Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport pe cablu

 

Topic: Bușteni-Babele

9 posts, 5820 views
Bușteni-Babele macheta218

Un teleCab view gasit pe You Tube :)    



 


Re: Busteni - Babele - Pestera SprinterXP

Si cateva poze cu telecabina Busteni - Babele facute zilele trecute. De asemenea, am remarcat ca de vre-un an a inceput sa circule si telecabina Babele - Pestera si in zilele de lucru. :lol:
P1130836 (1024x768).jpg (297.83 KB; downloaded 5482 times)
P1130837 (1024x768).jpg (431.97 KB; downloaded 5479 times)
P1130840 (1024x768).jpg (451.1 KB; downloaded 5479 times)
P1130810 (1024x768).jpg (332.55 KB; downloaded 5480 times)
P1130823 (1024x768).jpg (314.44 KB; downloaded 5478 times)
Telecabina care coboara catre Pestera.
P1130843 (1024x768).jpg (406.45 KB; downloaded 5477 times)

 


Re: Busteni-Babele Victor92

Câteva poze pe care le-am realizat pe 30 Decembrie 2012 intr-o zi superba la Busteni.
DSC_0290.jpg (146.59 KB; downloaded 5257 times)
DSC_0445.jpg (161.35 KB; downloaded 5255 times)
DSC_0446.jpg (141.5 KB; downloaded 5255 times)
DSC_0447.jpg (157.47 KB; downloaded 5254 times)
DSC_0458.jpg (133.8 KB; downloaded 5254 times)
DSC_0464.jpg (170.47 KB; downloaded 5254 times)

 


Re: Busteni-Babele Victor92

15 Iunie 2014
DSC_1335.JPG (145.25 KB; downloaded 4850 times)
DSC_1337.JPG (119.07 KB; downloaded 4852 times)

 


Re: Busteni-Babele Gabi23

Incident grav la telecabina din Buşteni, ţinut secret. O stâncă dislocată de urs din peretele muntelui a căzut pe cablu. Oamenii, coborâţi de urgenţă

Un incident fără precedent a avut loc la telecabina din Buşteni care face legătura între staţiune şi platoul Bucegilor. Cabina care a pornit în prima cursă, duminică dimineaţă, a rămas blocată undeva între piloanele 2 şi 3.
Peste zece persoane, toţi muncitori la punctele de lucru ale telecabinei, au fost coborâte de urgenţă cu ajutorul salvamontiştilor, potrivit unor surse. Incidentul nu a fost făcut public. Sursele citate au precizat că incidentul, care putea fi unul extrem de grav, s-a întâmplat duminică 12 septembrie, dimineaţă, la prima cursă, atunci când urcă spre punctele de lucru doar muncitorii societăţii care administrează telecabina. Cabina ar fi rămas blocată între pilonul 2 şi 3, deaspura abruptului prahovean. Sunt două variante care se vehiculează în legătură cu defecţiunea cabinei.  Unii susţin că vinovat ar fi un urs care ar fi dizlocat din peretele muntelui o stâncă ”de dimensiunile unui frigider”, susţin sursele citate. În cădere, stânca ar fi lovit cablul purtător al cabinei şi l-a ”deraiat” de pe traseu. La prima cursă, angajaţii telecabinei nu au ştiut despre această situaţie şi au dat drumul cabinei în care se aflau munctorii. Telecabina a mers până la punctul ”nodului”, unde s-a oprit brusc, într-o poziţie nefirească.  Cea de-a doua variantă a defecţiunii, spun alte surse, ar fi o defecţiune la motor. Muncitorii au dat alerta la bază, iar în ajutorul lor au venit colegii, dar şi o echipă de salvamontişti. O parte dintre persoanele rămase în cabina suspendată au coborât pe stâlp, alţii pe corzi, ajutaţi de salvamontişti. Norocul a făcut ca în cabină să se afle oameni ai muntelui, care ştiau cum se coboară în situaţii de urgenţă şi nu s-au panicat. Nicio persoană nu a fost rănită, arată sursele citate. Grav este că telecabina a rămas suspendată deasupra abruptului prahovean. Dacă ceda cablul, oamenii cădeau 300 de metri în gol, în prăpastie. ”N-ar fi supravieţuit nineni. Am fi avut o situaţie similară cu cea din Italia”, spun sursele citate. În luna mai a acestui an, o telecabină din staţiunea Stresa, aflată pe malul lacului Maggiore, care urca spre vârful Mottarone, s-a prăbuşit în gol, când un cablu s-a rupt, chiar când să ajungă la platformă. 14 oameni au murit atunci. Telecabina din Buşteni a fost inaugurată în 1978, cu o lungime de traseu de 4350 m şi cu o diferenţă de nivel de 1235 m. Porneşte de la o altitudine de 880 de metri şi ajunge la 2290 de metri, la staţia Babele. Capacitatea cabinei este de 24 de persoane, iar durata traseului este de puţin peste 12 minute. Proiectantul telecabinei din Buşteni este CERETTI & TANFANI Milano, aceeaşi firmă care a proiectat şi telecabina care s-a prăbuşit în Italia. Până la această oră, reprezentanţii operatorului privat care administrează telecabina din Buşteni nu au putut fi contactaţi pentru un punct de vedere.
Sursa: https://adevarul.ro/locale/ploiesti/surs ... ossPromo

Site-ul companiei Teleferic Prahova care deține instalațiile, anunță că telecabina este în revizie:
Teleferic - Bușteni - Babele.jpg (64.11 KB; downloaded 2819 times)


 


Re: Bușteni-Babele Cristi N

Sunt relativ sceptic la datele prezentate in stire dar nici eu am calificare de mecanic trolist. Totusi imi pun cateva intrebari:
- Cablul sarit de pe role duce la o forta de franare crescuta -> forta crescuta necesara din partea motorului de tractiune -> curent mai mare absorbit -> operatorul nu se uita la ampermetre?
- Prima cursa are tocmai rolul de a verifica traseul, ce facea angajatul responsabil cu asta? Mai mult, in cabina erau numai angajati, teoretic macar o parte din ei erau mecanici trolisti si ar fi trebuit sa stie dupa ce sa se uite, nu erau niste turisti oarecare.

Filmarea asta e HD si e facuta pe vreme buna asa ca se pot vedea mai multe detalii:
- la min 3:50 incep sa se vada primele stanci in vecinatatea traseului (suntem intre stalpul 1 si 2);
- la min 4:30 trece prin dreptul stalpului #2;
- la min 5:30 trece prin dreptul stalpului #3.






Accidentul din Italia a avut cu totul si cu totul alte cauze. Tipul asta explica foarte bine ce s-a intamplat acolo, de la prostiile facute de angajati pana la ce inseamna "oboseala materialului" in cazul unui cablu de otel.


 


Re: Bușteni-Babele shoppy

Exista 2 cabluri, cablul purtator(cel mai gros pe care merge telecabina) si cablul tractor(cel mai subtire care o trage la deal).
Cablul care sta pe role pe pilon este cablul tractor, daca acceptam ipoteza cu, cablul tractor cazut, ca alarma s-a dat din cabina care urca si care s-a oprit intre pilonii 2 si 3 atunci cablul a cazut de pe pilonul 3(sau poate 4), faptul ca se freca pe pietre (mai ales ca este gresat) se poate sa nu fi creat un efort suplimentar destul de mare ca sa fi fost observat pe ampermetru / wattmetru de catre operator(mai ales ca la prima cursa poate sa consume mai mult pana se omogenizeaza vasilina in toti rulmentii opriti peste noapte si nici nu se precizeaza daca era cablul cabinei care urca sau care cobora). Cum cablul tractor este mai subtire este greu de observat cu ochiul liber din statiile telecabinei(daca mai este si nor/ceata nu vezi nici macar muntele), de aceea deabia la trecerea cabinei peste pilonul 2 personalul din cabina a observat ca un cablu tractor nu mai este pe traseul normal si s-a dat alarma pentru oprirea de urgenta. Pentru ca nu se poate sti care este gradul de uzura al segmentului de cablu frecat pe pietre s-a decis evacuarea personalului si aducerea cabinelor in statie cel putin deabia dupa ce cablul va fi repus pe role si inspectat.

Despre accidentul din Italia, se pare ca Italia este o tara plina de inconstienti(ca sa nu spun mai mult) care nu s-au invatat minte nici atunci cand au renuntat la Indusi pe calea ferata si au infipt un marfar intr-un tren de persoane, nici atunci cand au instalat aeroterme de baie in cabinele unui funicular subteran si au carbonizat vreo suta de oameni, acum au montat cleme temporare de dezactivare pe franele de urgenta ale unei telecabine(acelasi model sau foarte similare cu toate telecabinele romanesti(mai putin Capra Neagra - cabina mare din Poiana Brasov)) si au exploatat-o asa, cu franele de urgenta dezactivate, crezand ca franele de urgenta nu vor fi necesare niciodata pentru ca, cablul tractor nu o sa se rupa niciodata sau motoarele nu o sa cedeze niciodata; in final au reusit sa omoare 14 oameni.
Chiar telecabina Busteni - Babele a suferit o rupere a cablului tractor in exploatare dar franele de urgenta au functionat si turistii au fost evacuati pana la caderea noptii.

 


Re: Bușteni-Babele Cristi N

Ambele cabluri stau pe cate un set dublu de role la fiecare pilon - vezi min 5:30 si inca 10-15 secunde dupa aia, mai ales ca se poate vedea curbura cablului cand trece prin dreptul pilonului cabina cealalta.

In articol se mentioneaza ca ar fi sarit cablul purtator, cel care sustine greutatea cabinei. Din ce vad eu in filmulet pare ca asta e putin mai spre interior fata de cel tractor, s-ar putea sa fi ajuns pe rolele celui tractor sau sa se fi frecat cu acesta.

Ipoteza ca nu a crescut semnificativ consumul pare din ce in ce mai plauzibila. Pe de alta parte uzura suplimentara e mult mai mare, ma astept sa fie nevoie de inlocuirea cablului/rilor cel putin pe o portiune daca nu cu totul.

 


Re: Bușteni-Babele shoppy

Ca are curbura nu inseamna ca sta pe role, din ce am vazut la alte instalatii cablul purtator sta pe o șa care se greseaza periodic.
Uite aici o poza mai buna, pare sa fie din Busteni: https://evz.ro/suntem-prea-saraci-se-ne- ... lor.html

 


Home page  • 
Parent forum: Transport pe cablu  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use