Topic: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metrou
77 posts, 31126 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
1) Macazurile acelea nu se pot "face" manual, asta dupa cunostinta mea.
2) Daca "se face" macazul pe alt traseu decat cel normal "nu se face" semnalul ( dupa unii semaforul ). Daca nu exista semnal, trebuie sa existe acordul dispecerului pentru a continua parcursul "pe falsă".
3) La Obor nu ai dubla jonctiune.
Apropo, acum mi-a picat fisa,# freyutz, dar laDristor 2 cum se rezolva problema, ca e ditamai dubla jonctiune acolo.
4) Probabil cand il muta pe contrasens ( pe falsă ) ATO - ul tine trenul pe loc, nu porneste cu ATO - ul in functiune, trebuie sa intre pe manual.
1) Macazurile acelea nu se pot "face" manual, asta dupa cunostinta mea.
2) Daca "se face" macazul pe alt traseu decat cel normal "nu se face" semnalul ( dupa unii semaforul ). Daca nu exista semnal, trebuie sa existe acordul dispecerului pentru a continua parcursul "pe falsă".
3) La Obor nu ai dubla jonctiune.
Apropo, acum mi-a picat fisa,# freyutz, dar laDristor 2 cum se rezolva problema, ca e ditamai dubla jonctiune acolo.
4) Probabil cand il muta pe contrasens ( pe falsă ) ATO - ul tine trenul pe loc, nu porneste cu ATO - ul in functiune, trebuie sa intre pe manual.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
shoppy
Poti sa faci macazul pe manual daca tai alimentarea si invarti la manivela vreo 5 minute.
Il tine ATP-ul, ATO-ul nu merge decat odata ce e pornit ATP-ul. In caz de manevre "pe firul din stanga"(ca fir fals sau banalizat e o expresie de la CFR, instructia de semnalizare a CFR nefiind aceeasi cu cea de la Metrorex) se opreste ATP si se merge pe manual dupa semnalizarea clasica actionata manual de la dispecerat, sau mai rau, cu ingnorarea semnalizarii clasice si comunicare verbala cu dispeceratul.
Poti sa faci macazul pe manual daca tai alimentarea si invarti la manivela vreo 5 minute.
Il tine ATP-ul, ATO-ul nu merge decat odata ce e pornit ATP-ul. In caz de manevre "pe firul din stanga"(ca fir fals sau banalizat e o expresie de la CFR, instructia de semnalizare a CFR nefiind aceeasi cu cea de la Metrorex) se opreste ATP si se merge pe manual dupa semnalizarea clasica actionata manual de la dispecerat, sau mai rau, cu ingnorarea semnalizarii clasice si comunicare verbala cu dispeceratul.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Atunci de ce se mentine denumirea semnalelor de intrare in statie "de pe stanga" cu indicativul "F" ? Cum ar fi XFG ( in statia Eroilor, linia "de stanga" care vine de la Grozavesti ).
Atunci de ce se mentine denumirea semnalelor de intrare in statie "de pe stanga" cu indicativul "F" ? Cum ar fi XFG ( in statia Eroilor, linia "de stanga" care vine de la Grozavesti ).
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
shoppy
E acuma, nu stiu, la semnal poti sa ai si un foc alb in forma de sageata alba asezata orizontal si cu varful spre stanga, si semnificatia dupa cum tin minte este "circularea se face pe firul din stanga"...
E acuma, nu stiu, la semnal poti sa ai si un foc alb in forma de sageata alba asezata orizontal si cu varful spre stanga, si semnificatia dupa cum tin minte este "circularea se face pe firul din stanga"...
- oache81
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
oache81
Da asa e nu e decat macaz simplu la OBOR m-am uitat azi mai atent.
Trebuie sa existe posibilitatea sa se faca macazul manual, in caz de pana de curent sau daca se lucreaza in zona.
Da asa e nu e decat macaz simplu la OBOR m-am uitat azi mai atent.
Trebuie sa existe posibilitatea sa se faca macazul manual, in caz de pana de curent sau daca se lucreaza in zona.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Evidedent ca se poate face si manual, dar vorba colegului #shoppy
<<Poti sa faci macazul pe manual daca tai alimentarea si invarti la manivela vreo 5 minute.>>
Evidedent ca se poate face si manual, dar vorba colegului #shoppy
<<Poti sa faci macazul pe manual daca tai alimentarea si invarti la manivela vreo 5 minute.>>
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mcosmin
Si totusi ceva nu se leaga in toata povestea asta cu dubla jonctiune.
Nu cred ca softul nu suporta astfel de macaze pentru ca se poate crea un "dead lock".Explicatia trebuie sa fie un pic mai complexa. Dead lock-ul de care spuneti voi se poate evita usor prin soft adecvat la controlul macazelor, in exact aceiasi maniera ca la indusi...nu cred ca Bombardier au impus asta. Daca intr-adevar asta e motivul, trebuie ca metrorex sa fi venit cu ideea...
Si totusi ceva nu se leaga in toata povestea asta cu dubla jonctiune.
Nu cred ca softul nu suporta astfel de macaze pentru ca se poate crea un "dead lock".Explicatia trebuie sa fie un pic mai complexa. Dead lock-ul de care spuneti voi se poate evita usor prin soft adecvat la controlul macazelor, in exact aceiasi maniera ca la indusi...nu cred ca Bombardier au impus asta. Daca intr-adevar asta e motivul, trebuie ca metrorex sa fi venit cu ideea...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Eu cred ca au luat cel mai simplu implicit ieftin sistem ATO, pentru ca spre deosebire de CFR metrourile nu prea circula pe contrasens.
Eu cred ca au luat cel mai simplu implicit ieftin sistem ATO, pentru ca spre deosebire de CFR metrourile nu prea circula pe contrasens.
- freyutz
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
freyutz
@andrei11: Intre Piata Muncii si Dristor 2 nu se circula pe ATO ci doar ATP. Cauza este parapetul din capatul peronului de la Dristor 2. Deci, nu s-a mai obosit nimeni sa reconfigureze macazele de acolo, atat timp cat nu se circula automat in zona respectiva
In cazul in care se schimba firele de circulatie din orice motiv (manual sau automat), se circula doar cu ATP. Daca se selecteaza modulul ATO, trenul nu va porni la comanda de Demaraj.
@andrei11: Intre Piata Muncii si Dristor 2 nu se circula pe ATO ci doar ATP. Cauza este parapetul din capatul peronului de la Dristor 2. Deci, nu s-a mai obosit nimeni sa reconfigureze macazele de acolo, atat timp cat nu se circula automat in zona respectiva
In cazul in care se schimba firele de circulatie din orice motiv (manual sau automat), se circula doar cu ATP. Daca se selecteaza modulul ATO, trenul nu va porni la comanda de Demaraj.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
mcosmin
Logica e sa pui IVA pe M5, nu pe M2.
oache81 wrote:
Eh, e simplu de rezolvat, o sa circule IVA pe M2 si CAF + BM pe M1/3/5, ca sa fie parcul uniformizat.
Eu unul asa as face in locul lor.
Daca pui IVA pe M3 strici automatizarea la 3 magistrale asa pe M2 o strici doar pe aia.
Logica e sa pui IVA pe M5, nu pe M2.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
punmeister
Da, doar ca M2 nu mai are Indusi. Ala a fost scos prin 2005 odata cu punerea in functiune completa a ATC-ului Bombardier. (pana-n 2005 BM2-urile mergeau doar pe ATP)
oache81 wrote:
Eh, e simplu de rezolvat, o sa circule IVA pe M2 si CAF + BM pe M1/3/5, ca sa fie parcul uniformizat.
Eu unul asa as face in locul lor.
Daca pui IVA pe M3 strici automatizarea la 3 magistrale asa pe M2 o strici doar pe aia.
Da, doar ca M2 nu mai are Indusi. Ala a fost scos prin 2005 odata cu punerea in functiune completa a ATC-ului Bombardier. (pana-n 2005 BM2-urile mergeau doar pe ATP)
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
Puss in Boots
Mi-ar placea o IVA pe M2 for old times sake. In wknd, ca sa fie mai lejer. Duminica
Mi-ar placea o IVA pe M2 for old times sake. In wknd, ca sa fie mai lejer. Duminica
- oache81
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
oache81
Pai si ce? M5-ul are indusi?
La liber.
Cum mergeau acu 30 de ani la 90 de secunde cu impegati de miscare pot sa mearga si acuma.Si cu 2 mecanici pentru rebursare rapida.
Lumea evolueaza si noi o luam exact in sensul opus.
Da, doar ca M2 nu mai are Indusi. Ala a fost scos prin 2005 odata cu punerea in functiune completa a ATC-ului Bombardier. (pana-n 2005 BM2-urile mergeau doar pe ATP)
Pai si ce? M5-ul are indusi?
La liber.
Cum mergeau acu 30 de ani la 90 de secunde cu impegati de miscare pot sa mearga si acuma.Si cu 2 mecanici pentru rebursare rapida.
Lumea evolueaza si noi o luam exact in sensul opus.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
andrei11
1) Nu s-a mers niciodată la 90 secunde.
2) Din prima clipă, de la inaugurare, indușii au fost activi.
3) Rebursarea rapidă ține în principal de configurarea aparatelor de cale ( ) și mai puțin de <<cei doi mecanici>>
1) Nu s-a mers niciodată la 90 secunde.
2) Din prima clipă, de la inaugurare, indușii au fost activi.
3) Rebursarea rapidă ține în principal de configurarea aparatelor de cale ( ) și mai puțin de <<cei doi mecanici>>
📖 Pagination options