MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Știri și articole din presă

2051 posts, 563103 views
 
Go to page:  1  ... 99 100 101 102 103 104 105  ... 147
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri si articole din presa TibiV

Pune si finalul stirii:

Finalizarea lucrărilor pentru secţiunea Râul Doamnei - Eroilor, inclusiv staţia de la Valea Ialomiţei, este estimată pentru primul semestru al anului 2018, deşi aceasta a fost prevăzută iniţial pentru punerea în funcţiune la sfârşitul anului 2017, potrivit Metrorex.

„Punerea în funcţiune cu călători va depinde, însă, de soluţionarea contestaţiilor sau reluarea licitaţiei pentru achiziţia de noi trenuri şi, respectiv, demararea achiziţiei sistemului de siguranţă a traficului (care trebuie montat pe trenurile noi)”, precizează compania.

Metrorex menţionează că a demarat deja achiziţia sistemului de siguranţă, cu utilizarea materialului rulant existent, şi montarea echipamentelor pe trenurile din flota sa.

 


Re: Stiri si articole din presa t530

http://www.hotnews.ro/stiri-administrat...maniei.htm

Primaria Capitalei vrea sa preia Metrorex de la Guvernul Romaniei

Primaria Capitalei vrea sa solicite transmiterea Metrorex de la Guvernul Romaniei-Ministerul Transporturilor la administratia locala, potrivit unui proiect aflat pe ordinea de zi a sedintei Consiliului General din 29 martie. Deocamdata proiectuul de hoatarare nu este postat pe site-ul municipalitatii pentru a avedea argumentele care stau in spatele acestei decizii si impactul bugetar.

Bugetul Metrorex pe anul 2016 a fost de 775 milioane lei, dintre care subventii de la Guvern 360 milioane lei. Bugetul Primariei Capitalei este de circa un miliard de euro, iar municipalitatea gestioneaza RATB-ul.

 


Re: Stiri si articole din presa Adrian Rosca

Pai sigur, vrea sa acorde gratuitate pentru pensionari si la metrou.  :popa:

 


Re: Stiri si articole din presa mcosmin

Nu se incearca asta in fiecare an si in fiecare an MT refuza?

 


Re: Stiri si articole din presa alliens

Ar fi cea mai mare prostie...intr-o tara normala asa ar trebui sa fie, dar la noi, dupa ce au pus pe butuci RATB-ul, (in)competentii dela PMB vor sa faca acelasi lucru si cu metroul

 


Re: Stiri si articole din presa andrei11

alliens Incearca totusi sa incepi frazele culitera mare.. Si sa pui punct la sfarsitul frazei.  Multumesc.

 


Re: Stiri si articole din presa Cristy

Riscurile trecerii Metrorex la Primărie: subvenţii insuficiente, proiecte blocate, bani europeni pierduţi
Chiar dacă în mari metropole europene transportul public este integrat şi gestionat de o singură autoritate, trecerea Metrorex în subordinea Primăriei Capitalei ar putea avea efecte negative, apreciază specialiştii consultaţi de către ECONOMICA.NET . Potrivit lor, compania de metrou riscă să aibă soarta "jalnică" a RATB, să îi fie blocate proiectele de dezvoltare sau chiar să piardă bani europeni.

Într-o ţară normală, transportul dintr-un oraş trebuie să fie sub aceeaşi autoritate, consideră Robert Costea, preşedintele Asociaţiei Metrou Uşor. „Din păcate, la noi RATB (din subordinea Primăriei – n.r.) este într-o situaţie jalnică iar metroul (din subordinea Ministerului Transporturilor – n.r.) este singurul transport pe care te poţi baza", menţionează reprezentantul Metrou Uşor.

"Metrorex va ajunge ca RATB"
Acesta adaugă că, în timp ce mijloacele RATB sunt murdare şi vechi, trenurile de metrou sunt curate şi ajung la timp.
„Situaţia RATB este absolut jalnică. Iar dacă va trece la Primărie, Metrorex va ajunge exact ca RATB", atrage atenţia Robert Costea.
Pe de altă parte, acesta spune că nu este normal să nu fie integrat transportul public din oraş şi că ar trebui să existe bilet unic pentru călătoriile cu RATB şi Metrorex.

„La ora actuală, RATB se consideră competitor al Metrorex. Ar fi ideal un transport integrat", continuă reprezentantul Metrou Uşor, care spune că cele două companii de transport ar trebui gestionate de aceeaşi autoritate, dar nu de către Primăria Capitalei şi actulul edil-şef.
Costea aminteşte de iniţiativele mai vechi de înfiinţare a unei Autorităţi Metropolitate de Transport, dar care nu au avut efecte concrete până acum.

"Primăria nu are bani pentru susţinerea metroului"
Trecerea Metrorex în subordinea Primăriei Capitalei, în condiţiile actuale, este o idee proastă, spune şi Cătălin Drulă, deputat şi membru al Comisiei de Transporturi. „Extinderea reţelei de metrou se face cu fonduri europene şi ar putea exista probleme din cauza acestui transfer", explică Drulă, menţionând că Primăria nu îşi permite ca din bugetul său să construiască metroul.
„În al doilea rând, Primăria nu îşi permite să plătească subvenţiile pe care le primeşte acum Metrorex", adaugă membrul Comisiei de Transporturi din Camera Deputaţilor.
În al treilea rând, acesta atrage atenţia asupra riscului de pierdere a banilor europeni „Primăria este cea mai netransparentă, coruptă şi incompetentă instituţie în gestionarea fondurilor. Pe programul de finanţare 2014-2020, suntem foarte întârziaţi iar banii vor fi consumaţi abia spre sfârşitul exerciţiului. Orice întârziere creşte şi mai mult riscul de a pierde bani europeni", avertizează Cătălin Drulă.

"Primăria nu are capacitatea instituţională să gestioneze metroul"
Gheorghe Udrişte, fost director general al Metrorex şi iniţiator al multor proiecte implementate acum de către companie, precum Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon, nu crede că este oportună trecerea companiei de metrou de la Ministerul Transporturilor în subordinea Primăriei Capitalei.

„Primăria poate susţine Metrorex prin acordarea de avize şi punerea la dispoziţie a spaţiilor necesare pentru extindere", spune fostul şef al Metrorex.
Acesta atrage atenţia asupra riscurilor pe care acest transfer l-ar putea avea asupra proiectelor cu finanţare externă. Potrivit lui, Metrorex are două miliarde de euro contractaţi din Europa, de la Banca Europeană de Investiţii şi fonduri aprobate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM), dar şi de la Japonia (JICA). „Aceşti bani trebuie cheltuiţi sub autoritatea unei instituţii centrale. Primăria Capitalei nu are capacitatea de a gestiona o asemenea structură. Nu are Autoritate de Management pentru gestionarea fondurilor UE sau Autoritate Feroviară cum are Ministerul", explică Udrişte.

"Primăria abia duce RADET-ul şi RATB-ul"
Şi un specialist în lucrări de proiectare pentru metrou a spus la rândul său că trecerea Metrorex în subordinea Primăriei nu este o idee bună. „Vor bloca investiţiile Metrorex cu finanţarea europeană", avertizează specialistul care a dorit să-şi păstreze anonimatul.
Acesta spune că astfel de iniţiative, de transferare a Metrorex din subordinea Ministerului Transporturilor în cea a Primăriei, au mai existat şi în trecut. „Când era Berceanu ministru, Videanu primar şi Băsescu preşedinte, într-o şedinţă la minister s-a ajuns la concluzia că iniţiativa nu este bună. Este o problema de asigurare de fonduri", explică specialistul.
Acesta consideră că Primăria Capitalei nu are capacitatea să gestioneze metroul, întrucât „abia duce RADET-ul şi RATB-ul".

Propunerea ca Metrorex să treacă în subordinea Primăriei va fi supusă la vot în şedinţa Consiliului General al Municipiului Bucureşti din 29 martie.

http://www.economica.net/mobile/riscuri...35271.html

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa sab

Primaria sectorului 4 vrea sa faca 13 parcari noi, printre care si doua de tip park&ride - la Piata Sudului si la statia de metrou IMGB
http://www.hotnews.ro/stiri-administrati ... imgb.htm
.....
5.  Statia metrou IMGB - Sos. Berceni: parcare cu 346 locuri la sol;

Valoarea estimata a investitiei este de  7,356,003 lei;

"Sectorul 4 al Minicipiului Bucuresti a demarat, in anul 2016, procedura de achizitionare a unor servicii in vederea realizarii obiectivul de investitii "Elaborarea studiului de fezabilitate privind amenajare parcare statia metrou IMGB - Sos. Berceni". Datorita lipsei locurilor de parcare, ca urmare a cresterii numarului posesorilor de autoturisme, parcarile existente au devenit insuficiente. Astfel, se impune necesitatea construirii unei parcari pe o suprafata de 5315 mp, care va asigura fluidizarea traficului in zona respectiva prin relocarea autoturismelor care in prezent ocupa caile de circulatie", se arata in raportul de specialitate al proiectului de hotarare prin care se aproba indicatorii tehnico-economici ai proiectului.


Mie nu imi este clar unde vor sa faca, la fosta statie IMGB (actuala Dimitrie Leonida)  sau la fosta statie Depoul IMGB (actuala Berceni)...

 


Re: Stiri si articole din presa misterr

Cum arată acum actriţa care vă anunţa "Atenţie, se închid uşile"

În 2007 a dat în judecată Metrorex fiindcă i-a folosit vocea în trenurile de metrou fără acordul ei. Opt ani ne-a anunţat că se închid uşile sau ce staţie urmează. După ce a câştigat procesul, compania a fost obligată să renunţe la înregistrări şi să-i plătească Isabelei Neamţu 4.200 de dolari. Actriţa ne-a declarat că a primit până la ultimul bănuţ.

Am întâlnit-o pe Izabela Neamţu (38 de ani) pe 21 martie, la Gala Premiilor Gopo,la Teatrul Naţional. Arăta senzaţional şi ne-a vorbit, fără ocolişuri, despre proiectele ei profesionale.







Click!: Unde va pot vedea spectatorii zilele acestea?

Izabela Neamţu: Joc la Bulandra, în “Pescăruşul” şi la Teatrul Mic, în “Anul disparut – 1989” - în regia Anei Mărgineanu, iar la “Teatrul Excelsior”, în "Umbre", în regia lui Horia Suru.

Apropo de vocea dumneavoastră, care a fost folosită multă vreme la metrou. Sunteţi recunoscută când vorbiţi?

În special de copiii prietenilor mei. Pentru că vocea cu care lucrez nu e vocea cu care vorbesc normal. Vocea mea e un cameleon şi poate avea multe culori.

Cea folosită la metrou ce fel de voce a fost?

Vocea de la metrou a fost special găsită pentru genul de anunţuri de care aveau ei nevoie: caldă, sobră, fără să plictisească, fără să adoarmă.

V-ați auzit vreodată la metrou?

Nu merg niciodată cu metroul. Colegii mi-au spus că vocea mea este la metrou şi atunci eu m-am dus şi am auzit-o. Procesul s-a încheiat după opt ani, sunt proprietara vocii şi acelor drepturi de la metrou şi ei nu mai au voie să folosească vocea mea în prezent. În clipa aceasta, vocea mea nu mai e la metrou, am primit despăgubiri şi pot spune că cifrele nu contează. Victoria este importantă. Pentru că legea este foarte tânără în România şi în 1996 nu exista speţă pentru drepturi de autor. Aşa că victoria asta a mea este recunoscută şi aplaudată de actorii din breaslă, pentru că există precedent prin care ei pot să-şi ceară drepturile daca ei păţesc aşa ceva.

Film faceţi?

Am facut scurtmetraje, documentare şi urmează să merg la Cannes.







Are emisiune la radio

Isabela Neamţu a devenit cunoscută publicului larg după ce a jucat în mai multe piese de teatru, dar şi seriale de televiziune ca „Om bogat, om sărac”, „Vrei să fii mama mea?”, filmul „Francesca”, unde a apărut alături de Monica Bârlădeanu, dar şi din „Cold Mountain”, unde a jucat alături de Nicole Kidman şi de Jude Law. De asemenea, ea a fost vocea Barbie în România şi vocea oficială a Romtelecom-IVR. „Acum, colaborez cu Bogdan Şerban la Guerrilla Logout, sunt om de radio. Am o rubrică de recomandări de teatru, miercurea. Nu m-am lăsat nici de teatru pentru că trăiesc prin el”, ne-a spus actriţa. Isabela Neamţu a ajuns „vocea de la metrou” în urma unui casting, când a înregistrat bine-cunoscutele anunţuri. Dintre toate vocile imprimate atunci, Metrorex a ales-o pe a ei şi a început s-o folosească, dar fără s-o fi anunţat sau s-o fi plătit. Astfel se face că vocea actriţei a răsunat zilnic, timp de opt ani, în difuzoarele din staţiile de metrou.

 


Re: Stiri si articole din presa andrei11

Măi să fie, cum si-a recunoscut vocea când s-a dus la metrou ? Cum se stie noi inşine ne auzim direct, prin urechea internă, dacă ne auzim la un difuzor nu ne recunoastem vocea.

 


Re: Stiri si articole din presa subway guru

De fapt ea a luat teapa de la impresarul angajat sa produca acele anunturi doar ca la noi...turcul plateste  ;)
Oricum e un subiect de mult inchis iar doamna si-a atins scopul de a-si face reclama gratis  ;)

 


  • sss
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa sss

Am inteles, deci nenorocita, fara scrupule, a profitat de reclama pe care i-o facea Sfantul Metrou si a mai cerut si bani, ca ea ar fi muncit???  :?

 


Re: Stiri si articole din presa subway guru

Nu ai inteles nimic...
Nu am spus asta, din punctul ei de vedere am zis ca ea a luat teapa...initial, am spus si de la cine, si s-a victimizat cat de mult a putut dupa 8 ani de la data initiala, dar nici sa arunci in carca metrorex care a fost cumparator de buna credinta nu e ok
Afacerea a fost clar curat-murdara, justitia bine-rau s-a pronuntat, case closed
Si-a primit drepturile, nu mai anunta vocea ei 'atentie se inchid usile', lucrurile au reintrat demult in normal. In ziua de azi legislatia e mult mai clara in privinta drepturilor de autor si a proprietatii intelectuale si lumea s-a aliniat si le respecta cu maxima atentie ceea ce e foarte bine, s-a eliminat pirateria
Iar in domeniul artistic notorietatea se castiga prin diverse mijloace ce includ la loc de frunte scandalul si nu neaparat performanta artistica
Acum ai inteles?
:bere:

 


Re: Stiri si articole din presa ByOnu

Lasand partea birocratica, am crescut cu vocea ei la metrou, sa zic asa. :lol: :D Pentru mine este clar cea mai frumoasa voce pe care am auzit-o transmitand mesaje informative. Se simte ca este artista. Imi este dor si de beep-ul specific. Le am si inregistrate printr-o arhiva cred.

Pentru nostalgici https://www.youtube.com/watch?v=9BMKvXEtgHg

 


Go to page:  1  ... 99 100 101 102 103 104 105  ... 147
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420712 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use