MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Știri și articole din presă

2050 posts, 562181 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 147
 
 

📖 Pagination options
  • IK4
  • Posted:
  •  

Re: Stiri IK4

Dr2005 wrote:
Utilizator anonim wrote:
Inseamna ca a fost ceva mai urat, probabil s-au agatat si ceva captatoare care s-au rupt (problema deja traditionala pe tronsoanele unde circula si IVA si BM). Deci deja sunt 2 trenuri care au fost defecte in zona, avand in vedere ca am aflat si de o IVA fumigena in zona.  :roll:  Bine ca nu mai merg cu metroul asa des.


Una, două găseşti tu nod în papură şi la IVA, deşi traficul a fost afectat de 2 Bombardiere.

Cu siguranţa călătorilor şi a traficului exagerezi, un tren rămas blocat în staţie nu pune în pericol siguranţa nimănui.

Despre fiabilitate există cărţi întregi, nu se trezeşte cineva că ,,gata, nu mai sunt fiabile, luăm altele".


Foarte bine spus. Mai ales in momente ca astea in care suntem "invitati" sa strangem cat mai mult cureaua, e foarte
dubios cu cata usurinta se gasesc bani pentru 26 de trenuri de circa 6-7 mil euro bucata, luate si prin incredintare directa.
In plus, mi se pare total anormal ca investitiile, mai mult sau mai putin proaste, de la metrou sa fie suportate de MT
si implicit de toti contribuabilii din tara, inclusiv cei de la Cucuiata din Deal care nici n-au auzit de metrou. Asta in timp ce
pentru niste lucrari mult mai usoare cum ar fi refacerea podurilor de la Carta sau Gradistea, MT-ul lui Bercovici nu are nici
un ban (deh, tre' sa faca si dubarii un ban pentru campanie cand e nevoie).
Daca tot se continua asa, nu vad de ce nu ar lua si R.A.T.B.-ul bani de la guvern, sa-si va vreo 2-3 sute de tramvaie ultimul
tip, pentru ca, nu-i asa, si Tatrele T4R sunt mult mai vechi decat o IVA.
Si ca sa inchei cu offtopic-ul, am observat nu prea multi operatori si-au permis sa-si innoiasca complet parcul intr-un timp
atat de scurt.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri Utilizator anonim

Traficul va fi in continuare afectat de BM daca se mai trage mult de usi, chiar azi am fost martor la o faza de genul asta.
Multi operatori nu si-au schimbat parcul in timp atat de scurt din cauza faptului ca la RATB se schimba tot parcul la perioade lungi de timp, brusc, la fel vad ca este si la Metrorex, desi mai e putin si se fac 9 ani de cand a venit primul BM si tot ~30% din parc este deservit de IVA.
Inteleg ca va plac vehiculele retro, dar trebuie sa si evoluam.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri Dr2005

Îţi recomand să arunci o privire pe o carte de Fiabilitate & Mentenanţă a vehiculelor feroviare (de exemplu cea scrisă de Ş.l. Marius Spiroiu, Ed. Matrixrom). Vei vedea că sunt mulţi parametri care trebuie luaţi în calcul şi niciunul nu implică vehicule retro. Fiabilitatea unui sistem tehnic se calculează în funcţie de fiabilitatea celorlalte componente, deci o frână blocată, să zicem, nu e motiv să casezi tot lotul de IVE. În plus, pentru orice sistem tehnic poţi să trasezi ,,cada de baie", care dacă nu arată aşa... e grav. Cu lambda(t) e simbolizat numărul de defecte, iar t e timpul:


 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri Utilizator anonim

Ar fi interesant daca ne-ai spune despre nivelul de consum si costurile de intretinere ale celor 2 tipuri de tren, sau mai simplu - costul de exploatare pe km.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri Dr2005

Cu prima ocazie cu care fac rost de ele.

 


  • freyutz
  • Posted:
  •  

Re: Stiri freyutz

Aici nu cred ca intra in discutie numai costurile de exploatare cat si vagonul in sine. Nu sunt un mare fan al BM-urilor, dar pot spune ca la pret/km acestea sunt mai economice. Totusi nu trebuie uitat ca la BM, ca la orice masina straina, in cazul in care piesele se defecteaza, sau trebuiesc inlocuite la revizii sumele alocate pt ele sunt destul de mari in comparatie cu IVA.

Am putea incepe o polologhie care sa tina la infinit despre IVA si BM iar eu personal am ajuns la concluzia ca nici unul dintre trenuri nu este perfect.

Cea mai buna solutie banuiesc ca ar fi fost modernizarea ramelor IVA care sunt structuri autoportante, ceea ce structural vorbind ofera o tinuta robusta la drum. Piese si echipamente similare cu cele de pe BM ar fi putut livra chiar ICPE, la antifonare s-ar fi putut rezolva, iar cu trecerea intre vagoane s-ar fi putut rezolva in aceeasi maniera. Chiar si asa totusi cu trenuri de ultima generatie se simte nevoia unui sistem eficient de climatizare in salon, si a unui spirit "heirupesc" de amenajare interioara si consolidare a statiilor de metrou. Raman totusi la ideea ca degeaba avem trenuri noi daca le punem sa circule prin niste grote cu iz-uri comuniste, sau fara tavan. Mai este cazul sa dau drept exemplu: Romana, Unirii 2, Basarab, Nicolae Grigorescu, si multe altele???

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri Utilizator anonim

Din ciclul mega aberatii pe net gasim stirea:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Metrorex anunta lansarea celui mai mare parc de distractii subterane din lume
Posted by Agafitei Nicolae (bobo) on 18 Nov 2009

Beneficiind de foarte mult timp liber datorita grevei generale de ieri si azi, sefii Metrorex nu au pierdut de loc vremea schitand timp de aproape 10 minute noi strategii de afaceri care sa revigoreze Regia Autonoma de Transport cu Metroul si sa ii redea profitabilitatea.

"Am ajuns in cele din urma la o solutie care va multumi pe toata lumea cred," a declarat reporterilo Times.ro, Gheorghe Udriste, directorul general al Filialei Metrorex Bucuresti. "Incepand efectiv de saptamana viitoare vom renunta la transportul de pasageri si ne vom orienta spre entertainment, balciuri si parcuri de distractii. Sigur vor exista concedieri, dar acest lucru este firesc atata timp cat trebuie si clownii sa munceasca undeva."
Potrivit Directorului General Metrorex lucrarile de amenajare ale celui mai mare parc de distractii subterane din lume vor demara de 1 decembrie si vor dura aproximativ sase luni, timp in care accesul la metrou se va face exclusiv pe baza certificatului de nastere, doar in intervalul 8:00 - 10:00 si doar in zilele prime.
Iata cateva dintre ideile dezbatute la sedinta Metrorex care urmeaza sa fie implementate in cadrul proiectului "Metrorex, distractii sub pamant SRL!"

1. Deschiderea Statiei Izvor pentru publicul larg, gazduirea de nunti, botezuri, parastase si alte cumetrii.
2. Organizarea unei scoli de dans la Statia 1 Mai, in zona unde podeaua tzacane mult mai usor.
3. Organizarea unui club de tir. Tintele vor fi montate pe un metrou in miscare care trece prin diverse statii.
4. Amenajarea unei zone de rafting extrem prin inundarea controlata a tunelurilor si inchiderea lor la capete.
5. Curse zilnice de drezine pe circuitul Berceni-Piata Victoriei si retur.
6. Inchirierea tunelurilor pentru manifestatii pasnice si marsuri politice.
7. Inchirierea tunelurilor pentru curse cu tauri sau jocuri de tip Pac-Man.
8. Cursuri de vindecare a fobiilor legate de aglomeratie si intuneric.
9. Cursuri de "Recunoaste ce miros e asta!" unde se vor elibera esente de transpiratie, oua clocite si cauciuc ars.
10. Maratonul anual Metrorex unde participantii vor alerga pe sinele conectate din cand in cand la curent electric.

Mai multe informatii despre metrou in viziunea lui Cabral
Sursa:Times.ro

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri Utilizator anonim

Trecand la lucruri serioase...

Metrorex: În toate staţiile de metrou vor fi montate lifturi până la sfârşitul lui 2011
Directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte, a spus că până la sfârşitul lui 2011 toate staţiile de metrou vor fi dotate cu lifturi necesare persoanelor cu dizabilităţi.

Acţiunea de montare a ascensoarelor a debutat încă din urmă cu 10 ani, atunci când au fost instalate primele în staţiile Gara de Nord, Basarab şi 1 Mai.
Gheorghe Udrişte a spus la Realitatea FM că în maxim 3 luni va fi încheiat contractul pentru achiziţionarea de lifturi astfel încât toate cele 49 de staţii să ofere şi cetăţenilor cu dizabilităţi posibilitatea de a folosi metroul.
În prezent, în doar şase staţii de metrou există lifturi: Nicolae Grigorescu 1, 1 Decembrie, Nicolae Teclu, Anghel Saligny, Gara de Nord 2 şi 1 Mai. La acestea se adaugă două cu rampe mobile, în Piaţa Unirii 1 şi Gara de Nord 1. Cu excepţia staţiei de metrou Anghel Saligny, în toate celelalte cinci staţii lifturile funcţionează.

http://www.realitatea.net/metrorex-in-t ... 97628.html

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri Utilizator anonim

Bodyguarzii Metrorex, sub asediul culturii
Peste 100 de tineri au transformat un metrou intr-o sala de lectura, spre indignarea paznicilor si spre surprinderea celorlalti calatori.

Marti seara, cine a urcat intr-un metrou pe traseul Dristor-Unirii a avut socul sa constate ca trei sferturi dintre calatori citesc. Nu ziare de scandal sau reviste de moda, ci carti. Un blogger povesteste ca, surprins de o asa scena bizara, un calator l-a intrebat: "Ma scuzi, ce se intampla? Faceti o revolutie cu ajutorul cartilor?".
Revolutia cartilor se numeste "Lecturi Urbane". A fost planuita pe civika.ro, un site de initiative sociale care a strans din tot Internetul peste o suta de tineri dornici sa promoveze cititul intr-un mijloc de transport
in comun.
Marti seara, la ora 19.00, grupulete de fete imbracate cochet si baieti cu ghiozdane-n spate se strang pe peronul de la Unirii 1. Majoritatea au carti in mana, unii se apuca deja sa citeasca. O fata cu o boneta in dungi scrie un mesaj pe coperta interioara a unei carti – calatorii
sunt rugati sa le ofere mai departe dupa ce le termina. Intaririle sunt aduse in sacose de rafie: volume donate de edituri, ziare si oameni la punctul de colectare de la British Council. Sunt doua grupuri: cei care impart carti oamenilor si cei care stau si citesc pret
de-o tura pe Magistrala 3. Cu totii se raspandesc de-a lungul peronului si, la un semnal, invadeaza un metrou.

"Eu nu citesc, sunt inginer"
O fata cu parul scurt, ochelari si un curcubeu agatat in piept citeste "Prima mea dezamagire in dragoste". Scriitorul Vasile Ernu, cu sapca si fular rosu, sta agatat de o bara si se uita pe "Intunecare" de Cezar Petrescu. Randuri intregi de scaune sunt pline de cititori. Oamenii intra, observa anomalia, fac ochii
mari si incep sa trimita SMS-uri prietenilor: "In metrou e PLIN de carti!". Isi dau seama ce se-ntampla cand li se ofera o carte. Un baiat de vreo 10 ani si mama
lui zambesc ca la doamna invatatoare cand primesc o carte de la o fata. Un tanar cu caciula colorata ia vesel doua carti vechi, legate ca un premiu la serbarea scolara.
"Am impartit carti fetelor din categoria «pitipoance», conductorilor de la metrou, doamnelor in varsta, domnilor, tinerilor si chiar unui copil ce se intorcea de la «antrenamentul de karate»," povesteste bloggerul Byubay. Unii au refuzat cartile, fie cu o privire de parca li se cerea sa intre-n MISA, fie cu argumente puternice: "Eu nu citesc, sunt inginer, dar mi se pare extraordinar ce faceti voi, bravo, tineti-o tot asa", dupa cum a auzit Sandra Ghitescu si a relatat pe Twitter.

"Teroristii" inarmati cu carti
Scurta revolutie a cartilor e insotita de mica mineriada a paznicilor de la metrou, care ii fugaresc pe fotografi, cu toate ca acestia au aprobare de la Metrorex. Paznicii "Scorseze" ii someaza sa stearga pozele, invocand obiectivul militar si dreptul la propria imagine. Imaginea pe care au vazut-o oamenii din metrou e cea a unor vlajgani platiti din banii calatorilor, care fac scandal si se incrunta la o fata ce le ofera o carte. Pana la urma, paznicul a acceptat cartea. Are timp sa o citeasca si sa o dea mai departe la urmatoarea revolutie, peste vreo doua saptamani.

http://www.romanialibera.ro/actualitate ... turii.html

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri Utilizator anonim

Bucureşti: Angajaţii Metrorex ameninţă cu greva
Sindicaliştii de la metrou ameninţă cu deschiderea conflictului de muncă într-o săptămână dacă administraţia nu începe negocierile pentru un nou contract colectiv de muncă.
Reprezentanţii salariaţiilor Metrorex cer majorarea fondului de salarii cu 3,7%. Ion Rădoi, Preşedintele Uniunii Sindicatelor Libere Metrou, a spus că bugetul Metrorex, care urmează să fie aprobat în maxim o săptămână, este îngheţat la nivelul celui din 2009.

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 80035.html

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri Utilizator anonim

Preţul călătoriei cu metroul ar putea fi majorat anul acesta cu circa 5%
Preţul călătoriei cu metroul ar putea fi majorat în acest an cu circa 5%, în cazul în care inflaţia ar depăşi 5% în următoarele 12 luni, a declarat directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte.

"În condiţiile în care inflaţia depăşeşte 5%, atunci va trebui ca şi oficialii din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, cei ai Ministerului Finanţelor, inclusiv Consiliul Concurenţei să dea aprobarea pentru ajustarea preţului călătoriei cu metroul. Nu este nimic sigur în acest moment, trebuie să aşteptăm şi, în funcţie de evoluţie, vom lua o decizie în acest sens", a declarat Udrişte.
În prezent, preţul a două călătorii cu metroul este de 2,5 lei, iar al unui abonament lunar cu normă întreagă de 25 de lei. Metrorex a operat ultima modificare a preţului la călătoria cu metroul în mai anul trecut (+6%).

http://www.realitatea.net/pretul-calato ... 02971.html

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri Utilizator anonim

Grevă la metrou pe 18 martie
Angajaţii de la metrou intră în grevă din 18 martie, pe termen nelimitat. Salariaţii Metrorex vor protesta între orele 4-16.

Peste 4.600 de angajaţi de la metrou vor participa la greva anunţată pentru 18 martie, deoarece nu au fost semnate contractele colective de muncă. Potrivit liderilor sindicali, acestea au expirat pe 1 noiembrie anul trecut. Angajaţii Metrorex avertizaseră încă de pe data de 5 februarie că vor declanşa conflictul de muncă, dacă administraţia nu începe negocierile în cel mult o săptămână.
Aproximativ 400.000 de călători vor fi afectaţi în fiecare zi a grevei generale pe termen nelimitat, ce va fi declanşată începând cu data de 18 martie, a declarat marţi preşedintele sindicatului USLM, Ion Rădoi. Potrivit liderului Uniunii Sindicatelor Libere Metrou (USLM), numărul călătorilor care folosesc metroul ca şi mijloc de transport s-a dublat anul trecut, la 650.000 pe zi.

"Este o continuare a grevei declanşate anterior, în noiembrie 2009. Au trecut patru luni de atunci şi suntem nevoiţi să continuăm acest conflict. Metroul va fi în grevă generală din 18 martie", a declarat Rădoi.

Săptămâna trecută, Curtea de Apel Bucureşti a declarat legală greva sindicaliştilor Metrorex, din noiembrie 2009.
Angajaţii de la metrou au fost în grevă timp de două zile, în noiembrie 2009, când au cerut o majorare salarială de 20% şi încheierea unui nou contract colectiv de muncă, în condiţiile în care cel vechi expirase la începutul lunii. Peste 1.000 dintre cei peste 4.200 de angajaţi de la Metrorex nu au lucrat atunci. Aceasta a fost a şaptea grevă generală din 1990, ultimul protest al angajaţilor de la Metrorex datând din 2005.

http://www.realitatea.net/greva-la-metr ... 03750.html

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri Utilizator anonim

Metrorex plăteşte anual 16 milioane euro pentru întreţinerea vagoanelor
Sindicaliştii de la Metrou susţin că şefii instituţiei fac risipă de bani prin acest contract de mentenanţă semnat cu o firmă franceză în timp ce salariaţii nu au bani şi au anunţat că intră în grevă pe 18 martie.

16 milioane de euro pe an. Atât plăteşte pe an Metrorex pentru întreţinerea şi reparaţia vagoanelor.
Dacă ne gândim că angajaţii de la metrou sunt nemulţumiţi de salarii, la un calcul simplu ne dăm seamacă că cei 16 milioane de euro ar ajunge pentru plata celor 4.600 de salariaţi timp de 4 luni.
Metrorex plăteşte însă aceşti bani unei firme cu capital francez pentru a întreţine şi repara vagoanele. Adică, pentru un singur vagon se plăteşte anual aproape 40.000 de euro. Contractul cu firma ALSTOM Transport SRL a fost încheiat în 2003 pe o perioadă de 15 ani, iar valoarea contractului se ridică la aproape 240 de milioane de euro.

http://www.realitatea.net/metrorex-plat ... 03971.html

 


Re: Stiri cristi20

S.C. Metrorex S.A. va ureaza Paste Fericit si va prezinta programul circulatiei trenurilor de metrou in perioada sarbatorilor:

In noaptea de 03-04.aprilie 2010 trenurile de metrou vor circula la un interval de cca 20 de minute ( intreaga noapte). In ziua de 05 aprilie 2010, trenurile vor circula dupa urmatorul interval, specific zilelor de sarbatoare:
- pe Magistrala 1+3 , trenurile vor circula la un interval de 8-10 minute;
Magistrala 1 = Pantelimon – Dristor
Magistrala 3 = Preciziei – Anghel Saligny
- pe Magistrala 2 trenurile vor circula la un interval de 7-8 minute;
Magistrala 2 = Berceni – Pipera
- pe Magistrala 4 trenurile vor circula la un interval de 9-10 minute;
Magistrala 4 = Gara de Nord – 1 Mai.
In functie de numarul calatorilor inregistrati, Metrorex va introduce trenuri suplimentare pentru micsorarea intervalului de succesiune dintre trenuri, in scopul satisfacerii in conditii optime a cererii de transport cu metroul in aceasta perioada

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 147
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420533 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use