MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Știri și articole din presă

2050 posts, 555853 views
 
Go to page:  1  ... 103 104 105 106 107 108 109  ... 147
 
 

📖 Pagination options
  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa sab

Este trist sa vezi ca un ministru habar nu are care ii sunt competente....
Pe de alta parte, se pare ca a reusit pe alte cai.

Inginerul Ion Constantinescu, director general interimar al Metrorex

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-22 ... trorex.htm

Inginerul Ion Constantinescu a fost numit director general interimar al Metrorex de catre Consiliul de Administratie al companiei, dupa ce fostul director, Marin Aldea, a fost demis de catre ministrul Transporturilor, in contextul in care, vineri, un jgheab de scurgere a infiltratiilor a cazut din plafon pe o sina si a produs un scurtcircuit, blocand un tren de calatori in tunel.


Reprezentantii Metrorex au anuntat, vineri seara, ca inginerul Marin Aldea si-a depus mandatul din functia de director general, presedintelui Consiliului de Administratie, "considerand indreptatite pozitia si observatiile  Ministrului Transporturilor", relateaza News.ro.

"Interimatul pentru pozitia de director general va fi asigurat in perioada urmatoare de domnul inginer Ion Constantinescu", au precizat reprezentantii Metrorex.

Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a declarat vineri dimineata ca i-a demis pe directorul general al Metrorex, Marin Aldea, si pe directorul de exploatare, Liviu Dinu, dupa ce un jgheab de scurgere a infiltratiilor a cazut din plafon pe o sina si a produs un scurtcircuit, iar un tren plin cu calatori a ramas blocat in tunel, circulatia metrolului fiind blocata mai bine de doua ore.

Ministerului Transporturilor nu poate, insa, interveni in activitatea de administrare a Metrorex si nu-l poate demite pe directorul general al companiei, aceasta din urma intrand doar in atributiile Consiliului de Administratie, potrivit statutului companiei actualizat cu prevederile OUG 109/2011 privind guvernanta corporativa a companiilor publice.

Vineri dimineata, la ora 5:24, pe tronsonul Eroilor-Politehnica, pe firul 1, un jgheab de scurgere a infiltratiilor a cazut din plafon, pe sina a treia (responsabila cu transmiterea tensiunii) si a produs un scurt circuit. Din acest motiv, a fost scoasa tensiunea de pe sina, iar trenul care tranzita zona a fost oprit. Trenul plin cu calatori a ramas oprit in tunel, la aproximativ 200 de metri de peron la statia Eroilor.

Calatorii din tren au fost evacuati in siguranta de catre echipele Metrorex prin statia Eroilor, spunea compania. La ora 7:45, circulatia trenurilor pe tronsonul afectat a fost reluata.

 


Re: Stiri si articole din presa misterr

Haos la metrou, confuzie la Guvern. Directorul Metrorex, înlocuit

VIDEO: http://vid2.stirileprotv.ro/2017/11/03/61919666-2.mp4

Consiliul de Administrație al Metrorex a decis vineri numirea lui Ion Constantinescu în funcția de director general interimar al Metrorex, pe o perioadă de patru luni.

Consiliul a aprobat depunerea mandatului pentru Marin Aldea, acesta revenind pe funcția de director Strategie Planificare Resurse în cadrul companiei, au declarat pentru AGERPRES surse oficiale din domeniu.

″În ședința din 3 noiembrie 2017, Consiliul de Administrație al Metrorex a aprobat depunerea mandatului domnului Marin Aldea și revenirea acestuia pe funcția de director Strategie Planificare Resurse în cadrul Metrorex. De asemenea, Consiliul de Administrație al Metrorex a decis, cu unanimitate de voturi, ca domnul Ion Constantinescu să fie numit director interimar pe o perioadă de patru luni cu posibilitatea de prelungire, așa cum prevede legea”, au precizat sursele citate.

Ion Constantinescu ocupa în prezent funcția de director Strategie Planificare Resurse în Metrorex.


Probleme la metrou, vineri dimineață

Un jgheab de la sistemul de prevenire a infiltraţiilor a căzut peste o garnitură plină cu pasageri, care a rămas blocată pe șine. Celelalte staţii s-au umplut de călători, care nu ştiau ce să facă. În toată nebunia, ministrul Transporturilor a anunțat că-i demite pe cei doi directori, fără să ştie că legal nu are acest drept.

Pe garnitură de tren, oprită în staţia Eroilor, se vede jgheabul din tablă. O parte din el s-a lipit de burduful de cauciuc care leagă două vagoane, iar restul a rămas pe tavan. Din fericire, bucată de tablă nu a pătruns în interior, aşa ca pasagerii au fost în siguranţă.

Trenul circula dinspre Politehnica spre Eroilor. Cu 200 de metri înainte de staţie, un jgheab de scurgere şi cu bucăţi de tencuială au căzut de pe tavanul tunelului, lovind garnitură. Din impact, o bucată a ajuns pe sine atingând linia de înaltă tensiune şi provocând un scurt circuit.

Trenul a ajuns în staţia Eroilor şi acolo pasagerii au fost coborâţi în siguranţă. Apoi, angajaţii Metrorex au oprit alimentarea cu energie electrică pentru a putea repara distrugerile.

Două ore, trenurile nu au mai circulat între statiiile Izvor, Eroilor, Politehnica şi Grozăveşti. Haosul a domnit în subteran, unde mii de omeni au fost forţaţi să folosească mijloacele de transport în comun de suprafaţă.

În mijlocul haosului, Felix Stroe, ministrul Transporturilor, a anunţat că i-a demis pe directorul general şi pe cel de exploatare de la Metrorex.  Problema e că, potrivit statutului companiei Metrorex, Ministerul Transporturilor nu poate demite pe nimeni, întrucât această responsabilitate îi revine Consiliuliu de Administraţie. O eventuală plecare a celor doi directori se va face, eventual, doar prin votul majorităţii acţionarilor şi a membrilor consiliuliu de administrare.

Până să fie luată şi o decizie legală cu privire la conducerea Metrorex, primarul Gabriela Firea nu a ratat ocazia să vorbească despre ce şi-ar dori în legătură cu cel mai eficient mijloc de transport din Capitală.

Gabriela Firea: ”Cerem în continuare transferul administrării metroului la Primăria Capitalei, Guvernul şi statul pot să rămână în continuare proprietari, dar noi să asigurăm invesţiile.”

În prezent, are loc o anchetă internă la Metrorex, care să stabilească motivele pentru care elementele de infrastructură degradate nu au fost reparate sau înlocuite.

 


Re: Stiri si articole din presa punmeister

Gabriela Firea: ”Cerem în continuare transferul administrării metroului la Primăria Capitalei, Guvernul şi statul pot să rămână în continuare proprietari, dar noi să asigurăm invesţiile.”




 



Re: Stiri si articole din presa Celestin Draganescu

Asta-mi pare un fel de "rotirea cadrelor" ...

 


Re: Stiri si articole din presa punmeister

Metrorex se pregătește pentru un nou contract de mentenanță a trenurilor și caută consultant. Contractul actual se ridică la 240 milioane euro[/b:3d1ehh7u][/size:3d1ehh7u]

Metrorex caută un consultant care să asiste compania la în angajarea unui furnizor de servicii de mentenanță a materialului rulant, începând cu 1 ianuarie 2020. În prezent, activitățile de mentenanță a ramelor de metrou sunt asigurate de grupul francez Alstom, prin Alstrom Transport, conform unui contract de aproximativ 240 milioane de euro încheiat pe 15 ani în 2003, pentru intervalul 2004 - 2019. În prima parte a anului 2011, pentru a reduce costurile de mentenanță, Metrorex a inițiat discuții cu Alstom pentru renegocierea contractului.

Pe de altă parte, Metrorex pregătește o licitație pentru un contract de mentenanță a materialului rulant, care a fost estimat la 693,3 milioane de lei, fără TVA, pe o perioadă de 10 ani.

 


Re: Stiri si articole din presa neb1

http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/pitestiul-a-acordat-gratuitate-la-transportul-cu-metroul-833544

Dacă sunteți din Pitești, puteți circula cu metroul... cel puțin în teorie!
Consiliul Local Piteşti a decis un proiect de hotărâre privind acordarea de gratuităţi la transportul cu metroul

Nu,nu e gluma  :lol:

Se poate muta la "Sa mai si radem" :lol:

 


Re: Stiri si articole din presa drbm

Răutăți...Au conducta de produse petroliere spre Oltchim și aia de țiței din Constanța
The tube is there!
:-D

 


Re: Stiri si articole din presa Puss in Boots

Daca gratuitatea e si pentru pensionari, votul e asigurat  :lol:

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa sab

Ministerul Transporturilor a aprobat cererea de finanţare a Metrorex pentru modernizarea staţiilor de metrou
http://adevarul.ro/economie/stiri-econo ... index.html

Ministerul Transporturilor a aprobat cererea de finanţare depusă de Metrorex pentru modernizarea celor 41 de staţii de metrou, prin instalarea a 1.352 instalaţii de acces şi a 139 de automate pentru vânzarea cartelelelor.
Valoarea totală a proiectului este de 181.781.313,37 lei si este finanţat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020 cu 75% din valoarea totală eligibilă aprobată, respectiv 108.488.454,31 lei asigurată din Fondul de Coeziune, iar restul de finanţare în valoare de 73.292.859,06 lei asigurată de la bugetul de stat. Proiectul a început să fie implementat din data de 3 martie 2014 şi va fi finalizat la data de 30 decembrie 2017 cu o durată totală de 46 luni. Obiectivele acestui proiect vizează modernizarea a 41 staţii de metrou prin instalarea a 1.352 instalaţii de acces şi a 139 de automate pentru vânzarea cartelelor contribuind la creşterea confortului şi a  capacităţilor de trecere prin zona porţilor de acces ale metroului Bucureşti. „Ministerul Transporturilor în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, a aprobat în data de 29.11.2017 cererea de finanţare pentru  proiectul „Modernizarea instalaţiilor pe Magistralele 1,2, 3 şi TL Metrou – Instalaţii control acces” depus de S.C. METROREX S.A. în calitate de Beneficiar al finanţării nerambursabile alocate în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020”, se arată într-un comunicat al instituţiei.

Asa o fi procedura, sa aprobi dupa ce s-au efectuat lucrarile. Adica MT aproba ce a facut Metrorex, societate finantata de MT. Pana acum cine o fi platit lucrarile ?..

 


Re: Stiri si articole din presa TibiV

sab wrote:
Asa o fi procedura, sa aprobi dupa ce s-au efectuat lucrarile. Adica MT aproba ce a facut Metrorex, societate finantata de MT. Pana acum cine o fi platit lucrarile ?..

Pana acum a platit statul roman de la buget, asa cum este si normal...

1. Da, exact asta este procedura pe fondurile europene.
Cererea de finantare pe POIM 2014-2020 nu a putut fi depusa (deci nici aprobata) pentru ca abia in urma cu cateva luni a fost acreditata (de catre CE) Autoritatea de Management pe POIM.
Acreditare AM-urilor (cate una pe fiecare axa) se face in fiecare exercitiu financiar european.

Deci AM pe POS-T 2007-2013 s-a ocupat doar de banii pe 2007-2013.
Pentru 2014-2020  a trebuit acreditata (de catre Bruxelles) noua AM pe POIM.
Odata acreditata, a inceput sa aprobe un val de cereri de finantare (metrou, autostrazi etc.).  Crec ca au fost 15-20 in ultima luna.
Inclusiv A10 Sebes-Turda, unde Lotul 3 Aiud-Decea este finalizat si asteapta receptia de catre CNAIR.

2. In privinta platii lucrarilor, asta este regula.
Faci  intai lucrarile pe banii tai (ai statului roman, daca vorbim de lucrari de infrastructura).
Cand lucrarea este gata, beneficiarul transmite facturile si documentele justificate la AM, care le verifica si le transmite la Bruxelles.
Comisia Europeana (CE) le verfica inca o data, si apoi aproba rambursarea catre Romania a cotei de finantare aprobata (85% sau 75% din valoarea "cheltuielilor eligibile).
La o lucrare cu costuri totale de 150 de milioane, s-ar putea ca 50 de milioane sa fie ne-eligibile.
Din cele 100 de milioane UE va rambursa cota de, sa zicem, 75% - deci 75 de milioane.
(Deci cofinantarea reala raportat la toate costurile este de 50% in exemplul meu. In realitate, pe exercitiul 2007-2013 a fost de aprox.60%)

Insa ideea este ca trebuie sa platesti lucrarile din banii tai, iar cand acestea sunt gata trebuie sa le dovedesti celor de la CE ca ai facut exact ceea ce ai spus ca vrei sa faci si ca lucrarea este gata si functionala conform solicitarii de finantare. Apoi ti se ramburseaza cofinatarea europeana.

Chestia asta reprezinta o problema pentru proiectele depuse de beneficiari privati. De regula astia trebuie sa faca imprumuturi la banca ca sa finalizeze proiectul, si la final acopera cam jumatate din credit cu banii rambursati de Bruxelles.

OBS.
La proiectele foarte mari, foarte scumpe si indelungate (cu durate de cativa ani) se fac si plati partiale "pe faze determinante".
Adica la autostrada poti sa ceri banii pentru un pod, chiar daca autostrada nu este gata.
La metrou poti sa ceri banii pentru finalizarea structurii tunelurilor si statiilor, chiar daca nu ai nici sine, nici instalatii/echipamente.

Dar platile partiale nu se pot face cat timp nu ai AM acreditata.
De aia pana acum absorbtia pe 2014-2020 este infima....
Ce am primit anul asta de la Bruxelles sunt in majoritate banii pentru proiectele pe 2007-2013.

PS
Nu cred ca avem topic de fonduri europene...
Nu am mai intrat in detalii cu Organismul Intermediar, care in cazul asta este MT. (AM este - din cate imi amintesc - Ministerul Fondurilor Europene, care nici macar nu mai este minister...)
Nici in alte detalii, am incercat doar sa lamuresc "the big picture"...

 


Re: Stiri si articole din presa punmeister

Cea mai circulată linie de metrou, folosită intens și de corporatiști, va fi modernizată

Magistrala Berceni-Pipera, cea mai circulată linie de metrou, va fi modernizată până în 2020, prin înlocuirea căii de rulare, stațiile de capăt de linie urmând a fi resistematizate, astfel încât trenurile să fie repuse în circulație mai rapid. Proiectul este încă în faza de proiectare, dar licitația pentru execuția lucrărilor este prevăzută a a fi lansată anul acesta.

În cadrul proiectului se au în vedere: modernizarea suprastructurii căii de rulare pe beton, asigurarea etanșeizării structurii galeriei de metrou împotriva apelor de infiltrație prin injectii de închidere a rosturilor si fisurilor cu substanțe ce formează un ecran impermeabil. Pentru calea pe piatră spartă și aparate de cale se are în vedere înlocuirea integrală a acestora.

Totodată, în stațiile Pipera și Berceni va fi resistematizată zona aparatelor de cale astfel încât, în urma acestor, lucrări intervalul de repunere în circulație a trenurilor electrice de metrou să fie de 90 secunde. În prezent, la orele cu vârf de trafic, potrivit conducerii Metrorex, trenurile nu pot întoarce într-un interval mai mic de 2-3 minute. Proiectul va mai include modernizarea instalațiilor de iluminat și prizele de pe interstații, modernizarea instalațiilor de hidranți, precum și înlocuirea, repararea și completarea banchetelor de circulație de pe tunel.

Valoarea estimată a proiectului este de aproximatix 544 milioane de lei, iar, potrivit documentului amintit, Metrorex și-a programat lansarea anul acesta a procedurii de achiziție pentru execuția lucrărilor.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa sab

"Magistrala 2 Berceni - Pipera a fost dată în exploatare în două etape, ianuarie 1986 și octombrie 1987 și are o lungime de circa 36.5 km."

:))))) Poate dus-intors...
La cat de documentat este articolul..recycle bin.

 


Re: Stiri si articole din presa misterr

După București, Clujul ar putea fi primul oraș din țară cu metrou

După Capitală, Clujul ar putea fi primul oraș din țară cu metrou. Proiectul unei magistrale este în discuție de ani de zile în orașul de pe Someș, iar acum autoritățile locale au acordat peste 3 milioane de lei pentru a începe studiile de fezabilitate.

Primele călătorii ar putea avea loc peste cel puțin zece ani.

Dezvoltarea economică a Clujului din ultimii cinci a dus la un boom imolbiliar, iar zonele limitrofe au devenit parte din oraș. Așa că metropola se confuntă cu o supra aglomeraare a infrastructurii.

Reprezentanții primăriei sunt mai deciși ca niciodată să construiască o magistrala de metrou care va avea o lungime de 40 de kilometri.

Metroul ar urmă să pornească din localitatea Gilău, iar ultima stație ar trebui să fie în zona industrială de la Jucu. Optimiști, inițiatorii proiectului susțin că până în 2030 am putea circula cu metroul în Cluj-Napoca, iar mai apoi magistrala să fie extinsă și în zona metropolitană.

Planul este ca toate comunele din jurul orașului devenite suburbii să fie legate: Gilău, Florești, de unde 25 de mii de oameni vin zilnic în Cluj să lucreze, Apahida și Jucu.

Primul pas a fost făcut de Consiliul Local la începutul anului, care a acordat suma de 3,4 milioane de lei pentru studiul de prefezabilitate, care va stabili condițiile în care poate fi construită o asemenea magistrală.

Oana Buzatu, purtător de cuvânt Primăria Mun. Cluj-Napoca: ”În urma alocării acestei sume și studiile prealabile vom avea toate detaliile cu privire la lungimea, felul în care să se distribuie o astfel de linie de metrou . În mod real orașul nostru găzduiește și suportul în trafic furnizat de o populație care se apropie de jumătate de milion”

Arhitecții sunt însă sceptici față de acest proiect.

Șerban Țigănaș, președintele Ordinului Arhitecților din România: ”Suntem un oraș colinar, pe vale, un metrou funcționează dacă este o rețea coerentă, care are mai mulți poli, nu servește numai de exemplu axa est-vest. Este notoriu că toată zona centrală este plină de vestigii arheologice, ceea ce face că orice intervenție în subteran că va declanșa ani de zile de cercetări și studii”.

Municipalitatea clujeană nu este la prima inițiativă îndrăzneață de acest gen.

Spre exemplu, în urmă cu 10 ani, primarul Emil Boc anunță că va face un tunel subteran uriaș în centrul orașului pentru a decongestiona traficul, dar proiectul a rămas la stadiul de promisiuni până acum.

 


Go to page:  1  ... 103 104 105 106 107 108 109  ... 147
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use