MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metrou

77 posts, 30764 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metrou subway guru

andrei11 wrote:
Hai sa vedem daca am inteles ceva :
ATO – automatic train operational
este format din ATC + ATP
ATC – automatic train control
ATP -  automatic train protection
freyutz wrote:
Exact. ATC se numeste sistemul in sine. Trenurile au 3 tipuri de tractiune: ATO / ATP / Manevra

ATO - Pilot Automat
ATP - Conducere manuala, trenul este doar asistat
Manevra - se foloseste in depouri si in general zone cu catenara. nu stiu daca se foloseste acest modul si in alte situatii.



Pentru circulatia fara ajutor de mecanic trebuie sa functioneze OK sistemul ATO. ATP functioneaza oricum, din principiu (ATP = Automatic Train Protection).
ATO= Automatic Train Operation, AKA pilot automat.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex tedexy

Dupa semnalul de iesire de la Eroilor urmatorul este cel de iesire de la Izvor. In plus semnalele ATP sunt vizibile de catre mecanic in cabina pe bord din cate stiu eu. La iesirea din Eroilor linia 1, am impresia ca mecanicii trec de pe ATO pe manual cu ATP, nu sunt sigur , insa daca este asa, atunci probabil nenea mecanicul nu a vazut semnalul si trenul l-a oprit ATP-ul. Oricum subscriu ca mecanicii Metrorex sunt de toata jena. Eu i-as demite pe toti si as angaja oameni care chiar iubesc aceasta meserie, nu pilosi.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex puidemorosan

Oameni buni.
Atc-ul este un sistem electronic, care mai da si erori.
Daca ati avea o statie acordata pe frecventa de tunel M2 ati auzi de multe ori pe zi "trenul x am fost franat de catre instalatia atc si acum am dep cu 15". Dupa care se confirma intrarea in coduri. Suna a chineza nu?
Cand lucram la cfr si mergeam la socrii in maramures cu trenul, cu greu ma puteam abtine la auzul tampeniilor pe care le scoteau unii calatori la anumite faze din circulatia trenului. Era suficient sa scot capul pe geam si sa vad de unde era problema. Unul neavizat, ca sa para stiutor incepe cu teorii.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex tedexy

Eu am observat clar ca uneori pe firul x la Eroilor, linia 1, mecanicii pleaca pe manual, nu stiu de ce. Nu intotdeauna insa. Stim si noi ce este ATC. Ca da erori care sa duca la franarea trenului eu am observat foarte rar si merg zilnic cu metroul de ani de zile, asta  cel putin pe Bombardier , dupa ce au fost reglate. Asteptam sa reglati si CAF urile.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex puidemorosan

Reglajul la CAF-uri cade tot in gradina bombardierului.
Ei isi fac comenzile asupra trenului in ATO.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex freyutz

Pe M1 trenurile ce vin dinspre Grozavesti spre Eroilor, intra la linia 3 pe directa, iar linia tehnologica este pe abatuta. Acel macaz, este singurul macaz incrucisat ramas in toata reteaua de metrou. Cand s-a implementat softul pentru ATC (citiflo 350), au trebuit inlocuite toate macazele incrucisate din sistem, cu succesiuni de 2 macaze, pentru ca softul nu suporta aceste tipuri de macaze (nu este suportata nici dubla jonctiune, care a fost inlocuita deasemenea). Tocmai din acest motiv, pentru statia Eroilor a trebuit construit un soft special si de aici si faptul ca a fost ultima statie a lui M1 unde s-a implementat ATC, si tot de aici au pornit si numeroasele anomalii de la aceasta statie (franare inainte sau dupa PO sau chiar cazuri cand statia era sarita total din schema si trenul nu o recunostea ca oprire)

Pe firul 3 inainte de Eroilor, limita este de 20KM/H (sper sa nu ma insele memoria si sa fie cumva 25). Aceasta se datoreaza unor conditii speciale si anume trenul urca pe o rampa in curba pe un tunel cu gabarit redus :)

In alta ordine de idei am vazut ca se vorbea de Grigorescu. Spre Republica/Anghel Saligny, M1 pleaca pe directa cu 70, M3 pe abatuta cu 30. Pe retur, M1 vine de pe directa cu 70, M3 intra de pe abatuta cu 20 (imediat dupa deschidere limita era de 30 daca imi aduc foarte bine aminte, pentru ca din cauza configuratiei se risca ca trenul sa ramana pe zona moarta fara sina de contact.

Ca informare, schemele postate de andrei11 nu mai sunt in totalitate de actualitate, pentru ca le-am realizat inainte de implementarea ATC-ului pe M1/3, iar de atunci s-a mai schimbat configuratia aparatelor de cale (destul de mult chiar).

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex shoppy

1)Oamenii au luat-o pe scurtatura pe la matricile de incidenta din acel soft si nu au implementat decat cazul macazului banal. Adica in orice situatie neintermediara se afla macazul un segment este conectat si unul neconectat la segmentul comun, in caz de manevra reusita segmentul conectat devine denconectat si invers; la incrucisare e mai greu ca sunt situatii in care o manevra te duce la toate cele 4 segmente deconectate intre ele.
Auzi sa schimbe macazele ca softul nu le avea implementate, numai la noi :lol: .
4) Exact, a patit-o si CFR in Gara Baneasa ca macazul cu viteza sporita in abatuta dadea cu trenul de peron, asa ca au taiat din peron(inca se mai vede), bine pana la urma nu au mai folosit macazul ca ce atata viteza sporita si in final modernizarea a mutat sinele mai incolo.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex andrei11

1) Eu tot nu pricep.
Adica baliza care e pe post de semnal de intrare / iesire   in / din statie nu e conectata cu pozitia macazului ? Chestia asta o faceam si eu acum o suta de ani cand ma jucam cu trenuletele HO.
"Intersectiile cu macaz"  ( cum le spune oficial, sa folosim termene de specialitate ) sunt de fapt 2 macazuri si o incrucisare.
Eu credeam ca daca evoluam - ca si tehnica - rezolvam mai multe probleme decat cele din trecut, adica cu indusii lui peste prajit de acum o suta de ani se putea si acum nu ? Asta e prostie.
Voi vreti sa spuneti ca daca imi iau un film alb negru pe DVD s-ar putea ca placa mea video superperformanta sa nu recunoasca filmul ?
E ceva care-mi scapa.
2) Ce e aia "dubla jonctiune'' din expunerea lui freyutz ?
4) La"gabarit redus" parerea mea sincera e ca se refera la "transporturile speciale" care se efectueaza in intervalul 0.00 -> 4.00 si nu la "bălăngăneala" vagoanelor de metrou. Adica ma gandesc la sine de metrou sau alte chestii care le transporta ei prin subteran, transformatoare, ventilatoare, blablabla.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex mcosmin

Dupa ce freyutz spune ce intelege prin dubla jonctiune iti pot explica de ce nu se intelge bine cu ATC. Asta daca dubla jonctiune este cea ce cred eu ca este si nu este un macaz in X (care nu au fost eliminate, inca exista macaze in X pe M1, pot da cel putin 2 exemple).

Este evident ca balizele stiu de pozitia macazelor.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex oache81

Macaz in X am vazut si eu la Obor si cred ca e si la Romana, asta ce se vede clar din tren in rest or mai fi si prin alte parti.Ala cred ca e un macaz care pe urma traverseaza contrasensul si exista posibilitatea ca softul sa nu stie ca se trece peste contrasens (sa considere trecerea peste alta sina ca pod sau ca tunel sau sa o desconsidere cu totul).In cazul asta iti da voie la tren din contrasens si se ciocnesc in zona trecerii.Problema cred ca este ca nu se poate implementa cand sa dea voie si cand nu la tren din contrasens pentru ca traversarea e in aceeasi pozitie si daca urmeaza sa ai tren si daca nu pe acolo.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex Costin

"macaz in X"
x.png (32.13 KB; downloaded 3451 times)





TDJ (trecere dubla jonctiune)
d.png (17.9 KB; downloaded 3451 times)





freyutz se referea, evident, la TDJ, ca macazul simplu nu avea cum sa "confuzeze" softul...

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex shoppy

Andrei, daca nu ai implementat niciodata un algoritm pentru o problema de rutare... Daca te uiti la poza lui Cos, daca acul 13-14 e pe abatuta si acul 9-10 e pe abatuta atunci se face traseul C7C8 - C3C4 dar daca se schimba 9-10 pe direct atunci C7C8 nu mai duce nicaieri(ca talonarea nu este permisa), situatie pe care softul lor nu o permite, ca macazul simplu atacat de pe linia comuna mereu te duce undeva(pe directa sau pe abatuta, dar neaparat "undeva").
La Indusi era simplu, era interblocare electro-mecanica, adica semnalul era dus prin contactele de pozitie ale macazului prin logica cablata si se putea sa se faca "din fire" orice funtie SI/SAU ca sa functioneze in concordanta cu traseele generate de macazele din TDJ.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex freyutz

Aparent, din surse diferite, apar si denumiri diferite ale aparatelor de cale, de unde si confuzia.

Macazul de la Eroilor despre care vorbeam, este cel reprezentat grafic mai sus ca dubla jonctiune. Pentru acest macaz a trebuit facut soft special la eroilor. in rest, toate macazele de acest tip, au fost inlocuite/scoase din linia comerciala (mai exista doar in depouri unde nu este ATC).

Problemele de gabarit pe tunelul care intra la linia 3 dinspre grozavesti nu se refera doar la transporturi speciale, ci si la trenurile de calatori care pot crea balans in anumite conditii de incarcare/viteza. Exista mai multe zone de acest fel. Prima care imi mai vine in minte, este la iesirea de la mihai bravu inspre dristor 1, inainte de inceperea tunelului inelar, dar nefiind in curba zona respectiva, nu afecteaza viteza de deplasare pe segmentul respectiv.

In fisierul atasat mai jos, am exemplificat celalat tip de macaz care nu este suportat de catre ATC (l-am numit dubla jonctiune in postul meu precedent). Acestea au fost deasemenea inlocuite in anumite zone in functie de necesitatea prezentei ATO-ului pe portiunea respectiva. Cele care au ramas sunt recunoscute de ATO doar pe "direct" daca se face schimbarea firelor de circulatie, trebuie dezactivat ATO-ul.

@Andrei11, schema pe fundal albastru este facuta de mine prin 2009 inainte de reconfigurarea macazelor pe M1/3.
Dublajonctiune.jpg (99.29 KB; downloaded 7559 times)

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex oache81

freyutz wrote:
Cele care au ramas sunt recunoscute de ATO doar pe "direct" daca se face schimbarea firelor de circulatie, trebuie dezactivat ATO-ul.



Adica daca vine un gigel si face macazul manual o sa se ciocneasca trenurile ca nu o sa-si dea seama ca il muta pe contrasens cu ATO-ul pornit?

Macaz ca asta exista la Obor mai mult ca sigur, pe sensul spre Stefan cel Mare, exact inainte de intrarea in tuneluri.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419392 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use