MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Știri și articole din presă

2050 posts, 555822 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 147
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri lecter

Mie nu mi se pare o idee rea, am intalnit-o in Malaezia: "Urmeaza statia Universitate, brought to you by BCR" :)

 


Re: Stiri adn2377

Dominatrix wrote:
Sau ele se vor ocupa numai de chestii "fancy", de exemplu bariere pe intreaga lungime a peronului, cum e pe linia Jubilee din Londra? Ar fi bine sa puna si din astea in toate statiile, fiindca ursului ii place sa se dea cu rolele pe peron in timp ce marmota impacheteaza ciocolata si s-ar putea sa cada sub tren daca nu e atent. Doamne fereste!


Tocmai m-am intors dintr-o vacanta la Londra unde am circulat inclusiv pe Jubilee, dar lucrurile care m-au impresionat in ceea ce priveste metroul londonez nu sunt neaparat legate de acel sistem de bariere (care apropos, e prezent doar la o parte din statii - cele noi construite special pentru Jubilee) ci, pe langa diferenta uriasa de proportii a retelei fata de cea bucuresteana, modul de organizare a fluxurilor de calatori si aspectul pur functional al statiilor.

Mai exact, poate cu cateva exceptii, nu vezi statiile cu spatii foarte mari existente in Bucuresti ce costa extrem de mult, in schimb majoritatea seamana pe undeva cu statia nostra de la Romana, daca excluzi zidurile acelea care sunt chiar langa sina - mai exact e vorba de acelasi tunel pe care circula trenurile, largit in laterale pentru a lasa loc unor peroane (destul de inguste) la care se adauga coridoarele de acces (spre strada si spre alte linii). Cred ca din banii necesari executiei unei statii de metrou la noi s-ar face trei statii la ei.

Iar coridoarele de acces despre care aminteam mai sus fac al nostru coridor de legatura dintre statiile Unirii 1 si 2 sa para unul de-a dreptul generos :). Sunt mici si inghesuite - DOAR CA, si aici ajung la celalalt punct, sunt foarte bine organizate si dirijate fluxurile de calatori: Exista tunele/coridoare/cai separate pentru cei care ies din statie fata de cei care intra - locurile in care fluxurile de calatori care merg in sensuri opuse se intalnesc sunt extrem de putine, si de obicei chiar si in acele spatii comune exista despartitoare pe mijloc asa incat lumea sa nu se ciocneasca...

 


Re: Stiri Gabi23

Politicienii joacă ping-pong cu metroul

Niciun ministru al Transporturilor nu s-a înţeles cu vreun primar al Capitalei, în ultimii 20 de ani, pe tema transferului Metrorex de la minister la administraţia locală. Transportul public din subteranele Capitalei este susţinut financiar de la bugetul de stat. Primăria Bucureşti nu administrează decât transportul public suprateran.

Scandalurile care au zguduit în ultima perioadă Metrorex SA şi, implicit, Ministerul Transporturilor readuc în discuţie o altă veche anomalie: metroul, un serviciu public funcţional numai în Capitală, „mănâncă" bani din taxele şi impozitele plătite de românii din toată ţara.

„Nu este normal, pentru că, pe aceeaşi logică, ne-ar putea cere oricine din ţară să le finanţăm transportul public din oraşe. De aceea, eu sunt pregătit să semnez şi mâine transferul Metrorex la Primăria Bucureşti", a explicat, ieri, pentru „Adevărul", ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.

El a adăugat că se îndoieşte că municipalitatea ar răspunde favorabil, pentru că nu ar avea cum să acopere subvenţii de 300 de milioane de lei anual. Răspunsul nu a venit deloc, primarul Capitalei, Sorin Oprescu, refuzând să comunice ieri pe această temă. Tentative în a transfera metroul de la Ministerul Transporturilor la Primăria Municipiului Bucureşti au existat, în special după anul 2000, aproape la fiecare întâlnire dintre primarii şi miniştrii din această perioadă.

UdriÅŸte s-a sucit

Cele mai multe tatonări au existat pe vremea edilului-şef Adriean Videanu şi a ministrului Radu Berceanu. Ambii susţineau că sunt de acord cu transferul, însă demersuri în acest sens nu au fost făcute niciodată. Mai mult, în mandatul lui Videanu, director al Direcţiei de Transport era Gheorghe Udrişte, actualul director al Metrorex. „Este normal ca societatea (Metrorex SA-n.r.) să ţină de Primăria Capitalei şi să fie subordonată Consiliului General", declara în 2007 Udrişte.

Astăzi, el susţine că, în urmă cu trei ani, nu avea „suficiente elemente care să probeze o altă soluţie". „Ulterior, în 2008, a apărut un studiu tehnico-economic, realizat de către o firmă de consultanţă, ca urmare a unui credit acordat de Banca Mondială Ministerului Transporturilor şi Metrorex-ului, care a arătat că soluţia optimă în ceea ce priveşte statutul atât al Metrorex, cât şi al RATB este aceea a integrării acestora într-o singură instituţie", a mai spus Gheorghe Udrişte.

Instituţia-umbrelă despre care vorbeşte directorul Metrorex ar trebui să fie Autoritatea Metropolitană de Transport, un proiect vechi de câţiva ani, dar care n-a fost niciodată concretizat din lipsa unei decizii politice.

Soluţia: o autoritate care nu există

Dacă va fi vreodată înfiinţată, iar Metrorex va fi cuprins în aceasta, alături de alte mijloace de transport public de pe raza viitoarei Zone Metropolitane Bucureşti, meciul Ministerul Transporturilor-Primăria Capitalei se va sfârşi cu scorul 0-0.

„Autoritatea Metropolitană de Transport va avea un comitet de conducere format din responsabili din ministerele Transporturilor, Interne, Finanţe, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi Consiliul Judeţean Ilfov, într-o primă etapă", a conchis Udrişte.

La coada Europei

Astfel de instituţii care au preluat patrimoniul operatorilor de transport public au devenit ordonatori principali de credite şi au integrat complet acest serviciu, de la operare la tarifare, există în majoritatea marilor oraşe europene. Metroul din Viena este gestionat de „Liniile Vieneze", care are în administrare autobuzele şi tramvaiele.

„Liniile vieneze" este gestionată la rândul ei de Uzinele municipale vieneze, societate a cărei proprietar este Primăria Viena. Pe lângă investiţiile care sunt asigurate de către municipalitate, există şi suvenţii care vin de la stat.

"Eu semnez şi mâine transferul Metrorex-ului la Primăria Capitalei. Aştept reacţia primarului Sorin Oprescu."
Radu Berceanu
ministrul Transporturilor

"Soluţia ar fi integrarea Metrorex-ului şi RATB-ului într-o singură instituţie, Autoritatea Metropolitană de Transport."
Gheorghe UdriÅŸte
directorul Metrorex


Afacerile din subteran ale lui Ion Rădoi

Uniunea Sindicatelor Libere din Metrou (USLM), condusă de fostul deputat PSD Ion Rădoi (foto), controlează prin firma Sindomet SRL majoritatea spaţiilor comerciale şi publicitare din staţiile de metrou. În 1992, sindicatul a încheiat un contract de asociere în participaţiune cu Regia Autonomă de Exploatare a Metroului, prin care Sindomet a primit o parte dintre spaţiile comerciale şi spaţiile publicitare din staţii.

De-a lungul anilor, procentul care a revenit părţilor a fost mereu în favoarea Sindomet, cea mai mare parte revenindu-i aceleiaşi firme la ultima reînnoire a contractului, adică în 2007. Potrivit documentului semnat de directorul Metrorex de la acea vreme, Gabriel Mocanu, şi de vicepreşedintele USLM, Florian Crişu, în calitate de administrator al Sindomet SRL, veniturile din închirierea spaţiilor comerciale erau repartizate astfel: 25% pentru Metrorex, 75% pentru Sindomet.

Consecinţa se vede la sfârşit de an, în bilanţurile asociaţilor Metrorex şi Sindomet. În anul 2009, Metrorex a primit din închirierea spaţiilor comerciale din staţii 460.000 de lei, iar societatea comercială a sindicatului lui Ion Rădoi a încasat 1.380.000 de lei. Aşadar, veniturile societăţii Sindomet pe 2009 au însumat 1,84 milioane de lei, adică aproximativ 438.000 de euro.

http://www.adevarul.ro/actualitate/even ... 73000.html

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Stiri Tom

Metroul bucureştean şi-ar putea schimba aspectul învechit
Soluţia pentru ca staţiile de metrou bucureştene să-şi schimbe aspectul şi să se apropie cât de cât de imaginea celor din afară stă sub nasul autorităţilor.
Va dati seama ce ar face acasta administratie daca ar avea pe mana un metrou ca acela din Moscova? Cum ar transforma acele minunate statii in niste kitschuri? De exemplu statia Titan, considerata una din cele mai frumoase din Bucuresti, mi-e groaza sa-mi imaginez viitorul ei cu o imagine ca a "celor de afara". Deja ma gandesc ca vor arata precum statii ponosite de prin Harlem sau poate ceva de genul British Museum, Haxo, St.Mary's (Londra/Paris), 19th Street, 28th Street (NY) sau Centenaire (Charleroi).

 


Re: Stiri Dominatrix

Ce am inteles din acest articol: lui Berceanu i se pare anormal ca Ministerul Transporturilor sa subventioneze metroul si vrea sa il transfere in carca Primariei Capitalei. Bun.
Pe de alta parte, se da exemplu Vienei, unde si metroul si transportul de suprafata apartin de aceeasi companie, dar care ATENTIE, primeste subventie si de la stat, si de la primarie. Deci pana la urma, ce vor sa faca? Sa subventioneze primaria intregul transport din suprafata din Bucuresti?  E destul de clar ca asa ceva nu e posibil decat fie prin cresterea masiva a preturilor biletelor si abonamentelor plus taierea reducerilor pentru elevi, studenti, pionieri + luptatori ascunsi in dulap acum 20 de ani, fie prin cresterea masiva a taxelor si impozitelor locale. Ambele variante sunt foarte putin plauzibile.

Acum adevarul e ca ar fi bine infiintarea unei autoritati unice de transport in oras, prin integrarea RATB si Metrorex, dar mi se pare nerealist sa se elimine subventiile din partea statului. Ce beneficiu are cineva din Zalau de exemplu din subventionarea pe banii statului a transportului in comun din Bucresti? Nici unul. Dar transportul in comun civilizat in nici un caz nu poate fi profitabil intr-un oras de marimea Bucurestiului, si asta din pacate nu inteleg conducatorii nostri dragi. Daca cineva sa vada transport in comun profitabil, sa mearga la Buzau sau alt oras aproape complet dubizat sa vada ce conditii excelente de transport sunt acolo.

 


Re: Stiri shoppy

Nu se intelege din articol cui apartin declaratiile in legatura cu Viena, asa ca se pare ca este un aliniat introdus de ziaristi, ca sa arate ca au facut si ei o documentare.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri Dr2005

Nu cred că Berceanu ar da Metrorexul... are suficiente afaceri cu el (de exemplu o parte din componentele BM-urilor sunt făcute de firma lui), iar Udrişte are exclusivitate pe publicitate şi spaţii comerciale. Dacă metroul trece la PMB (deci altă culoare politică), doctoraşul o să şi-i pună pe ai lui, iar rechinii actuali vor avea de pierdut.

 


Re: Stiri lecter

http://www.railway-technology.com/news/news87182.html

Deci au venit ramele IVA renovate? Cum de presa noastra nu a scris nimic??

 


  • freyutz
  • Posted:
  •  

Re: Stiri freyutz

continuare -> viewtopic.php?f=23&p=10335#p10335

in presa locala va aparea maine probabil in adevarul de seara. materialul prezentat de tine este postat astazi, 8 iunie si pe site-ul lor.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri Utilizator anonim

Împrumut pentru construcţia liniei de metrou Gara de Nord-Otopeni

Guvernul a avizat proiectul de lege prin care este aprobat acordul de împrumut între România şi Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei pentru realizarea reţelei de metrou între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Otopeni, a anunţat premierul Emil Boc, după şedinţa de astăzi a Executivului.
Partea niponă va acorda României un împrumut în valoare de 338,9 milioane de euro. Valoarea investiţiilor necesare pentru construcţia liniei de metrou se ridică la 10,5 miliarde de euro, lucrările urmând să se deruleze pe o perioadă şapte ani.

Linia de metrou Gara de Nord-Otopeni, integral subterană, va avea o lungime de 15,79 kilometri,19 staţii şi un depou. Noua linie va fi operată cu 21 de trenuri cu câte şase vagoane şi va avea o capacitate de transport de 50.000 de călători pe oră pe un singur sens.
Staţiile au fost stabilite la Piaţa Victoriei, Bulevardul Ion Mihalache, Bulevardul Expoziţiei, Piaţa Presei Libere, DN1, Aeroportul Aurel Vlaicu Băneasa şi Aeroportul "Henri Coandă" Otopeni.

În luna martie, cu prilejul vizitei effectuate de preşedintele Traian Băsescu la Tokyo, a fost semnat acordul privind acest împrumut.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/imprumu ... 97698.html


Ne tot imprumutam, da lucrarile cand incep ? Valabil si pentru M5 care ar cam fi cazul sa inceapa imediat ce se deschide zona Basarab si se termina lucrarile la Pasaj Lujerului.

 


Re: Stiri LArSON

Ar fi trebuit sa deserveasca si orasul Otopeni cu cel putin o statie daca nu chiar doua... :roll:

 


Re: Stiri cristi20

cao_vali wrote:
eu am gasit mai de mult stirea asta si nam vazut nimic pe nicaieri!
voi stiti ceva de ramele renovate:

S-a discutat pe tema asta aici.

 


Re: Stiri cristi20

Bucureşti: Pasaj subteran de la metrou direct în mall-ul din Berceni

Staţia de metrou Piaţa Sudului a fost legată de centrul comercial Sun Plaza printr-un tunel lung de 180 de metri, care trece pe sub Şoseaua Olteniţei. Construirea pasajului subteran i-a costat pe dezvoltatorii mall-ului aproximativ 3 milioane de euro.

După câteva luni bune, timp în care zeci de muncitori au lucrat de zor pentru a ajunge pe partea cealaltă, tunelul este pregătit să-şi „îndrume“ vizitatorii către cel mai mare mall din sudul Capitalei.

Astfel, începând de mâine, bucureştenii care circulă cu metroul vor putea ieşi din staţia de la Piaţa Sudului direct în centrul comercial. Tunelul traversează prin subteran Şoseaua Olteniţei şi are două căi de acces: una direct în interiorul magazinului şi cealaltă în faţa mall-ului.

Pasajul este destinat atât persoanelor care vor să ajungă în mall, cât ÅŸi celor care vor doar să ajungă pe partea cealaltă a străzii fără a fi nevoiÅ£i să mai stea la semafor. „Pasajul nu serveÅŸte doar Sun Plaza, oamenii pot trece prin el ÅŸi pentru a ajunge pe parte a cealaltă a străzii. Este un tronson protejat ÅŸi civilizat. Nu este o dorinţă pe care o poÅ£i avea în orice centru. Aici era metroul foarte aproape. S-au întrunit condiÅ£iile ÅŸi am profitat“, a declarat Mircea Curuia, director general adjunct al Euro Mediterranee Consulting (EMCT),  unul dintre dezvoltatorii Sun Plaza.

Investiţie de 3 milioane de euro
Tunelul are 180 de metri lungime, şase metri lăţime şi trei înălţime. Investiţia totală pentru construirea acestuia a fost de 3 milioane de euro şi a aparţinut în totalitate conducerii mall-ului.

Tunelul este unul modern, fiind dotat ÅŸi cu lift destinat persoanelor cu handicap, iar porÅ£iunea din pasaj care dă direct în magazin este mărginită pe ambele părÅ£i de alte spaÅ£ii comerciale. „Din cele 15 spaÅ£ii, 8 sunt închiriate. Cele mai multe magazine vor fi de servicii precum retuÅŸ, reparaÅ£ii chei, magazine utile persoanelor care îl tranzitează“, a mai spus Mircea Curuia. De la deschidere ÅŸi  până în prezent centrul comercial a fost vizitat de peste trei milioane de persoane.

Pasajul încurajează ecologia
Chiar dacă centrul comercial pune la dispoziţia şoferilor 2.000 de locuri de parcare, reprezentanţii acestuia sunt de părere că pasajul care leagă metroul de mall îi va încuraja pe şoferi să mai lase maşinile acasă şi să opteze pentru călătoria cu metroul. „Este o modalitate comodă de a ajunge aici, iar cu metroul se ajunge mai repede decât cu maşina personală. În plus este şi ecologic“, mai spun aceştia. Pe lângă metrou, în intersecţia de la Piaţa Sudului sunt în jur de 20 de linii de transport în comun.

Sursa: www.adevarul.ro

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri Utilizator anonim

Călătorii cu metroul îşi pot cumpăra bilete prin intermediul telefonului mobil prin reţeaua Orange
Clienţii Orange România îşi pot cumpăra bilet pentru călătoria cu metroul prin intermediul telefonului mobil, ca urmare a unui parteneriat încheiat între operatorul de telefonie mobilă şi Metrorex, se arată într-un comunicat al Orange.

Astfel, călătorii vor solicita biletul printr-un mesaj scris la un număr scurt, apoi vor scana codul de bare pe care îl primesc printr-un mesaj multimedia la dispozitivul special instalat în staţiile participante la acest program.
Pentru a solicita un bilet de o călătorie cu metroul, clienţii Orange trebuie să trimită mesajul scris la numărul 801 (tarif 0,36 euro ), pentru a solicita un bilet cu două călătorii trebuie să trimită mesajul la numărul 802 (tarif 0,63 euro), iar pentru 10 călătorii incluse - la numărul 810 (tarif 1,83 euro)".

În prezent, accesul pe baza codului de bare de pe telefonul mobil este disponibil în şase staţii de metrou, unele dintre cele mai intens circulate de către tineri: Politehnica, Petrache Poenaru, Grozăveşti, Piaţa Victoriei, Universitate şi Timpuri Noi.

"Plata călătoriei cu telefonul mobil reprezintă metoda alternativă pentru sistemul actual de plată a biletului de intrare la metrou. Metrorex doreşte să sprijine implementarea noilor tehnologii în România", a declarat directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, citat în comunicat.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 147
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use