Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metrou

Discuții generale despre metroul din București

Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex

Mesajde sab » Joi, 14 Sep 2017, 12:38

oache81 scrie:Pai si ce? M5-ul are indusi?
La liber.

Nu se va compara NICIODATA M5 cu M2.
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 4447
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Scopul acestui dispozitiv

Mesajde BodoMinea » Sâm, 30 Dec 2017, 00:33

Poate mă lămurește și pe mine cineva. Am observat mereu aceste cutii cu LED-uri în capetele unor stații, fix la intrarea în tunel. Am presupus că fac parte din sistemul ATO/ATP/track circuit și fac legătura cu ansamblul schimbătorului de cale, mai ales că sunt prezente în direcțiile în care urmează macaze.
IMG_20171228_133656.jpg
IMG_20171228_133656.jpg (34.95 KiB) Vizualizat de 1076 ori

Am I right?
Mulțumesc anticipat.
TREN km 2018: ☆8700, 2017: 5800, 2016: 3500, 2015: 1200 | AUTO km 2018: 1890, 2017: 4700, 2016: 5400, 2015: 5100, 2014: 2800
✈ km 2018: 5400, 2017: 19800, 2016: 6900 | Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 745
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr

Mesajde andrei11 » Sâm, 30 Dec 2017, 02:06

Nu, mai simplu, beculețele acelea, care câteodată sunt sub forma literei F / M sau E indică tensiunea în șina III. Mai pot fi și de culoare galbenă sau albastră beculețele respective. Probabil că sunt foarte folositoare noaptea, când se fac intervenții, să se asigure lucrătorii că nu au tensiune în șina III. Deși părerea mea este că șina III se leagă la pământ în cazul unor intervenții la calea de rulare.
Fişiere ataşate
12-30-2017 2-15-53 AM.jpg
12-30-2017 2-15-53 AM.jpg (18.95 KiB) Vizualizat de 1067 ori
12-30-2017 2-18-07 AM.jpg
12-30-2017 2-18-07 AM.jpg (92.78 KiB) Vizualizat de 1067 ori
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 15637
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr

Mesajde BodoMinea » Sâm, 30 Dec 2017, 13:36

Ok. Mulțumesc frumos pentru clarificare. De M/F știam, desigur, nu îmi imaginam că aceste casete cu beculețe au același scop. Păreau ceva mai diferit/smart.
TREN km 2018: ☆8700, 2017: 5800, 2016: 3500, 2015: 1200 | AUTO km 2018: 1890, 2017: 4700, 2016: 5400, 2015: 5100, 2014: 2800
✈ km 2018: 5400, 2017: 19800, 2016: 6900 | Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 745
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr

Mesajde shoppy » Sâm, 30 Dec 2017, 22:29

Liniiorii (lucratorii la linii de tensiune) au proceduri pentru interventie, intai se confirma din statia electrica, ca conductorul a fost izolat de la sursa de tensiune si apoi legat la pamant in statia electrica, apoi se verifica lipsa tensiunii cu detectorul de tensiune si apoi se leaga conductorul la pamant in zona punctului de lucru, nu se apropie nimeni de un conductor si isi pune viata in pericol pe baza unor leduri aprinse sau stinse.
Cred ca defapt cu acele semne este altceva, sina a 3-a este impartita in segmente ce se pot izola electric intre ele, astfel ca un segment poate fi cu tensiune iar urmatorul fara tensiune, iar informatia este folosita de mecanicul de tren pentru a nu intra cu trenul pe un segment fara tensiune.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8558
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr

Mesajde subway guru » Dum, 31 Dec 2017, 00:20

Asa-i, nu intra nimeni in tunel fara confirmare de la dispecerat, dar indicatoarele alea sunt extrem de utile...
Intre scoaterea tensiunii si confirmarea dispecerului e un interval destul de lung...procedura e mai complicata decat pare la prima vedere.
:bere:
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 10826
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr

Mesajde andrei11 » Joi, 07 Iun 2018, 22:12

Așadar aproximativ la ora actuală avem 3 sisteme diferite de siguranța circulației ?
- Un sistem pe M 1/3 și M 2
- Un sistem pe M 4
- Un sistem pe M 5.
___________________
Când vom inaugura M 6 probabil că vom avea un sistem nou, care sigur nu va fi compatibil cu Dimetronicul lui M 4 ( Să nu uităm că M 4 și M 6 sunt două denumiri pentru o singură magistrală. )
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 15637
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr

Mesajde punmeister » Joi, 07 Iun 2018, 22:20

Asa este Andrei:
M1, M2 si M3 - Bombardier CITYFLO 350
M4 - Siemens (fosta Invensys Rail Dimetronic) TBS 100 FB
M5 - Alstom Urbalis 400 CBTC (?)
Cand se va face licitatia pentru semnalizare la M6 sau la M4 GdN2 - Gara Progresul fi sigur ca zboara sistemul actual de pe M4.
Avatar utilizator
punmeister
Membru Silver
 
Mesaje: 3223
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr

Mesajde andrei11 » Joi, 07 Iun 2018, 22:40

Mi-e și frică să întreb, dar răspunsul e limpede ca întunericul nopții :
Așadar vom avea metrouri dedicate pentru M 1-2-3 // M 4 // M 5.
Scuzați-mă, dar asta face parte din Puțul Gândirii.
Se traduce în felul următor. Lângă blocul unde stau sunt 3 butikuri, primul butik acceptă :
w1.jpg
w1.jpg (19.15 KiB) Vizualizat de 671 ori
al doilea butik acceptă :
w2.jpg
w2.jpg (19.65 KiB) Vizualizat de 671 ori
și al treilea butik acceptă :
w3.jpg
w3.jpg (22.23 KiB) Vizualizat de 671 ori

Ne-am dat :twisted: , sunem deștepții pământului.
De ce la avioane / trenuri / auto nu e la fel ???????
Fiecare magistrală CFR, fiecare șosea, fiecare aeroport cu trenul / mașina / avionul propriu.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 15637
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr

Mesajde mcosmin » Vin, 08 Iun 2018, 08:59

M5 va fi cobai de test pentru CBTC. M1, 2, 3 vor fi si ele modernizate la sistemul de pe M5. E oarecum logic, pentru ca M1, 2, 3 sunt magistrale cu flux mare de calatori, si nu vrei sa iti inghete un tren pe traseu pe degeaba si sa nu stii ce sa-i faci.

Bombardierele si CAF-urile pot fi modernizate usor la sistemul de pe M5.
Despre M6 si M4 e mai greu de prezis, dar cred ca vor primi si ele CBTC cand e gata M6.
mcosmin
Membru Silver
 
Mesaje: 2490
Membru din: Dum, 12 Oct 2014, 13:12

Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr

Mesajde punmeister » Vin, 08 Iun 2018, 09:03

M2 va avea CBTC la pachet cu modernizarea.
Avatar utilizator
punmeister
Membru Silver
 
Mesaje: 3223
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr

Mesajde andrei11 » Vin, 08 Iun 2018, 10:50

Să fie limpede, dacă vechile sisteme de securitate se pot aduce la ultimele standarde fără costuri exagerate și într-o limită de timp rezonabilă este ok, așa e logic.
Cât privește Dimetronicul cred că ține mai degrabă de IVA. Atât poate duce IVA. N-am studiat sistemele, dar sigur Dimetronicul este peste Induși.
Logic când se va inaugura M 4(6) Otopeni - GdN2 - spre Sud spre Jilava IVA va dispare și odată cu ea și Dimetronicul.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 15637
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr

Mesajde punmeister » Vin, 08 Iun 2018, 11:06

Sunt si trenuri vechi care au CBTC la bord, cum ar fi trenurile Seria 2000A si Seria 5000 (construite chiar in aceeasi perioada cu IVA) din Madrid cu CITYFLO 650 la bord.
IVA a primit TBS 100 FB (Fixed Block) la bord pentru ca asta avea Dimetronic la vremea aceea in portofoliul lor cand s-a facut licitatia pentru semnalizare la M4 (1999), mai incolo au venit cu TBS 500 DTG (Distance To Go) in anul 2003 si cu SIRIUS CBTC in anul 2009.
Avatar utilizator
punmeister
Membru Silver
 
Mesaje: 3223
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr

Mesajde Florinds » Vin, 08 Iun 2018, 15:59

Ori M4 si M6 trebuie sa aiba acelasi sistem, ori un sistem trebuie sa poate folosi ambele tipuri de trenuri (M4 sa fie mai avansat, pentru ca este magistrala cu mai multe statii si sa poata la nevoie sa ia trenuri de pe M6). Daca nu, revenim iarasi la paleta...
Florinds
Membru Silver
 
Mesaje: 2302
Membru din: Sâm, 15 Noi 2014, 16:08

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Știri, noutăți și discuții despre metrou


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 8 vizitatori