MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Știri și articole din presă

2050 posts, 562226 views
 
Go to page:  1  ... 98 99 100 101 102 103 104  ... 147
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri si articole din presa punmeister

Si faptul ca orice om intreg si sanatos la cap fuge de RATB ca de dracu... :popa:

 


Re: Stiri si articole din presa mcosmin

StefanD_ wrote:
Care ar fi mai exact problema aici? Nu cred ca s-a depasit capacitatea constructiva de volum de pasageri a statiilor. Corespondentele prost gandite? Intervalul de 3 minute la ore de varf?



Problema sunt statiile gandite cu c****, si anume Dristor, Piata Unirii si Piata Victoriei. In momentul de fata chiar nu au ce sa faca, un pasaj nou nu-l fac peste noapte, deci momentan alta solutie mai buna nu exista.

Si stati asa, ca dupa ce se da M5 in functiune, si Eroilor va avea aceiasi soarta.
Sper doar ca Metrorex sa vada ca nu prea ai cum sa iei Bombardierele de pe M1/3, ca sa scazi capacitatea de transport...

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa sab

100.000 de călători în plus la metrou

http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/...rou-652957

Vârful de trafic al metroului bucureştean s-a înregistrat marţi, 17 ianuarie. Au fost 721.000 de călători în subteran. Ceea ce înseamnă cu peste 100.000 de oameni mai mult faţă de medie. Cea mai aglomerată magistrală este cea care leagă Pipera de Berceni.

Una dintre cele mai aglomerate staţii de metrou din Bucureşti, dimineaţa, la oră de vârf, este cea de la Piaţa Victoriei. Călătorilor care folosesc de obicei metroul li s-au adăugat, de două săptămâni, şoferii şi pasagerii care, din cauza zăpezii, au renunţat la maşini.

Călător: Este foarte aglomerat.

Reporter: Prindeţi primul metrou?

Călător: Nu. L-am pierdut. Ăsta este al doilea.

Unii dintre „clienţii” reţelei de metrou a Bucureştiului par împăcaţi cu situaţia. Ştiu că la orele când oraşul pleacă spre serviciu şi la cele când se întoarce acasă este aglomerat.

„Şi dimineaţa şi seara este foarte aglomerat. Bine că vine foarte repede. Nu stai să aştepţi”, explică un călător.

„De obicei plec cu o oră mai devreme de acasă doar ca să pot să prind un metrou liber. Nu vreau să mă înghesui, să nu pot să respir, să ajung la serviciu plină de stres şi de nervi”, mărturiseşte o tănâră.

Marin Aldea, director general al Metrorex: „Numărul de călători a crescut cu 5-10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în condiţiile în care elevii nu au mers la şcoală. Am avut pe 17 ianuarie un trafic de 721.000 de călători. Noi la momentul actual funcţionăm la capacitate maximă, cu 65 de trenuri.”

Cu ochiii pe camerele de supraveghere, dispecerii dirijează trenurile după numărul de oameni care aşteaptă în staţii. În orele de vârf, angajaţii metroului, ajutaţi de poliţişti şi jandarmi, încearcă să facă ordine prin mulţime.

Cristina Sbîrn, reporter Digi24: „Aproape 20 de jandarmi, poliţişti, angajaţi ai metroului şi agenţi de pază formează un cordon uman care separă fluxurile de călători. Astfel, le lasă loc să iasă şi celor care coboară din trenuri.”

În staţii sunt făcute periodic anunţuri: „Stimaţi călători, pentru evitarea supraaglomerării, vă rugăm să nu staţionaţi la capetele peroanelor şi în zonele de acces.”

Din acelaşi motiv, pasajul Unirii a fost împărţit în două benzi. Dimineaţa şi seara, trecerea de pe o magistrală pe cealaltă poate fi o adevărată provocare. Dacă se va ajunge la supraaglomerare, Metrorex va introduce restricţii la accesul în staţiile de metrou sau în pasajele de legătură.

Cristina Sbirn, reporter Digi24: „Când staţia este supraaglomerată, un sistem de oprire poate fi montat în faţa turnicheţilor, ca să limiteze accesul călătorilor în staţie.”

Magistrala Berceni-Pipera este cea mai aglomerată din cele 4 ale metroului.

Marin Aldea, director general al Metrorex: „Am ajuns să circulăm pe Magistrala 2 la un interval de 2-3 minute care este maximum tehnic posibil. La capetele de linii, la Berceni şi la Pipera, trenurile nu pot întoarce într-un interval mai mic de 2 minute şi jumătate.”

Peste 4 ani, în urma unor lucrări de reabilitare a celor 18 kilometri de şină dintre Pipera şi Berceni şi a sistemului care monitorizează traficul, trenurile vor putea pleca din staţii la fiecare 90 de secunde.

 


Re: Stiri si articole din presa subway guru

Eu cand v-am spus ca rebrusarea e 'buba', m-ati luat 'peste picior'...
:lol:
Restul lucrurilor sunt doar consecinte nu cauze!
Incercati sa discerneti intre cele doua si sa analizati cauzalitatile nu doar sa va vaitati 'vehement' constatand numai efectele!
:bere:
In ceea ce priveste corespondentele in prezent avem doar patru...evident insuficient!...dar prin M5 am avea in retea inca cinci, ceea ce ar degreva in mare masura unele dintre cele prezente...
Iar in ce priveste peroanele, daca nu vin trenuri ca sa le 'goleasca' putem face statiile si mai mult late decat lungi ca tot s-ar umple la refuz...
:mrgreen:

 


Re: Stiri si articole din presa andrei11

Aici rămân numai Stirile si articolele din presa, respectiv comentarii pe marginea articolelor.
Discutiile care se dezvolta trebuie postate la   Discutii. Tot la  discutii* gasiti si ultimele mesaje ale voastre.

 


Re: Stiri si articole din presa subway guru

@Adrian Rosca
In calitatea ta de Mare Maestru al forumului MeU n-ar strica daca ai putea sa pui filele de buget alocate fiecarei magistrale pe topicele respective...sa stie tot omul forumist 'ce ne asteapta'!
:bere:
P.S.
La M4Sud e vreo prevedere bugetara de a 'ataca' grantul helvetic in franci elvetieni...sau asteptam sa se devalorizeze francul???...ca sunt tot fonduri nerambursabile similar fondurilor UE...
:mrgreen:

 


Re: Stiri si articole din presa Adrian Rosca

M4 sud nici macar nu mai apare in anexa la proiectul de buget dedicata Ministerului Transporturilor.

PS Am postat si filele de buget.  ;)

 


Re: Stiri si articole din presa URANUS

B365.RO

http://www.b365.ro/mobi/cati-bani-aloca...56095.html

Câţi bani alocă Guvernul Grindeanu pentru autostrăzi, metrou şi infrastructura feroviară

Ministerul Transporturilor vrea să aloce anul acesta pentru dezvoltarea de autostrăzi şi centuri un buget de 4,3 miliarde de lei. Alocări mai mari sunt şi pentru metroul bucureştean, dar şi pentru infrastructura feroviară.

Proiectul de buget pentru 2017 prevede pentru dezvoltarea de autostrăzi şi variante de ocolire cheltuieli de 4,32 miliarde de lei, de 2,5 ori mai mari faţă de execuţia preliminată pe 2016, de 1,74 miliarde de lei. Iniţial, fostul Executiv a alocat anul trecut pentru autostrăzi şi centuri suma de 2,58 miliarde de lei. Din cauză că nu au putut fi cheltuiţi integral, fostul premier Dacian Cioloş a tăiat la rectificările bugetare din banii pentru Transporturi, scrie economica.net.

Pentru 2018, actualul Guvern prevede cheltuieli de 2,57 miliarde de lei pentru autostrăzi şi variante de ocolire localităţi. Pentru 2019, alocările bugetare se reduc drastic, la 885 milioane de lei, iar în 2020 cresc până la 1,22 miliarde de lei.

În total, pentru perioda 2017-2020 Guvernul Grindeanu prevede cheltuieli de 9 miliarde de lei pentru autostrăzi şi centuri.

De asemenea, pentru reabilitarea şi modernizarea metroului bucureştean este prevăzut pentru 2017 un buget de 1,53 miliarde de lei, cu aproape 50% mai mare decât execuţia preliminată pe 2016, de 1,057 miliarde de lei. Nici în cazul metroului, fostul Executiv tehnocrat nu a cheltuit toată suma propusă iniţial în bugetul pe 2016, de respectiv 1,76 miliarde de lei.

În total, pentru perioada 2017-2020 sunt prevăzute cheltuieli de 8,37 miliarde de lei pentru metroul bucureştean.

Bugete mari sunt alocate şi pentru programul de dezvoltare şi modernizare a infrastructurii feroviare şi a staţiilor de cale ferată. Astfel, pentru 2017 este propus un buget de 4,05 miliarde de lei, faţă de execuţia preliminată pe 2016 de 2,59 miliarde de lei. Pentru 2018, se estimează un buget de 3,89 miliarde de lei, pentru 2019 suma de 6,04 miliarde de lei iar pentru 2020 – 5,86 miliarde de lei.

În total, pentru perioada 2017-2020 se estimează un buget de 19,84 miliarde de lei pentru dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii feroviare.

Ministerul Transporturilor are prevăzut pentru anul 2017 un buget de 13,76 miliarde de lei, în creştere cu 60,33% raportat la execuţia preliminată pe 2016, care a fost de 8,583 miliarde de lei.

Pentru proiectele cu finanţare din fonduri UE nerambursabile, aferente perioadei 2014-2020, sunt prevăzute în 2017 cheltuieli de 8,3 miliarde lei, cu 177% mai mult faţă de anul trecut.

Proiectele prioritare ale MT pentru anul 2017 și perspectiva 2018-2020 pentru infrastructura rutieră sunt: continuarea lucrărilor la autostrada Constanța — Nădlac (Coridor IV), finalizarea autostrăzii Lugoj — Deva, finalizarea lucrărilor la autostrada Transilvania, autostrada Sibiu — Pitești, finalizarea autostrăzii Sebeș — Turda, realizarea coridoarelor de legătură cu autostrăzile, prin intermediul drumurilor europene și drumurilor expres, continuarea programului de construcție a variantelor de ocolire, precum Suceava, Târgu Mureș, Bacău, Carei, Târgu Jiu, Caracal, Comarnic, Bușteni, Câmpina, Mihăilești, Săcuieni, reabilitarea de poduri și pasaje și modernizarea Transfăgărașanului și Transalpinei.

La capitolul infrastructură feroviară, printre proiectele prioritare se numără modernizarea/reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră — Curtici — Arad — Simeria — Coșlariu — Sighișoara, modernizarea stațiilor de cale ferată, construirea de linii noi de cale ferată și dublarea celor existente (construirea liniei noi de cale ferată Vâlcele — Râmnicu Vâlcea, electrificarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca — Episcopia Bihor), modernizarea instalațiilor pentru creșterea siguranței circulației — implementarea
Sistemului Feroviar European de Management al Traficului (ERTMS), lucrări de reabilitare pentru poduri, podețe și tuneluri, reînnoirea și modernizarea materialului rulant, dezvoltarea transportului de tip RO-LA și a platformelor de transport intermodal.

La metrou este prevăzută finalizarea lucrărilor la tronsonul Parc Bazilescu — Lac Străulești și continuarea lucrărilor la Drumul Taberei — Universitate — Pantelimon, tronsonul 1 Mai — Aeroport Otopeni, achiziția de material rulant pentru înnoirea parcului existent și dotarea noilor magistrale de metrou cu trenuri.

 


Re: Stiri si articole din presa SniperGuy

Nu ca ar fi o stire foarte importanta, dar e o stire:

Toate magazinele din statiile de metrou, verificate de politisti intr-un dosar de abuz in serviciu

Toate magazinele din statiile de metrou sunt verificate joi de politisti, intr-un dosar in care se fac cercetari pentru abuz in serviciu, anunta News.ro. La actiune participa si pompierii, care verifica daca sunt reduse caile de evacuare prin amplasarea unor chioscuri si vitrine si daca se respecta masurile de prevenire si stingere a incendiilor.


http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21615175-toate-magazinele-din-statiile-metrou-verificate-politisti-intr-dosar-abuz-serviciu.htm

 


Re: Stiri si articole din presa misterr

Monopolul sindicalistului Rădoi pe spaţiile comerciale de la metrou se sparge

Uniunea Sindicatelor Libere din Metrou (USLM) ar putea pierde monopolul spaţiilor comerciale de la Metrou, după ce în vară va expira contractul de asociere încheiat de firma sindicatului, Sindomet Servcom SRL, cu administraţia metroului bucureştean. După expirarea contractului, pentru închirierea spaţiilor ar urma să fie organizată o licitaţie publică.

Monopolul asupra spaţiilor comerciale a fost instituit de firma sindicaliştilor conduşi de Ion Rădoi (foto) în primii ani de după revoluţie, iar de atunci contractul de asociere în participaţiune încheiat cu Metrorex a fost mereu prelungit prin acte adiţionale. Contractul s-a dovedit a fi de-a lungul anilor o adevărată fabrică de făcut bani pentru oamenii lui Rădoi, mai ales că din această afacere firma sindicaliştilor ia 75% din venituri, iar Metrorex 25%. În plus, Metrorex participă şi la acoperirea cheltuielilor aferente funcţionării acestor spaţii.

Cu contractul la tribunal

În perioada următoare, conducerea Metrorex va trebui să elaboreze un studiu de piaţă privind preţurile spaţiilor comerciale, în funcţie de care se vor stabili şi preţurile de închiriere la metrou. Pe de altă parte, se are în vedere şi varianta scoaterii la licitaţie a două pachete, unul pentru închirierea spaţiilor comerciale, iar unul pentru spaţiul publicitar. În prezent, Sindomet Servcom SRL, împreună cu încă două firme, deţin şi controlul spaţiilor publicitare, în baza unui contract de asociere în participaţiune cu Metrorex. Deşi afacerea merge ca unsă, Metrorex nu prea a mai văzut banii din acest contract, drept  care i-a acţionat în instanţă pe partenerii săi, procesul fiind pe rol.

DNA continuă să tacă

În urmă cu aproape patru ani, Corpul de Control al premierului a luat la puricat aceste contracte şi a ajuns la concluzia că ele sunt ilegale şi a sesizat DNA. Ulterior, în 2015, la aceeaşi concluzie a ajuns şi Curtea de Conturi, care la rândul ei a sesizat DNA. De atunci însă s-a aşternut liniştea. Procurorii DNA încă cercetează, iar Sindomet Servcom SRL continuă să prospere.

“Asocierea a fost realizată în absența unei analize comparate, serios și real fundamentate, din care să reiasă necesitatea acesteia, în condițiile în care Metrorex deținea spațiile respective, avea resurse și personal și avea și obiective pentru realizarea și sporirea veniturilor proprii. Nu poate fi justificată asocierea cu un operator economic fără background în domeniu, fără experiență consolidată, fără personal de specialitate și cu experiență, fără poziționare vizibilă pe piață și, în plus, cu administrator sindicatul”, raportul Curţii de Conturi.

Poliţia a început să facă verificări

Poliţiştii Direcţiei de Investigare a Criminalităţii Economice a Poliţiei Române au efectuat ieri o acţiune comună de verificare a tuturor spaţiilor comerciale situate în staţiile de metrou. Potrivit unui comunicat de presă al IGPR, poliţiştii au verificat modul în care societăţile care îşi desfăşoară activitatea în aceste spaţii comerciale au obţinut dreptul de folosinţă asupra lor.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa sab

Asta ar putea sa fie o explicatie pentru care panourile publicitare de la peroane sunt goale de multa vreme ?

 


Re: Stiri si articole din presa survola

Chiar vreau să fac o sesizare către Metrorex, să ii intreb cât mai au de gând să țină ramele acelea ridicole pe pereții stațiilor. Au avut reclame pe ele cam o luna din 5 ani, din ce tin minte.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa GPS

Apropo de panouri publicitare. In stația Constantin Brâncoveanu erau/sunt niște afișe cu informații despre viața acestuia, nu pot face in mai multe stații acest lucru? De exemplu Mihai Bravu, Ștefan Cel Mare etc.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa sab

Metrorex beneficiază de peste 340 de milioane de lei pentru investiţii în 2017

http://www.mediafax.ro/economic/metrore...7-16165946

Metrorex beneficiază, în 2017, de 234 de milioane de lei alocaţi conform OUG 83/2016 şi de peste 109 milioane de lei, care reprezintă sume necheltuite în 2016 şi reportate în anul 2017, pentru investiţii în magistralele 4, 5 şi 6, potrivit datelor transmise de companie la solicitarea MEDIAFAX.
La capitolul transferuri pentru finanţarea proiectelor de investiţii la metrou, Metrorex beneficiază de 234 de milioane de lei alocaţi conform OUG 83/2016, care vor fi distribuiţi magistralelor 4, 5 şi 6. Astfel, magistrala 4 beneficiază de 64 de milioane de lei, magistrala 6 are la dispoziţie 130 de milioane de lei, iar magistrala 5 (tronsonul I Drumul Taberei - Universitate) poate folosi 40 de milioane de lei, anunţă administratorul Metroului bucureştean.

Aproximativ 110 milioane de lei sunt sume necheltuite, care se reportează în anul 2017 magistalelor menţionate anterior. Magistrala 4 are la dispoziţie de 86,4 milioane de lei, magistralei 6 îi este alocată suma de 8,2 milioane de lei, iar magistralei 5, tronson I Drumul Taberei - Universitate îi revin 15,2 milioane de lei.

„În anul 2017, Metrorex SA beneficiază la acest capitol de suma totală de 343,88 milioane de lei, sumă suficientă pentru respectarea angajamentelor asumate, respectiv puneri în funcţiune şi respectarea graficelor de lucrări”, transmit reprezentanţii companiei.

 


Go to page:  1  ... 98 99 100 101 102 103 104  ... 147
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420542 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use