Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metrou

Discuții generale despre metroul din București

Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr

Mesajde andrei11 » Vin, 08 Iun 2018, 16:06

M 4 & M 6 sunt una și aceeași magistrală, a recunoscut chiar guru în persoană.
Oricum metroul de Otopeni celălalt cap o să-l aibă la Gara Progresu. Nu la GdN.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16818
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr

Mesajde subway guru » Vin, 08 Iun 2018, 18:21

Solutia corecta e M6 pe stil nou si aducerea M4 la acelasi standard
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11132
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr

Mesajde mcosmin » Vin, 08 Iun 2018, 18:50

andrei11 scrie:Să fie limpede, dacă vechile sisteme de securitate se pot aduce la ultimele standarde fără costuri exagerate și într-o limită de timp rezonabilă este ok, așa e logic.
Cât privește Dimetronicul cred că ține mai degrabă de IVA. Atât poate duce IVA. N-am studiat sistemele, dar sigur Dimetronicul este peste Induși.
Logic când se va inaugura M 4(6) Otopeni - GdN2 - spre Sud spre Jilava IVA va dispare și odată cu ea și Dimetronicul.



Problema e ca in Romania nu exista nicaieri CBTC si trebuie omologat. Deci o sa dureze ceva vreme pana cand M5 o sa circule cu calatori, si abia apoi poti sa te gandesti cand vor primii M1, 2, 3 noul sistem. Eu estimez ca ar dura cam 1 an pentru fiecare magsitrala instalarea, presupunand ca se lucreaza doar noaptea. Pe M1 si M3 va fi distractie pana cand e gata cu totul.
mcosmin
Membru Silver
 
Mesaje: 2490
Membru din: Dum, 12 Oct 2014, 13:12

Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr

Mesajde subway guru » Vin, 08 Iun 2018, 19:24

Pana atunci mergem pe M4 cu ce avem ca nu e un capat de tara si nici nu supara pe nimeni...doar sa-l termine odata in mama lui...
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11132
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr

Mesajde mcosmin » Sâm, 09 Iun 2018, 22:20

punmeister scrie:Sunt si trenuri vechi care au CBTC la bord, cum ar fi trenurile Seria 2000A si Seria 5000 (construite chiar in aceeasi perioada cu IVA) din Madrid cu CITYFLO 650 la bord.
IVA a primit TBS 100 FB (Fixed Block) la bord pentru ca asta avea Dimetronic la vremea aceea in portofoliul lor cand s-a facut licitatia pentru semnalizare la M4 (1999), mai incolo au venit cu TBS 500 DTG (Distance To Go) in anul 2003 si cu SIRIUS CBTC in anul 2009.


Faza e ca acele trenuri au fost gandite mai bine ca IVA inca de la inceput - mult mai modulare si cu interoperabilitate mai mare. :bere:
mcosmin
Membru Silver
 
Mesaje: 2490
Membru din: Dum, 12 Oct 2014, 13:12

Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr

Mesajde andrei11 » Vin, 23 Aug 2019, 00:10

Ieri ( joi ) pe la ora 17:00 (aproximativ) se pleca din Eroilor spre Militari cu verde...
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16818
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr

Mesajde bercenicity » Vin, 23 Aug 2019, 06:42

Vechea instructie de semnalizare de la metrou.
Fişiere ataşate
instructia-semnalizare-metrou.pdf
(13.22 MiB) Descărcat de 25 ori
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1511
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr

Mesajde BodoMinea » Vin, 23 Aug 2019, 07:22

andrei11 scrie:Ieri ( joi ) pe la ora 17:00 (aproximativ) se pleca din Eroilor spre Militari cu verde...

Din Eroilor, de la peronul lateral, către Preciziei se pleacă mereu la culoarea verde a semnalului, acompaniată de plăcuța aferentă iluminată. Iar spre Dristor 2 se pleacă la roșu - alb. Cel puțin asta am observat eu, locuind în zonă. O fi o limitare a sistemului de automatizare legată de separarea tronsonului comun sau pur și simplu un protocol Metrorex pentru a 'separa' destinațiile în semnalizare. Mă întreb dacă se întâmplă din astea și la Nicolae Grigorescu, peronul Republica / Anghel Saligny.
TREN km 2018: ☆8700, 2017: 5800, 2016: 3500, 2015: 1200 | AUTO km 2018: 1890, 2017: 4700, 2016: 5400, 2015: 5100, 2014: 2800
✈ km 2018: 5400, 2017: 19800, 2016: 6900 | Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 814
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr

Mesajde andrei11 » Vin, 23 Aug 2019, 10:26

La NG se pleacă cu roșu - alb în ambele direcții, și spre Titan ( ieșire cu 70 km / h ) și spre AS ( nu știu cu ce viteză că acest metrou l-am luat ). Verde înseamnă că nu funcționează ATC - ul din diverse motive și se merge << la Cale Liberă.>>. Și la Eroilor se pleacă câteodată spre Militari cu roșu - alb.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16818
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr

Mesajde orex » Vin, 23 Aug 2019, 23:38

andrei11 scrie:Mi-e și frică să întreb, dar răspunsul e limpede ca întunericul nopții :
Așadar vom avea metrouri dedicate pentru M 1-2-3 // M 4 // M 5.
Scuzați-mă, dar asta face parte din Puțul Gândirii.
Se traduce în felul următor. Lângă blocul unde stau sunt 3 butikuri, primul butik acceptă :
w1.jpg
al doilea butik acceptă :
w2.jpg
și al treilea butik acceptă :
w3.jpg

Ne-am dat :twisted: , sunem deștepții pământului.
De ce la avioane / trenuri / auto nu e la fel ???????
Fiecare magistrală CFR, fiecare șosea, fiecare aeroport cu trenul / mașina / avionul propriu.

Si-n lumea larga e asa ceva!
Iti exemplific ca la Paris exista tipuri diferite de garnituri de metrou care intra doar pe anumite magistrale, nu pe toate.
Astfel, pe linia 6 circula garniturile tip MP 73 (alea cu roti de cauciuc pe laterale), garniturile MP 89 circula pe linia 14, MF 77 circula pe magistralele 7, 8,13, MF 01 deservesc liniile 2, 5, 9, iar pe linia 1 si 4 circula rame automate MP 5. Cateva exemple prin care se vede ca exista situatii in care parcul rulant avut la dispozitie nu este 100% compatibil, in a circula, pe toate liniile, chiar daca, poate, toate sistemele tehnice, inclusiv cele de semnalizare sunt identice.
PS
Pe linia 6 cand vor baga MP 89 trebuie sa scurteze garniturile la cinci vagoane din sase, nu de alta dar statiile sunt mai scurte decat pe alte linii construite mai recent!
orex
Membru Bronze
 
Mesaje: 838
Membru din: Dum, 02 Aug 2015, 14:16
Localitate: Bucuresti

Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr

Mesajde sab » Sâm, 24 Aug 2019, 12:52

Dintotdeauna s-a plecat spre Militari la verde. Asta, pentru cine stie sa se uite, este un mod de a prevedea ce urmeaza sa soseasca in statie, daca sosesti dinspre Grozavesti, esti in capatul dispre spital, te grabesti si auzi ca intra un metrou la linia 2.
"Ceasurile" nu iti dau o indicatie clara asupra a ce urmeaza sa vina, ci doar a ce s-a intamplat in trecut (pot veni si doua metrouri la rand pentru aceeasi directie) , iar display-urile mai dau erori, asta daca poti sa le vezi pe cele de la linia 2 ...
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 4698
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Anterior

Înapoi la Știri, noutăți și discuții despre metrou


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: t530 şi 4 vizitatori