MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Titluri de călătorie și sisteme de acces

1828 posts, 399994 views
 
Go to page:  1  ... 78 79 80 81 82 83 84  ... 131
 
 

📖 Pagination options
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces ZOLI

CA 205 wrote:
Am o intrebare: validatorul montat la statia Jiului este identic cu cele de la ratb sau doar seamana?

Pai a precizat colegul abc_XC destul de clar ca:
a aparut un validator portocaliu model RATB

N-am mers pina la Jiului sa vad cu ochii mei - pentru ca am cazut cu motorul si am un picior beteg - dar as paria pe un Cuba Libre ca validatorul e identic cu cele de la RATB.  ;)

 


Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces misterr

ZOLI wrote:
misterr wrote:
Adică nu am păstrat degeaba cardul Activ pe care am abonamentul la metrou?

Titlurile de calatorie acceptate pe contactless sint cele deja mentionate cu o pagina in urma.
Asta in prima faza. Ce-o fi mai departe...  :popa:

Acel ordin de ministru doar îl completează pe cel în vigoare acum (ORDIN nr. 1.450 din 29 septembrie 2017 privind aprobarea tarifelor de călătorie cu metroul), care include Abonamentul lunar cu număr nelimitat de călătorii - 70 lei, prin introducerea unor noi titluri. Pe mine nu mă interesau titlurile noi, ci Abonamentul lunar cu număr nelimitat de călătorii - 70 lei.

Despre suporturile contactless spune doar două lucruri:
• vor fi emise atît de către Metrorex cît și de către RATB
• vor avea valoarea de 1 leu

Deci probabil e vorba tot de cardul Activ, n-ar fi nici un motiv să se introducă încă un tip de card.

 


Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces ZOLI

sab wrote:
Si cum s-a rezolvat? Le-ati dotat cu "foehn"? :)
Sau tine doar de calator, in ce conditii pastreaza cartela?

Nici o sansa sa punem föhn inauntru.  :)  
E treaba calatorului sa pastreze cartela ok.  
Mecanismul incearca sa scoata cartela afara (cartela e "lipita", rolele patineaza, etc).
Evident nu se poate insista prea mult, motorul consuma "blană" si ar exista riscul sa se pîrlească.

 


Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces ZOLI

misterr wrote:
Deci probabil e vorba tot de cardul Activ...

Eu zic ca, in momentul asta, 99% raspunsul e NU.
(sau poate n-am inteles eu bine intrebarea si vorbim despre chestiuni diferite...)

 


Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces misterr

Chiar tu ai spus (și alții au observat în diferite stații) că se montează la loc validatoarele RATB care abia au fost demontate.
Între timp a apărut și un proiect de ordin de ministru MT prin care (de comun acord cu PG) se propun noi titluri comune RATB/M (pe lîngă cele existente, de exemplu Abonamentul lunar M cu număr nelimitat de călătorii - 70 lei).

Întrebarea era dacă va putea fi folosit din nou cardul Activ la metrou (cel pe care sînt încărcate titlurile vechi, de exemplu Abonamentul lunar M cu număr nelimitat de călătorii - 70 lei) și dacă tot pe acesta vor fi încărcate titlurile noi (din propunerea de ordin de ministru MT).

Spui că 99% nu. Pe ce te bazezi?

RATB-ul are deja validatoarele instalate și o grămadă de carduri/titluri emise. Deci vrei să spui că:

• vor fi demontate validatoarele din mijloacele de transport RATB și vor fi montate altele (care vor „recunoaște” și noile titluri)
• vor fi demontate din nou validatoarele tip RATB abia montate în stațiile de metrou și vor fi montate altele (atunci de ce le-au mai remontat?)
• vor fi retrase cardurile Activ și vor fi emise altele noi (pe care vor trebui transferate titlurile de pe cardurile Activ). Cît va dura tot procesul?

Asta se numește spălare de bani. Cine plătește? Și care ar fi justificarea credibilă?

 


Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces CA 205

Nu vreau sa iau apararea nimanui dar colegul nostru ZOLI nu a spus niciodata asta si nici nu cred ca avrut sa spuna.

 


Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces ZOLI

@misterr: Recunosc ca stau mai prost la limba romana.
Probabil n-am inteles eu bine intrebarea si vorbim despre chestiuni diferite.
Sry.  ;)

 


Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces misterr

Ok, îmi pare rău că nu reușesc să formulez mai clar întrebările.

Probabil că în scurt timp vom vedea ce soluție a fost adoptată.

 


Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces BodoMinea

ezgif.com-optimize.gif (1.91 MB; downloaded 1595 times)
Wink Wink @ Lujerului M3, ieri
Iar aici pe un tronson fără porți, în pregătire pentru contactless, mai exact o poză de ieri cu accesul dinspre Strada Trapezului al stației 1 Decembrie 1918 (M3 tronson Nicolae Grigorescu - Anghel Saligny)
20171202_115428_c.jpg (66.6 KB; downloaded 1596 times)

Observăm un validator pentru card bancar (singur), un validator Mifare tip RATB (singur) acoperit cu un sac, iar restul, cele roșii prevăzute în sistemul de acces inițial al acestei stații.

Eu, serios, încă  nu am înțeles ce se va întâmpla în enigmatica dată de 9 Decembrie cu sistemul de acces. Prezența acelui validator RATB are sens doar dacă se va putea intra cu titluri de călătorie achiziționate de la/și de la suprafață. Luând în calcul experiența trecută și memoria de asociere vizuală a oricărui bucureștean sau oarecare om ce a folosit vreodată RATB-ul, primul lucru pe care îl va încerca văzând acel validator va fi să își apropie cardul ACTIV și să intre cu portofel electronic la metrou. Logic, nu? Poate nu înțeleg eu ce urmează să se întâmple...

Obiecții: - eu din discuțiile de mai sus am înțeles că nu se va putea intra de la început cu carduri RATB. Deci oamenii vor trebui să apropie titluri de călătorie nenominale (cartele cu călătorii) Metrorex de un validator cu care sunt obișnuiți să facă altceva.
- în stațiile cu sistemul nou de acces, se poate intra pe la toate porțile tip-intrare și cu contactless și cu magnetic. Aici avem un singur validator strict-contactless și restul strict-magnetice. Nu vi se pare un plan cam lipsit de echilibru? Dacă vreun titlu de călătorie popular (ex.: cartela 2 călătorii) va trece pe Mifare, toată lumea se va buluci la un singur validator.
- de ce nu se face un „turnuleț” sau un „stack” de 3 sau 2 validatoare? (primul, lângă ghișeu roșu+portocaliu+BCR, următoarele roșu+portocaliu sau alternate cumva)?

P.S.: este absolut stupid să ai anumite stații echipate cu o modalitate de taxare, acestea fiind minoritare, iar toate celelalte nu. Odată ce un om, fie el un călător ocazional conațional sau un străin vede modalitatea de acces cu card bancar (Contactless EMV) într-una din stațiile unde sunt turnicheți, va fi confuz când ajunge în cele cu porți, care sunt modernizate, și observă că nu are cum să folosească același flow. La fel, vede validatoare roșii care au un aparent loc de apropiat card Mifare (sub ecran și sigla CardTec), dar nu le poate folosi - trebuie să meargă fix la cel diferit pentru a își folosi cartela. Și eventual se mai duce și la un AVM, unde interfața e chiar prietenoasă și rapidă și toate cele, dar dă să plătească cu contactless, cititorul fiind pornit, și rămâne consternat de faptul că îi clipește cu verde și strigă la el în poloneză (Witaj) să aștepte. Trebuie să fie chiar descurcăreț să treacă de o zi prin metroul nostru fără să se scarpine bine în cap...

 


Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces ZOLI

misterr wrote:
... vor fi demontate validatoarele din mijloacele de transport RATB și vor fi montate altele (care vor „recunoaște” și noile titluri)

Pai... NU !
Nu se inlocuiesc validatoarele atunci cind apare un titlu nou. Validatorul este un dispozitiv programabil si configurabil.
E ca si cum ai spune ca iti inlocuiesti PC-ul/laptopul de fiecare data cind apare un media-codec nou.  :roll:

 


Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces misterr

Și atunci de ce spui că ești 99% sigur că validatoarele RATB reinstalate la metrou nu vor mai recunoaște cardurile Activ (și implicit titlurile deja încărcate pe ele)? Eu tot nu înțeleg ce vrei să spui...

Pînă una, alta... breaking news:

Am intrat pe RATB online să-mi verific soldul din portofelul electronic și am văzut că mi-a dispărut de pe cardul Activ abonamentul la metrou. Pur și simplu nu mai există, a rămas doar portofelul electronic! Nu înțeleg cum e posibil, eu știam că titlurile de călătorie pot fi scrise/șterse de pe cardul Activ doar în dispozitivele din centrele de emitere/reîncărcare, nu prin simpla apropiere de un validator. Validatorul știa doar să reîncarce un titlu deja existent pe card sau să consume din el. S-a modificat ceva și în softul validatoarelor?

 


Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces ZOLI

Pai tocmai am spus ca se poate configura. Cum anume il va configura Grivei, nu stiu exact. Dar am pariat pe varianta cu cota cea mai buna.  :)

misterr wrote:
Am intrat pe RATB online să-mi verific soldul din portofelul electronic și am văzut că mi-a dispărut de pe cardul Activ abonamentul la metrou. Pur și simplu nu mai există, a rămas doar portofelul electronic! Nu înțeleg cum e posibil, eu știam că titlurile de călătorie pot fi scrise/șterse de pe cardul Activ doar în dispozitivele din centrele de emitere/reîncărcare, nu prin simpla apropiere de un validator. Validatorul știa doar să reîncarce un titlu deja existent pe card sau să consume din el. S-a modificat ceva și în softul validatoarelor?

1) Faptul ca nu mai vezi un titlu pe RATB online nu inseamna ca a disparut fizic de pe card. (e doar o parere personala)
2) Validatorul NU sterge titluri de pe card.

 


Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces misterr

Tot nu înțeleg, ceva nu se leagă.

• pe piață există deja emise un număr mare de carduri Activ (nu știu cîte, probabil de ordinul zecilor de mii)
• dacă acestea nu vor fi citite de validatoare înseamnă că vor fi emise încă unele, care vor circula în paralel (Activ bis)

Care ar fi justificarea (ca să fie „99% probabil”)? Adică de ce ar trebui să achit încă un card și să-mi îngroș portofelul, dacă am deja unul? Trebuie umflate cumva conturile cuiva?

 


Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces essco

Da, vad ca si mie mi-a disparut abonamentul de metrou si, in plus, mi-a disparut si abonamentul pe o linie pe care il aveam. Expirat de un an, dar era acolo. Acum nu il mai pot reincarca decat de la chiosc?

 


Go to page:  1  ... 78 79 80 81 82 83 84  ... 131
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420556 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use