Istorie vehicule - discuții diverse

Totul despre autobuzele, troleibuzele și tramvaiele din istoria transportului în comun din București

Re: Istorie vehicule

Mesajde stefan_br » Mie, 01 Mar 2017, 22:30

Un articol foarte frumos pe care il gasiti pe Bucurestiul meu drag !

Link: https://bucurestiulmeudrag.ro/blog/articol/itb-70
:477: :2176:
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Avatar utilizator
stefan_br
Membru Gold
 
Mesaje: 2475
Membru din: Dum, 29 Aug 2010, 11:08
Localitate: Braila/Bucuresti

Re: Istorie vehicule

Mesajde TibiV » Joi, 01 Iun 2017, 20:29

@stefan_br

Da, frumos articol, desi il citesc la 3 luni dupa postarea ta... :oops:

Citez:
Anul 1969 marchează începutul acţiunii de modernizarea a parcului de tramvaie ITB. În acel an sosea în ţară un tramvai prototip, articulat din 3 unităţi, produs în Germania Federală de firma Linke-Hofmann-Bush. Era un tramvai modern, elegant şi confortabil, cu o capacitate mare de transport şi câteva echipamente revoluţionare pentru acea dată: uşi acţionate electric, boghiuri silenţioase, frânare de serviciu electrică şi de urgenţă cu patină electromagnetică, iluminat fluorescent etc.

Numerotat 3501, tramvaiul LHB a fost repartizat liniei 19. Îmi amintesc cu nostalgie şi acum cum aşteptam ore în şir “tramvaiul nemţesc” în staţia Sfânta Vineri, după care efectuam un parcurs dus-întors pe tot traseul, care atunci ajungea până pe Calea Dudeşti, în cealaltă parte a Bucureştiului.

De fapt se ducea mult dupa Calea Dudesti. Iesea "din Bucuresti" si intra in comuna "Dudesti-Cioplea" care incepea imediat dupa Dristor.
"cealalta parte a Bucurestiului" se termina "la rond", adica la actuala intersectie N.Grigorescu/Pallady-Ressu, langa actuala Piata Titan....
In '69 tranvaiele intorceau acolo, iar statuia care acum este pe NG spre Splai pe vremea aia era in mijlocul intersectiei si tramvaiele intorceau in jurul ei...
La vremea aia incepeam scoala, si imi aduc bine aminte "chestiile" astea pentru ca stateam la 500 de metri de rond (stii cum este, uiti ceva de anul trecut, dar nu uiti ce era in copilarie...) Si, da imi amintesc si eu surpriza cand prindeam "tramvaiul nou"... ;)
Tramvaiul a fost multi ani cam singurul mijloc de transport in comuna Dudesti-Cioplea...
Pe vremea aia acolo era capatul tramvaielor 18,19 si 27. Abia prin anii '70 s-a prelungit linia spre "platforma chimica" IOR/Policolor/Fabrica de Medicamente/Anticorozivul etc....
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9582
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Istorie vehicule

Mesajde andrei11 » Joi, 01 Iun 2017, 20:48

Da, şi când autobzul 42 / 79 mergeau pe drum de ţară in Cartierul Balta Albă care era in plină constructie...Nu stiu de Dr. Taberei, dar Balta Albă a apărut extrem de repede in peisaj...
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 18003
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Discutii diverse

Mesajde nokia2110 » Joi, 26 Iul 2018, 00:33

Mai există vreo mică şansă pentru vehiculele vechi ale R.A.T.B.-ului care sunt propuse pentru casare (mărci, modele care nu mai sunt în circulaţie) sau deja le putem cânta prohodul? :popa:
nokia2110
Membru Silver
 
Mesaje: 826
Membru din: Lun, 10 Oct 2011, 16:43
Localitate: Bucureşti

Re: Discutii diverse

Mesajde ByOnu » Lun, 20 Aug 2018, 13:38

andrei11 scrie:Ba eu aș fi și mai radical, ByOnu o să arunce cu pietre / borduri / traverse / etc - cu ce-i cade în mână - după mine. Aș proiecta un nou V 56 - la exterior identic cu originalul - dar cu motor de nivelul anului 2020...


Dar nu as arunca, Andrei, ideea este ok (lasandu-l pe actualul 119 la stadiul actual, pseudo-istoric). Dar dupa discutia purtata la Gara Centrala, stim ambii ca sunt alte prioritati reale, dureroase, la RATB. Iar colac peste pupaza, INCA nu avem restaurate un V2A, Ikarus, nici macar una bucata DAC, articulat sau nu, troleibuz sau nu, orasul care a produs ROCAR si TV nu mai are nici macar unul cu sanse reale de restaurare. De remorci nu vorbim. Si foarte probabil sa aiba mintea cea de pe urma si sa pastreze macar o T4R.

De cand cu desfiintarea terminalului Sf. Gheorghe, facuta dezorganizat si in cea mai mare scarba fata de publicul calator, indiscutabil, m-am tot intrebat daca nu este de fapt o idee buna centralizarea tuturor traseelor la Sf. Vineri (dar nu in situatia mizera actuala) si pastrarea liniilor pentru niste trasee turistice -- asemanator cu ceea ce se incearca in Timisoara. Obligatoriu cu interzicerea fizica a intratii masinilor in viitoarea zona pietonala. Sa ai doua linii ocupate constant de niste tarabe de V3A in inima Bucurestiului, cum era pana acum Sf. Gheorghe, este o risipa enorma de teren cu potential turistic. Desigur, cu administratia actuala nu se va face nimic in acest sens, dar dezbaterea ramane deschisa.
Semnează pentru inființarea Muzeului Transporturilor din București! Click AICI!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 5331
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Parada tramvaielor de epoca 28.10.2018

Mesajde aztec » Mar, 30 Oct 2018, 18:37

1689 scrie:Rathgeber-ul nu prea are de-a face cu istoria transportului in comun bucurestean. E bine ca exista, dar m-as fi bucurat mai mult sa vad V09-le in functiune.
Stie cineva ce s-a intimplat cu el ? Daca tin minte bine, a lipsit si la precedenta parada...
O fi de la cutremur ? 


Este bine ca sunt si 3....
De fapt 2 ca unul e cam prea tras de par sa zici ca are o istorie locala.
Jalnic ca sunt doar trei. Spune multe despre ce mentalitate avem, in loc sa pretuim istoria, pretuim banul scos pe fier vechi....in loc sa protejam macar un exemplar..
Avatar utilizator
aztec
Membru Silver
 
Mesaje: 2631
Membru din: Mie, 30 Iun 2010, 20:08

Re: Parada tramvaielor de epoca 28.10.2018

Mesajde ByOnu » Mar, 30 Oct 2018, 19:46

In depou mai erau Lohner si V09 Thompson, plus vagonul Tip M donat de Vienna care, dintr-un motiv pe care nu-l inteleg, se afla in URAC.

Nu este locul potrivit, asa ca nu insist. Dar noi am reabilitat Lohner si Rathgeber-ul gras, dar nici macar un Rathgeber albastru din Munchen care a facut legea pe strazi mai bine de un deceniu in Bucuresti. Iar din ce vad in fotografii, V2A-ul e chelit treptat. Nu stiu ce va mai fi de restaurat din el.
Semnează pentru inființarea Muzeului Transporturilor din București! Click AICI!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 5331
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Parada tramvaielor de epoca 28.10.2018

Mesajde WT_fan06 » Mar, 30 Oct 2018, 22:24

Oare numai "ei" sunt de vină? Nu cumva noi toți am asistat la asta, ÎNCĂ cu mâinile încrucişate? :oops:
Avatar utilizator
WT_fan06
Membru Gold
 
Mesaje: 1867
Membru din: Dum, 23 Iul 2017, 18:49

Re: Parada tramvaielor de epoca 28.10.2018

Mesajde alch3mist » Mie, 31 Oct 2018, 16:21

Sa speram ca vor fi pastrate mai multe Tatre, dupa ce vor fi scoase din circulatie...
Avatar utilizator
alch3mist
Membru Silver
 
Mesaje: 747
Membru din: Joi, 27 Ian 2011, 02:50
Localitate: Bucuresti 5 - Calea Ferentari

Re: Parada tramvaielor de epoca 28.10.2018

Mesajde WT_fan06 » Mie, 31 Oct 2018, 17:48

Rath, EP, DAC, Rocar, etc. nu s-au pastrat pentru că nu a sperat nimeni, sau cum?
Cu fapte putem realiza ceva, nu cu speranțe.... dar încă nu se sesizează nimeni.
Avatar utilizator
WT_fan06
Membru Gold
 
Mesaje: 1867
Membru din: Dum, 23 Iul 2017, 18:49

Re: Parada tramvaielor de epoca 28.10.2018

Mesajde 1689 » Mie, 31 Oct 2018, 19:42

EP-uri in forma originala nu mai exista de peste 35 de ani (chiar, mai tine minte cineva cind s-a produs migrarea la EP/V3A ? Eu doar tin minte ca EP-urile au disparut subit si au aparut cele "modernizate"...), iar pentru asta nu cred ca mai putem da vina pe cineva. Asa cum nu mai exista TV-uri si nici DAC Romania112E.
ITB nu s-a preocupat niciodata sa-si conserve istoria iar RATB a facut doar citiva pasi mici (dar, oricum, mai mult decit in trecut).
Din pacate nu cred ca petitiile vor rezolva ceva. Intuiesc raspunsul (daca va veni vreunul...) - si cred ca si voi.
Avatar utilizator
1689
Membru Silver
 
Mesaje: 1148
Membru din: Mie, 10 Mar 2010, 19:38

Re: Parada tramvaielor de epoca 28.10.2018

Mesajde rosetti61 » Mie, 31 Oct 2018, 20:10

Modernizarea EP-urilor a inceput in 1976.
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1385
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: Parada tramvaielor de epoca 28.10.2018

Mesajde GPS » Mie, 31 Oct 2018, 21:48

WT_fan06 scrie:Oare numai "ei" sunt de vină? Nu cumva noi toți am asistat la asta, ÎNCĂ cu mâinile încrucişate?:oops:

[i]Adevărul este undeva la mijloc. Este și vina lor pentru că nu au meditat un pic asupra deciziilor pe care le-au luat sau le vor lua, dar și a noastră, poate nu ca pasionați, cât, ca membrii a acestui forum, pentru că nu am susținut prin intermediul Asociației, o entitate care s-ar face auzită, salvarea acestor vagoane ce au făcut sau mai fac parte din parcul societății.
GPS
Membru Gold
 
Mesaje: 2855
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Re: Parada tramvaielor de epoca 28.10.2018

Mesajde ByOnu » Mie, 31 Oct 2018, 22:22

Prieteni, lasati Asociatia, aceasta are ca principal scop imbunatatirea transportului si infrastructurii pentru prezent si viitor. In afara, pasionatii realizeaza strangeri de fonduri pentru achizitia si restaurarea vehiculelor. In Romania nu avem aceasta cultura...
Semnează pentru inființarea Muzeului Transporturilor din București! Click AICI!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 5331
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Vehicule din trecut aparținând STB/ITB/RATB/STB S.A.


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori