Topic: Discuții diverse despre Metrorex
5562 posts, 1204473 views
📖 Pagination options
- zapacitu
-
Posted:
-
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
punmeister
Dupa cersetori, au revenit in forta cantaretii la metrou. Live de pe M3.
Dupa cersetori, au revenit in forta cantaretii la metrou. Live de pe M3.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
cris_m
Metrorex considera ca punand o linie de banda adeziva si niste sageti, acestea vor suplini lipsa celor 7 ani de acasa a unora dintre calatori...
Bre, e nevoie de inca un Colectiv ca sa intelegem ca trebuie un nou pasaj paralel cu nenorocirea aia existenta? E inadmisibil sa faci aproape 10 minute ca sa faci corespondenta... numai zic de atmosfera de grajd
Poza strict cu titlu informativ, nu va asteptati la o calitate extraordinara in lipsa stabilizarii optice de pe DSLR...
Metrorex considera ca punand o linie de banda adeziva si niste sageti, acestea vor suplini lipsa celor 7 ani de acasa a unora dintre calatori...
Bre, e nevoie de inca un Colectiv ca sa intelegem ca trebuie un nou pasaj paralel cu nenorocirea aia existenta? E inadmisibil sa faci aproape 10 minute ca sa faci corespondenta... numai zic de atmosfera de grajd
Poza strict cu titlu informativ, nu va asteptati la o calitate extraordinara in lipsa stabilizarii optice de pe DSLR...
Azi ora 19... la 17 a fost si mai distractiv
20161118_193709-747x1328.jpg (155.62 KB; downloaded 2641 times)
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
TibiV
Daca nu au lipit si niste sageti cu sensul de mers, ca pe sosele, tot degeaba...
Daca nu au lipit si niste sageti cu sensul de mers, ca pe sosele, tot degeaba...
- BodoMinea
-
Posted:
-
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
cris_m
Tocmai ce am zis ca au pus si sageti... pe podea si pe pereti chiar
TibiV wrote:
Daca nu au lipit si niste sageti cu sensul de mers, ca pe sosele, tot degeaba...
Tocmai ce am zis ca au pus si sageti... pe podea si pe pereti chiar
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
BodoMinea
Astăzi, pe 19 noiembrie, se împlinesc 37 de ani de la darea oficială în exploatare a metroului bucureștean (primul tronson, parte a Magistralei 1, Semănătoarea - Timpuri Noi) în beneficiul călătorilor, după câteva zile de teste.
Încerc să marchez și eu aniversarea prin colajul video de mai sus, realizat din clipuri proprii (deci actuale și nu din istorie).
Cine e interesat să nu uite și de evenimentul de mâine, când se poate vizita Dispeceratul Central al Metrorex, la stația Piața Unirii 1 (M1) între orele 10 și 14.
Astăzi, pe 19 noiembrie, se împlinesc 37 de ani de la darea oficială în exploatare a metroului bucureștean (primul tronson, parte a Magistralei 1, Semănătoarea - Timpuri Noi) în beneficiul călătorilor, după câteva zile de teste.
Încerc să marchez și eu aniversarea prin colajul video de mai sus, realizat din clipuri proprii (deci actuale și nu din istorie).
Cine e interesat să nu uite și de evenimentul de mâine, când se poate vizita Dispeceratul Central al Metrorex, la stația Piața Unirii 1 (M1) între orele 10 și 14.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
TibiV
Bodo, eram de varsta ta cand "m-am dat" prima data cu metroul.
In prima zi de functionare a metroului bucurestean... (Ma rog, in prima seara, ca m-am intalnit cu mama dupa scoala si ne-am dus amandoi sa ne "metroim"... )
Era exact in ziua mentionata de tine: "37 de ani de la darea oficială în exploatare a metroului bucureștean..."
Uluitor cati ani au trecut de atunci...
Metroul mai merge, eu incep sa "scartai"...
Bodo, eram de varsta ta cand "m-am dat" prima data cu metroul.
In prima zi de functionare a metroului bucurestean... (Ma rog, in prima seara, ca m-am intalnit cu mama dupa scoala si ne-am dus amandoi sa ne "metroim"... )
Era exact in ziua mentionata de tine: "37 de ani de la darea oficială în exploatare a metroului bucureștean..."
Uluitor cati ani au trecut de atunci...
Metroul mai merge, eu incep sa "scartai"...
- BodoMinea
-
Posted:
-
Vizită în Dispeceratul Central al Metrorex
BodoMinea
Heh, sigur la acel moment și eu aș fi procedat exact la fel, cu același entuziasm Și sigur abia aștept să simt senzația „metroirii” pe un tronson nou (extensie M4 / M5 vise)...
Am participat astăzi la evenimentul organizat de metrorex. Debutul nu a fost cel mai strălucit, s-a întârziat cu vreo jumătate de oră deschiderea față de ce anunțaseră online iar prima parte s-a concentrat exclusiv pe presă și declarații. Dar apoi organizatorii s-au revanșat, și îi iertăm măcar de ziua lor
Se intra pe rând, pe grupuri de câteva persoane, până în 10-15 așa (unele tururi cu mai puțini, că n-a fost înghesuială). După trecerea prin pasajul de intrare, decorat cu diferite versiuni ale hărții magistralelor și diferite proiecte și bannere, se intra în holul dispeceratului. Domnul dispecer general prezenta pe scurt activitatea de bază și activitatea pe fiecare cameră: biroul dispecerului de serviciu, care răspunde de telefonul călătorului, comunicarea cu ISU (prin telefon sau direct prin stație), biroul dispecerului de linii și tunele, care investighează în timpul zilei orice sunete sau mișcări suspecte care ar putea indica probleme cu cale de rulare, iar în tura de noapte se ocupă de mentenanță, biroul doamnei de la radiocomunicații (de unde se dau anunțurile în stații, și live și programate, unde se controlează tot felul de lucruri legate de stațiile angajaților, taxatoarele de acces, detectoarele de incendiu și de efracție). Apoi se intra în dispeceratul EE/EM (Energie Electrică și Energie Mecanică). În aceași cameră, dar grupate câte două, instalațiile de control ale alimentării, ventilației și elevatoarelor (scări rulante și lifturi) pentru Magistralele 1 și 3, respectiv 2 și 4.
Apoi se mergea în camerele de control al traficului. O cameră pentru magistralele 1 și 3, dotată cu un pupitru principal unde dispecerii monitorizează și controlează mersul trenurilor de metrou și realizează comunicarea cu mecanicii. Pe luminoschemă se vede în timp real schema liniilor exact ca în teren, poziția macazelor și mișcarea aparatelor de cale în timp real, și desigur pozițiile trenurilor și datele lor din circulație. Acestea sunt identificate prin indicativul de mers și nu prin numărul ramei, pentru a nu încărca prea mult interfața repartizarea trenurilor fiind făcută într-o aplicație web separată, pe alt monitor separat. Mai în spate este și un pupitru secundar unde poate sta un supraveghetor și care prezintă aceleași informații și oferă aceași funcționalitate, dar folosește o cale de comunicare diferită, acționând ca backup.
În altă cameră vecină se află grupate dispeceratele magistralelor 2 și 4. Magistrala 2 folosește același sistem de control și semnalizare (deși cu semnale mult mai rare și bazat într-un procent mai mare pe instalația îmbarcată) ca cele de mai sus. Terminale EBI Screen monitorizează activitatea sistemului ATO (ATP+ATC) Bombardier CityFlo 350. Se pot monitoriza pozițiile trenurilor și configurația aparatelor de cale în timp real. Se pot introduce limitări de viteză globale sau pe anumite tronsoane, iar acestea o să fie respectate de sistemul ATO sau impuse de ATP, se pot seta automat macazele pentru schimbare în funcție de cadența traseelor la despărțirea / unificarea magistralelor (Eroilor / Grigorescu). Și pentru rebrusare există opțiuni de configurare automată, și desigur opțiuni de override pentru toate cele de mai sus. În aceași încăpere dar la alt pupitru se află și terminalele pentru instalația de control și semnalizare Dimetronic a Magistralei 4. Și aici se pot vedea pozițiile trenurilor și configurația aparatelor de cale în timp real, iar de aici se face și setarea necesară pentru tranzitarea trenurilor între magistrale, pe prea bine știută corespondența dintre M4 și M1 (între Basarab și GdN) pentru a face mentenanța IVElor în depoul Ciurel / Militari.
Una peste alta o experiență interesantă pentru călătorii curoși și pentru pasionați deopotrivă - o doamnă de la dispecerat și-a făcut timp (cel puțin la 1-2 dintre tururi) să discute separat mai în amănunt cu cine era interesat de detaliile tehnice ale sistemului de control și despre diverse defecțiuni și soluții, situații neașteptate sau ieșite din comun cu care se confruntă în activitatea lor de zi de zi, o activitate atât de vitală dar prea puțin cunoscută pentru sutele de mii de bucureșteni care merg în fiecare zi cu metroul.
Prin tot dispeceratul sunt și monitoare pentru sistemul de supraveghere video CCTV, care sunt transmise la și înregistrate de către poliție.
Puteți vizualiza galeria și direct pe Imgur.
Heh, sigur la acel moment și eu aș fi procedat exact la fel, cu același entuziasm Și sigur abia aștept să simt senzația „metroirii” pe un tronson nou (extensie M4 / M5 vise)...
Am participat astăzi la evenimentul organizat de metrorex. Debutul nu a fost cel mai strălucit, s-a întârziat cu vreo jumătate de oră deschiderea față de ce anunțaseră online iar prima parte s-a concentrat exclusiv pe presă și declarații. Dar apoi organizatorii s-au revanșat, și îi iertăm măcar de ziua lor
Se intra pe rând, pe grupuri de câteva persoane, până în 10-15 așa (unele tururi cu mai puțini, că n-a fost înghesuială). După trecerea prin pasajul de intrare, decorat cu diferite versiuni ale hărții magistralelor și diferite proiecte și bannere, se intra în holul dispeceratului. Domnul dispecer general prezenta pe scurt activitatea de bază și activitatea pe fiecare cameră: biroul dispecerului de serviciu, care răspunde de telefonul călătorului, comunicarea cu ISU (prin telefon sau direct prin stație), biroul dispecerului de linii și tunele, care investighează în timpul zilei orice sunete sau mișcări suspecte care ar putea indica probleme cu cale de rulare, iar în tura de noapte se ocupă de mentenanță, biroul doamnei de la radiocomunicații (de unde se dau anunțurile în stații, și live și programate, unde se controlează tot felul de lucruri legate de stațiile angajaților, taxatoarele de acces, detectoarele de incendiu și de efracție). Apoi se intra în dispeceratul EE/EM (Energie Electrică și Energie Mecanică). În aceași cameră, dar grupate câte două, instalațiile de control ale alimentării, ventilației și elevatoarelor (scări rulante și lifturi) pentru Magistralele 1 și 3, respectiv 2 și 4.
Apoi se mergea în camerele de control al traficului. O cameră pentru magistralele 1 și 3, dotată cu un pupitru principal unde dispecerii monitorizează și controlează mersul trenurilor de metrou și realizează comunicarea cu mecanicii. Pe luminoschemă se vede în timp real schema liniilor exact ca în teren, poziția macazelor și mișcarea aparatelor de cale în timp real, și desigur pozițiile trenurilor și datele lor din circulație. Acestea sunt identificate prin indicativul de mers și nu prin numărul ramei, pentru a nu încărca prea mult interfața repartizarea trenurilor fiind făcută într-o aplicație web separată, pe alt monitor separat. Mai în spate este și un pupitru secundar unde poate sta un supraveghetor și care prezintă aceleași informații și oferă aceași funcționalitate, dar folosește o cale de comunicare diferită, acționând ca backup.
În altă cameră vecină se află grupate dispeceratele magistralelor 2 și 4. Magistrala 2 folosește același sistem de control și semnalizare (deși cu semnale mult mai rare și bazat într-un procent mai mare pe instalația îmbarcată) ca cele de mai sus. Terminale EBI Screen monitorizează activitatea sistemului ATO (ATP+ATC) Bombardier CityFlo 350. Se pot monitoriza pozițiile trenurilor și configurația aparatelor de cale în timp real. Se pot introduce limitări de viteză globale sau pe anumite tronsoane, iar acestea o să fie respectate de sistemul ATO sau impuse de ATP, se pot seta automat macazele pentru schimbare în funcție de cadența traseelor la despărțirea / unificarea magistralelor (Eroilor / Grigorescu). Și pentru rebrusare există opțiuni de configurare automată, și desigur opțiuni de override pentru toate cele de mai sus. În aceași încăpere dar la alt pupitru se află și terminalele pentru instalația de control și semnalizare Dimetronic a Magistralei 4. Și aici se pot vedea pozițiile trenurilor și configurația aparatelor de cale în timp real, iar de aici se face și setarea necesară pentru tranzitarea trenurilor între magistrale, pe prea bine știută corespondența dintre M4 și M1 (între Basarab și GdN) pentru a face mentenanța IVElor în depoul Ciurel / Militari.
Una peste alta o experiență interesantă pentru călătorii curoși și pentru pasionați deopotrivă - o doamnă de la dispecerat și-a făcut timp (cel puțin la 1-2 dintre tururi) să discute separat mai în amănunt cu cine era interesat de detaliile tehnice ale sistemului de control și despre diverse defecțiuni și soluții, situații neașteptate sau ieșite din comun cu care se confruntă în activitatea lor de zi de zi, o activitate atât de vitală dar prea puțin cunoscută pentru sutele de mii de bucureșteni care merg în fiecare zi cu metroul.
Prin tot dispeceratul sunt și monitoare pentru sistemul de supraveghere video CCTV, care sunt transmise la și înregistrate de către poliție.
Puteți vizualiza galeria și direct pe Imgur.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
rosetti61
Ce-or fi facut cu luminoschemele vechi ale magistralelor?
Ce-or fi facut cu luminoschemele vechi ale magistralelor?
- BodoMinea
-
Posted:
-
Pagina web a Metrorex
BodoMinea
Nu știu ce au făcut cu luminoschemele (ei bine, asta la trafic, că la alimentare EE le-au păstrat de decor în fundal), dar probabil au avut o soartă similară siteului web al Metrorex ~> au dispărut în neant
Aduc din nou puțin în vedere prezența online dezastruoasă a operatorului metroului din București.
Site-ul Web al Metrorex:
(UPTIME 0%!!!)
Am pus acest program de monitorizare periodice prin interogări să verifice cât la sută din timp server-ul dă erori, cât la sută e căzut de tot, și cât la sută din timp este accesibil publicului călător. Mai menționăm și că Metrorex are propria clasă de IP-uri conectate la RDS&RCS pe linii business, și cred că propriul propriul server la ei la sediu. Și sunt și oameni angajați să se ocupe cu exact așa ceva, probleme de IT, și cu un salariu care ar face cu ochiul multor persoane avizate în domeniu (oricum sunt probleme care s-ar putea rezolva și de către cineva certificat entry-level în domeniu), dar totuși - sunt probleme cu site-ul, cu rețeaua la nivel de stații, cu automatele de cartele și cu orice serviciu informatic ne putem imagina.
Problemele cu site-ul principal și oficial al unui operator cu utilizare atât de largă se pot reflecta într-o experiență neplăcută pentru utilizatorii sistemului, îngreunând informarea, propagarea și vizibilitatea anunțurilor, și desigur imaginea de ansamblu a mentalității celor din conducere.
O să revin și cu datele măsurate după ceva timp cu monitorizarea rulând.
Nu știu ce au făcut cu luminoschemele (ei bine, asta la trafic, că la alimentare EE le-au păstrat de decor în fundal), dar probabil au avut o soartă similară siteului web al Metrorex ~> au dispărut în neant
Aduc din nou puțin în vedere prezența online dezastruoasă a operatorului metroului din București.
Site-ul Web al Metrorex:
- Are un design învechit și care nu facilitează accesul, mai ales de pe telefoanele mobile (lipsește orice urmă de responsiveness)
- Calculatorul de rute are multe informații vechi, neactualizate și este greu de înțeles (mai ales la corespondențele între stații și cele cu RATB)
- Are o configurație ciudată: se poate accesa doar cu subdomeniul www. (metrorex.ro), domeniul root având alt IP în DNS care nu are un server web, deci nu redirecționează. Probabil așa au înțeles ei că se configurează MX-ul pentru adresele @metrorex.ro
- Este mai mult nefuncțional:
err1.jpg (213.91 KB; downloaded 2532 times)
(UPTIME 0%!!!)
Am pus acest program de monitorizare periodice prin interogări să verifice cât la sută din timp server-ul dă erori, cât la sută e căzut de tot, și cât la sută din timp este accesibil publicului călător. Mai menționăm și că Metrorex are propria clasă de IP-uri conectate la RDS&RCS pe linii business, și cred că propriul propriul server la ei la sediu. Și sunt și oameni angajați să se ocupe cu exact așa ceva, probleme de IT, și cu un salariu care ar face cu ochiul multor persoane avizate în domeniu (oricum sunt probleme care s-ar putea rezolva și de către cineva certificat entry-level în domeniu), dar totuși - sunt probleme cu site-ul, cu rețeaua la nivel de stații, cu automatele de cartele și cu orice serviciu informatic ne putem imagina.
Problemele cu site-ul principal și oficial al unui operator cu utilizare atât de largă se pot reflecta într-o experiență neplăcută pentru utilizatorii sistemului, îngreunând informarea, propagarea și vizibilitatea anunțurilor, și desigur imaginea de ansamblu a mentalității celor din conducere.
O să revin și cu datele măsurate după ceva timp cu monitorizarea rulând.
- t530
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
t530
@BodoMinea - Daca nu m-a lasat memoria...crearea / modificarile si mentenanta acestui site facut "la 3 beri intr-o zi mohorata" este oferita de UTI
@BodoMinea - Daca nu m-a lasat memoria...crearea / modificarile si mentenanta acestui site facut "la 3 beri intr-o zi mohorata" este oferita de UTI
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mcosmin
Site-ul este foarte functional, dar accesat prin linkul
http://www.metrorex.ro/prima_pagina_p1352-1
Care de obicei e un redirect automat de la http://www.metrorex.ro, insa sunt situatii in care redirectul nu merge si daca nu ai linkul de mai sus pus undeva bine, nu o sa reusesti sa intrii pe el.
Site-ul este foarte functional, dar accesat prin linkul
http://www.metrorex.ro/prima_pagina_p1352-1
Care de obicei e un redirect automat de la http://www.metrorex.ro, insa sunt situatii in care redirectul nu merge si daca nu ai linkul de mai sus pus undeva bine, nu o sa reusesti sa intrii pe el.
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
BodoMinea
@mcosmin Ai nimerit tu exact când mergea (și acum merge, dar o să vedem câte outage-uri are în mod regulat - nu sunt singurul care a constatat nefuncționarea cam de fiecare dată când a avut nevoie de site - după 10 zile de urmărire), uite istoricul status-ului mai jos (citește-l cu +2 ore că e serverul de test pe alt fus orar).
Dacă http://www.metrorex.ro dă connection reset sau connection timeout la nivelul portului 80 TCP, cum a făcut ieri jumătate de zi și toată noaptea, nu va merge nici linkul cu prima_pagina din CMS-ul dubios făcut în ASP.net pe care îl au.
E clar pentru oricine din domeniu că se va considera UP când ai răspuns pe port și un cod de status OK, fie el 200 (found) sau 302 (redirect la pagină). Dacă nu primești nimic și nu poți iniția comunicarea, e down indiferent de path-ul cerut.
@t530 Aș fi zis că mă aștept la mai multe de la UTI, dar nu-i prima surpriză neplăcută referitoare la ei, deci să zicem că vina e împărțită MTX - UTI
UPDATE
Să nu uităm și de calculatorul de rute.
Stațiile sunt într-un dropdown, nu ai search și nu ai legături cu punctele de interes. Dacă reușești touși să selectezi stațiile dorite și cauți, ți se prezintă niște instrucțiuni care mai mult repetă ce ai introdus și oferă informații neclare: corespondențe inexistente (dar Metrorex abia că le actualizează în trenuri, deci ce să mai cerem) sau greu de înțeles (Piața Unirii 2 >> 1), nu afișează direcția în care să iei trenul și nici magistrala prea clar după culorile stabilite, nu ține cont de corespondențele mai ușor de făcut și mai puțin aglomerate, etc.
Dacă făceau un form de search interactiv stații + puncte de interes care ducea la o pagină cu un iFrame la Google Maps Transit + parametrii de from/to în URL și preffered mode metrou ieșea ceva MULT mai ok.
@mcosmin Ai nimerit tu exact când mergea (și acum merge, dar o să vedem câte outage-uri are în mod regulat - nu sunt singurul care a constatat nefuncționarea cam de fiecare dată când a avut nevoie de site - după 10 zile de urmărire), uite istoricul status-ului mai jos (citește-l cu +2 ore că e serverul de test pe alt fus orar).
Dacă http://www.metrorex.ro dă connection reset sau connection timeout la nivelul portului 80 TCP, cum a făcut ieri jumătate de zi și toată noaptea, nu va merge nici linkul cu prima_pagina din CMS-ul dubios făcut în ASP.net pe care îl au.
E clar pentru oricine din domeniu că se va considera UP când ai răspuns pe port și un cod de status OK, fie el 200 (found) sau 302 (redirect la pagină). Dacă nu primești nimic și nu poți iniția comunicarea, e down indiferent de path-ul cerut.
2016-11-20_10-48-27.png (18.38 KB; downloaded 2391 times)
@t530 Aș fi zis că mă aștept la mai multe de la UTI, dar nu-i prima surpriză neplăcută referitoare la ei, deci să zicem că vina e împărțită MTX - UTI
UPDATE
Să nu uităm și de calculatorul de rute.
Stațiile sunt într-un dropdown, nu ai search și nu ai legături cu punctele de interes. Dacă reușești touși să selectezi stațiile dorite și cauți, ți se prezintă niște instrucțiuni care mai mult repetă ce ai introdus și oferă informații neclare: corespondențe inexistente (dar Metrorex abia că le actualizează în trenuri, deci ce să mai cerem) sau greu de înțeles (Piața Unirii 2 >> 1), nu afișează direcția în care să iei trenul și nici magistrala prea clar după culorile stabilite, nu ține cont de corespondențele mai ușor de făcut și mai puțin aglomerate, etc.
2016-11-20_11-16-52.png (81.7 KB; downloaded 2376 times)
Dacă făceau un form de search interactiv stații + puncte de interes care ducea la o pagină cu un iFrame la Google Maps Transit + parametrii de from/to în URL și preffered mode metrou ieșea ceva MULT mai ok.
📖 Pagination options