MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Discuții diverse despre Metrorex

5472 posts, 1108592 views
 
Go to page:  1  ... 101 102 103 104 105 106 107  ... 391
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse despre Metrorex andrei11

Dar mai ales de calitatea materialului.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex URANUS

@PinkyHog

In zona Nicolae Teclu sunt in derulare 2 proiecte rezidentiale care impreuna vor fi cam de anvergura cartierului Military Residence (in urmatorii 2 - 3 ani) si atunci nu va mai fi asa de pustiu tronsonul, nu zic ca va fi aglomerat dar nici nu va mai fi ca in prezent. La cate terenuri libere sunt in zona aia in viitor s-ar putea sa avem un cartier cu foarte multe blocuri. Idem Laminorului. Dezvoltatorii imobiliari vor construi foarte mult in zonele deservite de metrou (vezi D. Leonida).

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex subway guru

Asta e 'modelul japonez' de planificare urbana, faci dezvoltarile de infrastructura 'mana in mana' cu dezvoltarile imobiliare...sau mai aproape de noi e ce se intampla la Londra...
Din pacate, la noi e cvasi-imposibil...din multiple motive si pretexte, ce ar necesita pentru explicitare...romane 'fluviu'...
8-)

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex URANUS

Asa este din pacate. Am vazut pareri aici pe forum cum ca nu e nevoie de metrou in Colentina, Rahova, Pantelimon, nici chiar in DT, ca ar fi mai bun tramvai, ca metroul pute. Pai si atunci de ce e bun in Militari (chiar insuficient), Titan, Aurel Vlaicu etc.?
Metroul va bate la fund orice tramvai din lumea asta oricat ar fi el de separat de trafic.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex sab

URANUS wrote:
Dezvoltatorii imobiliari vor construi foarte mult in zonele deservite de metrou (vezi D. Leonida).

Da, si acum ne plangem ca de ce se inghesuie toti pe o magistrala super-aglomerata. In loc sa o folosim la capacitate maxima...

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex shoppy

Cei care se plang cunosc si situatia din teren si ceva teorie despre transportul in comun.

Daca mergi zilnic cu magistrala poate ne spui cu cat ar mai putea sa creasca capacitatea.
Daca sti vreo teorie/cifre despre stabilirea capacitatii maxime a unei magistrale poate o expui.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex Florinds

Daca va referiti la M2, cred ca e cam blocata treaba. Intervalul e rezonabil (2 minute), deci suntem aproape de capacitatea maxima. Este nevoie  de sustinere la suprafata.

Bine, capacitate maxima ar insemna si sa avem si noi angajati niste impingatori la fiecare usa, cum e pe la chinezi-japonezi. Dar sper sa n-ajungem acolo, mai bine merg cu bicicleta. :)

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex subway guru

Referitor la M2, dupa umila mea parere exista solutii, aceleasi pe care le-au desvoltat urbanistii pentru transportul de suprafata...
Cand n-a mai fost suficienta Calea Victoriei, s-a taiat un bulevard paralel...
Similar, solutia la indemana e prelungirea M4 spre sud, pe o axa N-S paralela cu M2.
Deocamdata nerezolvata nici urbanistic nici cu metrou e axa E-W

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex sab

Si noi ce facem concret ? Prelungim M4 catre. ....NORD.:)
Oricum,prelungirea M4, daca se face asa cum s-a vehiculat, nu rezolva problema din cel putin motivele cunoscute:
1. Nu ajunge in zona de birouri Pipera ca M2
2. Nu are intersectie (legatura directa) cu M3
3. Intersectia cu M1 va fi tocmai la Basarab.
Deci trebuie alta abordare pentru M4...

Apropo, despre studiul de fezabilitate pentru prelungirea M4 catre sud ...se mai aude ceva?

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex cosminduru

subway guru wrote:
Like, like, like la ultimele postari!
Asta e modul rational de abordare a problemei!
Cine vrea metrou trebuie sa si justifice eficienta economica...doar rezolvarea cererii justificate e in sarcina Mrex...restul...NU!


Metrorex nu are justificare economica pentru foarte multe decizii (ma gandesc de ex. la spatiile de covrigarii si comert din statii care se duc 75% la un anumit domn numit Radoi), dar aceasta cu programul de circulatie s-ar putea sa fie chiar utila.

Non-stop 24/7 este intr-adevar ineficient, dar trebuie facuta mai degraba o ajustare a programului. Pentru zilele de vineri si sambata noaptea programul trebuie prelungit daca se poate non-stop, daca nu macar pana la ora 2, iar in restul serilor o ora mai rezonabila mi se pare 1, nu 23. Orasul este plin de oameni in serile de week-end si asa trebuie sa fie daca ne consideram capitala europeana civilizata, cu viata sociala, in care toate activitatile sunt sustinute, nu numai mersul la fabrica. Primaria organizeaza evenimente culturale, ar trebui sa nu? Hai sa puna la dispozitie si conditiile de transport adecvate pentru mii de oameni. Este vorba de o simpla reorganizare si redistribuire a turelor, se mai pot rari ture goale din week-end dimineata si sa se adauge seara, se mai pot face niste lucruri daca s-ar dori, aceasta rigiditate a Metrorex (programul nostru este 5-23 nu ne intereseaza) tine doar de mentalitatea trecutului comunist. Sambata noaptea sunt mii de oameni, poate chiar zeci de mii care consuma la iesiri in oras si genereaza profit si automat TVA si plusvaloare orasului, care au urmatoarele 4 variante pentru a se intoarce acasa: 1) autobuze semi-fantoma pana la 1, sau dupa 3, la noroc, trebuie mare atentie sa prinzi ce trebuie in acel haos de la unirii. 2) jungla taximetristilor jepcari si nesimtiti 3) riscul inconstient cu masina personala (politistii prind la filtre in aceste nopti una din doua masini cu soferi bauti). 4) asteptatul pana la 5 dimineata. Toate aceste variante strica seara celor care ar dori sa aiba parte de o iesire civilizata in oras fara stresul de a urmari ora sau de a ramane la mila unor metode de transport nesigure si costisitoare. Metroul pana la 2 ar rezolva problema si ar transporta macar grosul acestor oameni, in mod sigur trenurile ar fi mai pline decat cele din creierii diminetii din aceleasi zile de week-end

Metrouri care merg pe acest principiu (vineri si sambata noaptea) in Berlin, Hamburg, Copenhaga, Londra, Viena, Stockholm si Barcelona, am dar doar exemple din Europa unde ne integram si noi.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex 133 313

Trebuie facuta o ajustare de orar... in teste... cu tarif diferentiat. Acces cu card din ala a la RATB via portofel electronic, ca sa nu tiparim cartele speciale. Va bagati?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex sab

Bineinteles ca nu. Lumea ar vrea sa vina la 2 min si sa coste la fel si noaptea... :lol:

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex Goldmund

aztec wrote:
Nu se justifica economic metroul noaptea.Nu exista suficienta miscare a populatiei noaptea....sa tii atatia oameni si sa consume atata curent pt cativa calatori.
Fabricile s-au inchis, schimbul 3 e mort, corporatistii lucreaza cu program de functionari...
Daca am fi in India unde sunt relocate call-centrele vorbitorilor de engleza am mai avea si noi munca de noapte,...
Un sistem mai bine pus la punct al transportului public de suprafata noaptea ar fi suficient. Posibil mai dese autobuze si de mai mica capacitate...si predictibil.


Ce m-a deranjat cel mai mult, este treaba cu "autobuzele de mica capacitate", care precis ca sunt urateniile din Turcia. Ce pot spune este ca autobuzele, ca intreg sistemul de noapte/zi sunt subventionate masiv de oras, de comuna, de regiune, de tara. Peste tot prin orasele europene  putem vedea autobuze de noapte normale, poate nu neaparat cele articulate cu doua osii pe spate..., dar normale(sunt si singurele care mai au aer conditionat, confort, etc..) Nu are rost sa vorbim "daca se merita" - ce anume  sa se merite? Transportul in comun? Tramvaiele alea demodate(si ce scump costa doar intretinerea si modernizarea liniilor), autobuzele scumpe si deja uzate sau trenurile de metrou si ele f. scumpe, cand un bilet  costa cel mai ieftin din UE?(da, Bulgaria, mama ei!)

Acum, nu cred ca e cazul ca in Bucuresti sa ceara cineva(vreo asociatie,ceva)ca metrorex sa mearga noaptea ca ziua. Ideea era probabil ca orele de incheiere a programului sa nu fie in fiecare seara la 23 fix! Vinerea si sambata seara daca ar circula pana spre 24 si tot ar fi un salt urias inainte, pentru calatori, la dispozitia calatorilor.  Voi chiar nu vreti mai bine?! Credeti ca taxiul va costa mereu 1,39 pe km?!(noaptea oricum nu mai costa in nici un fel!) Daca de maine taxiul va intra in legalitate, masinile lor vor fi la nivel european si preturile ca atare(fara mirosuri si manele), sa vedeti atunci cati vor cere metrou si la ora 1 din noapte...

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex aztec

Eu as vedea niste Mercedes-Benz Sprinter City 65 sau 77 ca autobuze de noapte.
Acum nu stiu de ce turcisme zici, si e posibil sa ne alegem cu ele la o adica.

Deci Mercedesuri folosibile pe traseele de noapte si ziua, pe trasee ce nu au incarcare mare si unde este nerentabil sa ai autobuz de capacitate mare.
La fel si noaptea, daca ai trasee cu incarcare mare, suplimentezi cu autobuze de capacitate mai mare.
De ce sa cari aer cu metroul si sa tii atatia angajati la munca plus consumul de rigoare, cand aia avea mobilitate mare, consum mic pt acelasi efect?
Bine, nu dubele alea clasice ...asta e chiar spatios si elegant



 


Go to page:  1  ... 101 102 103 104 105 106 107  ... 391
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2320 forum members have written 423979 posts in 5278 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use