 11 linii: 1-8, 10, 12 si 14. (Linia 14 functioneaza doar pe perioada scolii).
La adresa http://www.salzburg-ag.at/verkehr/obus/fahrplan puteti gasi harta traseelor si programele de ciruculatie.
La data de 18 iulie 2014, acestea sunt deservite de 102 troleibuze. Intr-o zi de lucru in timpul scolii sunt in exploatare curenta 90 de troleibuze.
Parcul circulant este format din urmatoarele tipuri de troleibuze (toate sunt articulate cu exceptia primului):
- Steyer cu echipare Kiepe produs in 1989. Are numarul de parc 109. Este troleibuz pentru muzeu, dar la nevoie este scos in traseu.
- Gräf & Stift cu echipare Kiepe, produs in 1985. Are numarul de parc 178. Este troleibuz pentru muzeu, dar la nevoie este scos in traseu. Este poreclit "Trolli"
- Gräf & Stift cu echipare Kiepe, produse intre 1988 si 1994. Sunt singurele cu podea inalta. In exploatare au ramas 14 buc in intervalul 202-227. In general sunt tinute ca rezerve.
- Gräf & Stift / MAN cu echipare Kiepe, produse intre 1994 si 1997. Sunt 23 buc in intervalele 229-238 si 240-252.
- Van Hool cu echipare Kiepe, fara motor termic auxiliar, produse intre 2000 si 2003. Sunt 17 buc in intervalul 262-278.
- Van Hool cu echipare Kiepe, cu motor termic auxiliar, produse in 1995 (2 buc - prototipuri: 259 si 260), in 2000 (1 buc - 261) si 2003-2005 (12 buc - 279-290). In total sunt 15 buc.
- Solaris Trolino 18 cu echipare Cegelec, cu motor termic auxiliar, produse intre 2009 si 2010. Sunt 15 buc in intervalul 301-315 si 4 buc (316-319) produse in 2005, aduse SH din La Chaux-de-Fonds (Elvetia) in 2013.
- Solaris Trolino 18 MetroStyle cu echipare Cegelec, cu motor termic auxiliar, produse incepand cu 2012. Vor fi 36 buc. La data de 18 iulie 2014 erau aduse 12 buc in intervalul 321-332.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Salzburg: troleibuze
Robert24
Troleibuzele de muzeu Steyer - 109 si Gräf & Stift - 178
Troleibuzele de muzeu Steyer - 109 si Gräf & Stift - 178
SLZ 109.jpg (388.56 KB; downloaded 6013 times)
SLZ 178.jpg (382.8 KB; downloaded 6012 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Salzburg: troleibuze
Robert24
Troleibuz Gräf & Stift / MAN cu echipare Kiepe, cu podea joasa - 231
Troleibuz Gräf & Stift / MAN cu echipare Kiepe, cu podea joasa - 231
SLZ 231.jpg (346.79 KB; downloaded 6013 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Salzburg: troleibuze
Robert24
Troleibuz VanHool - 276
Troleibuz VanHool - 276
SLZ 276.jpg (352.25 KB; downloaded 6013 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Salzburg: troleibuze
Robert24
Cel mai nou troleibuz Solaris Trolino 18 standard - 315
Cel mai nou troleibuz Solaris Trolino 18 standard - 315
SLZ 315.jpg (313.3 KB; downloaded 6015 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Salzburg: troleibuze
Robert24
Solaris Trolino 18 MetroStyle - 321 (primul din serie)
329 in garaj, pregatindu-se de iesire in traseu
Solaris Trolino 18 MetroStyle - 321 (primul din serie)
SLZ 321.jpg (321.92 KB; downloaded 6016 times)
329 in garaj, pregatindu-se de iesire in traseu
SLZ 329.jpg (306.64 KB; downloaded 6016 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Salzburg: troleibuze
Robert24
In muzeu este prezent si cel mai vechi troleibuz functional din Salzburg.
Este vorba de modelul ÜHIIIs fabricat in 1957 de Waggonfabrik Uerdingen in cooperare cu Henschel-Werke. Salzurg a detinut 3 astfel de troleibuze intre 1956 si 1976. Totusi acesta nu este un troleibuz care a circulat in Salzburg, ci in orasul german Solingen (unde a avut nr. de parc 40). A fost adus in 2007 de la un muzeu din Anglia si detine numarul de parc 123.
Ocazional, acesta circula prin Salzburg pentru turisti. Este prezent si la diverse evenimente, printre care si Festivalul Salzburg.
Si o imagine cu el un pic mai veche de pe site-ul http://www.salzburg-ag.at/
In muzeu este prezent si cel mai vechi troleibuz functional din Salzburg.
Este vorba de modelul ÜHIIIs fabricat in 1957 de Waggonfabrik Uerdingen in cooperare cu Henschel-Werke. Salzurg a detinut 3 astfel de troleibuze intre 1956 si 1976. Totusi acesta nu este un troleibuz care a circulat in Salzburg, ci in orasul german Solingen (unde a avut nr. de parc 40). A fost adus in 2007 de la un muzeu din Anglia si detine numarul de parc 123.
Ocazional, acesta circula prin Salzburg pentru turisti. Este prezent si la diverse evenimente, printre care si Festivalul Salzburg.
salz123.jpg (372.89 KB; downloaded 5939 times)
salz123a.jpg (294.43 KB; downloaded 5939 times)
salz123b.jpg (306.38 KB; downloaded 5939 times)
Si o imagine cu el un pic mai veche de pe site-ul http://www.salzburg-ag.at/
obus_123_1_7bc6610aae.jpg (125.87 KB; downloaded 5941 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Salzburg: troleibuze
Gabi23
Trolli este decorat în interior cu diferite fotografii şi informaţii istorice, amintind chiar şi de colaborarea dintre SLB şi Meditur Mediaş, unde au ajuns de-a lungul anilor mai multe troleibuze. Este interesantă fotografia cu paralela dintre un trolebuz modern la vremea lui şi o epavă românească.
Robert24 wrote:
- Gräf & Stift cu echipare Kiepe, produs in 1985. Are numarul de parc 178. Este troleibuz pentru muzeu, dar la nevoie este scos in traseu. Este poreclit "Trolli"
Trolli este decorat în interior cu diferite fotografii şi informaţii istorice, amintind chiar şi de colaborarea dintre SLB şi Meditur Mediaş, unde au ajuns de-a lungul anilor mai multe troleibuze. Este interesantă fotografia cu paralela dintre un trolebuz modern la vremea lui şi o epavă românească.
178 - 18.07.2014.JPG (289.64 KB; downloaded 5931 times)
178 - 18.07.2014 (1).JPG (402.88 KB; downloaded 5931 times)
178 - 18.07.2014 (2).JPG (350.75 KB; downloaded 5930 times)
178 - 18.07.2014 (3).JPG (365.66 KB; downloaded 5931 times)
178 - 18.07.2014 (4).JPG (169.83 KB; downloaded 5930 times)
178 - 18.07.2014 (5).JPG (378.79 KB; downloaded 5930 times)
178 - 18.07.2014 (6).JPG (330.96 KB; downloaded 5930 times)
178 - 18.07.2014 (7).JPG (284.1 KB; downloaded 5930 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Salzburg: troleibuze
Gabi23
Gräf & Stift
201, 206, 211, 214 şi 228 sunt retrase din circulaţie, fiind scoase din parcul SLB, urmând să fie cedate altor oraşe. 201 va deveni troleibuz pentru colecția muzeului, urmând să fie restaurat. 211 şi 228 vor lua sigur drumul spre România, urmând să ajungă la Meditur Mediaş, unde mai sunt "frăţiorii" 205 şi 207. Şi sunt şanse să li se alăture şi 206.
Din cele aflate încă circulaţie, dar folosite cât mai puţin, decât dacă este strict necesar:
Gräf & Stift
201, 206, 211, 214 şi 228 sunt retrase din circulaţie, fiind scoase din parcul SLB, urmând să fie cedate altor oraşe. 201 va deveni troleibuz pentru colecția muzeului, urmând să fie restaurat. 211 şi 228 vor lua sigur drumul spre România, urmând să ajungă la Meditur Mediaş, unde mai sunt "frăţiorii" 205 şi 207. Şi sunt şanse să li se alăture şi 206.
206 - 18.07.2014.JPG (354.45 KB; downloaded 5934 times)
228 - 18.07.2014.JPG (355.66 KB; downloaded 5935 times)
Din cele aflate încă circulaţie, dar folosite cât mai puţin, decât dacă este strict necesar:
212 - 18.07.2014.JPG (367.66 KB; downloaded 5934 times)
222 - 18.07.2014.JPG (382.5 KB; downloaded 5933 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Salzburg: troleibuze
Gabi23
Gräf & Stift / MAN
230, 242, 251, 252
Gräf & Stift / MAN
230, 242, 251, 252
230 - 18.07.2014.JPG (380.32 KB; downloaded 5934 times)
242 - 18.07.2014.JPG (443.1 KB; downloaded 5933 times)
251 - 18.07.2014.JPG (353.71 KB; downloaded 5936 times)
252 - 18.07.2014.JPG (383.93 KB; downloaded 5934 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Salzburg: troleibuze
Gabi23
Van Hool fără motor termic auxiliar:
262, 270, 272
Van Hool fără motor termic auxiliar:
262, 270, 272
262 - 18.07.2014.JPG (368.64 KB; downloaded 5937 times)
270 - 18.07.2014.JPG (327.02 KB; downloaded 5937 times)
272 - 18.07.2014.JPG (349.65 KB; downloaded 5936 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Salzburg: troleibuze
Gabi23
Van Hool cu motor termic auxiliar:
282
Van Hool cu motor termic auxiliar:
282
282 - 18.07.2014.JPG (377.89 KB; downloaded 5934 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Salzburg: troleibuze
Gabi23
Solaris Trolino 18
Sunt mici diferenţe de design între cele achiţionate noi şi cele SH. Cele 4 aduse SH au fost trecute şi printr-o cosmetizare.
311, 313, 317
Solaris Trolino 18
Sunt mici diferenţe de design între cele achiţionate noi şi cele SH. Cele 4 aduse SH au fost trecute şi printr-o cosmetizare.
311, 313, 317
311 - 18.07.2014.JPG (366.28 KB; downloaded 5933 times)
313 - 18.07.2014.JPG (371.19 KB; downloaded 5934 times)
317 - 18.07.2014.JPG (363.85 KB; downloaded 5934 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Salzburg: troleibuze
Gabi23
Solaris Trolino 18 MetroStyle
Sunt troleibuze nişte bijuterii cu captatori . Au AC, design foarte modern, scaune confortabile, uşor de condus şi dispun de motor auxiliar.
Solaris Trolino 18 MetroStyle
Sunt troleibuze nişte bijuterii cu captatori . Au AC, design foarte modern, scaune confortabile, uşor de condus şi dispun de motor auxiliar.
324 - 18.07.2014.JPG (345.87 KB; downloaded 5933 times)
324 - 18.07.2014 (1).JPG (319.24 KB; downloaded 5934 times)
324 - 18.07.2014 (2).JPG (370.75 KB; downloaded 5935 times)
321 - 18.07.2014.JPG (343.38 KB; downloaded 5933 times)
327 - 18.07.2014.JPG (411.29 KB; downloaded 5935 times)
329 - 18.07.2014.JPG (369.08 KB; downloaded 5934 times)
329 - 18.07.2014 (1).JPG (263.82 KB; downloaded 5933 times)
329 - 18.07.2014 (2).JPG (369.57 KB; downloaded 5933 times)
329 - 18.07.2014 (3).JPG (215.1 KB; downloaded 5934 times)
📖 Pagination options