Viena: U-Bahn (metroul)

Transportul în comun și infrastructura din Austria

Re: Viena: U-Bahn (metroul)

Mesajde Gabi23 » Mie, 30 Iul 2014, 17:44

La Viena diferenţa dintre tren şi peron este destul de mică. Ei nu s-au apucat să taie peroanele asemeni bufonilor de la Bucureşti!

peron.JPG
peron.JPG (346.49 KiB) Vizualizat de 849 ori
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 9558
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: Viena: U-Bahn (metroul)

Mesajde Robert24 » Mie, 03 Iun 2015, 22:22

Metrou automat in Viena

"Viitoarea linie de metrou (U-Bahn) - U5 va beneficia de operare driverless", a anuntat ieri Wiener Linien - operatorul de transport vienez.

Directorul General Günter Steinbauer a precizat ca linia U5 reprezinta o buna oportunitate pentru a testa operarea complet automata. Astfel, se vor putea asigura rebrusari mai rapide la capetele de linie, un serviciu regulat si un timp redus la minim in cazul aparitiei vreunei probleme. Iar angajatii vor putea oferi servicii orientate catre clienti, in loc sa conduca aceste trenuri.

Prima etapa a constructiei liniei U5 are in vedere folosirea tronsonului Karlsplatz – Rathaus (pe linia existenta U2) si realizarea unui tronson nou pana la Frankhplatz - Altes AKH, tronson prevazut spre finalizare in 2023. Statiile vor fi echipate cu pereti si usi de sticla pentru prevenirea accidentelor.

In perioada urmatoare va avea loc o licitatie pentru achizitionarea a 45 de trenuri, incluzand si servicii de mentenanta. Aceste trenuri vor fi folosite pe linia noua U5, dar si pe liniile U1 si U4 (unde vor opera cu conductor). Aceste trenuri vor inlocui si 24 de rame vechi. Trenurile vor avea instalatii de aer conditionat, sisteme de supraveghere CCTV si sisteme moderne pentru informarea pasagerilor.

Selectarea castigatorului va fi anuntata spre sfarsitul anului 2016, livrarea trenurilor fiind prognozata pentru 2020 - 2029.

Sursa: Wiener Linien

u5.jpg
u5.jpg (75.92 KiB) Vizualizat de 717 ori
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2017: 27.002 mile (50.007 km) în aer / 4.040 km pe calea ferată
2018: 21.221 mile (39.301 km) în aer / 2.100 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 8108
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Re: Viena: U-Bahn (metroul)

Mesajde Mihai Nicolae » Sâm, 07 Ian 2017, 14:04



Mihai Nicolae
Membru Bronze
 
Mesaje: 415
Membru din: Sâm, 06 Feb 2016, 21:45

Re: Viena: U-Bahn (metroul)

Mesajde Mihai Nicolae » Sâm, 07 Ian 2017, 14:05

Trenul 3802 intrând în stația de metrou Krieau
Fişiere ataşate
15871741_1799402210312677_5574898907298048001_n.jpg
15871741_1799402210312677_5574898907298048001_n.jpg (79.74 KiB) Vizualizat de 505 ori
Mihai Nicolae
Membru Bronze
 
Mesaje: 415
Membru din: Sâm, 06 Feb 2016, 21:45

Re: Viena: U-Bahn (metroul)

Mesajde Robert24 » Sâm, 07 Ian 2017, 16:06

Krieau?
Nu exista asa ceva pe U1, ci pe U2.
Probabil ai vrut sa spui Kagran!
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2017: 27.002 mile (50.007 km) în aer / 4.040 km pe calea ferată
2018: 21.221 mile (39.301 km) în aer / 2.100 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 8108
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Re: Viena: U-Bahn (metroul)

Mesajde BodoMinea » Dum, 08 Ian 2017, 14:02

Sistemul de metrou U-Bahn din Viena, deși nu l-am folosit prea mult mi-a lăsat o impresie foarte bună (totuși sunt austrieci, deci nu e de mirare - mereu au fost un exemplu la capitolul infrastructură): automatele de bilete funcționau și cu cash și cu card, accesul era ușor, sistemul de informare precis și ușor de înțeles, totul bine pus la punct și semnalizat, curat, luminos, deschis. Confortabil, spațios și cu aer condiționat, cel puțin în ramele cu care am mers eu. Super! :) Să tot mergi cu transportul în comun...



Alimentarea se face prin șina a3-a, în afară de linia U6, operată ca metrou ușor, unde trenurile se alimentează prin pantograf de la firul de catenară - asta pentru că o parte din această magistrală folosește linii existente în prealabil care aveau deja alimentarea prin cablu. Și U4 s-a construit adaptând rețeaua de tramvai dar aceasta a fost adaptată pentru a folosi șina a3-a.

Tren de metrou Tip V în stația Wien Westbahnhof.
20160902_161657.jpg
20160902_161657.jpg (332.38 KiB) Vizualizat de 468 ori

20160902_161700.jpg
20160902_161700.jpg (316.88 KiB) Vizualizat de 468 ori

20160902_170021.jpg
20160902_170021.jpg (231.52 KiB) Vizualizat de 468 ori

20160902_160841.jpg
20160902_160841.jpg (332.31 KiB) Vizualizat de 468 ori

20160902_170027.jpg
20160902_170027.jpg (217.52 KiB) Vizualizat de 468 ori
TREN km 2018: 2529, 2017: 5850, 2016: 3500, 2015: 1200 | AUTO km 2018: 1890, 2017: 4700, 2016: 5400, 2015: 5100, 2014: 2800
✈ km 2018: 735, 2017: 19732, 2016: 6850 | Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 568
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Re: Viena: U-Bahn (metroul)

Mesajde andrei11 » Dum, 08 Ian 2017, 14:54

Ultima fotografie, cea cu bara înflorită mă unge pe suflet, pentru cârcotaşi. :D
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 12849
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Viena: U-Bahn (metroul)

Mesajde punmeister » Dum, 08 Ian 2017, 15:14

Si pe mine ma ung pe suflet scaunele din plastic, prezente atat pe ULF-uri cat si pe tipul V. Tot pentru carcotasi. :twisted:
Avatar utilizator
punmeister
Membru Silver
 
Mesaje: 1402
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Viena: U-Bahn (metroul)

Mesajde punmeister » Dum, 11 Mar 2018, 16:13

Viena prezinta noul model de metrou automat

La 8 martie, Consilierul pe probleme de mediu al Vienei, Ulli Sima, Wiener Linien GmbH si Siemens au prezentat modelul noului tren de metrou din Viena. Incepand cu 2024, acestea vor circula pe linia complet automata U5 din capitala Austriei, insa vehiculele pot fi operate si in sistem semi-automat sau manual, pe liniile existente. Conform programului, livrarea trenurilor va incepe la jumatatea lui 2020 si se va incheia pana in 2030. Trenurile vor fi realizate la fabrica Siemens din Viena.
Trenurile cu sase vagoane vor avea caracteristicile celor aflate deja in operare in oras, indeplinind, in acelasi timp, cele mai moderne standarde internationale de siguranta. Vehiculele nu au usi la interior, acesta fiind deschis si luminos. Scaunele sunt asezate astfel incat sa ofere mai mult spatiu, sa optimizeze fluxurile de calatori si sa faciliteze accesul persoanelor in scaun cu rotile, precum si spatiile multifunctionale. Peretele transparent care desparte cabina mecanicului de spatiul dedicat pasagerilor, le ofera acestora din urma o noua perspectiva asupra liniei de metrou.
Metrourile sunt proiectate sa circule cu o viteza maxima de 80 km/h si au o capacitate de 928 de calatori si 200 de scaune. Vehiculele sunt echipate cu un nou sistem de informare – FGI Plus care ofera pasagerilor directiile de ruta, inclusiv informatii cu privire la legaturi posibile chiar inainte de a ajunge in statie.
„Vom avea un tren de ultima generatie care sa se potriveasca infrastructurii noastre si care ofera un raport calitate-pret foarte bun. Parteneriatul cu Siemens, alaturi de contractul de intretinere, asigura cel mai ridicat nivel de calitate a trenurilor in beneficiul calatorilor nostri pentru o perioada lunga de timp”, a declarat Günter Steinbauer, Director al Wiener Linien.
Trenurile au o structura usoara, peste 90% din materialele utilizate fiind reciclabile. Sistemul de iluminat cu LED si cele de incalzire si aer conditionat asigura un consum scazut de energie al trenurilor. In timpul operarii, energia generata la franare este reintrodusa in sistemul de tractiune al trenurilor.
La sfarsitul lui 2017, operatorul Wiener Linien a acordat companiei Siemens contractul pentru livrarea a 34 de trenuri de metrou complet automate, cu optiunea de a achizitiona 11 trenuri suplimentare. Conform contractului, Siemens va furniza serviciile de intretinere pentru trenuri.

Imagine

Imagine

Imagine

BTW, contractul pentru tipul X se ridica la 550 de milioane de euro (undeva la 16 milioane de euro/tren), ce include si mentenanta pe 24 de ani (!!!).
Avatar utilizator
punmeister
Membru Silver
 
Mesaje: 1402
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Viena: U-Bahn (metroul)

Mesajde WT_fan06 » Dum, 18 Mar 2018, 12:41



Avatar utilizator
WT_fan06
Membru Bronze
 
Mesaje: 676
Membru din: Dum, 23 Iul 2017, 18:49

Anterior

Înapoi la Austria / Österreich


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori