MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Tipuri de rebrusare

31 posts, 18544 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Tipuri de rebrusare shoppy

Si cum este mai destept un macaz cu viteza marita pe abatuta dar cu aceeasi geometrie? Inima mobila?, asta se justifica doar la viteze de peste 100 pe directa, altceva nu vad ce poti sa-i mai faci, degeaba il faci mai solid ca oricum iti creste uzura ciupercii si pana la urma nu poti mari viteza fara sa modifici geometria ca iesi din parametrii de acceleratie laterala si balans ai vehiculului.

 


Re: Tipuri de rebrusare Florinds

Facut mai inclinat un pic, dar tot va avea uzura mai mare decat daca vectorul cade in centrul sinei, normal.
Hai sa nu exageram cu 100 la ora... Orice viteza e mai mare decat 10 km/h cu cat rebruseaza acum.

 


Re: Tipuri de rebrusare shoppy

Aaa suprainaltare, nu cred ca se poate aplica suprainaltare la ceea ce este practic un macaz de manevra.

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex oache81

andrei11 wrote:
Rebursarea rapidă ține în principal de configurarea aparatelor de cale (  :P  ) și mai puțin de <<cei doi mecanici>>

Rebursarea cand se retrage IVA de pe M4 in statie la Semanatoare dureaza vreo 10 secunde.
Ar putea face la fel si la Pipera.
E nevoie doar de 1 mecanic in plus care sa se urce la Aurel Vlaicu la capatul celelalt si sa preia trenul imediat ce ajunge la Pipera pe linia de rebursare.
Pe urma cand ajunge la Aurel Vlaicu cel care dusese trenul pana la Pipera, coboara si se urca in urmatorul tren care vine spre Pipera si repeta faza.

In felul asta are si timp de odihna vreo 5-10 minute.
Poate e nevoie de 2-3 mecanici in plus, nu de unul singur dar oricum e mult mai rapida rebursarea asa.
Si faza cu aparatul de cale nu prea tine, la Semanatoarea dupa ce intra IVA in depou, la 1 minut vine un BM bine mersi pe aceeasi linie.
sab wrote:
Nu se va compara  NICIODATA M5 cu M2.


La ce te referi?
Ca sunt niste turme care lucreaza in Pipera si la Aurel Vlaicu (din care am facut parte si o sa fac probabil si alta data, nu e o insulta) si pe M5 nu sunt (inca?).
M5 are traseu mai lung in proiect decat M2.

Oricum au stricat metroul cu "noul si performantul" sistem de taxare, in asa hal incat debitul de oameni care pot intra in statie la Pipera este mult sub cel pe care il pot prelua metrourile.

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex andrei11

N-ai înțeles. Rebursarea rapidă ( cea care permite intervalul minim, adică de 90 secunde ) nu poate fi decât rebursarea nr 4 din figura care se găsește aici. Orice alte configurări de rebursare ( vezi că se găsesc în același desen ) implică conflicte de traseu. La asta m-am referit când am atras atenția asupra configurării macazelor.  ;)
Greșit,#sab s-a referit la faptul că pe M 5 va fi instalat alt sistem de siguranță a traficului, deosebit de M 2.  M 1 / 2 / 3 vor trebui să adopte sistemul lui M 5 și nu invers.
M 4 deocamdată pentru ceva mai mulți ani va fi o magistrală independentă, merge și cu Dimetronicul.
__________________
# oache81 mai fac o precizare la schița de rebusmente. Acolo la pct 4 am exemplificat o rebursare rapidă pentru 2 linii. Ca să fie în regulă trebuie să fie vreo 4 minim, așadar mai multiplică schița cu încă 3 țepușe. Atenție la lungime, rebursarea cu 4 linii poate să te ducă la vreo 800 m ! Fără stația propriuzisă.
oache81 wrote:
Oricum au stricat metroul cu "noul si performantul" sistem de taxare, in asa hal incat debitul de oameni care pot intra in statie la Pipera este mult sub cel pe care il pot prelua metrourile.

Asta suna a bluff. Siguranța înainte de toate.Ce-ar fi să nu mai limităm viteza autoturismelor indiferent unde se află, inclusiv să desființăm și semafoarele în intersecții. Ne încetinesc deplasarea.

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex oache81

Nu pricep cine incurca pe cine, daca metroul pleaca imediat in sensul celelalt condus de alt mecanic.
Gandeste-te cum e rebursarea la tramvaiul 5.
Daca pleaca imediat din capat, urmatroul tramvai poate veni la cateva secunde.
E doar un macaz amarat si atat care trebuie schimbat cat e trenul dupa macaz.

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex andrei11

2) Colega, nu e bine să te contrazici cu experții, și aici nu e vorba de mine.
Uite ce-ți propun, o chestie destul de simplă.
Desenul este acesta
Rebursarea 1 stânga și 4.
Caracteristici :
dimensiunea a --> 110 m ( vezi că la 4 am făcut eu o greșeală, "a" e fără zona macazelor.
Macazele : La 1 stânga lungimea lor 60 m ( pe diagonală )
Daca ai peron central lungimea lor e de 80 m  ( pe diagonală )
La 4  lungimea macazelor 60 m.  ( pe diagonală )
viteza de deplasare a metroului egală in cele 2 exemple, 20 km / h ( viteza teoretică, fără accelerări, frânări, simplificăm ).
Timpul de staționare pe linia infundată ( pentru schimbarea posturilor de conducere ) egal în ambele cazuri.
Tot pentru simplificare mai adaugă 5 secunde timpul pentru schimbatul macazelor ( pentru ambele variante ).
_____________
Acum calculează și vezi ce și cum.
_________________
Asta e problemă de școală generală, nu de liceu.
______________
În practică au vrut să aplice regula la Republica, când ajungea aici și Semănătoarea și Militariul și evident nu le-a ieșit, cu tot cu mecanicul de rezervă.

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex shoppy

Deranjeaza pe mecanic, mecanicul se organizeaza in cele 2 posturi cum se organizeaza fiecare om la birou sau la volan, aranjeaza alea pe acolo, mai pune o haina in cui, servieta intr-un colt, asa daca la fiecare cursa se schimba in alt tren atunci trebuie sa isi care mereu toate troacele cu el si in fiecare vehicul poate gaseste climatizarea pe prea frig / cald fata de cum ii place lui, scaunul aranjat altfel, cabina plina de scrum de tigara / coji de seminte / miros de la costita cu fasole mancata de colegul dinainte.

Si pe un ton ceva mai serios, un mecanic nu poate lua in primire un ditai vehicolul in 30sec, trebuie facut un PV de predare/primire, asa daca pe vehicol se distruge ceva nimeni nu o sa recunoasca nimic, toti o sa spuna ca asa l-au luat de la colegu, sau daca aapre o problema care trebuie comunicata intre mecanici, pe langa ca nu pot comunica, indiferent de situatie cel care trebuia sa comunice va sustine ca a comunicat totul in timp ce celalalt va sustine ca nu i s-a comunicat nimic.

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex andrei11

Nu, colegul se referea ca rebursarea să fie făcută de alți mecanici, mecanicul titular se urcă practic în trenul lui după rebursare.
# oache81, La Petrache Poenaru rebursarea IVEI durează mai mult. Numai dacă stai cu un cronometru în mână o să vezi ce-ți iese.
Când se fac unele manevre mai ample la Eroilor ( ieșirea de pe liniile 4 / 5 cu spatele și tragere la peron sau când rebursa metroul de Militari ) stația era blocată destul timp.

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex Florinds

IVA incurca traficul pe orice magistrala... Si cand erau folosite drept ranforsari mai mult stricau.
Daca se trimit pe M2, iese deranj mare... pe M1 sunt probleme intre Crangasi si Obor, pe M3 intre Lujerului si Eroilor.

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex shoppy

Si asa ar fi greu, chiar daca zicem ca avem 2 mecanici in fiecare statie de capat, unul se urca in / coboara din cabina la capul X si unul la capul Y, si impreuna rebruseaza trenul la viteza maxima posibila in timp ce mecanicul trenului parcurge peronul pe jos, ar insemna sa ai 3 echipe / zi pentru 1 capat(tura de 6 ore), si chiar si asa pentru toti oamenii astia dispare orice fel de pauza, sau pauza maxima este 90 de secunde, nu poate lucra nimeni 6 ore cu pauze de maxim 90 de secunde, ajungem sa lucreze ca dispecerii, 2 ore legat la post / 2 ore pauza / 2 ore legat la post, si atunci iti trebuie si mai multi oameni si se complica de nu o mai descurca nimeni.

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex mcosmin

Lumea uita perioada de timp pentru siguranta la trecerea peste macaz. Pe M4 pot rebrusa repede pentru ca nu au macaz. Rebrusarea efectiva se face abia la 1 Mai cand treci peste macaz. Deci dupa 15 minute (!).

Dar nu rebrusarea e problema, ci faptul ca IVA circula mereu la cale libera, chiar si cu dimetronic/indusi, in timp ce BM spre exemplu,pot circula la 50m distanta unul fata de celalalt. Deci intre 2 IVA sau IVA si BM/CAF trebuie sa fie mereu cel putin o interstatie.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex sab

Teoretic BM2/CAF pot circula la x metri unul in spatele celuilalt. Practic nu se intampla asa ceva. Tot cam o interstatie este intre ele, ca la 2 minute intre trenuri este cam o interstatie...

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex shoppy

Unii habar nu au despre ce discuta, sau discuta ca sa treaca timpul sa vina sfarsitul programului, asta nu inseamna ca si trebuiesc bagati in seama.
Nu o sa refaca nimeni niciodata toate blocurile de BLA / INDUSI de pe M2 ca sa circule IVA pe acolo, exclusiv sau amestecat cu altceva, iar fara sistem de siguranta nu o sa se circule niciodata in regim normal.
ATP circula la interstatie ca nu are rost sa tina trenul oprit in tunel / sa mearga cu 5 km/h prin tunel cand poate sa stea oprit 30sec in statie decat in cazuri de bulibaseala a retelei.
In caz de disperare maxima se reface alternanta cu IVA pe M3 sau se tine M5 cu 4 IVA si IDM in capete si la mijlocul traseul.

 


Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use