Discutii diverse despre Metrorex

Discuții generale despre metroul din București

Re: Discutii diverse despre Metrorex

Mesajde sab » Dum, 11 Aug 2019, 18:30

Schimband putin subiectul , pe cei din administratia locala i-a gasit "modernizarea", ca tot se apropie alegerile anul viitor. Si care este lucrarea preferata ? Schimatul bordurilor si turnatul asfaltului peste asfalt. La Lujerului au venit cu noul strat fix pana la cota granitului de pe prima treapta (se observa in plan apropiat, pe centru inca n-au turnat stratul nou de astfalt). Ghiciti ce se va intampla la o ploaie torentiala...
Asta apropo de ce discutam recent, legat de inundația de la Aviatorilor...
Fişiere ataşate
Lujerului.jpg
Lujerului.jpg (47.69 KiB) Vizualizat de 732 ori
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 4662
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Discutii diverse despre Metrorex

Mesajde andrei11 » Lun, 12 Aug 2019, 09:45

Despre
Atomi.jpg
Atomi.jpg (61.51 KiB) Vizualizat de 527 ori

la Club
:bere:
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16545
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Discutii diverse despre Metrorex

Mesajde sab » Vin, 16 Aug 2019, 08:18

Deschiderea usilor pe stanga sau pe dreapta este alegerea mecanicului si se selecteaza manual? Sau este din soft?
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 4662
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Discutii diverse despre Metrorex

Mesajde BodoMinea » Vin, 16 Aug 2019, 10:04

Pentru a îți răspunde la întrebare vin cu niște imagini pe care le-am mai postat pe forum prin 2016.
Imagine
Imagine
Mecanicul are comutatoare pentru uși. Unul este etichetat GLOBAL / LOCAL, însemnând dacă se deschid toate ușile simultan sau se 'autorizează' și le deschid călătorii din buton, iar celălalt este STÂNGA / ÎNCHIS / DREAPTA, un comutator care poate atinge doar una din aceste poziții simultan și care trebuie acționat de mecanic pentru a deschide / închide ușile.
La acel moment știam, dar acum nu prea mai știu exact cum merge sistemul. Am impresia că selectarea poziției 'greșite' în circulație normală nu are niciun efect, informația fiind și pe baliza de la peron. Adică dacă e o stație cu peron pe stânga și în stație mecanicul selectează dreapta, nu se vor deschide ușile greșit. Cumva se poate trece peste această restricție dacă ea există, trenurile CAF aflate în probe în anii trecuți deschizând ușile pe partea cealaltă a peronului.

Și dacă îmi amintesc bine, comutatorul mergea lăsat pe 'deschis' încă din mers, iar la oprirea efectuată de sistemul de automatizare în următoarea stație, ușile se deschid fără intervenția mecanicului.

Dar asta e doar din amintiri ale discuțiilor cu niște mecanici cu mai mulți ani în urmă, s-ar putea să nu fie așa. Singura certitudine e existența comutatorului menționat, confirmată și de imagini.
TREN km 2018: ☆8700, 2017: 5800, 2016: 3500, 2015: 1200 | AUTO km 2018: 1890, 2017: 4700, 2016: 5400, 2015: 5100, 2014: 2800
✈ km 2018: 5400, 2017: 19800, 2016: 6900 | Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 805
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Re: Discutii diverse despre Metrorex

Mesajde sab » Vin, 16 Aug 2019, 10:39

Asta voiam sa stiu, daca se poate selecta gresit partea si sa se si deschida usile pe acea parte.
Multumesc.
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 4662
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Discutii diverse despre Metrorex

Mesajde GPS » Vin, 16 Aug 2019, 10:46

În primul rând, nu este global, este general.
Revenind, mecanicul ajunge în stație și selectează din comutatorul stânga-închis-dreapta partea pe care se deschid ușile, apoi apasă butonul situat în colțul bordului intitulat fie Uși stânga, fie Uși dreapta, iar ușile se deschid. În cazul în care mecanicul greșește sistemul nu permite deschiderea ușilor. Cu toate acestea se pot deschide și pe partea opusă, acest lucru se face în felul următor: înainte de a ajunge în stație, mecanicul apasă butonul STG de pe bord, acest lucru permite izolarea ușilor de ATP, astfel mecanicul când ajunge în stație poate deschide ușile pe orice parte fără ca sistemul să mai intervină. Acest lucru se folosește când trenurile circulă pe linie falsă, acesta fiind și mesajul afișat pe bord.
GPS
Membru Silver
 
Mesaje: 2377
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Re: Discutii diverse despre Metrorex

Mesajde sab » Sâm, 17 Aug 2019, 07:44

Alta statie (Pacii), asfalt turnat la fel, pana la cota treptelor.
Asteptam cu interes sezonul ploios.
Fişiere ataşate
thumbnail (33).jpeg
thumbnail (33).jpeg (48.83 KiB) Vizualizat de 221 ori
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 4662
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Anterior

Înapoi la Știri, noutăți și discuții despre metrou


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori