MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Titluri de călătorie și sisteme de acces

1828 posts, 403250 views
 
Go to page:  1  ... 17 18 19 20 21 22 23  ... 131
 
 

📖 Pagination options
Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing adila

Cred ca ai dreptate, erau nefolosite. Coada ramane insa si chiar se va mari.

 


Re: Discutii: statia Laminorului subway guru

scuberula wrote:
Noul model de poarta de acces este mai "frumos", dar:
- nu este mai safe pt calator
- nu este "antifrauda"
- nu este mai fiabil decit un turnichet tip tripod.
GPS wrote:
Probabil, cred ca trebuie sa pui cardul in zona aceea unde este ecranul, cum scrie la cele pentru persoane invalide "Validati cardul"

Una e plata cu card contactless cum are RATB si alta e plata cu card bancar...
Deci, raspunsul este: NU, momentan nu se poate plati cu card bancar.

Fals, de trei ori fals!
:popa:
P.S.
Bag-o si pe asta langa celelalte...si iertare ca-ti dau de lucru unii mai 'caposi'!
:bere:
abc_XC wrote:
Doar eu am vazut oameni care baga cartela si apoi se reped in turnichet, chiar daca acesta nu a fost deblocat din diferite motive? Poarta rezista la o asemenea confruntare sau un calator mai vanjos o da peste cap si eventul o baga si in reparatii? Solutia lui Adrian Rosca imbina rezistenta actuala cu posibilitatea unei evacuari rapide.
Nu stiu daca o sa avem si casiera la fiecare intrare, la statia Jiului, la accesul A (cel nordic) e doar un automat de cartele si un paznic care se joaca pe telefon sau dormiteaza in ghereta.

Sa te fereasca Dzeu sa te plezneasca peste O!O poarta aia ca ramai fara urmasi!
:bere:

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing BodoMinea

Discuții, discuții și iar discuții pe tema asta, unele mai mult relevante, altele mai puțin, mai ales din perspectiva unui călător.

În momentul de față, sistemul de plată a călătoriilor Metrorex prin cardurile RATB (Contactless Mifare, în varianta Classic pentru ACTIV și Ultralight pentru Multiplu), care în trecut a funcționat prin instalarea unor validatoare exact ca în vehiculele RATB la porțile de acces în stațiile de metrou nu mai este în niciun fel funcțional: aparatele sunt oprite (s-a mai discutat situația și cum s-a ajuns aici este rușinos și nu a fost anchetat cât trebuia și din toate punctele de vedere...) și acoperite, și în majoritatea stațiilor demontate pentru a instala mini-POSurile noi.

Porțile largi care facilitează accesul persoanelor în/cu cărucior sau cu bagaje voluminoase poartă un semn de Contactless doar pentru că așa a fost produsul din fabrică. Nu au fost comandate exact după necesitățile Metrorex, ne dăm seama de asta și după faptul că trebuie introdusă cartela invers decât este imprimat pe ea. Deci e semnul, probabil e un cititor, dar este inactiv, nefiind legat la niciun sistem electronic de verificare. Și nici după introducerea porților contactless nu se va folosi această opțiune a porților cu pricina, pentru că integrarea așa cum a fost ea negociată cu BCR presupune accesul prin POS-urile special proprietare BRD legate la turnicheții care purtau până acum puțin timp validatoarele RATB (deci nu gâtuie în niciun fel accesul în stație și nu măresc cozile, care în cel mai rău caz rămân la fel). Așa că dacă la vreo poartă din aceasta se va putea intra cu card, va purta și ea un cititor extern, dar e puțin probabil.

Cât despre tranzacția EMV și diversele tehnologii implicate, călătorului nu îi va păsa. Banii îi sunt luați din contul bancar, deci tranzacția este „bancară” iar cardul folosit este, evident, pentru toată lumea - unul bancar. Chiar dacă s-a folosit cipul/coil-ul de NFC și nu a fost o tranzacție clasică MST. Poate că pe viitor operațiunea asta de a intra pe la poarta cu POS nu o să mai fie limitată doar la intrarea efectiv cu card bancar, dar tot un soi de tranzacție bancară o să fie, chiar dacă apropii telefonul/smartwatch-ul/whatever, banii ăia tot dintr-un cont au venit. De asemenea, o oarecare parte a procesului este online, în primul rând pentru că a funcționat cu cardul meu online-only și pe ecran am văzut procesul de recepție a tranzacției. Deci s-a confirmat disponibilitatea fondurilor și s-a făcut retragerea, sau măcar o blocare pe loc.

Mai important e că terminăm anul cu revenirea unei metode de plată pe care am avut-o în trecut și am pierdut-o, fapt foarte bun și o inițiativă de apreciat, scăpând călătorii cinstiți de alergătură după bancomat și stat la cozi în unele situații.

Acum, cât o dura, e de văzut, și pe partea de control acces mai sunt discuții interesante de purtat: se vor instala porți noi la un moment dat, dar de care? (EU-compliant, cu uși care să faciliziteze evacuarea, dar care facilitează și accesul fraudulos, că deh suntem în România sau tot tip turnichet dar cu braț colapsibil) Cum va arăta și noul sistem de taxare care s-ar vrea activat odată cu terminarea procesului de modernizare a porților? Se va institui în viitorul de care are sens să vorbim noi aici un sistem integrat de tarifare subteran-suprafață, etc.

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing Cristy

La un moment dat, in prima jumatate a anului 2015, au aparut niste imagini cu sistemul care va fi instalat. Daca nu s-au modificat cerintele, ar trebui sa arate cam asa:
1.PNG (188.35 KB; downloaded 2017 times)

2.PNG (197.37 KB; downloaded 2016 times)

3.PNG (170.11 KB; downloaded 2018 times)

4.PNG (137.85 KB; downloaded 2022 times)

 


Re: Discutii: statia Laminorului ZOLI

@subway guru:
Poti sa explici te rog ce anume crezi tu ca e fals?
NU de alta, dar din afirmatiile mele nici una nu e falsa:
1) Faptul ca RATB utilizeaza card Mifare - e adevarat.
2) Faptul ca plata cu card bancar difera de plata cu card Mifare - e adevarat.
3) Faptul ca momentan la sistemul nou de porti (cum e Laminorului, despre care vorbim aici) nu e momentan posibila plata cu card bancar - e adevarat.

Deci? De unde atita nihilism domnule ?
Ca insider, pot sa spun ca stiu ce vorbesc, asa ca as putea sa iti dau si argumente.

Bag-o si pe asta langa celelalte...si iertare ca-ti dau de lucru unii mai 'caposi'!

Din fericire, nu trebuie sa-mi dea cineva "de lucru", ca freelancer pot sa-mi aleg ceea ce-mi place!

BTW: Popa poti sa-l pastrezi pt tine. Eu folosesc Busuioc 3000.  ;)

 


Re: Discutii: statia Laminorului subway guru

scuberula wrote:
Noul model de poarta de acces este mai "frumos", dar:
- nu este mai safe pt calator
- nu este "antifrauda"
- nu este mai fiabil decit un turnichet tip tripod.
GPS wrote:
Probabil, cred ca trebuie sa pui cardul in zona aceea unde este ecranul, cum scrie la cele pentru persoane invalide "Validati cardul"

Una e plata cu card contactless cum are RATB si alta e plata cu card bancar...
Deci, raspunsul este: NU, momentan nu se poate plati cu card bancar.

Daca o luam 'domol' e cam asa:
- e mai safe pentru calator ca se elibereaza instant caile de evacuare in 'caz de...' Chiar si fata de un tripod colaxabil rezulta o cale de evacuare 'mai larga'...
- e mai antifrauda, la tripod se aplica zicala aia veche, la 'bariera' vrabia trece pe deasupra, oaia pe dedesubt, boul sta si asteapta...
- e mai fiabila ca tripodul, n-am vazut niciun metrou din cele 'supra-aglomerate' care sa foloseasca tripozi ci doar porti...daca la ei e cel mai fiabil, la noi de ce nu ar fi???
Daca e vorba de metode de plata probabil ai uitat ca e in curs de instalare un sistem nou, cu automate destepte de eliberare a titlurilor de calatorie si cu facilitate de plata direct cu card bancar...la portitza!
Hai, da-ne alte argumente don insider!!!...sau ti-au stricat astia ploile cu portitzele lor???
:bere:
Crăciun fericit!
:popa:
P.S.
Totdeauna cand se introduce ceva nou se gasesc o mie unu retrograzi nostalgici care sa ne explice ca 'inainte' era mai bine...un strop zabava ca se 'reconvertesc' rapid la noile realitati, mai ales daca vine cineva cu ceva si mai nou-noutz!
:lol:

 


Re: Discutii: statia Laminorului ZOLI

subway guru wrote:
- e mai safe pentru calator ca se elibereaza instant caile de evacuare in 'caz de...' Chiar si fata de un tripod colaxabil rezulta o cale de evacuare 'mai larga'...

Pai tocmai, ca NU se elibereaza chiar instant!
Eu personal as fi optat pentru tripod cu brat colapsabil (nu colaxabil!). Ceva de genul Gunnebo sau KABA, etc. Lucrez de peste 15 ani cu ele si stiu ce se poate si ce nu.

- e mai antifrauda, la tripod se aplica zicala aia veche, la 'bariera' vrabia trece pe deasupra, oaia pe dedesubt, boul sta si asteapta...

Nu tocmai, in continuare se poate sari lejer peste poarta. Ar mai fi o problema, dar momentan nu pot sa o pun pe tapet, astept sa vad ce decizie vor lua cei din conducerea metroului (voi comenta dupa).

- e mai fiabila ca tripodul, n-am vazut niciun metrou din cele 'supra-aglomerate' care sa foloseasca tripozi ci doar porti...daca la ei e cel mai fiabil, la noi de ce nu ar fi???

NU este mai fiabila decit tripodul, necesitind mai multa mentenanta. Are motoare, reductoare, senzori, etc - toate astea presupun mult mai multe interventii de intretinere (nemaivorbind de posibilitati mai numeroase de defectare).
Ai fost vreodata prezent la PIF pe M4? Banuiesc ca nu.

Daca e vorba de metode de plata probabil ai uitat ca e in curs de instalare un sistem nou, cu automate destepte de eliberare a titlurilor de calatorie si cu facilitate de plata direct cu card bancar...la portitza!

Daca vorbesti despre AVM-urile care elibereaza cartele - da, acolo se poate plati cu card bancar.
Dar nu despre asta e vorba: Eu ti-am spus (destul de clar) ca MOMENTAN NU se va putea plati cu card bancar direct la noul model de poarta! Simplu ca buna ziua! Poate ceva mai incolo se va putea. Deci sa nu facem confuzie intre AVM-urile care elibereaza cartele si portile de acces... Crede-ma, ca insider cunosc f.f. bine atit AVM-ul cit si portile de acces.

Hai, da-ne alte argumente don insider!!!...sau ti-au stricat astia ploile cu portitzele lor???

Nu nene, stai ca m-ai inteles total gresit... Cum sa-mi strice ploile, din moment ce, ca freelancer, am lucrat la acest sistem (si cred ca voi mai lucra si in 2017...)

P.S.
Totdeauna cand se introduce ceva nou se gasesc o mie unu retrograzi nostalgici care sa ne explice ca 'inainte' era mai bine...

Pfff, da si nu. Eu sint <pentru> cind e vorba de a imbunatati un sistem. Ma rog, nu intotdeauna ce e nou e si bun... Repet: existau solutii mai bune, dar cred ca acum e prea tirziu - din pacate.

Sarbatori fericite!

PS: E super amuzant ca - lucrind cu tot acest sistem (AVM, porti de acces, etc-etc), vine cineva si incepe sa-ti spuna ca "nu-i asa, e asa!" sau "stai ca stiu eu mai bine, am auzit de la gigel!" :)
Asa ca vin si eu si te intreb: La cite module din acest sistem ai lucrat efectiv?! Nu de alta dar mi se pare aiurea ca cineva sa-mi spuna mie cum functioneaza niste module la care nu a lucrat niciodata.

 


Re: Discutii: statia Laminorului Costin

Am rugamintea sa nu va atacati. Discutati cat vreti voi in contradictoriu, dar nu va atacati...

 


Re: Discutii: statia Laminorului subway guru

Cu ce sa incepem?
Cu inventarul PIFurilor la care am luat parte???...ca n-am ratatat niciunul pana acum...
:bere:
Cu inventarul metrourilor cu porti???...Tokio, Seul, Bangkok...
:bere:
Cu inventarul freelancerilor care le stiu ei pe toate dar au un oarece interes???
Sau cu 'mai nene'...'mai nepoate'???
:bere:  :bere:  :bere:
Hai prietene, vino cu lucruri concrete 'la subiect' nu cu pretentii de atoatestiutor!
:mrgreen:
P.S.
In treaba asta nu am niciun interes 'pecuniar', ma intereseaza doar rezolvarea unor probleme vechi, cum ar fi integrarea tarifara sau ISU...ori contorizarea calatorilor si la iesire nu doar la intrare, pentru a avea o imagine corecta si completa asupra functionarii 'sistemului'...si ar mai fi si altele ce privesc 'optimizarea'...
:ugeek:

 


Re: Discutii: statia Laminorului ZOLI

subway guru wrote:
Cu ce sa incepem?
Cu inventarul PIFurilor la care am luat parte???...ca n-am ratatat niciunul pana acum...

Eh, se pare ca la astea de pe M4 (Laminorului ca asta e topicul) cam greu cu corectitudinea datelor.

Cu inventarul metrourilor cu porti???...Tokio, Seul, Bangkok...

Super, eu prefer sa nu ma laud (o sa spun doar ca singurul continent pe care NU am lucrat e America de Nord).
Oricum, e necesar dar nu  suficient. In sensul ca aici (Metrou Bucuresti) ma acuzi pe nedrept de fals...

Cu inventarul freelancerilor care le stiu ei pe toate dar au un oarece interes???

Nu-i o rusine sa muncesti, e rusine sa lenevesti...
Nu-mi spune ca tu lucrezi pe zero lei si zero bani...?! Hai sa fim seriosi...
Da, exista un interes: acela de a pune o piine pe masa familiei mele.

Hai prietene, vino cu lucruri concrete 'la subiect' nu cu pretentii de atoatestiutor!

Am fost destul de concret si la subiect. Repet: "La noile porti momentan NU se poate plati cu card bancar".
Am mai spus: "Varianta cu tripod cu brat colapsabil e mai buna decit portile actuale" (imi mentin parerea).
Da, poti spune si "atoatestiutor" de vreme ce lucrez zi de zi cu majoritatea modulelor acestui sistem.

In treaba asta nu am niciun interes 'pecuniar', ma intereseaza doar rezolvarea unor probleme vechi, cum ar fi integrarea tarifara sau ISU...ori contorizarea calatorilor si la iesire nu doar la intrare, pentru a avea o imagine corecta si completa asupra functionarii 'sistemului'...si ar mai fi si altele ce privesc 'optimizarea'...

Ok, pai intreaba-ma si eu iti voi raspunde. Mai bine asa decit sa ma acuzi de fals la tot pasul.
De ex:
- Sistemul actual este pregatit pentru integrare tarifara dar, dupa cum stii, mai trebuie sa vrea si Grivei;
- chestia cu ISU nu vreau sa o comentez aici (am spus deja ca se putea mai bine, nu are rost sa insist);
- contorizarea: DA, se va face si la iesire (mai complicat decit la tripod, dar se va face).
______________
Costin wrote:
Am rugamintea sa nu va atacati. Discutati cat vreti voi in contradictoriu, dar nu va atacati...

Eu nu atac pe nimeni.
Doar ca m-am saturat sa fiu acuzat de "fals, fals, de 3 x fals"!   :?

 


Re: Discutii: statia Laminorului andrei11

Din partea moderatorului :
Eu sunt absolut   convins ca va cunoasteti in viata reala.  :)
Ce pot sa va spun e ca voi fi cu ochii pe amandoi. Evident si cu regulamentul in mana.

Din partea userului :
Stimate nou coleg.
M-ar interesa ( ne-ar interesa pe mai multi ) sa dezvoltati putin subiectul portilor de acces / de evacuare si operarea  lor in caz de urgenta, sisteme de functionare, etc.
Asa, ca si afon in lucrurile acestea, daca poarta de iesire teoretic este unisens ( de iesire ) poarta de acces ar trebui sa fie dublu sens, in caz de functionare normala de intrare, in caz de evacuare rapida de iesire. Nu stiu, am aruncat si eu o momeala...

 


Re: Discutii: statia Laminorului ZOLI

andrei11 wrote:
Stimate nou coleg.
M-ar interesa ( ne-ar interesa pe mai multi ) sa dezvoltati putin subiectul portilor de acces / de evacuare si operarea  lor in caz de urgenta, sisteme de functionare, etc.
Asa, ca si afon in lucrurile acestea, daca poarta de iesire teoretic este unisens ( de iesire ) poarta de acces ar trebui sa fie dublu sens, in caz de functionare normala de intrare, in caz de evacuare rapida de iesire. Nu stiu, am aruncat si eu o momeala...

Hmmm... chiar ca e momeala!
Incerc sa raspund (punctual) la intrebarea cu "poarta de acces":
Poarta de acces se poate configura (de intrare, de iesire, etc). In caz de URGENTA, se apasa un buton in cabina ("ghereta") si portile se vor "deschide", se vor da in lateral. Nu mai conteaza practic directia (intrare sau iesire), ele se deschid si vor permite evacuarea rapida din statie.  
Sper ca am inteles bine intrebarea, daca nu... pot reveni cu detalii.
Cu stima! S.G.

 


Re: Discutii: statia Laminorului Adrian Rosca

Cum s-o baga cartela la noile statii: tot invers, ca la Bazilescu si Jiului?

 



Go to page:  1  ... 17 18 19 20 21 22 23  ... 131
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 421058 posts in 5245 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use