Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metrou

Discuții generale despre metroul din București

Re: Discutii diverse despre Metrorex

Mesajde andrei11 » Joi, 05 Feb 2015, 17:52

1) Macazele alea nu se pot "face" manual, asta dupa cunostinta mea.
2) Daca "se face" macazul pe alt traseu decat cel normal "nu se face" semnalul ( dupa unii semaforul ). Daca nu exista semnal, trebuie sa existe acordul dispecerului pentru a continua parcursul "pe falsă".
3) La Obor nu ai dubla jonctiune.
Apropo, acum mi-a picat fisa, # freyutz, dar la Dristor 2 cum se rezolva problema, ca e ditamai dubla jonctiune acolo.
4) Probabil cand il muta pe contrasens ( pe falsă ) ATO - ul tine trenul pe loc, nu porneste cu ATO - ul in functiune, trebuie sa intre pe manual.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16802
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Discutii diverse despre Metrorex

Mesajde shoppy » Joi, 05 Feb 2015, 20:05

Poti sa faci macazul pe manual daca tai alimentarea si invarti la manivela vreo 5 minute.
Il tine ATP-ul, ATO-ul nu merge decat odata ce e pornit ATP-ul. In caz de manevre "pe firul din stanga"(ca fir fals sau banalizat e o expresie de la CFR, instructia de semnalizare a CFR nefiind aceeasi cu cea de la Metrorex) se opreste ATP si se merge pe manual dupa semnalizarea clasica actionata manual de la dispecerat, sau mai rau, cu ingnorarea semnalizarii clasice si comunicare verbala cu dispeceratul.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (Predeal)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8851
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Discutii diverse despre Metrorex

Mesajde andrei11 » Joi, 05 Feb 2015, 22:55

Atunci de ce se mentine denumirea semnalelor de intrare in statie "de pe stanga" cu indicativul "F" ? Cum ar fi XFG ( in statia Eroilor, linia "de stanga" care vine de la Grozavesti ).
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16802
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Discutii diverse despre Metrorex

Mesajde shoppy » Vin, 06 Feb 2015, 09:11

E acuma, nu stiu, la semnal poti sa ai si un foc alb in forma de sageata alba asezata orizontal si cu varful spre stanga, si semnificatia dupa cum tin minte este "circularea se face pe firul din stanga"...
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (Predeal)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8851
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Discutii diverse despre Metrorex

Mesajde oache81 » Vin, 06 Feb 2015, 10:44

Da asa e nu e decat macaz simplu la OBOR m-am uitat azi mai atent.
Trebuie sa existe posibilitatea sa se faca macazul manual, in caz de pana de curent sau daca se lucreaza in zona.
oache81
Membru Bronze
 
Mesaje: 533
Membru din: Mar, 11 Mar 2014, 15:59

Re: Discutii diverse despre Metrorex

Mesajde andrei11 » Vin, 06 Feb 2015, 10:47

Evidedent ca se poate face si manual, dar vorba colegului #shoppy
<<Poti sa faci macazul pe manual daca tai alimentarea si invarti la manivela vreo 5 minute.>>
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16802
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Discutii diverse despre Metrorex

Mesajde mcosmin » Vin, 06 Feb 2015, 21:03

Si totusi ceva nu se leaga in toata povestea asta cu dubla jonctiune.

Nu cred ca softul nu suporta astfel de macaze pentru ca se poate crea un "dead lock".Explicatia trebuie sa fie un pic mai complexa. Dead lock-ul de care spuneti voi se poate evita usor prin soft adecvat la controlul macazelor, in exact aceiasi maniera ca la indusi...nu cred ca Bombardier au impus asta. Daca intr-adevar asta e motivul, trebuie ca metrorex sa fi venit cu ideea...
mcosmin
Membru Silver
 
Mesaje: 2490
Membru din: Dum, 12 Oct 2014, 13:12

Re: Discutii diverse despre Metrorex

Mesajde andrei11 » Vin, 06 Feb 2015, 22:35

Eu cred ca au luat cel mai simplu implicit ieftin sistem ATO, pentru ca spre deosebire de CFR metrourile nu prea circula pe contrasens.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16802
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Discutii diverse despre Metrorex

Mesajde freyutz » Lun, 09 Feb 2015, 11:21

@andrei11: Intre Piata Muncii si Dristor 2 nu se circula pe ATO ci doar ATP. Cauza este parapetul din capatul peronului de la Dristor 2. Deci, nu s-a mai obosit nimeni sa reconfigureze macazele de acolo, atat timp cat nu se circula automat in zona respectiva :D :D

In cazul in care se schimba firele de circulatie din orice motiv (manual sau automat), se circula doar cu ATP. Daca se selecteaza modulul ATO, trenul nu va porni la comanda de Demaraj.
Avatar utilizator
freyutz
Membru Bronze
 
Mesaje: 275
Membru din: Mie, 14 Ian 2015, 11:32

Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex

Mesajde mcosmin » Joi, 14 Sep 2017, 08:32

oache81 scrie:Eh, e simplu de rezolvat, o sa circule IVA pe M2 si CAF + BM pe M1/3/5, ca sa fie parcul uniformizat.
Eu unul asa as face in locul lor.
Daca pui IVA pe M3 strici automatizarea la 3 magistrale asa pe M2 o strici doar pe aia.


Logica e sa pui IVA pe M5, nu pe M2.
mcosmin
Membru Silver
 
Mesaje: 2490
Membru din: Dum, 12 Oct 2014, 13:12

Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex

Mesajde punmeister » Joi, 14 Sep 2017, 08:36

oache81 scrie:Eh, e simplu de rezolvat, o sa circule IVA pe M2 si CAF + BM pe M1/3/5, ca sa fie parcul uniformizat.
Eu unul asa as face in locul lor.
Daca pui IVA pe M3 strici automatizarea la 3 magistrale asa pe M2 o strici doar pe aia.

Da, doar ca M2 nu mai are Indusi. Ala a fost scos prin 2005 odata cu punerea in functiune completa a ATC-ului Bombardier. (pana-n 2005 BM2-urile mergeau doar pe ATP)
Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 4013
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex

Mesajde Puss in Boots » Joi, 14 Sep 2017, 08:47

Mi-ar placea o IVA pe M2 for old times sake. In wknd, ca sa fie mai lejer. Duminica :D
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 3713
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex

Mesajde oache81 » Joi, 14 Sep 2017, 12:22

Da, doar ca M2 nu mai are Indusi. Ala a fost scos prin 2005 odata cu punerea in functiune completa a ATC-ului Bombardier. (pana-n 2005 BM2-urile mergeau doar pe ATP)


Pai si ce? M5-ul are indusi?
La liber.
Cum mergeau acu 30 de ani la 90 de secunde cu impegati de miscare pot sa mearga si acuma.Si cu 2 mecanici pentru rebursare rapida.
Lumea evolueaza si noi o luam exact in sensul opus.
oache81
Membru Bronze
 
Mesaje: 533
Membru din: Mar, 11 Mar 2014, 15:59

Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex

Mesajde andrei11 » Joi, 14 Sep 2017, 12:27

1) Nu s-a mers niciodată la 90 secunde.
2) Din prima clipă, de la inaugurare, indușii au fost activi.
3) Rebursarea rapidă ține în principal de configurarea aparatelor de cale ( :P ) și mai puțin de <<cei doi mecanici>>
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16802
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Știri, noutăți și discuții despre metrou


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Cristi N şi 4 vizitatori