Topic: Titluri de călătorie și sisteme de acces
1854 posts, 458138 views
📖 Pagination options
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
subway guru
https://www.stiripesurse.ro/biletele-un ... 35582.html
http://www.mediafax.ro/economic/bilet-u ... r-16841427
subway guru wrote:Adrian Rosca wrote:
O sa cam ai de asteptat.
10.12.2017
https://www.stiripesurse.ro/biletele-un ... 35582.html
http://www.mediafax.ro/economic/bilet-u ... r-16841427
- misterr
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
misterr
Biletul unic de călătorie RATB-Metrorex. Cât va costa abonamentul de o zi
Metrorex va introduce în circulaţie biletul unic 60 minute şi biletul cu 10 călătorii de câte 60 minute pentru fiecare călătorie, valabile pe liniile urbane RATB şi Metrorex.
Este vorba despre un proiect de ordin al ministrului Transporturilor privind introducerea în oferta tarifară a Metrorex SA a titlurilor comune de transport pentru transportul cu metroul şi RATB, publicat pe site-ul ministerului de resort.
Biletul unic 60 minute va costa 5 lei, iar biletul cu 10 călătorii de câte 60 minute pentru fiecare călătorie va ajunge la 34 de lei.
De asemenea, va fi disponibil şi abonamentul de o zi valabil pe liniile urbane RATB şi Metrorex, care va fi pus în vânzare la preţul de 17 lei, conform proiectului citat de Agerpres.
“Abonamentul de o zi valabil pe liniile RATB şi Metrorex SA permite un număr nelimitat de validări, atât la RATB, cât şi la Metrorex SA, are valabilitate 24 de ore începând cu ora şi minutul la care se face prima validare şi permite călătoria până la capătul liniei la RATB sau până la ieşirea din staţie de la Metrorex SA”, se menţionează în anexa care însoţeşte proiectul de ordin.
Aceste bilete unice vor fi încărcate pe suport contactless ultralight şi vor putea fi validate, atât la porţile de acces din staţiile de metrou, cât şi la validatoarele din mijloacele de transport de suprafaţă.
Primele bilete vor fi introduse din 10 decembrie
Primele bilete unice de călătorie RATB - Metrorex vor fi introduse în 10 decembrie, a anunţat primarul Capitalei, Gabriela Firea, luni, în şedinţa de îndată a Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB), în care a fost aprobat proiectul de hotărâre privind implementarea tichetului unic de transport.
“Este o primă etapă care va fi lansată pe 10 decembrie. Era necesar sa ne întâlnim în regim de urgenţă, pentru că am transmis cetăţenilor că ne grăbim şi că implementăm proiectul până la sărbători. Cetăţenii vor putea, astfel, călători şi cu autobuzul, şi cu metroul”, a declarat primarul Capitalei, Gabriela Firea.
Proiectul de hotărâre privind implementarea biletului unic de călătorie RATB – Metrorex a fost aprobat cu 32 de voturi “pentru” şi şase abţineri, în absenţa consilierilor generali USR.
Primarul Capitalei a precizat că în această primă etapă vor fi în continuare valabile abonamentele actuale, atât cele de la RATB, cât şi cele de la Metrorex, urmând ca din a doua etapă proiectul să fie implementat complet şi să existe un singur bilet şi un singur tip de abonament.
Directorul RATB, Adrian Mihail, a explicat că noile tichete vor păstra reducerile şi gratuităţile actuale pentru elevi, studenţi, pensionari şi celalalte categorii.
“Aceste noi titluri de călătorie sunt reglementate printr-un contract care urmează să fie semnat între RATB şi Metrorex şi facilitează cetăţeanului să poată cumpăra de la orice chioşc al nostru sau automate. Facilităţile pe care le au elevii şi pensionarii pe RATB rămân, la fel şi beneficiile oferite de Metrorex. Acei cinci lei de la tichetul de o oră înseamnă şi mobilitatea cetăţeanului care, în loc să valideze de şapte ori mergând cu mai multe mijloace de transport, va merge de la prima validare până la ultima, la ultimul minut. Inclusiv facilitatea la cele 10 călătorii, care înseamnă 34 de lei, e şi aici o reducere. De asemenea, aceasta este o primă etapă în care noi deocamdată am implementat aceste titluri. Suntem pe drumul bun”, a spus directorul RATB.
Întrebat de un consilier cum poate fi evitată situaţia din 2014, când s-a renunţat, după doar doi ani la biletul unic, Adrian Mihail a spus că totul va fi ţinut sub o evidenţă strictă.
“Au fost luate în considerare toate aspectele de atunci. Toate sumele sunt evidenţiate. Există o evidenţă. Ştim la orice oră de unde s-a vândut, unde a fost validat şi unde a funcţionat”, a mai spus Mihail.
Consilierii generali USR nu au participat la şedinţa de îndată, spunând că modul de lucru al Primăriei Capitalei este “pompieristic” şi nu are o coordonare riguroasă.
”Introducerea unor bilete comune RATB - Metrorex este o idee bună, dar mă tem că actuala administraţie nu va fi capabilă să o ducă la bun sfârşit. Titlurile de călătorie integrate nu sunt o noutate, s-a mai încercat introducerea acestor titluri în 2012, însă fără rezultatele aşteptate. Problema pe care o văd în acest moment este modul de lucru al Primăriei Capitalei şi al RATB. Se lucrează pompieristic, fără cap, fără coordonare şi fără o planificare riguroasă”,a transmis liderul USR Bucureşti, Roxana Wring.
Ea a exemplificat că a fost nevoie de o şedinţă de îndată pentru ca această hotărâre privind biletul unic să fie adoptată, cu toate că legea spune că acest tip de şedinţă se convoacă doar în caz de forţă majoră şi de maximă urgenţă.
“Era astăzi un astfel de caz? Era maximă urgenţă? Dacă da, atunci Gabriela Firea ar fi trebuit să spună în ce consta această urgenţă, cine este vinovat pentru că s-a ajuns cu hotărârea în ceasul al 12-lea şi care sunt sancţiunile administrative aplicate. Bucureştiul nu poate funcţiona la nesfârşit din urgenţă în urgenţă”, a subliniat Roxana Wring.
Consilierul USR a mai spus că această convocare de pe o oră pe alta este greşit[ şi diminuează rolul Consiliului, care trebuie să delibereze şi să hotărască în deplină cunoştinţă de cauză.
“Consilierii USR nu au participat la şedinţa la care au fost convocaţi cu doar două ore înainte. USR nu este maşinăria de vot a vreunui primar şi nici emblema care să legitimeze incompetenţa mascată în spatele bunelor intenţii”, a conchis consilierul.
Biletul unic de călătorie RATB-Metrorex. Cât va costa abonamentul de o zi
Metrorex va introduce în circulaţie biletul unic 60 minute şi biletul cu 10 călătorii de câte 60 minute pentru fiecare călătorie, valabile pe liniile urbane RATB şi Metrorex.
Este vorba despre un proiect de ordin al ministrului Transporturilor privind introducerea în oferta tarifară a Metrorex SA a titlurilor comune de transport pentru transportul cu metroul şi RATB, publicat pe site-ul ministerului de resort.
Biletul unic 60 minute va costa 5 lei, iar biletul cu 10 călătorii de câte 60 minute pentru fiecare călătorie va ajunge la 34 de lei.
De asemenea, va fi disponibil şi abonamentul de o zi valabil pe liniile urbane RATB şi Metrorex, care va fi pus în vânzare la preţul de 17 lei, conform proiectului citat de Agerpres.
“Abonamentul de o zi valabil pe liniile RATB şi Metrorex SA permite un număr nelimitat de validări, atât la RATB, cât şi la Metrorex SA, are valabilitate 24 de ore începând cu ora şi minutul la care se face prima validare şi permite călătoria până la capătul liniei la RATB sau până la ieşirea din staţie de la Metrorex SA”, se menţionează în anexa care însoţeşte proiectul de ordin.
Aceste bilete unice vor fi încărcate pe suport contactless ultralight şi vor putea fi validate, atât la porţile de acces din staţiile de metrou, cât şi la validatoarele din mijloacele de transport de suprafaţă.
Primele bilete vor fi introduse din 10 decembrie
Primele bilete unice de călătorie RATB - Metrorex vor fi introduse în 10 decembrie, a anunţat primarul Capitalei, Gabriela Firea, luni, în şedinţa de îndată a Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB), în care a fost aprobat proiectul de hotărâre privind implementarea tichetului unic de transport.
“Este o primă etapă care va fi lansată pe 10 decembrie. Era necesar sa ne întâlnim în regim de urgenţă, pentru că am transmis cetăţenilor că ne grăbim şi că implementăm proiectul până la sărbători. Cetăţenii vor putea, astfel, călători şi cu autobuzul, şi cu metroul”, a declarat primarul Capitalei, Gabriela Firea.
Proiectul de hotărâre privind implementarea biletului unic de călătorie RATB – Metrorex a fost aprobat cu 32 de voturi “pentru” şi şase abţineri, în absenţa consilierilor generali USR.
Primarul Capitalei a precizat că în această primă etapă vor fi în continuare valabile abonamentele actuale, atât cele de la RATB, cât şi cele de la Metrorex, urmând ca din a doua etapă proiectul să fie implementat complet şi să existe un singur bilet şi un singur tip de abonament.
Directorul RATB, Adrian Mihail, a explicat că noile tichete vor păstra reducerile şi gratuităţile actuale pentru elevi, studenţi, pensionari şi celalalte categorii.
“Aceste noi titluri de călătorie sunt reglementate printr-un contract care urmează să fie semnat între RATB şi Metrorex şi facilitează cetăţeanului să poată cumpăra de la orice chioşc al nostru sau automate. Facilităţile pe care le au elevii şi pensionarii pe RATB rămân, la fel şi beneficiile oferite de Metrorex. Acei cinci lei de la tichetul de o oră înseamnă şi mobilitatea cetăţeanului care, în loc să valideze de şapte ori mergând cu mai multe mijloace de transport, va merge de la prima validare până la ultima, la ultimul minut. Inclusiv facilitatea la cele 10 călătorii, care înseamnă 34 de lei, e şi aici o reducere. De asemenea, aceasta este o primă etapă în care noi deocamdată am implementat aceste titluri. Suntem pe drumul bun”, a spus directorul RATB.
Întrebat de un consilier cum poate fi evitată situaţia din 2014, când s-a renunţat, după doar doi ani la biletul unic, Adrian Mihail a spus că totul va fi ţinut sub o evidenţă strictă.
“Au fost luate în considerare toate aspectele de atunci. Toate sumele sunt evidenţiate. Există o evidenţă. Ştim la orice oră de unde s-a vândut, unde a fost validat şi unde a funcţionat”, a mai spus Mihail.
Consilierii generali USR nu au participat la şedinţa de îndată, spunând că modul de lucru al Primăriei Capitalei este “pompieristic” şi nu are o coordonare riguroasă.
”Introducerea unor bilete comune RATB - Metrorex este o idee bună, dar mă tem că actuala administraţie nu va fi capabilă să o ducă la bun sfârşit. Titlurile de călătorie integrate nu sunt o noutate, s-a mai încercat introducerea acestor titluri în 2012, însă fără rezultatele aşteptate. Problema pe care o văd în acest moment este modul de lucru al Primăriei Capitalei şi al RATB. Se lucrează pompieristic, fără cap, fără coordonare şi fără o planificare riguroasă”,a transmis liderul USR Bucureşti, Roxana Wring.
Ea a exemplificat că a fost nevoie de o şedinţă de îndată pentru ca această hotărâre privind biletul unic să fie adoptată, cu toate că legea spune că acest tip de şedinţă se convoacă doar în caz de forţă majoră şi de maximă urgenţă.
“Era astăzi un astfel de caz? Era maximă urgenţă? Dacă da, atunci Gabriela Firea ar fi trebuit să spună în ce consta această urgenţă, cine este vinovat pentru că s-a ajuns cu hotărârea în ceasul al 12-lea şi care sunt sancţiunile administrative aplicate. Bucureştiul nu poate funcţiona la nesfârşit din urgenţă în urgenţă”, a subliniat Roxana Wring.
Consilierul USR a mai spus că această convocare de pe o oră pe alta este greşit[ şi diminuează rolul Consiliului, care trebuie să delibereze şi să hotărască în deplină cunoştinţă de cauză.
“Consilierii USR nu au participat la şedinţa la care au fost convocaţi cu doar două ore înainte. USR nu este maşinăria de vot a vreunui primar şi nici emblema care să legitimeze incompetenţa mascată în spatele bunelor intenţii”, a conchis consilierul.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
subway guru
De asemenea, ne dorim să facem ceea se aşteaptă de mulţi ani, adică o monitorizare corectă a seniorilor care circulă cu RATB, pentru că niciodată nu s-a ştiut o cifră exactă ca să ştim câte călătorii au făcut seniorii”, a adăugat Firea.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
aztec
Stai ca nu inteleg ceva la etapa a 2-a....
Adica dispare biletul de 1.3 lei de la ratb, 2.5 lei metrou, si abonamentul lunar pe o linie?.... Si va devenii 5 lei calatoria 60 min....
Asta e de fapt o scumpire mascata ca oferta senzationala?
Stai ca nu inteleg ceva la etapa a 2-a....
Adica dispare biletul de 1.3 lei de la ratb, 2.5 lei metrou, si abonamentul lunar pe o linie?.... Si va devenii 5 lei calatoria 60 min....
Asta e de fapt o scumpire mascata ca oferta senzationala?
- ZOLI
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
ZOLI
CORECTIE: NU e "Abonament de 1 zi", este "Abonament de 24h".
CORECTIE: NU e "Abonament de 1 zi", este "Abonament de 24h".
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
punmeister
Nu o sa inlocuiasca titlurile standalone. In continuare o sa existe si titlurile de acum.
aztec wrote:
Stai ca nu inteleg ceva la etapa a 2-a....
Adica dispare biletul de 1.3 lei de la ratb, 2.5 lei metrou, si abonamentul lunar pe o linie?.... Si va devenii 5 lei calatoria 60 min....
Asta e de fapt o scumpire mascata ca oferta senzationala?
Nu o sa inlocuiasca titlurile standalone. In continuare o sa existe si titlurile de acum.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
subway guru
Eu mai am o mica nedumerire...
De ce nu face nimeni minimul efort de a recupera suportul?
Cele de carton sunt depasite clar dar sunt...biodegradabile!...astea de plastic nu!!!...in schimb sunt reutilizabile
Eu mai am o mica nedumerire...
De ce nu face nimeni minimul efort de a recupera suportul?
Cele de carton sunt depasite clar dar sunt...biodegradabile!...astea de plastic nu!!!...in schimb sunt reutilizabile
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
ByOnu
Vor sa pastreze gratuitate pentru pensionari? No problem! Dar obliga-i sa aiba titlu de calatorie, ca nu mai merge cu talonul de pensie! Pune-i sa-l reconfirme anual si astfel ai o situatie precisa cu privire la adevaratul numar al pensionarilor care chiar circula cu RATB.
Inteleg ca acum PMB plateste integral pentru TOTI pensionarii din oras, indiferent daca acestia circula sau nu.
Asa a fost si la revolutionari pana acum cativa ani, pe baza legitimatiei. Acum sunt obligati sa aiba la ei cardul RATB.
subway guru wrote:De asemenea, ne dorim să facem ceea se aşteaptă de mulţi ani, adică o monitorizare corectă a seniorilor care circulă cu RATB, pentru că niciodată nu s-a ştiut o cifră exactă ca să ştim câte călătorii au făcut seniorii”, a adăugat Firea.
Vor sa pastreze gratuitate pentru pensionari? No problem! Dar obliga-i sa aiba titlu de calatorie, ca nu mai merge cu talonul de pensie! Pune-i sa-l reconfirme anual si astfel ai o situatie precisa cu privire la adevaratul numar al pensionarilor care chiar circula cu RATB.
Inteleg ca acum PMB plateste integral pentru TOTI pensionarii din oras, indiferent daca acestia circula sau nu.
Asa a fost si la revolutionari pana acum cativa ani, pe baza legitimatiei. Acum sunt obligati sa aiba la ei cardul RATB.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
subway guru
Nu exista gratuitati sau reduceri, ‘cineva’ plateste costul/diferenta...iar pentru a primi contravaloarea operatorul trebuie sa prezinte dovada prestarii serviciului...
Nu exista gratuitati sau reduceri, ‘cineva’ plateste costul/diferenta...iar pentru a primi contravaloarea operatorul trebuie sa prezinte dovada prestarii serviciului...
- ZOLI
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
ZOLI
Am primit carduri (pt teste):
Am primit carduri (pt teste):
IMG_0350.JPG (57.51 KB; downloaded 3039 times)
- survola
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
survola
Adică de fiecare dată se plătește 1 - 1, 20 lei ”valoarea suportului”? nu va fi card reincarcabil?
Biletul unic 60 minute (valabil pe liniile urbane RATB şi Metrorex) va costa cinci lei, biletul cu 10 călătorii de câte 60 minute pentru fiecare călătorie (valabil pe liniile urbane R.A.T.B. şi Metrorex) va costa 34 de lei, iar abonamentul de o zi (valabil pe liniile urbane RATB şi Metrorex) va avea preţul de 17 lei, potrivit unui ordin al ministrului Transporturilor publicat, luni, pe site-ul instituţiei.
În ceea ce priveşte modul de decontare între cei doi operatori de transport, în cazul biletului unic cu valabilitate de 60 de minute, RATB va reţine 1,30 lei, iar Metrorex 2,50 lei. În ceea ce priveşte biletul cu 10 călătorii de câte 60 minute pentru fiecare călătorie, RATB va încasa 13 lei, iar Metrorex 20 de lei, iar pentru abonamentul de o zi, RATB va reţine 8 lei, iar Metrorex – 8 lei.
Decontarea se va face la vânzare, iar valoarea suportului contactless se va încasa de către emitentul cardului comercializat (Metrorex / RATB), potrivit ordinului de ministru.
Valoarea suportului contactless reprezintă diferenţa dintre tariful titlului de călătorie şi suma tarifelor titlurilor de călătorie aferente, decontate de către RATB şi Metrorex.
Adică de fiecare dată se plătește 1 - 1, 20 lei ”valoarea suportului”? nu va fi card reincarcabil?
- ZOLI
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
ZOLI
E Ultralight.
survola wrote:
Adică de fiecare dată se plătește 1 - 1, 20 lei ”valoarea suportului”? nu va fi card reincarcabil?
E Ultralight.
- survola
-
Posted:
-
- ZOLI
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
ZOLI
E o propunere buna, zice Firea, pe site
Sa-nceapa productia de tepe cu Ultralight,
Totul sa mearga bine, teapa sa iasa fain,
Sa nu se neglijeze problema de design,
Teapa sa fie supla, sa satisfaca clientul,
Sa se potriveasca perfect cu clima si ambientul...
survola wrote:
E țeapă
E o propunere buna, zice Firea, pe site
Sa-nceapa productia de tepe cu Ultralight,
Totul sa mearga bine, teapa sa iasa fain,
Sa nu se neglijeze problema de design,
Teapa sa fie supla, sa satisfaca clientul,
Sa se potriveasca perfect cu clima si ambientul...
📖 Pagination options