MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Greva la metrou

292 posts, 104518 views
 
Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 21
 
 

📖 Pagination options
Re: Greva la metrou TibiV

subway guru wrote:
... cheltuiala salariala e principala cheltuiala a Mrex, urmata de intretinerea trenurilor si abia pe locul al treilea de costul energiei electrice...normal ca se arunca in aer orice buget!

Se pare ca avionul este mult mai eficient din acest punct de vedere...
Sau kerosenul este mult mai ieftin decat energia electrica...:D
(By te way, TAROM nu primeste subventie per cap de individ transportat sau per km de parcurs efectuat)
Factura de combustibil a TAROM, peste 90 mil. dolari anual. Printre cei care vor alimenta avioanele companiei: Petrom, dar şi o firmă suceveană cunoscută pentru contracte cu statul

Aproape un sfert din cheltuielile totale ale TAROM, compania aeriană de stat, sunt reprezentate de achiziţiile de combustibil (kerosen), aceasta fiind cea mai importantă categorie de cost din „economia“ transportatorului aerian. TAROM a semnat luna aceasta contracte de achiziţie de combustibil cu trei firme, Petrom, Air BP şi Eurospeed (Suceava), acestea devenind cei mai mari furnizori de combustibil pentru companie pe următorii doi ani.

„Combustibilii de aviaţie reprezintă cea mai mare cheltuială a companiei, ponderată la total cheltuieli, 24%. Următoarele două categorii sunt cheltuielile de handling, landing şi sur­vol, 20%, şi cheltuielile de personal, 14% din total“, au precizat re­prezentanţii TAROM.

ZF

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Greva la metrou sab

Este normal, avionul este mare consumator de combustibil, comparativ cu alte tipuri de motoare . De aceea un bilet de avion costa cat costa, comparativ cu un bilet de metrou.
Plus ca Tarom are jumatate din angajatii Metrorex, dar nu asta este motivul principal, ci consumul/cursa.. Cca 4 litri de kerosen/km

 


Re: Greva la metrou alexxd_31

Negocierile de azi au esuat.
Maine greva intre orele 04:00 si 06:00.

 


Re: Greva la metrou MikeT

Sa aduca mecanici de la CFR, ca oricum au plecat multi si de la aia si ar vrea sa munceasca. Si terminam cu santajul asta penibil.

 


Re: Greva la metrou alexxd_31

Nu au cum sa aduca! Si cu actualii mecanici ce faci?  Dublezi cheltuielile cu salariile angajand alte persoane? Sau vrei sa zici sa ii angajeze temporar.  Nu pot fi concediati ca fac greva atat timp cate aceasta este legala.  Exista dreptul la greva. Eu i-as lasa sa faca doua saptamani sa isi ia jumate din salariu. Sa vezi cum se intorc singuri la treaba.

 


Re: Greva la metrou MikeT

Ii dai afara pe motiv ca absenteaza de la munca.

 


Re: Greva la metrou cris_m

Din ce vad eu de ceva timp, sunt cate 2 oameni in cabina trenului. E normal sa existe aceasta situatie, cu toate ca exista sistem semi-automat? E normal sa avem casiere cand avem deja cate 2-3 aparate de vandut cartele? O sa ajunga metroul ca Olympic Airways al grecilor...

 


Re: Greva la metrou alexxd_31

MikeT greva are regulile ei prevazute de lege. Oamenii vin la munca dar nu muncesc. Nu sunt absenti. In plus in cazul concedierii abuzive compania este nevoita sa iti plateasca salariile pana se termina  procesul si sa ii reangajeze (proces care dureaza luni bune). In plus daca sunt concedieri colective nu au dreptul sa mai angajeze o petioada de timp pe posturile respective.

 


Re: Greva la metrou survola

Problema e că se folosesc de acest șantaj deși nu mor de foame, au chiar salarii bune. Interesele sunt probabil altele, și nu pentru muncitorii de rând, ci pentru șefii de sindicat.
In plus, regia nu merge pe profit, deci nu au motiv solicitări aberante de mărire a salariilor, deci nici de grevă.

 


Re: Greva la metrou TibiV

MikeT wrote:
Ii dai afara pe motiv ca absenteaza de la munca.

NU poti, pentru ca legea defineste clar conditiile grevei. Adica angajatul sindicalist vine la munca, este prezent si ponteaza cele 8 ore de prezenta. Doar ca nu munceste...

@sab,
am lucrat muuulti ani in aviatie. dar am postat asta doar ca "ordin de marime".
Cred ca doar fabricile de textile care produc in lohn mai au o componenta atat de mare a fortei de munca in total costuri...
"Ia neamule chiloti romanesti!..."
O proportie a costurilor salariale asa cum are Metrorex se justifica doar intr-o fabrica de portelanuri pictate manual...

@everybody
Legea la noi este tampita, dar este asa pe "model european"..
Daca sindicatul X are monopol natural pe serviciul Y, poate face orice vrea muschii lui...
(Cand am ajuns la Paris ultima data am facut 6 (sase) ore de la aeroport pana la hotel, caci era o greva a... taximetristilor!...)

Abordare total diferita de cea din SUA.
Acolo anagjatii federali NU au voie sa faca greva.
Da, in New York pot sa faca greva si metroistii, si politistii, si pompierii (toti sunt angajati ai Primariei New York).

Dar NU au voie sa faca greva agentii FBI...  :lol:  :lol:  :lol:

Cei un pic mai in varsta isi aduc aminte cand prin anii '80 (cred ca presedinte era Reagan) controlorii de trafic aerian din SUA au declansat o greva generala (tot o chestie de salarii, aia voiau +15%, guvernul nu le dadea decat +5%... Nu sunt astea cifrele, doar ca ordin de marime... Nu cerea nimeni +40%, asta se poate doar in sindicatul domnului senator PSD Radoi...)

Reagan a facut o chestie simpla: i-a concediat pe toti, si timp de 2 ani traficul aerian in SUA a fost dirijat de controlori de zbor ai armatei..
In astia 2 ani a recrutat si trainuit intensiv o noua generatie de controlori...

Iar aia vechi s-au apucat de pescuit, paragliding, speologie sau wiskey...
Si asta pentru ca legea americana spune ca un anajat al guvernului federal care incalca legile federale NU mai apoate fi angajat vreodata in sistemul federal...

Wait!...
Aia de la Metrorex nu sunt angajatii PMB, ci angajatii guvernului (ai Min.Transp., mai exact...)
Doar ca noi nu avem legi atat de simple si categorice ca americanii...

Sa ne impacam asadar cu greva de la metrou (si sa ne bucuram ca nu le-au venit idei si celor de la SMURD...)

Dom' Radoi, va dorim din inima cu +42% mai multe bucurii intime ! ( Fiecare să înțeleagă ce vrea din ultima afirmație  ;)  )

 


Re: Greva la metrou alexxd_31

TibiV trebuie retinut ca nu esti platit pe perioada grevei. Teoretic se face economie la buget. Eu zic sa incercam sa evitam blocarea orasului ca se intorc singuri la munca dupa ce isi incaseaza viitorul salariu conform muncii prestate (1/3 din programul normal).

Si eu impreuna cu colegii am vrut sa facem o greva ca se inchidea filiala din Romania a firmei la care lucram si am consultat un avocat. Am ajuns la concluzia ca mai bine venim la munca si depunem CV-uri decat sa facem greva si sa nu ne luam salariile.

 


Re: Greva la metrou misterr

Lucian Șova, reacție după greva de la metrou: ”Metroul nu a fost construit pentru bunăstarea câtorva lideri”





Lucian Şova afirmă că greva anunţată pentru joi a angajaţilor de la metrou nu este “pentru bunăstarea muncitorilor de la Metrorex, această grevă este pentru conservarea privilegiilor pe care de mai bine de 15 ani le au comercianţii din staţiile de metrou”

“Astăzi ne confruntăm cu o posibilă grevă pe care sindicatul de la metrou vrea să o declanşeze pentru a susţine o revendicare salarială de 42%, la care nu a înţeles să renunţe sau să negocieze nici până astăzi. Vreau să ştie toată lumea, înainte de a trece şi la câteva cifre, că Metroul Bucureşti nu a fost construit pentru bunăstarea câtorva din liderii sindicatului care de mai bine de 20 de ani conduc sindicatul Metrorex şi negociază în numele a mii de angajaţi ai acestuia, întotdeauna însă având în vedere şi propriile lor interese. Această grevă nu este pentru bunăstarea muncitorilor de la Metrorex, această grevă este pentru conservarea privilegiilor pe care de mai bine de 15 ani le au comercianţii din staţiile de metrou”, a declarat, miercuri seară, ministrul Lucian Şova.

El a spus că negocierile privind contractul colectiv de muncă au început cu câteva luni în urmă.

“Negocierile cu privire la acest protest, la această încheiere a contractului colectiv de muncă au început cu câteva luni în urmă, au fost opt runde de negociere. Principala, prima şi nenegociabila revendicare a fost creşterea salariului cu 42%. În aceste condiţii, nici la concilierea pe care administraţia Metrorex a avut-o la ITM cu reprezentanţii sindicatului, aceştia nu au acceptat - şi există documente în acest sens - niciun fel de reducere a procentului pe care îl pretind. Dar, cu toate acestea, trebuie să ştiţi că în ultimii patru ani, an de an, creşterea salarială la nivelul Metrorex a fost după cum urmează: în 2015 de 9%, în 2016 de 12%, în 2017 de 21% iar astăzi, în 2018, ar trebui să negociem o creştere salarială de 42%”, a spus Şova.

El a adăugat că numărul de salariaţi pe care îi are Metrorex este de 4.528.

Sindicaliștii Metrorex au anunțat că trenurile de metrou nu vor circula joi dimineaţa, în intervalul orar 4:00 - 6:00, în urma declanşării unei greve de avertisment.

Consiliul General al Uniunii Sindicatului Liber din Metrou a anunţat, în 12 noiembrie, că a respins ultima ofertă de creştere salarială înaintată de administraţia Metrorex şi a decis declanşarea grevei de avertisment joi, între orele 4:00-6:00.

“Nu va avea un efect deosebit asupra călătorilor, pentru că va dura două ore, dar este foarte importantă greva propriu-zisă, greva generală care, într-adevăr, înseamnă a periclita circulaţia în Bucureşti pentru cei circa 700.000 de călători pe care îi transportăm zilnic. Trebuie să anunţăm cu 48 de ore înainte din momentul în care luăm hotărârea şi asta se va întâmpla după ora 12:00 în cursul zilei de azi şi ea (greva de avertisment - n. r.) va fi ca de obicei între orele 4:00 şi 6:00 dimineaţa, două ore, pentru că aşa prevede legea. Practic, greva de avertisment ar afecta călătorii doar o oră, pentru că circulaţia metroului începe la 5:00, însă noi suntem obligaţi să întrerupem la 4:00, ca oamenii să nu intre în staţii, pe de o parte. Pe de altă parte, în perioada 4:00 - 5:00 avem probele pe care le facem, avem evacuare de tunel, deci trenurile se mişcă de la ora 4:00”, a declarat luni Ion Rădoi, liderul USLM.

Acesta a menţionat, însă, că sindicaliştii sunt dispuşi să negocieze în continuare pentru a găsi soluţii la revendicările lor.

În ceea ce priveşte revendicările de natură salarială, respectiv o creştere a salariilor, sindicalistul a precizat că s-a ajuns la o ultimă cifră, spre 18% de la care nu sunt dispuşi să facă “prea mari concesii”.

Potrivit acestuia, în caz de grevă generală se va asigura o treime din program, pentru că este greu să se aplice din punct de vedere al numărului de trenuri.

“Trebuie să asigurăm o treime la greva generală, deci ceea ce va însemna de la 4:00 până la ora 16:00 (grevă - n. r.), adică se va circula doar după-amiaza. Ar fi dificil să discutăm despre tronsoane, adică să îi nedreptăţeşti pe alţii, deci discutăm despre program”, a explicat acesta.

Pe de altă parte, directorul general al Metrorex, Dumitru Şodolescu, a afirmat, la începutul acestei săptămâni, că negocierile continuă şi speră că nu se va ajunge la grevă.

“Conform Legii dialogului social, Legea 62 din 2011, parcurgem toate etapele. Am avut negocieri, a urmat etapa de conciliere. Negocierile continuă şi chiar dacă va fi o grevă suntem obligaţi să continuăm negocierile până vom încheia contractul colectiv de muncă, inclusiv pe perioada grevei. Noi sperăm să nu se ajungă la grevă. Ştiţi foarte bine cât a cerut sindicatul, cât a oferit administraţia şi mai ştiţi, de asemenea, care sunt constrângerile legislative, pentru că poţi conduce populist şi să satisfaci cerinţa şi după aceea, mai târziu, să fii nevoit să dai banii înapoi dacă i-ai acordat în afara prevederilor legale”, a explicat Şodolescu, care a fost prezent luni la deschiderea primului terminal multimodal din Bucureşti.

 


Re: Greva la metrou punmeister

Prima data cand sunt de acord 100% cu Sova.

 


Re: Greva la metrou TibiV

alexxd_31 wrote:
Si eu impreuna cu colegii am vrut sa facem o greva ca se inchidea filiala din Romania a firmei la care lucram si am consultat un avocat. Am ajuns la concluzia ca mai bine venim la munca si depunem CV-uri decat sa facem greva si sa nu ne luam salariile.

Voi erati baieti dedestepti, cu multe alternative viabile...

Dar astia de la Mrex sunt (cam 80% dintre ei) niste incapabili cu ”diploma de master” in incompetenta....

Orice angajat de la privat care ajunge la stat este ”by default” supra-calificat pentru jobul respectiv... :lol:
Si cand ajunge prima oara in sistemul de stat, prima experienta este ca ”cei vechi” il acuza de ”exces de zel”.
Sunt prieten cu un astfel de ”caz”... Un fost coleg ”urcat” intr-o functie importanta, in una dintre cele mai importante institutii ale tarii...

”Mama, ce prost am fost sa stau la patron si sa MUNCESC... Este atat de bine la stat! Frec pisoiul si imi iau banii!...”
(Incheiat citatul, care este  ”pe bune”...)

 


Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 21
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420666 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use