Tipuri de rebrusare

Discuții generale despre metroul din București

Tipuri de rebrusare

Mesajde andrei11 » Lun, 17 Apr 2017, 13:48

In acest topic vom discuta despre tipurile de rebrursare ale retelelor de metrou.
Va rog sa interveniti in discutie.
Eu cunosc 5 tipuri de rebrusare ( exceptând cele provizorii ).
Le vom analiza pe rând.
Evident ca exista avantaje / dezavantaje pentru fiecare tip de rebrusare, le vom explica pe fiecare in parte când ajungem la tip cu exemplificarea.
Subliniez ca diversele tipuri de rebrusare au mai fost discutate in cadrul forumului dar ele sunt dispersate si greu de găsit, de aceea m-am gândit sa deschid un topic separat.
________________
DEX :
REBRUSMÉNT, rebrusmente, s. n. Schimbare a direcției și a sensului de mișcare a unui tren prin întoarcerea locomotivei și legarea ei la capătul opus al șirului de vagoane. – Din fr. rebroussement.
sursa: DEX '98 (1998)
Fişiere ataşate
12345.jpg
12345.jpg (80.34 KiB) Vizualizat de 3186 ori
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16287
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Tipuri de rebrusare

Mesajde TibiV » Lun, 17 Apr 2017, 14:25

Sincer sa fiu mie mi se pare ca "1 dreapta" este mai "inrudit" cu "2" decat cu "1 stanga"...
Poate gresesc... :?:
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9101
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Tipuri de rebrusare

Mesajde andrei11 » Lun, 17 Apr 2017, 14:37

Răspuns greşit :mrgreen:
N-am facut desenul la intâmplare...Primul rând apartine numarului 1 ( si dreapta si stânga ).
Esential : distanta a ( din desenul 1 stanga ). Nu am pus-o si in desenul 1 dreapta dar se subîntelege ca ea exista si in 1 dreapta.
Si dupa aceea trebuie sa plecam de la rolul unei rebrusari :
1) Evident rolul principal este sa putem intoarce trenul in sensul opus...
Dar rebrusarea mai indeplineste si alte doua roluri importante :
2) Regleaza timpii de plecare ale trenurilor din statie conform diagramei.
3) Tampon in cazul unei perturbari majore.
Asadar un rebrusment trebuie sa asigure toate cele 3 puncte prezentate de mine aici...
_____________
Exista rebrusari cu conflict intre directii ( 1a / 1b ; 2 si 3 ) si rebrusari fara conflict ( 4 si 5 ). Dar fiecare varianta are avantaje / dezavantaje. Depinde de ce urmaresti, de banii pe care-i ai si de spatiul in care poti sa te desfasori ca si exploatare...
_______________
In continuare voi explica schemele teoretice. Am luat ca si ipoteza de lucru doua linii de serviciu ( deci orice linie in afara liniilor curente ) dar evident ca teoria poate fi adaptata la oricâte linii de serviciu.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16287
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Tipuri de rebrusare

Mesajde TibiV » Lun, 17 Apr 2017, 15:20

andrei11 scrie:N-am facut desenul la intâmplare...Primul rând apartine numarului 1 ( si dreapta si stânga ).

Era si greu sa recunosti in dreapta Dristor 2.... :D
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9101
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Tipuri de rebrusare

Mesajde andrei11 » Lun, 17 Apr 2017, 18:09

- In varianta 1 stânga principalul avantaj este ca exista 2 linii de stocare / rebrusare.
Asa cum am mai precizat aici prezentam situatii teoretice, in loc de 2 linii pot fi 3, 4, sau câte vreti voi. 4 linii sunt de exmplu la Pipera / M 2.In schimb la statia Berceni exista o singura linie de rebrusare si una singura de stocare.
Pe anumite directii exista conflict de trafic. ( Metrourile trebuie sa se astepte intre ele ).
Peronul de sosiri este cu degajare rapidă.
- In varianta 1 dreapta există conflicte de trafic pe anumite directii, exista si linii de stocare.
Nu exista peron de sosiri cu degajare rapida, in schimb exista 2 peroane de sosiri in loc de unul.
_________________________
Ca si costuri principalul dezavantaj este existenta spatiului de rebrusare ( varianta 1 stanga spatiul notat cu a) sau de stocare ( varianta 1 dreapta ), ceea ce face ca aceasta solutie sa fie mai scumpa decât solutia 2.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16287
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Tipuri de rebrusare

Mesajde rosetti61 » Mar, 18 Apr 2017, 00:25

In varianta 1 stanga trenul vine la un peron si pleaca de la celalalt, indiferent cum se face intrarea in rebrusment, in varianta 1 dreapta trenurile intra la oricare din peroane, cu plecare de la acelasi peron
varianta 4 este specifica metrourilor construite dupa model sovietic - Rusia si tarile satelitare, se intalneste si la Praga. Rebrusmentul dintre sensurile active poate fi cu linie simpla sau cu linie dubla.
Varianta 5, cu bucla se intalneste la Paris si New York - la Paris nu stiu daca se mai foloseste insa la New York exista doua astfel de capete in functiune - vechea statie City Hall (inaugurata la 27.10.1904, capatul primei linii de metrou City Hall - 145th st.), unde "intoarce" metroul 6, statie care a fost inchisa traficului de calatori in 1945 tocmai din cauza curbei stranse ce nu mai putea acomoda noile tipuri de vagoane introduse in circulatie. Alta bucla in functiune este la South Ferry, o bucla dubla unde se foloseste cea exterioara.
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1280
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: Tipuri de rebrusare

Mesajde mcosmin » Mar, 18 Apr 2017, 06:32

Varianta 4 e rebrusarea rapida, de capacitate mare. Nu cred ca este specifica unei tari anume.
mcosmin
Membru Silver
 
Mesaje: 2490
Membru din: Dum, 12 Oct 2014, 13:12

Re: Tipuri de rebrusare

Mesajde subway guru » Mar, 18 Apr 2017, 19:31

Andrei, eu zic sa imbogatesti colectia si cu alte variante din schemele alea .ru
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 10954
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Tipuri de rebrusare

Mesajde zapacitu » Mie, 19 Apr 2017, 18:31

mcosmin scrie:Varianta 4 e rebrusarea rapida, de capacitate mare. Nu cred ca este specifica unei tari anume.

Cu o sapatura de 250m pe 20m cred ca se poate transforma ce e dupa Pipera in asa ceva.
zapacitu
Membru Silver
 
Mesaje: 1523
Membru din: Lun, 27 Oct 2014, 11:43

Re: Tipuri de rebrusare

Mesajde mcosmin » Mie, 19 Apr 2017, 18:40

Degeaba daca nu au ambele capete asa. Teoretic la Berceni e mai usor ca nu trebuie sa sape dar poate nici acolo nu e loc.
mcosmin
Membru Silver
 
Mesaje: 2490
Membru din: Dum, 12 Oct 2014, 13:12

Re: Tipuri de rebrusare

Mesajde subway guru » Joi, 20 Apr 2017, 17:38

Pipera NU a fost gandita sa aiba posibilitate de extensie spre ai lu' nea Pandelica...
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 10954
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Tipuri de rebrusare

Mesajde andrei11 » Joi, 20 Apr 2017, 21:40

:?:
Sa nu spui ca la capatul rebrusmentului este vreo cladire...Si asa cred ca se poate rezolva, cu ceva stress.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16287
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Tipuri de rebrusare

Mesajde zapacitu » Joi, 20 Apr 2017, 23:03

De la Pipera nu e obligatoriu sa o ia "la stanga". Pot merge si "la dreapta" apoi pe sub Petricani pana la Doamna Ghica si Pantelimon, pentru jonctiune cu M7 si M5. Stiu ca e stiintifico-fantasmagoric, insa din cate am putut eu observa nu impiedica nimic extinderea. Poate chestii de genul canalizare, LES sau padure de fibre optice, insa astea se muta.

Pe directia liniilor e cladirea Pipera Business Tower (am impresia ca rebusarea actuala "se termina" direct spre subsolul respectivei cladiri), insa nimic nu impiedica fizic reorganizarea liniilor (translatare stanga ~15m in 100m) astfel incat sa se evite subsolul cladirii si sa se inscrie sub zona de retragere a cladirilor fata de bd. Dimitrie Pompei (zona rezervata cel mai probabil pentru o eventuala extindere la 4 benzi + tramvai in ax a respectivului bulevard. E loc si pentru o curba ampla la dreapta pentru inscriere sub Petricani - in ciuda numarului imens de cladiri construite.

In fine, ideea e ca daca se vrea, se poate. Se vrea? Nu cred :)
zapacitu
Membru Silver
 
Mesaje: 1523
Membru din: Lun, 27 Oct 2014, 11:43

Re: Tipuri de rebrusare

Mesajde Florinds » Vin, 21 Apr 2017, 09:10

Eu sunt fan exemplul 5, dar iti trebuie mult spatiu in toate directiile. Ar merge o parcare in spirala deasupra... Mai e dezavantajul tocirii mult mai rapide a sinelor din cauza fortei centrifuge... Dar ca viteza practic nici nu permite odihna. Ar merge pentru trenuri fara mecanic sau mecanicul sa se odihneasca un inteval sau doua si sa ia alt tren.
Florinds
Membru Silver
 
Mesaje: 2305
Membru din: Sâm, 15 Noi 2014, 16:08

Următorul

Înapoi la Știri, noutăți și discuții despre metrou


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 9 vizitatori