MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Discuții diverse despre Metrorex

5424 posts, 1052144 views
 
Go to page:  1  ... 290 291 292 293 294 295 296  ... 388
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse despre Metrorex BodoMinea

andrei11 wrote:
Cel mai logic răspuns ( eu așa aș face ) până la cumpărarea metrourilor noi aș introduce pe M 5 IVA...

Da... știe cineva detalii tehnice din CS de semnalizare/automatizare pe M5? S-a cerut măcar să vină cu semnale?
Fiind CBTC se prea poate să fie fără.

Pe de altă parte sunt de acord, singura variantă de oameni sănătoși la cap e IVA pe M5, dar pentru mințile luminate din Metrorex, cine știe care-i mai mare „PR disaster” -> magistrala nouă cu trenuri vechi sau magistrala existentă de care depind sute de mii de oameni făcută praf pentru magistrala nou? :twisted:

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex andrei11

Semnalele luminoase ( cu INDUȘII aferenți ) se pot monta și independent, mai ales că e vorba de puțin timp în care vor fi folosite. Hai oameni buni, că de acum 40 - 50 de ani mă jucam cu trenulețele H0 / TT și făceam legături între semnale și macaze și cale liberă. Și eram puști pe vremea aceea.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex Cristy

BodoMinea wrote:
Da... știe cineva detalii tehnice din CS de semnalizare/automatizare pe M5? S-a cerut măcar să vină cu semnale?
Fiind CBTC se prea poate să fie fără.

Pana vin trenurile noi, se va circula in sistem ATP, conform caietului de sarcini:
Observație :
Având în vedere contextul actual în ceea ce privește circulația viitoare pe această secțiune a Magistralei 5
(în sensul că temporar nu se va putea realiza cu trenuri noi de metrou), implementarea contractului va fi
realizată în două faze:

Faza 1: Această fază va cuprinde toate activitățile legate de proiectare, livrare și montare a
echipamentelor fixe, astfel încât să poată fi realizată circulația trenurilor în sistem ATP – cu parcursuri
optice
, conform „Instrucțiunii de Mișcare la Metrou Nr. 005M (Art. 159, lit. b, alin. 2)”.

Circulația se va realiza pe bază de parcursuri optice cu trenuri de tipul BM (13 trenuri), existente în parcul
de material rulant al Metrorex, puse la dispoziție de beneficiar. În această fază se vor monta toate
echipamentele fixe necesare asigurării circulației trenurilor de tip BM pe Magistrala 5 ( aceste trenuri nu
vor fi echipate suplimentar). Stațiile capăt de magistrală (tronson) - Eroilor, Râul Doamnei, Valea Ialomiței
vor fi echipate cu semnale de intrare (normal și falsă). Totodată zonele cu macazuri vor fi echipate cu
semnale luminoase de acoperire. Circulația trenurilor de tip BM va fi condusă de la patru (4) posturi IDM
(Impegat de Mișcare) situate în următoarele stații: Eroilor 2, Romancierilor, Râul Doamnei și Valea
Ialomiței. În această fază se va asigura trasarea automată a circulației trenurilor(funcția trenograf), în
conformitate cu specificațiile din Caietul de Sarcini din Proiectul Tehnic.

Totodată, Contractantul va furniza în Faza 1 și Sistemul de Informare Dinamică a călătorilor, inclusiv
sonorizare, pentru întreaga secțiune a Magistralei 5, respectiv Râul Doamnei – Eroilor 2 și Stația și
Depoul Valea Ialomiței.

și

Faza 2: După achiziționarea trenurilor noi Contractantul va monta echipamente ATC îmbarcate tip CBTC
pe trenurile noi destinate Magistralei 5. Această fază va conţine toate activităţile legate de proiectare,
livrare și montare a echipamentelor îmbarcate pe trenuri noi şi toate elementele necesare finalizării
sistemului de automatizare a traficului tip CBTC.
Circulația se va realiza cu trenuri noi dedicate Magistralei 5, echipate cu sisteme ATC îmbarcat tip CBTC.
Echipamentele fixe montate în Faza 1 se vor completa atât cu echipamete de siguranță îmbarcate pe 13
trenuri noi, cât și cu echipamente fixe necesare realizării unui sistem de siguranța traficului de tip CBTC,
în conformitate cu cerințele din Caietul de Sarcini din Proiectul Tehnic.
Toate echipamentele ce se vor monta în cele două faze vor fi certificate AFER (Autoritatea Feroviară
Română), în conformitate cu OMT 290/2000.

Contractantul va suporta toate costurile cu proiectarea, montarea, testarea și certificarea AFER a
sistemului de siguranță și automatizare a traficului tip CBTC. Finalizarea Fazei 1 este condiționată de
agrementarea tehnică AFER a echipamentelor necesare realizării parcursurilor optice.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex GPS

Trenuri BM...
Pai asa si IVA sunt BM.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex GPS

IVA pot circula atât pe M1, cât și pe M3 fără nicio problemă. Vom vedea la momentul oportun ce hotărâre s-a luat, ce trenuri vor circula și cum, până atunci avem următoarea repartiție:

M1 - BM2, BM21
M2 - BM21, BM3 (CAF)
M3 - BM2, BM21
M4 - BM1 (IVA)

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex bobby

Hărțile de pe peron de la Basarab încă sugerează că M4 se termină la Bazilescu... :roll:

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex Dragos31

Și acolo se va termina multă vreme de acum încolo... :popa:

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex andrei11

Dragos31, mi-am bătut capul un sfert de oră și n-am înțeles apropoul...Poate mi-au îmbătrânit mie neuronii, e posibil. Te rog adu niște lămuriri, poate mai sunt și alții în ceață...

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex Dragos31

M-am referit la faptul că vor mai trece mulți ani până se va îndura Metrorex să schimbe hărțile respective...

Totuși, nu înțeleg cum ți-ai bătut capul un sfert de oră, dacă eu am postat la 10:29, iar tu la 10:39...   :lol:  :bere:

 



  • Popescu Eugen
  • Posted:
  •  

Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou Popescu Eugen

andrei11 wrote:
Un tren de metrou ar trebui să te țină minim 30 de ani... ( Evident cu mentenanța la zi...)   IVA reconvertită te-ar costa mai mult decât un metrou nou...


Hai sa vedem cum au modernizat cei din Kiev cu ajutorul japonezilor, 25 de rame de metrou (pentru inceput). Contractul este de 100 de milioane de euro pentru 130 de rame de metrou. Adica 770.000 de euro pentru o rama de metrou. Nu 6 milioane bucata, pretul cu care s-au cumparat, si intentioneaza sa se mai cumpere  CAF-uri. Plus ca se da de lucru la muncitorii din tara. Datorita razboiului din estul tarii, ucrainenii nu au 100 de milioane de euro de aruncat asa cum se intentioneaza sa se faca la noi.
https://www.youtube.com/watch?v=r9NGO9K5Nuk
https://www.youtube.com/watch?v=_d7C2AFJQqc
https://www.youtube.com/watch?v=Jp6DeDT3G7w
https://www.youtube.com/watch?v=o1ifW9hFC-c
Iar aici un exemplu de la Harkov https://www.youtube.com/watch?v=W9SnfMsXsjQ
Asta nu stiu de unde e, oricum nu conteaza, ideea e de principiu, se poate de modernizat, si merita din punct de vedere economic
https://www.youtube.com/watch?v=S7gjY0kw-k4
De ce nu se doreste sa se faca si la noi acelasi lucru ? Simplu, pentru ca s-ar pierde comisioane de multe milioane de euro.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex misterr

Astăzi la metrou m-a izbit o chestie și mi-am dat seama că nu mi-am pus problema pînă acum, pur și simplu așa ne-am obișnuit.
Șocul a fost cînd a venit metroul și era un băiețaș foarte tînăr.
La STB (autobuz, troleibuz, tramvai), mai ales în ultima vreme, am văzut că sînt și băieți foarte tineri și nu mai pare ceva atît de deosebit.
Dar la metrou parcă ne obișnuisem să fie de o anumită vîrstă (mai spre vîrsta a doua așa), de asta a fost șocul atît de mare prima dată.
Care ar fi de fapt limita de vîrstă?

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex andrei11

ȚI se pare așa de complicat să te sui în cabină și 99% din timpul petrecut acolo să nu faci nimic ? Dacă treci psihologicul cred că e ok...La autocare știam că  limita de vârstă era de 21  de ani....Un autocar e mult mai greu de condus decât un metrou. La metrou singura problemă reală este să ai un telefon performant - mai degrabă o tabletă - ca să vezi filmele bine, mai un facebook, un youtube, etc.
Asta e părerea mea sinceră !
Da, știu unde bați / te gândești, vorbești de responsabilități, repet, dacă treci (sper că pe bune ) psihologicul ( care sper că e corect întocmit ) nu prea văd unde e problema. Condusul metroului nu e pe stilul meu de viață, eu sunt învățat să rezolv probleme, nu să  stau 99% din timpul de lucru să nu fac nimic.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex misterr

Totuși, la autocar ai responsabilitatea pentru cîteva zeci de călători, la tren / metrou pot fi cîteva mii!
Parcă nici pe locomotive nu am văzut vreodată puști, mai degrabă tot spre vîrsta a doua / a treia.
De asta mă gîndeam că se aplică și la metrou aceleași reguli ca la calea ferată, dar nu știu care e limita de vîrstă.

 


Go to page:  1  ... 290 291 292 293 294 295 296  ... 388
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419381 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use