Istorie vehicule - discuții diverse

Totul despre autobuzele, troleibuzele și tramvaiele din istoria transportului în comun din București

Re: Parada tramvaielor de epoca 28.10.2018

Mesajde aztec » Joi, 01 Noi 2018, 00:19

Eu intrevad o posibilitate de a profita de actuala conjuctura politica ai economica de la primarie...
Adica, indiferent de optiunile noastre politice, sa profitam de schimbarea RATB in STB, si sa speculam si dorinta primarului de a dovedi ceva si cere mai puternic sa infiinteze sau transforme un muzeu al transportului municipal...sau macar sa se inceapa salvarea a ce se mai poate salva.
Repet..nu conteaza optiunea politica a fiecaruia, ci de a profita de o ocazie ...
Pt ca odata cu venirea a noilor mijloace de transport, trebuie facut loc pentru ele si asta inseamna.....autogen si fier vechi.
Avatar utilizator
aztec
Membru Silver
 
Mesaje: 1914
Membru din: Mie, 30 Iun 2010, 20:08

Re: Parada tramvaielor de epoca 28.10.2018

Mesajde 1689 » Joi, 01 Noi 2018, 00:41

La modul in care au fost structurate loturile de vehicule propuse pentru casare era imposibil sa se poata finanta privat macar achizitia unui parc reprezentativ (lotul cu 3713, 664 si 611 era undeva in jur de 100.000).
Iar asta e nimic in comparatie cu costurile de restaurare.
Mie mi se pare destul de evident ca (RA)STB nu are interes (atit cit exista) in restaurarea altor vehicule decit tramvaie .
Avatar utilizator
1689
Membru Bronze
 
Mesaje: 517
Membru din: Mie, 10 Mar 2010, 19:38

Re: Parada tramvaielor de epoca 28.10.2018

Mesajde aztec » Joi, 01 Noi 2018, 00:52

Pai...de ce privat?
Public. Eventual fonduri euro ..dar primaria sa o faca. Dar trebuie cerut .
Avatar utilizator
aztec
Membru Silver
 
Mesaje: 1914
Membru din: Mie, 30 Iun 2010, 20:08

Re: Parada tramvaielor de epoca 28.10.2018

Mesajde ByOnu » Joi, 01 Noi 2018, 01:16

Bine zis, 1689! Si eu m-am uitat in compunerea loturilor. O tocana fara sens! :( Sa zici ca s-ar fi bagat un Tiriac pasionat de vehicule, si tot trebuia sa ia vreo 20 de DAF sau RDS.
VREAU PASAJ LA PIATA ROMANA! ACUM!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 3982
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Parada tramvaielor de epoca 28.10.2018

Mesajde shoppy » Joi, 01 Noi 2018, 08:25

Acele vehicule oricum ar fi fost chelite de orice metal pretios inainte de a fi predate la casat, deci ce s-ar fi cumparat ar fi fost practic devastat, daca se pune problema ca vreun bogatas sa salveze ceva, atunci trebuie sa cumpere un Ikarus functional, acum.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8309
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Discutii diverse

Mesajde Puss in Boots » Joi, 01 Noi 2018, 11:09

Ploiestiul are "pe stoc". Inca. Sper.
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 3125
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Discutii diverse

Mesajde PaulIP » Vin, 02 Noi 2018, 17:05

Alea din Ploiesti sunt din alt subtip (260.02) decat cele din Bucuresti (260.50). Se observa la detalii. Poate doar scaune sa se ia de pe ele.
Cele mai bune "candidate" la un ipotetic loc in si mai ipoteticul muzeu sunt cele 2 de la Fetesti (care inca circula).
46 si 55 nu mai exista?

@WT:
Oare numai "ei" sunt de vină? Nu cumva noi toți am asistat la asta, ÎNCĂ cu mâinile încrucişate?

Vechiul 4032 a fost casat pe neasteptate (dupa ce se stia sigur ca intra la restaurat) din cauza ca directorul RATB de atunci, Aron, a fost schimbat peste noapte, iar inlocuitorul lui nu stia (sau s-a facut ca nu stie) de intentiile privind vagonul.
Soferii de pe UDM-urile 454, 554 si 2107 (printre altele) si IK4 611 au vrut sa le cumpere dupa ce au fost retrase din circulatie. Li s-a dat cu flit, iar toate masinile acelea au ajuns oale si ulcele (mai e cazul sa-l exclud pe 611?).
Troleibuzul 7444 a fost subiectul unei dileme, mai-marii regiei nestiind daca sa-l repare capital "ca pentru traseu" sau "ca pentru muzeu". Pana la urma au ales prima varianta, iar dupa un an a fost casat.
Prostie pura? Rea-vointa? Amandoua? Oricum, nu "toti" am stat cu mainile incrucisate. Iar cei care chiar "au stat", ce puteau sa faca? Sa bombardeze RATB cu mailuri pana se saturau aia si le stergeau din reflex? Nu exista la momentul respectiv o entitate (sa-i zicem asociatie) la nivel municipal care sa "coaguleze" eforturile mai multor pasionati spre a obtine ceva concret (sau macar sa se incerce, a se vedea Transira acum 12 ani cu troleibuzul 330, sau initiativa din prezent a unor baieti sufletisti din Cluj de a pune bazele unui muzeu).
Dar chiar daca ar fi existat acea asociatie, conteaza sa fie in compania aia de transport si niste oameni cu care sa poti vorbi pe tema respectiva (la Cluj si Medias exista, la Sibiu si Bucuresti nu...)
Pacatul nostru capital nu e doar ca ne batem joc de istorie (stia Iorga ce stia...), dar suntem si dezbinati. Daca ma apuc sa numar pe degete forumurile de transport public din Romania, tare mi-e ca nu-mi ajunge o mana. Fiecare din ele cu orgoliile si animozitatile aferente. Cum sa construiesti ceva concret (orice) in conditiile astea?
Avatar utilizator
PaulIP
Membru Silver
 
Mesaje: 500
Membru din: Lun, 29 Dec 2014, 10:03
Localitate: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020

Mesajde 1689 » Vin, 04 Ian 2019, 17:20

PaulIP scrie:@1689: "Coloanele alea intregi de UDM" inlocuiau alte autobuze (IK4, UD din 80-si-un-pic, ultimele 280), nu erau toate adaos la parcul rulant. Troleibuzele din anii '80 au dus-o cum au dus-o pana au venit 415T.
[....]

Informatia este incorecta in multe puncte incorecta:

- 280 nu mai existau in parcul ITB de la inceputul anilor '80
- majoritatea IK 4 fusesera deja casate in perioada '87 - '88 odata cu desfiintarea autobazei Serban Voda si a sosirii primului lot de DAC 112 UDM scunde la autobaza Nordului (acestea fiind si cele doua autobaze echipate integral cu IK 4 la vremea respectiva).
- un mare numar de 117E au fost casate inainte de '89
- parcul ITB (ulterior RATB) s-a marit semnificativ in intervalul 1989 - 1992 si asta exclusiv prin achizitia de autobuze.
- capacitatea de transport cu troleibuze nu a crescut nici prin achizitia Ikarus-urilor, deoarece anterior incepuse procesul de scurtare a 117E-urilor.

Comparativ, investitiile in reteaua si parcul de vehicule au fost - pe segmentul troleibuz - semnificativ mai mici decit pentru tramvaie si autobuze. Statisticile anuale arata o constanta scadere a numarului de troleibuze in Bucuresti, iar (deocamdata doar teoretica) achizitie de 100 + 100 troleibuze nu va face decit sa acopere cele (ex 200) de Ikarus 415 care vor fi casate odata cu (sau chiar inainte de) sosirea celor noi.

Putem, daca vreti, sa comparam numar de vehicule, kilometri cale noua/reabilitata, etc.

Iar tendinta se pastreaza.
Avatar utilizator
1689
Membru Bronze
 
Mesaje: 517
Membru din: Mie, 10 Mar 2010, 19:38

Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020

Mesajde drbm » Sâm, 05 Ian 2019, 19:55

1689 scrie:- parcul ITB (ulterior RATB) s-a marit semnificativ in intervalul 1989 - 1992 si asta exclusiv prin achizitia de autobuze.
- capacitatea de transport cu troleibuze nu a crescut nici prin achizitia Ikarus-urilor, deoarece anterior incepuse procesul de scurtare a 117E-urilor.


Greșit!
Imediat după revoluție au apărut seriile 7337-7340 plus 7343-7377, respectiv 7378-7444 de DAC 117/217. Și 7341,7342, 7336 de tip 1121/212. După 1995 achizițiile au scăzut, fiind și eterogene din producția Rocar.
drbm
Membru Silver
 
Mesaje: 438
Membru din: Mar, 23 Feb 2016, 16:27

Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020

Mesajde PaulIP » Sâm, 05 Ian 2019, 21:25

@drbm:
7336-7340 si 7343-7374 sunt din 1989 (scunde, deh...).
7377 poate doar a intrat in parcul ITB in 1990, ca din ce stiu e mai vechi (sa nu fie vreun model de expozitie).
7335 e din '87, 7341 si 7342 sunt din '89.
Ce s-a achizitionat intre 1993-1997 in materie de troleibuze e fix apa de ploaie (7446-7458).
@1689:
Nu stiu de ce stiam ca ultimul Ik280 a prins anul '89. :?
Mai erau vreo 10-15 (?) IK4 care au supravietuit revolutiei. La alea ma refeream in mesajul anterior.
Acea mare parte de 117E "casate" inainte de '89 includea si cele vandute SH la Sibiu, Iasi, Suceava si Braila.
Avatar utilizator
PaulIP
Membru Silver
 
Mesaje: 500
Membru din: Lun, 29 Dec 2014, 10:03
Localitate: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020

Mesajde Tom » Sâm, 05 Ian 2019, 23:40

Înainte să înceapă măcelul troleibuzelor, în 1986 deja dispăruseră troleibuzele Roman cu numere mici (< 5150, cu mici excepții), câteva DAC 117E au ajuns la Sibiu, dar după ce a început construcția metroului probabil că a fost destulă vreme un parc excedentar. Dar totuși în țară, după 1986, s'au livrat troleibuze noi, nu din parcul ITB. Excepții au fost 4 troleibuze Roman de marfă care au ajuns la Iași. Cred că o perioadă pânâ când s'au casat majoritatea troleibuzelor DAC 117E vechi, după 1990 s'a îmbunătățit oarecum frecvența troleibuzelor pe unele trasee. Pe urmă aglomerația și puținele investiții în modernizarea rețelei și-au spus cuvântul, iar troleibuzul a început să decadă, chiar dacă a beneficiat de modele mai moderne ca Ikarus 415T sau Irisbus.

Autobuzele Ikarus aveau numere de la 2001 până la 2485, cu niște excepții în seria 24xx, care erau IK4, câteva IK4 supraviețuind mai multă vreme (2451 încă era prin 2005-2006). În mod sigur, decizia de a retrage Ikarus a avut și o bază politică legată de importuri, care probabil că era diferită fața de "prietenii yugoslavi", care au mai salvat IK4, iar multe autobuze Ikarus au ajuns la orașele din țară. Însă destul de repede a dispărut și mare parte din flota de Roman, cel puțin cele cu numere de la 2501 la 3000, iarăși cu excepții. În 1987 nu mai erau multe autobuze cu numere cu 2xxx, doar rareori mai apărea câte unul scăpat de la casare ca 2451 (pe atunci încă de călători) sau 2696 și probabil ce mai erau pe la periferie. Dar cu siguranță, între 1986 și 1989 nu am mai văzut niciun autobuz Ikarus 260 sau 280. Exista însă un autobuz DAC 117UD cu numărul 970 care avea uși de Ikarus (probabil nu era singurul, dar nu era Ikarus!).
Deși nu este legat de troleibuze, este interesant că în 1989, ITB a dat în țară câteva autobuze DAC 112UDM scunde noi, dintre care cel puțin două sau 3 au ajuns la Iași (1883, 1777?? și încă unul). 1883 a fost înlocuit cu altul nou. Dar e intersant că nu au dat IK4 sau DAC 117 vechi, deși este posibil ca totuși să fi ajuns măcar ceva piese de la ele, pentru că la Iași au fost reactivate mai multe DAC 117UD în acea perioadă.

La tramvaie, în afară de V3A-93 și mai târziu variantele Faur și Electroputere, investițiile nu au fost nici acolo prea mari la începutul anilor '90. Tramvaiele Rathgeber și Düwag care nu au costat RATB decât transportul lor și posibil sume derizorii per vagon, au înlocuit vagoanele V3A și EP/V3A retrase de la începutul anilor '90 și casate în acte în 1995, iar în rest modernizare 1 la 1, deci nu a crescut nici parcul, nici capacitatea, vagoanele Rathgeber fiind echivalentul unui V3A sau EP/V3A cu remorcă. După 2000, au dispărut și EP/V3A și au început încet să dispară și Tatrele. Situația s'a mai îmbunătățit când a început modernizarea căii de rulare, dar evoluția parcului a fost și rămâne descendentă.
Ultima oară modificat de Tom pe Dum, 06 Ian 2019, 00:14, modificat 1 dată în total.
Nu poți spune că ești OM dacă n'ai plantat un POM și nu ai crescut un TOM!
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 1703
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03
Localitate: Imperium Trix

Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020

Mesajde andrei11 » Dum, 06 Ian 2019, 00:10

Cu siguranță în 1986 nu mai exista nici un Ikarus în București. S-ar putea chiar de prin anii 1980 - 1981.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 14730
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Istorie vehicule

Mesajde 1689 » Dum, 06 Ian 2019, 07:38

PaulIP scrie:@1689:
Nu stiu de ce stiam ca ultimul Ik280 a prins anul '89. :?
Mai erau vreo 10-15 (?) IK4 care au supravietuit revolutiei. La alea ma refeream in mesajul anterior.
[...]

Eu plasez in timp disparitia Ikarus-urilor 280 din Bucuresti odata cu sosirea ultimului lot de IK 4 (1980-1981).

In 1990 erau ceva mai multe IK 4 ramase, dar recunosc ca n-am o lista exacta si starea lor era extrem de precara.
Sint insa destul de sigur ca in 1991 nu mai erau decit 2 (de calatori): 611 si 1625.
Avatar utilizator
1689
Membru Bronze
 
Mesaje: 517
Membru din: Mie, 10 Mar 2010, 19:38

Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020

Mesajde drbm » Dum, 06 Ian 2019, 13:39

IK4 la momentul "revoluției" erau regula în 182, dotate inclusiv cu stație de emisie -recepție pentru coordonarea parcului acelei linii. Atât cât mai era încă funcțional...
PaulIP scrie:@drbm:
7336-7340 si 7343-7374 sunt din 1989 (scunde, deh...).
7377 poate doar a intrat in parcul ITB in 1990, ca din ce stiu e mai vechi (sa nu fie vreun model de expozitie).
7335 e din '87, 7341 si 7342 sunt din '89.
Ce s-a achizitionat intre 1993-1997 in materie de troleibuze e fix apa de ploaie (7446-7458).
@1689:
Nu stiu de ce stiam ca ultimul Ik280 a prins anul '89. :?
Mai erau vreo 10-15 (?) IK4 care au supravietuit revolutiei. La alea ma refeream in mesajul anterior.
Acea mare parte de 117E "casate" inainte de '89 includea si cele vandute SH la Sibiu, Iasi, Suceava si Braila.



Corecte observații, aș adăuga că începând cu 7378 s-a revenit la caroseriile cu înălțime normală, seria 7378-7404 fiind varianta 117E, 7377 fiind făcut pentru export cu chopper, 217E. Refuzat, cred, din contractul pentru Columbia. Chopperizarea a devenit de serie, dacă îmi amintesc bine, de la 7405 încolo. Încă era perioada de monopol a producției autohtone, ce avea completări cu SH -uri de prin Germania, Ungaria și ceva Austria, pe ici pe colo, dar nu la troleibuze...
Apropos de chopper, primul exemplar reușit, funcțional și în uz cu călători, a fost, se pare, 7290. Dezvoltat în 1987-1988.
drbm
Membru Silver
 
Mesaje: 438
Membru din: Mar, 23 Feb 2016, 16:27

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Vehicule din trecut aparținând STB/ITB/RATB/STB S.A.


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori