Istorie vehicule - discuții diverse

Totul despre autobuzele, troleibuzele și tramvaiele din istoria transportului în comun din București

Re: Istorie vehicule - discuții diverse

Mesajde rosetti61 » Mie, 23 Ian 2019, 01:57

Din ce vad sunt si 2 retele de troleibuz, una la margine si una pe banda de dincolo de scuar; sa mai fi ramas urme ale vechii retele folosite cand troleibuzele aveau terminus la Piata de Flori (1848)?
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1308
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: Istorie vehicule - discuții diverse

Mesajde ADK » Mie, 23 Ian 2019, 22:31

Cel puțin în acea perioadă, încă erau în mare folosință.
Un autobuz IK4 folosit în poligonul de școlarizare Titan.
2017-11-09_043635.jpg
Sursa: arhiva RATB (STB)
2017-11-09_043635.jpg (126.11 KiB) Vizualizat de 486 ori
R.I.P. B42FER/175 (1991-2007), B09LGS/746 (1994-2010), B08NJL/735 (1994-2011) :-(
Mi-e dor de Bucureștiul de altădată!
Avatar utilizator
ADK
 
Mesaje: 835
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09
Localitate: Sat Udați-M, com. Smeeni, jud. Buzău

Re: Istorie vehicule - discuții diverse

Mesajde anndrei » Lun, 28 Ian 2019, 23:56

#ADK, acele faruri au existat si pe unele camioane DAC din fabrica. Erau mai mari fata de farurile de pe Dacie. Ele se aprindeau in felul urmator: lumina de intalnire (faza scurta) cele din exterior. Lumina de drum (faza lunga) cele din exterior treceau pe faza lunga plus cele din interior care se aprindeau. Deci pe faza lunga se aprindeau toate cele 4 faruri si era un avantaj. Autobuzele DAC 112 UDM nu au fost echipate din fabrica cu acest model de faruri si nici cele hidramate. Aveau optional proiectoarele de ceata rotunde in bara (galbene mici la primele modele si albe mari la modelele mai noi).
anndrei
 
Mesaje: 1072
Membru din: Sâm, 12 Mar 2011, 17:52

Re: Istorie vehicule - discuții diverse

Mesajde ADK » Mar, 29 Ian 2019, 13:08

Într-adevăr aşa se aprindeau, şi toate 4 faruri aveau şi becuri de poziție. Asemenea iluminat aveau cel puțin 3 Ikarusuri ploieştene (2075, 2145 şi 2292). :)
R.I.P. B42FER/175 (1991-2007), B09LGS/746 (1994-2010), B08NJL/735 (1994-2011) :-(
Mi-e dor de Bucureștiul de altădată!
Avatar utilizator
ADK
 
Mesaje: 835
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09
Localitate: Sat Udați-M, com. Smeeni, jud. Buzău

Re: Istorie vehicule - discuții diverse

Mesajde anndrei » Mar, 29 Ian 2019, 14:41

Nu aveau becuri de pozitie in faruri! Nici Daciile si nici DAC-urile (camioanele). Aveau lampi separate de pozitie. La Ikarus este asa cum spui tu. Si autobuzele DAF aveau in toate cele 4 faruri becuri de pozitie.
anndrei
 
Mesaje: 1072
Membru din: Sâm, 12 Mar 2011, 17:52

Re: Istorie vehicule - discuții diverse

Mesajde ADK » Mar, 29 Ian 2019, 15:39

Eu parcă așa îmi amintesc... :?
Imagine
Imagine
Sursa: ratb.stfp.net

Daciile nu, într-adevăr aveau lămpi de poziție separate (în care includeau și semnalizările).
R.I.P. B42FER/175 (1991-2007), B09LGS/746 (1994-2010), B08NJL/735 (1994-2011) :-(
Mi-e dor de Bucureștiul de altădată!
Avatar utilizator
ADK
 
Mesaje: 835
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09
Localitate: Sat Udați-M, com. Smeeni, jud. Buzău

Re: Istorie vehicule - discuții diverse

Mesajde anndrei » Mar, 29 Ian 2019, 15:46

Acele faruri sunt de camion DAC. La cele de Dacie pe langa faptul ca erau mai mici diferea si pozitia lor. Cele de faza scurta erau mai in interior iar cele de lunga mai in exterior. Ideea este ca trebuia modificata si instalatia electrica, deoarece in loc de doua becuri se aprindeau 4 iar consumul era dublu.
Pe faza scurta cred ca erau mai bune cele dreptunghiulare. Diferenta mare era pe faza lunga unde se aprindeau 4 faruri.
Si iluminatul din interior (lampi model ,,farfurii") avea doua faze. Pe o faza se aprindea cate un bec mic, de pozitie in fiecare lampa iar pe a doua faza se aprindea unul de putere mai mare. (18W parca)
Lampa de la numar (cea de plastic) avea unul sau doua becuri ,,cirese" parca si nu sofite.
Firmele laterale si spate erau luminate (echipare din fabrica) cu cate doua becuri ,,cireasa" iar cea din fata cu 4 becuri.
anndrei
 
Mesaje: 1072
Membru din: Sâm, 12 Mar 2011, 17:52

Re: Istorie vehicule - discuții diverse

Mesajde ADK » Mar, 29 Ian 2019, 16:20

Lămpile din interior într-adevăr aveau 2 poziții de iluminat, cea de ”veghe” (cu becuri de 4w, identice celor de poziție) și cea principală (cu becuri de 21w, identice celor de semnalizări). Lampa pe număr (cea clasică, cum o avea 2651 în față pusă de titular) îmi amintesc că folosea vreo 3 becuri sofit, cu puterea de 5 sau 10w. Cele moderne, identice și Daciilor Pick-Up foloseau becuri auxiliare de 5w (cu același soclu ca la 21w). Revenind la lămpile interioare, exista și o diferență de aprindere între DAC și Ikarus (înafară că la Ikarus doar o lampă folosea 5 becuri sofit :shock:). Cele de DAC se aprindeau pe partea stânga și/sau din dreapta, iar la Ikarus în zig-zag sau toate. Lampa din cabina șoferului era identică celor din salon, doar că noaptea în garaj din cauza luminii prea slabe se punea lângă și un bec de far H4 (cu puterea de 40/45w sau 55/60w).
R.I.P. B42FER/175 (1991-2007), B09LGS/746 (1994-2010), B08NJL/735 (1994-2011) :-(
Mi-e dor de Bucureștiul de altădată!
Avatar utilizator
ADK
 
Mesaje: 835
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09
Localitate: Sat Udați-M, com. Smeeni, jud. Buzău

Re: Istorie vehicule - discuții diverse

Mesajde anndrei » Mar, 29 Ian 2019, 19:57

Nu, becurile mari din lampile din salon (originale) erau de 18W. Becuri sofite la numarul de inmatriculare cred ca aveau lampile din tabla nu din plastic. Se mai inseria un bec de far si la aeroterma de la picioarele soferului pentru a functiona la turatie mai mica. :lol:
Unii soferi isi mai puneau un buton de orpire a motorului/frana de motor pe schimbatorul de viteze.
anndrei
 
Mesaje: 1072
Membru din: Sâm, 12 Mar 2011, 17:52

Re: Istorie vehicule - discuții diverse

Mesajde ADK » Mar, 29 Ian 2019, 20:25

Unii soferi isi mai puneau un buton de orpire a motorului/frana de motor pe schimbatorul de viteze.

Așa aveam la Ikarus, un buton așezat lângă manetă pentru frâna de motor (și spre rușinea mea, nu-mi mai aduc aminte cum se făceau legăturile :| :oops:).
Se mai inseria un bec de far si la aeroterma de la picioarele soferului pentru a functiona la turatie mai mica. :lol:

Îmi aduc aminte! :D Colegul nostru Victor92 a surprins un autobuz DAC din Craiova cu o înserare de genul. ;)
Imagine
R.I.P. B42FER/175 (1991-2007), B09LGS/746 (1994-2010), B08NJL/735 (1994-2011) :-(
Mi-e dor de Bucureștiul de altădată!
Avatar utilizator
ADK
 
Mesaje: 835
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09
Localitate: Sat Udați-M, com. Smeeni, jud. Buzău

Re: Istorie vehicule - discuții diverse

Mesajde anndrei » Mar, 29 Ian 2019, 20:30

Aoleu ce este acolo :o . Becul se lega in serie pe circuitul ventialtorului pentru a-i scadea turatia si a da aerul mai fierbinte.
#ADK, ai fost sofer pe Ikarus?
anndrei
 
Mesaje: 1072
Membru din: Sâm, 12 Mar 2011, 17:52

Re: Istorie vehicule - discuții diverse

Mesajde ADK » Mar, 29 Ian 2019, 20:40

Nu, tatăl meu a fost o perioadă destul de bună. Eram mereu cu el. ;)
R.I.P. B42FER/175 (1991-2007), B09LGS/746 (1994-2010), B08NJL/735 (1994-2011) :-(
Mi-e dor de Bucureștiul de altădată!
Avatar utilizator
ADK
 
Mesaje: 835
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09
Localitate: Sat Udați-M, com. Smeeni, jud. Buzău

Re: Istorie vehicule - discuții diverse

Mesajde anndrei » Mar, 29 Ian 2019, 20:45

La Ikarus in cabina se auzea acel ,,galgait" in frana de motor ca la DAC?
anndrei
 
Mesaje: 1072
Membru din: Sâm, 12 Mar 2011, 17:52

Re: Istorie vehicule - discuții diverse

Mesajde ADK » Mar, 29 Ian 2019, 21:02

Da :D, dar nu-mi mai aduc aminte dacă exact ca la DAC (că ultima dată am auzit prin 2006 sau 7). :cry:
R.I.P. B42FER/175 (1991-2007), B09LGS/746 (1994-2010), B08NJL/735 (1994-2011) :-(
Mi-e dor de Bucureștiul de altădată!
Avatar utilizator
ADK
 
Mesaje: 835
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09
Localitate: Sat Udați-M, com. Smeeni, jud. Buzău

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Vehicule din trecut aparținând STB/ITB/RATB/STB S.A.


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori