MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Știri și articole din presă

2050 posts, 555829 views
 
Go to page:  1  ... 113 114 115 116 117 118 119  ... 147
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri si articole din presa andrei11

Atunci posibil să fi fost altceva, dar sigur camionul a venit dinspre Ferdinand și a oprit în fața accesului din Piața Iancului. O fi fost cu altă misiune.  Eu eram cu Opelul în spatele lui și a trebuit să-l ocolesc pentru că se avariase.  :oops:

 


Re: Stiri si articole din presa florin

Toate sistemele de ventilaţie de la metrou trebuiau înlocuite după 1990

Filtrele de aer se spală, în loc să se schimbe Şi nu doar investiţiile în modernizare lipsesc, ci şi cele în mentenanţa actualelor sisteme de aerisire, spun angajaţii de la metrou. Filtrele care ar trebui înlocuite de fiecare dată când se umplu de praf, pentru a asigura un aer mai curat în staţiile de metrou, sunt spălate de 3-4 ori înainte de a fi puse unele noi. Imaginaţi-vă, cei care aveţi autoturism, că în loc să schimbaţi filtrele de aer şi polen, aţi da cu un jet de apă pe ele şi apoi le-aţi reutiliza, ca noi. „La unele instalaţii de ventilaţie se face revizia în fiecare lună, la altele o dată la trei luni, în funcţie de împrejurări. Filtrele se spală, domne, nu se înlocuiesc! Se spală, se curăţă cu apă cu presiune. Da, ideal ar fi să punem filtru nou de fiecare dată, dar ar fi paguba prea mare şi nu sunt bani. Metrorex nu are bani pentru că de la Guvern nu se alocă bani” a explicat pentru Libertatea inginerul Vasile Neagu, care se ocupă de mentenanţa instalaţiilor de ventilaţie de la metrou.
Citeşte întreaga ştire: Un fost director Metrorex rupe tăcerea: Toate sistemele de ventilaţie de la metrou trebuiau înlocuite după 1990

 


Re: Stiri si articole din presa andrei11

Radu Tutulan și ziarul Libertatea sunt două  nume jenante în spațiul media românesc. Mai uitați-vă și voi la omul / ziarul în care se publică orice așa zisă știre. S-ar putea chiar să șterg această postare, mă mai gândesc vreo câteva ore.
Tradu-mi și mie ce a vrut să spunădistinsul ziarist aici :
Reacţia sa vine după ce Libertatea a arătat că în sezonul rece călătorii suferă un şoc termic când intră la metrou fiindcă Metrorex ţine peste o jumătate de milion de oameni în condiţii de Sahara.
Foaie verde și-o lalea,
M-a făcut mama oltean.
Afirmația din distinsul ziar și versurile acestea fac parte din aceeași categorie.
11-22-2018 1-24-41 AM.jpg (90.22 KB; downloaded 4890 times)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa sab

A vrut sa spuna ca este foarte cald in subteran. Nu stiu daca a nimerit-o foarte bine cu Sahara, pentru ca acolo este aer uscat, in timp ce la metrou este umezeala.

 


Re: Stiri si articole din presa cris_m

Depinde si de statiile la care fac referire... De exemplu la Titan sau la Eroilor, chiar se simte briza racoroasa de afara, nu e chiar insuportabil de cald pentru ca e si tirajul facut de intrari.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa sab

Ai dreptate, impresia mea este ca la metrou nu a fost prevazuta incalzirea pana in 1983. Statiile din Militari imi par a fi primele statii dotate cu sistem de incalzire. In rest totul este pe sistem...natural.

 


Re: Stiri si articole din presa florin

@andrei11 Ok, am înțeles, nu-ți place personajul, dar ce legătură are cu articolul? Ziarul o fi el de can-can, dar tratează problematica metroului de când a venit echipa lui Tolontan acolo. E mai bine să băgăm capul în nisip și să ne prefacem că nu vedem problemele de la metrou? Tot același ziar a măsurat calitatea aerului la metrou și nu a ieșit deloc bine. Poate ție nu-ți pasă, că mergi cu mașina, dar pe unii care își petrec 1-2 ore pe zi acolo poate îi interesează.

Legat de temperatură nu am postat acel articol, e doar mențiune care poate fi trecută cu vederea. O problemă mi se par patiseriile care nu au coș afară și scot toată căldura și toate mirosurile alea grețoase în stații, eu le-aș interzice: ori scoți coșul afară, ori pa! Dar ținând cont că ministrul care a avut curajul să le taie macaroana sindicatelor e deja "în zbor", ceva îmi spune că brusc se va cădea la pace, 10-15% la salarii, contractul cu spațiile și toată lumea-i fericită.  :popa:

 


Re: Stiri si articole din presa andrei11

Opinie personală, subliniez, personală.
Tolontan e o nulitate absolută din toate punctele de vedere.

@andrei11 Ok, am înțeles, nu-ți place personajul, dar ce legătură are cu articolul?

Articolul poate fi     fake news având în vedere reputația ziarului, a ziaristului și a lui Tolontan. Evident, subliniez a nu știu câta oară,în opinia mea.
Aș prefera ca informația să vină de la o sursă autorizată, credibilă și cu performanțe recunoscute în spațiul media și nu numai. Nu de la Libertatea și echipa lui Tolontan.

 


Re: Stiri si articole din presa florin

Ok, atâta timp cât această părere personală nu duce la ștergerea unor informații fără un motiv obiectiv eu sunt ok. Pentru mine și mulți alții Tolontan e ok, anchetele echipei lui au dus la procese răsunătoare în urma cărora avem inclusiv un fost ministru în arest. Asta nu poate să o facă "o nulitate absolută" în opinia mea, dar fiecare cu ale lui.  :bere:

 


Re: Stiri si articole din presa andrei11

Recunosc că am exagerat cu remarca <<S-ar putea să șterg această postare>>. Postările se șterg,  evident,  numai dacă încalcă regulamentul, ceea ce nu e cazul. Asta din punct de vedere al moderării. Dacă ai observat activez în multe cazuri ca și simplu user.
E democrație, deci părerea fiecăruia trebuie respectată.  :bere:

 


Re: Stiri si articole din presa alexxd_31

Se ascute lupta!
https://www.realitatea.net/conducerea-m ... ign=trkweb

Contractul pentru  închirierea spațiilor comercile de la metrou a fost semnat în 2003, iar anul trecut a expirat, Metrorex l-a prelungit cu un înca un an, dar acum nu mai vrea, pentru că 70% din bani mergeau către SINDOMED, firma sindiatului și doar 30% catre Metrorex.
Anul acesta,  comercianții au plătit chirie 409 lei/ metrul patrat. O sumă derizorie spune administrația Metrorex.
Sindicaliștii de la metrou amenință cu greva generală, dacă revendicările lor nu vor fi soluționate.
La cea mai recentă întâlnire cu conducerea Metrorex sindicaliştii şi-au redus solicitarea de majorare a salariilor de la 41% la 35%, iar în prezent aşteaptă să fie chemaţi la noi negocieri.Discuţiile nu au loc pentru că ministerul a schimbat Consiliul de Administraţie al Metrorex, care acordă mandat de negociere conducerii executive, aceasta fiind o procedură care durează câteva zile.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa sab

ANALIZĂ: Faţă de alte metrouri, Metrorex are pierderi imense şi resurse umane supradimensionate

https://www.mediafax.ro/economic/analiz ... e-17713901

În comparaţie cu companiile de metrou din regiune, Metrorex înregistrează un venit pe angajat de trei ori mai mic, cu 20% mai mulţi angajaţi pe km metrou, salarii supradimensionate, pierderi imense, precum şi cu cea mai proastă calitate a serviciului oferit, arată o analiză.
Iancu Guda, preşedinte al Analiştilor Financiari şi lector IBR & ASE, spune că în comparaţie cu companiile similiare din Budapesta, Praga şi Varşovia, în baza situaţiilor financiare şi rapoartelor aferente anului 2017, Metrorex înregistrează o productivitate comercială foarte modestă, cu resurse umane supradimensionate, salarii cu 9% mai mari decât media companiilor similare din regiune şi de aproape două ori peste media din sectorul privat, cu pierderi imense (fără subvenţiile de la stat ar fi o companie falimentară) precum şi cea mai proastă calitate a serviciului oferit, în condiţiile în care viteza medie este cea mai scăzută din cauza investiţiilor modeste.
Eliminând subvenţiile primite de la stat, Metrorex înregistrează pierderi de 55% din cifra de afaceri (358 mil lei, aprox 77 mil euro), în timp ce firmele similare din regiune obţin un profit mediu de 11%: Budapesta (+16%), Praga (10%), Varşovia (5%)

Metrorex înregistrează 63 de angajaţi la fiecare km de metrou, cu 20% peste media din capitalele analizate ca şi referinţă (51,41) şi de 3 ori mai mult decât Budapesta (care înregistrează 20,21 angajaţi/km metrou).

Salariul mediu net pe angajat la Metrorex este de 1.144 euro/luna (7.555 lei brut), de două ori peste media naţională şi cel mai mare din regiune. Media salariului net pe angajat la firmele care administrează reţeaua de metrou din capitalele de referinţă este de 1.040 euro pe lună, cu +9% sub media înregistrată în Metrorex şi doar cu +38% peste media naţională din ţara respectivă. Salariul mediu net din oraşele de referinţă utilizate ca şi comparaţie (Budapesta, Praga şi Varşovia) este 756 euro pe angajat, cu 31% peste media din Bucureşti, dar angajaţii Metrorex câştigă cu 9% peste angajaţii de la companiile similare din aceste capitale.

În privinţa productivităţii angajaţilor, Metrorex înregistrează o cifră de afaceri pe angajat de 31.600 euro pe an, de aproape trei ori sub media din capitalele de referinţă (87.300 de euro pe angajat pe an şi de 6 ori sub media înregistrată de angajaţii reţelei de metrou din Budapesta

Viteza media înregistrată de trenurile Metrorex este de 22,5 km/oră, mult sub media capitalelor din zonă (31 km/oră), situaţie cauzată de investiţiile modeste în reţea, în condiţiile în care majoritatea trenurilor sunt vechi.

În privinţa infrastructurii, Bucureşti înregistrează o reţea de metrou cu o dimensiune de 30 metri la 1.000 locuitori, nivel aproape identic cu media capitalelor folosite ca şi referinţă (29,19 metri la 1.000 locuitori), dar veniturile obţinute sunt mult mai mici. Desigur, nu ajută nici turismul, în condiţiile în care numărul de vizitatori din Budapesta, Praga şi Varşovia este mult peste Bucureşti.

Iancu Guda a analizat câteva detalii suplimentare privind evoluţia Metrorex în perioada 2013-2017 şi a constatat că situaţia financiară a companiei se deteriorează, având în vedere că aproximativ 40% din veniturile companiei provin din subvenţii de la stat, şi alte venituri din exploatare; considerând doar cifra de afaceri (veniturile realizate din vânzarea de bilete), compania înregistrează pierderi din exploatare de 145 mil. lei în 2017, vs -140 mil. lei în 2016, sau -121 mil. lei în 2015, în condiţiile în care rezultatul net final este de -358 mil lei (aprox 77 mil euro pierdere). În orice caz, companie nu a făcut profit în ultimul deceniu, iar pierderile cumulate din ultimii 5 ani sunt de 600 mil. lei; ponderea cheltuielilor cu salariile în totalul cheltuielilor de exploatare a crescut de la 44% (în 2013) la 50% (în 2017), în condiţiile în care salariul mediu brut pe angajat în 2017 a fost de 7.555 Lei (în creştere cu 12% faţă de 2016, şi dublu faţă de media din economie). Dacă se va majora cu 42%, salariul mediu din Metrorex va ajunge triplu comparativ cu media naţională, încheie analistul.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa sab

Scandal la metrou între sindicat și Metrorex: Spaţiile comerciale din staţii au rămas în beznă
https://www.digi24.ro/stiri/economie/tr ... na-1039264

Spaţiile comerciale din staţiile de metrou au rămas în beznă de azi. O parte dintre investitori au închis şi au protestat în Piaţa Unirii împotriva şefilor regiei, pe care-i acuză de abuz. Metrorex contestă valabilitatea contractelor de închiriere şi vrea să organizeze licitaţie pentru recuperarea lor. Patronii şi sindicatul susţin că toate actele sunt valabile! Cazul va fi rezolvat de instanţă.
Beznă la merdenele, beznă la portocale, beznă peste tot. Metrorex contestă contractele de închiriere pe care patronii magazinelor le-au încheiat cu Sindomet Servcom, firma sindicatului de la metrou. După repetate ameninţări reciproce, Metrorex a tăiat utilităţile tuturor spaţiilor comerciale din staţiile de metrou.

Patronii și angajați sunt prinși la mijloc în războiul din sindicatul angajaților de la metrou (USLM) și Metrorex:

Am înţeles că nu s-au înţeles la negocieri. Nu ştiu care-i problema.
Nu ne-a spus nimic, nu ne-a venit nimic, nu ne-a anunţat nimic, nu ne-a venit la mână nicio notificare. Stăm fără servici. Stăm fără muncă. Exact acum, de Sărbători, ne-a lăsat fără pâine!
Avem chiriile plătite la zi, avem utilităţile plătite. De ce ne-a oprit? Putea să vină să-şi exprime un punct de vedere, să vedem de ce.
Angajaţii au şi ei familii, au şi ei copii.
Nu poţi să stai. Sunt bani investiţi, sunt angajaţi care trebuiesc plătiţi, sunt multe probleme. Sunt chiriile plătite la zi. Aşteptăm o opinie a instanţei. O să închidem. Ce se poate face cu un angajat când nu mai are de lucru? Şomaj! Să plătească statul şomaj, dacă e mai bine aşa.
Emil Chira, membru Asociaţia Comercianţilor: Într-o ţară civilizată există instanţe judecătoreşti care pot decide ceea ce se întâmplă. Nu se pot face măsuri abuzive.

Constantin Dumitrică, vicepreşedinte USLM: Vorbim de circa 331 de magazine, în metrou. Personal cred că sunt peste 1.500 de aşa-zişi patroni şi angajaţi. Să vedem, cineva o să răspundă pentru asta.

Conducerea Metrorex n-a avut, până în acest moment, nicio reacţie la protestul comercianţilor.

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a anunţat, în urmă cu două săptămâni, într-o declaraţie de presă, că firmele care au avut închiriate spaţii comerciale la metroul bucureştean în baza unui contract care a expirat au refuzat să părăsească aceste spaţii, iar în aceste condiţii au fost notificate, în urmă cu două zile, în legătură cu faptul că vor fi debranşate de la utilităţi. Şova reclamă şi faptul că Metrorex pierde milioane de lei în favoarea firmei sindicatului care încheie aceste contracte.

„Ceea ce nu spun liderii de sindicat care astăzi practic ameninţă cu greva, nu Mministerul Transporturilor, ci sutele de mii de călători bucureşteni, este că cea mai dureroasă problemă pe care au ridicat-o întotdeauna la întâlnirile pe care le-am avut este cea legată de expirarea contractului cu spaţiile comerciale din staţiile de metrou. Acest contract a fost încheiat în 2003. În 2017, la expirarea sa, AGA a decis organizarea unei noi licitaţii. Cu toate acestea, în septembrie 2017, aceeaşi AGA a decis prelungirea acestui contract cu încă un an. Acest an a expirat. Iar în 2018 AGA, pentru că AGA este reprezentată de către Ministerul Transporturilor, a luat decizia de a constata expirarea acestui contract şi evacuarea spaţiilor comerciale şi deschiderea unor proceduri competitive care niciodată nu au fost făcute în vederea închirierii spaţiilor comerciale din metrou. Cu toate acestea, comercianţii din staţiile de metrou nu au părăsit spaţiile, astfel încât acum două zile, am luat decizia împreună cu conducerea Metrorex de a-i notifica privind sistarea furnizării de utilităţi, pentru că altfel nu se poate să eliberăm aceste spaţii şi nu putem deschide alte proceduri de licitaţie”, a afirmat Lucian Şova miercuri seară.

Ministrul Transporturilor a prezentat şi veniturile pe care Sindomed, firma sindicatului de la metrou despre care Şova susţine că este condusă de liderul sindical Ion Rădoi, le are de pe urma închirierii spaţiilor comerciale, în ultimii patru ani: 2.800.000 de lei, din care partea Metrorex 700.000 de lei în anul 2015, 2.900.000 lei din care 734.000 de lei partea Metrorex în anul 2016 şi 3.000.000 de lei, din care 796.000 de lei pentru Metrorex anul trecut.

În ceea ce priveşte veniturile din chiriile spaţiilor comerciale pentru anul acesta, până acum aceste spaţii au adus venituri de 2.376.000 de lei, din care Metrorex a primit 855.000 de lei, a precizat ministrul Transporturilor.

„Aceste calcule conduc la următoarele preţuri pe metru pătrat pe an: în 2015 - 495 de lei pe an pe metru pătrat în staţie de metrou bucureştean pentru un spaţiu comercial, în 2016 - 500 de lei pe an, în 2017 - 521 de lei pe metru pătrat pe an, în 2018 - 409 lei pe metru pătrat pe an. Toate aceste lucruri au condus ca împreună cu conducerea Metrorex să adoptăm decizia de a negocia foarte ferm acest nou contract colectiv de muncă pentru că, dincolo de gravele deficienţe pe care le-am constatat în exploatarea spaţiilor comerciale care pot constitui o sursă importantă de venituri pentru Metrorex, este vorba şi de mai mult de atât”, a mai spus Lucian Şova.

 


Re: Stiri si articole din presa survola

Cum adică majoritatea trenurilor sunt vechi?

 


Go to page:  1  ... 113 114 115 116 117 118 119  ... 147
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use