MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Titluri de călătorie și sisteme de acces

1828 posts, 399909 views
 
Go to page:  1  ... 14 15 16 17 18 19 20  ... 131
 
 

📖 Pagination options
  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing sab

adila wrote:
Sa monteze automat de cartele la Pantelimon. Este ridicol ce se intampla acolo. Am vazut duminica asta, oameni cu copii in brate trimisi la Republica sa-si procure cartela.

Adica nu se vand cartele acolo la casa/cabina ?

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing BodoMinea

Bătaia de joc privind ticketing-ul în transportul din București, ca să nu zic în tot sistemul de transport, cred că a atins apogeul în materie de idei dubioase și fără viitor. [am și parafrazat cu ocazia asta semnătura unui coleg de forum]

Am avut parte numai de downgrade-uri și situația nu pare să se îmbunătățească. Haideți să recapitulăm „flow-ul”:
  • Am avut validatoare ACTIV la turnicheți, no more: știm de ce și nu vom mai dezbate acum, din punct de vedere al publicului, o modalitate de plată nu mai există (și nu-i singura dispărută).
  • Am avut acele mini-POS'uri NFC pentru carduri contactless puse deasupra cititoarelor de cartele magnetice. Au fost cât au fost, mai dădeau și rateuri, acum nu mai sunt deloc.
  • Acum, spre finalul anului 2016, se montează din nou POS-uri la turnicheți, dar în alt mod: nu deasupra validatoarelor magnetice din câte am văzut, sunt niște cititoare mai mari care sunt montate singure la poarta de acces, de obicei în locul defunctelor validatoare RATB. Asta înseamnă două lucruri: nu e vreo speranță de reconciliere cu transportul de suprafață privind taxare în viitorul apropiat :evil: și de asemenea, o poartă de acces care putea să fie reactivată cu un validator magnetic deservește acum strict utilizatorii de card de credit, deci nu prea suplimentează accesul având în vedere popularitatea scăzută a acestei metode de plată pe la noi (și poate ajuta încă o „bandă” la intrare). Chiar nu le puteau pune pe ambele, ca înainte?
  • Metrorex pregătește un nou sistem de control al accesului cu porți, deci ce se instalează acum se va da jos pentru re-instalare...
  • Metrorex cumpără un batch de cartele, inclusiv unele pentru noul sistem, momentan inexistent care ar urma să fie „similar celui de la RATB” -> deci NFC / RFID, oricum ceva contactless cu cartele reîncărcabile.


Deci, ce rezultă de aici? Sistemul „integrat” de taxare nu mai are șanse de reactivare în forma sa inițială, se montează niște POS-uri a căror viață nu se știe cât de lungă este, și se va investi într-un sistem de taxare electronic odată cu noile porți, deși există deja unul în București și se puteau contracta servicii pentru îmbunătățirea aceluia, ansamblu care are deja o anumită „maturitate” și bază de utilizatori, și care se putea integra. Dar când la noi interesul e pe furat și nu pe reușita proiectului... Totuși sper, în utopia din capul meu că după activarea noilor porți de acces, se va implementa din soft, dacă tot sunt electronice și folosesc aceași tehnologie un gateway de plată pentru cardurile RATB, sau se va introduce un alt card acceptat de ambele regii care să poată avea și călătorii încărcate (credit), dar și abonamente. Oricum, un sistem „online” (deși mă îndoiesc că se va implementa de la început o rețea de comunicare între accese pentru sincronizarea centralizată a datelor) este flexibil și se poate dezvolta pe viitor: pentru o eventuală și incredibilă modalitate de plată integrată RATB-Metrorex-Tren urban care ține cont de stațiile plecare/destinație (cu validare și la urcare și la coborâre, debitare automată a contravalorii unui bilet, ca să nu iei pentru 2 stații distanță de oraș bilet de carton CFR???)...... etc. Visez și eu cum se visează la terminal intermodal Preciziei și Berceni...

Pe bune că Primăria ar trebui să amendeze aceste regii cu niște sume nesimțite, nu din exces de zel, dar ca să le dea un motiv grabnic de împăcare, că prea își bat joc de călători cu alergătura după abonamente și cartele, nu vi se pare că e ca la nebuni, când problema s-ar putea rezolva „din butoane” dacă eram într-o țară normală? Ar trebui băgat un card unic, fără brand-ul unei regii, un card al orașului care să meargă cu TOATE. Alții au reușit asta la o scară de mii de ori mai mare, și n-a durut. Doar s-a câștigat. MULT.

Cât despre sistemul care se instalează acum, vă zic sigur că la Victoriei nu avea nicio cagulă și părea funcțional, l-a încercat cineva de două ori fără succes. Și pe M4 am văzut câteva care păreau „ready to use”. Teoretic ar putea să proceseze și tranzacții online, oricum ce avem la turnichet e probabil doar o interfață pentru un POS de la casă / cabină: eu am văzut o antenă prin care ar putea comunica ca master/slave. POS-ul la care se conectează ar putea avea regim online prin GSM, sau poate chiar antena aia e GSM și fiecare e o unitate independentă? O să aflăm prin trial and error când o să fie funcțional, mai ales că am un card de debit care e online use only  :lol:

Om trăi și om vedea ce le mai bubuie mintea...

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing adila

sab wrote:
adila wrote:
Sa monteze automat de cartele la Pantelimon. Este ridicol ce se intampla acolo. Am vazut duminica asta, oameni cu copii in brate trimisi la Republica sa-si procure cartela.

Adica nu se vand cartele acolo la casa/cabina ?


Exact. Nu se vand. Am sunat si la dispecerat chiar atunci si au spus ca nu se justifica economic.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing sab

Asta cam asa este, nu se justifica. Sa raspunda cei care au propus si au construit aceasta "capodopera" de statie :twisted:  pe o linie simpla catre un depou. O statie care a mai si distrus partial remiza Republica (probabil de aici si separarea celor doua ramuri ale M1 si transformarea Militariului in racord pentru 10 ani) si cu care nu poti sa faci nimic in ideea unei corespondente cu M5 ...

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing adila

Orice statie se justifica, dar trebuie sa asiguri si conditii daca vrei sa o foloseasca lumea. Ia sa inchizi casele de bilete la Unirii si sa vina metroul la 30 minute sa vezi cati mai urca din acea statie? Sunt mai multe capete de metrou care au un flux scazut de calatori dar cu toate acestea exista, si este normal sa fie asa. Nu se justifica poate un ghiseu dar un automat de cartele este obligatoriu, macar in aceste statii.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing sab

Nu se pune problema asa, nu orice statie se justifica. Pantelimon este chiar ultima statie de metrou dupa numarul de calatori. Are o frecventa jenanta,de un metrou la 15-20 min. La frecventa asta chiar nu se justifica metroul, mai bine o iei pe jos pana la Republica. Statia asta este un accident al istoriei. Cineva a venit cu idee ca daca se face o linie catre depou, sa se faca si jumatate de statie, sa se mai amortizeze din cheltuielile liniei catre depou.
Insa nu stiu daca cineva a pus la socoteala cat costa o jumatate de statie si daca macar acea cheltuiala merita facuta. Ca linia spre depou trebuia facuta, indiferent de cheltuiala. Asa ca am cheltuit mai mult decat trebuia sa facem, pe langa linia catre depou, jumatate dintr-o statie . O investitie pa care nu o putem folosi pre bine.
Parerea mea esre ca nu merita sa se investeasca cateva milioane de USD ca sa ai 200.000 calatori pe an. Adica sub 600 calatori pe zi. Ceea ce inseamna vreo 30 calatori pe ora. Adica 10 calatori pe tren .  Numai curentul consumat cred ca este mai mult. Plus salariul casierei, care nu este mic deloc.. :(

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing mcosmin

BodoMinea wrote:
..rant..


E mult mai usor sa adaptezi validatoare bazate pe NFC sa suporte mai multe tipuri de carduri decat este sa faci un sistem care sa puna sub aceiasi umbrela 2 tehnologii total diferite (banda magnetica si NFC).

Eu zic ca dupa ce se instaleaza acel sistem NFC la metrou si vom trece la abonamente card NFC, va fi mult mai simplu sa se implementeze un sistem comun.

Cat timp RATB e la primarie si Metrorex la MT, cam slabe sansele sa prindem o unificare.

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing adila

sab wrote:
Nu se pune problema asa, nu orice statie se justifica. Pantelimon este chiar ultima statie de metrou dupa numarul de calatori. Are o frecventa jenanta,de un metrou la 15-20 min. La frecventa asta chiar nu se justifica metroul, mai bine o iei pe jos pana la Republica. Statia asta este un accident al istoriei. Cineva a venit cu idee ca daca se face o linie catre depou, sa se faca si jumatate de statie, sa se mai amortizeze din cheltuielile liniei catre depou.
Insa nu stiu daca cineva a pus la socoteala cat costa o jumatate de statie si daca macar acea cheltuiala merita facuta. Ca linia spre depou trebuia facuta, indiferent de cheltuiala. Asa ca am cheltuit mai mult decat trebuia sa facem, pe langa linia catre depou, jumatate dintr-o statie . O investitie pa care nu o putem folosi pre bine.
Parerea mea esre ca nu merita sa se investeasca cateva milioane de USD ca sa ai 200.000 calatori pe an. Adica sub 600 calatori pe zi. Ceea ce inseamna vreo 30 calatori pe ora. Adica 10 calatori pe tren .  Numai curentul consumat cred ca este mai mult. Plus salariul casierei, care nu este mic deloc.. :(


Acum se construiesc statii la 700m distanta intre ele si tu spui ca aceste statii sunt prea apropiate, adica la fix 1km. Faptul ca pot eu sau tu sa mergem pe jos distantele astea, nu inseamna ca nu trebuie statie la Republica. Zona are potential de dezvoltare. Pe vremuri era o baza sportiva langa depou. Avem Centrul Comercial Esplanada. Este orasul Pantelimon. Se poate construi un park and ride, etc. Trebuie insa implicare, bunavointa si viziune.

Repet: Orice statie construita pana in prezent este necesara, iar numarul de calatori este legat si de conditiile pe care le creezi. Depinde numai de Primarie si Metrorex daca stiu sa gestioneze sau sa profite de pe urma acestei statii de metrou. In plus infrastructura se realizeaza si in perspectia nu doar cand este prea tarziu, asa cum s-a facut in Drumul Taberei. Dar stiu este prea greu de inteles acest lucru pentru autoritati cel putin.
Trebuie gasite solutii pentru rentabilizarea acestor statii nu sa le inchidem. Este elementar sa ai posibilitatea sa-ti achizitionezi bilet inainte de calatorie, si cu atat mai mult de la capatul mijlocului de transport. Tu sti cum circula 783 cand a fost introdus? iti spun eu: GOL. De ce? Pai era foarte rar si nu-l cunostea lumea. Acum este plin, inclusiv cu blatisti. O fi rentabil? Nu cred, dar de mers merge.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing sab

Repet, atata timp cat ai un metrou la 15-20 min si o sigura linie, poti sa creezi ce conditii vrei...Degeaba. Tuturor ne place sa avem statii la indemana, insa trebuie sa fim realisti . Exista niste costuri colosale de contructie si niste costuri deloc mici de exploatare.
Statia asta este un accident si trebuie sa uitam de ea. Exista fabrica Antilopa si statia a fost facuta pentru aceasta fabrica. Insa, de cand s-a dus fabrica pe copca, s-a dus si cererea pentru statie. Se pare ca fabrica mai exista, dar produce putin. Si nici macar nu stie cum se scrie corect denumirea produselor pe care le fabrica. :o  http://www.antilopa.ro/catalog/incaltam...mei-639218
Conceptia cu statie pe linie spre depou s-a perpetuat , vezi statia Valea Ialomitei din Dr Taberei. Insa conditiile din teren sunt incomparabile. Linie dubla,plus cartier de blocuri vechi, plus cartierul Brancusi in apropiere si in dezvoltare. Poti sa exploatezi statia in cu totul alte conditii. Poate ca aici se justifica
Statia Pantelimon  este numai de forma pe M1. In realitate este o naveta separata Republica-Pantelimon. Asa ar fi corect sa fie si pe harta.  Probabil ca, daca era mare cerere, Metrorex ar fi creat niste conditii mai bune, dar cand calculele arata cum arata.... Metrouri mai dese nu se justifica, iar linia simpla nu face decat sa incurce circulatia M1 la Republica. Cu park and ride, ma abtin. Astept sa vad cati isi vor lasa masina la Straulesti.
Probabil ca vor instala un automat de cartele la Pantelimon in viitor sa rezolve problema. Sau inchid statia. Pana una-alta, exista varianta sesizariilor la ANPC pentru faptul ca nu poti procura o cartela. Si in alte statii exista intervale orare in care nu iti poti procura o cartela pentru ca nu exista automat si casiera si-a incheiat programul.

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing adila

Nu am stiut ca este o singura linie pe aceasta zona. Acest lucru intradevar complica situatia.
Ca si alte multe proiecte implementate, nu toate ajung sa fie utilizate de la inceput. Vezi de exemplu A3 pana la Ploiesti. Daca insa se coreleaza si cu alte facilitati, interesul poate creste. Asa si cu Straulesti park and ride.

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing mcosmin

Cam putintele sanse sa dubleze linia. Poate s-o schimba ceva cand ajunge M5 la Pantelimon, dar pana atunci, slabe sanse.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing sab

Din moment ce nu se doreste o corespondenta cu M5 in zona, slabe sanse sa dubleze linia. Problema este mult mai complicata. Daca muti capatul M1 la Pantelimon, trebuie dublata linia si construit un rebrusment. Sau macar un macaz in X inainte de statie, ca la D2. Parerea mea este ca trebuie alta statie si doua tuneluri la adancime mai mare, iar actuala statie abandonata.

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing misterr

BodoMinea wrote:
Cât despre sistemul care se instalează acum, vă zic sigur că la Victoriei nu avea nicio cagulă și părea funcțional, l-a încercat cineva de două ori fără succes. Și pe M4 am văzut câteva care păreau „ready to use”. Teoretic ar putea să proceseze și tranzacții online, oricum ce avem la turnichet e probabil doar o interfață pentru un POS de la casă / cabină: eu am văzut o antenă prin care ar putea comunica ca master/slave. POS-ul la care se conectează ar putea avea regim online prin GSM, sau poate chiar antena aia e GSM și fiecare e o unitate independentă? O să aflăm prin trial and error când o să fie funcțional, mai ales că am un card de debit care e online use only  :lol:

Om trăi și om vedea ce le mai bubuie mintea...

Da, au niște antenuțe:

















 



Go to page:  1  ... 14 15 16 17 18 19 20  ... 131
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420538 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use