MetrouReţeaua de metrou din Bucureşti

 

Topic: Stația Aparătorii Patriei

49 posts, 26301 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse despre Metrorex misterr

Ce e de reținut, e că „biscuiții” plafonului fals erau din azbociment (material folosit și la alte stații - altă variantă era sticla). Asta ca să știm cît azbest am inhalat în plămîni în ultimele zeci de ani (la ce curent e acolo, sînt destule suspensii în aer). Că tot se miră unii pe aici de unde au apărut acele rezultate ale testelor, cu „suspensii de pulberi cu potențial cancerigen în aerul de la metrou”. Poate și ăsta e unul din motivele pentru care au fost dați jos acei „biscuiți” (azbestul e interzis acum în UE). Că n-au fost bani să se pună altceva în loc, e altă poveste...

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex sab

Eu ma indoisc de faptul ca au scos plafonul pentru ca era de azbociment. L-au scos si prin alte locuri (Unirii2, Politehnica deasupra liniilor).Si  nu era de abociment. Insa nicaieri nu au scos si structura metalica, asa cum au facut la Aparatori. Este jenanta situatia, mai ales la Unirii2
andrei11 wrote:
Păi nu e inchisa de ani buni  :?:

Exact asta am vrut sa spun, ca treaba cu infiltratiile explica de ce au inchis subtraversarea. Poate n-am avut cea mai fericita exprimarea...Amplasarea unor constructii deasupra liniilor explica de ce au facut subtraversarea, nu era loc de alt vestibul acolo. Insa nu explica la ce naiba folosea subtraversarea, chiar si cand era deschisa.

 


Despre Aparatorii Patriei / M 2 andrei11

misterr wrote:
Accesul lui Piedone... cred că acum dă undeva în piață, sub magazinul Cocorico...

Niet, am trecut azi pe acolo pe jos, accesul lui Piedone da in spatele pietii / magazinului alimentar. N-are nici o legatura cu piata / magazinul alimentar, si la ora actuala poate fi "reactivat".
sab wrote:
Amplasarea unor constructii deasupra liniilor explica de ce au facut subtraversarea, nu era loc de alt vestibul acolo.

Subtraversarea nu se explica de nici un fel, poate numai daca tine de apararea antiaeriana. Astfel n-are nici o noima. Deasupra liniilor nu a fost amplasata nici o constructie, care constructie ? Oricum acolo a fost sapatura deschisa.
Că s-a "venit" dupa aceea cu constructii usoare deasupra statiei, asta e altceva.
Constructii usoare sunt si deasupra statiei Mihai Bravu / deasupra tunelelor intre GdN 1 si Victoriei ( Mc. Donald's ) precum si in curba de dinainte de Dristor 1 ( tot Mc. Donald's) Tot niste constructii usoare posibil sunt si peste tunelul care iese din Mihai Bravu spre Timpuri Noi, posibil si in zona Statiei Crangasi.

 


Acces Apărătorii Patriei - sud misterr

Am trecut și eu azi pe-acolo, într-adevăr, accesul a rămas în spatele pieței. Pînă la urmă Piedone n-a mai vrut să se încurce cu el și a tăiat puțin din piață. Nici magazinul Peneș (carne de curcan), sub care ar fi venit accesul, nu mai e, în locul lui au deschis un Profi (acum cîteva luni).

Pentru cei care nu-și figurează catacombele de care vorbim (scara metalică, culoarul de acces spre vestibul și vestibulul neamenajat), pun din nou filmulețul:

http://vid2.stirileprotv.ro/2012/01/13/60541359-2.mp4

În cazul în care s-ar fi dat în folosință și acest acces din capătul spre IMGB, vestibulul (turnicheții) ar fi fost la nivelul peronului (sensul spre Unirii), iar prin subtraversare s-ar fi ajuns și la celălalt peron (sensul spre IMGB), adică ceva gen Izvor. În lipsa acestui acces, subtraversarea nu-și mai are rostul. Fostul director de la Metrorex (Gheorghe Udriște) a vrut să deschidă acest acces. Cu noul director (Aurel Radu), ideea a picat deocamdată.

Interesant cum a funcționat cenzura vremii la articolul din almanah. Dacă tot au tăiat partea cu accesul dinspre IMGB (știind că magistrala II va fi inaugurată fără el, ca să fie gata de ziua Tovarășului - ianuarie 1986), de ce n-or fi tăiat din text și partea cu subtraversarea? Mă rog, subtraversarea a fost finalizată și deschisă inițial, fiind închisă ulterior pentru că era inutilă.

În rest, așa cum se prezintă acum accesul și vestibulul, mi se pare foarte ușor de amenajat o scară rulantă exact în locul scării metalice care urcă acum la suprafață, și copertina de deasupra (unde e acum capacul de tablă). În rest, doar de dat jos peretele de la peron, o spoială pe pereți (că tot nu mai sînt tavane false în stație, nu e nevoie de prea multe finisări), de pus turnicheții și asta e.

În final, pozele de azi. Se remarcă că capacul este pe role (pe niște șine) și nu e fixat cu nimic, poate fi dat la o parte de oricine (sau poate e blocat cumva prin interior).



P1030886.JPG (83.56 KB; downloaded 7691 times)



P1030887.JPG (107.04 KB; downloaded 7691 times)



P1030890.JPG (122.89 KB; downloaded 7696 times)



P1030891.JPG (105.8 KB; downloaded 7697 times)



P1030884.JPG (129.35 KB; downloaded 7690 times)



P1030889.JPG (132.33 KB; downloaded 7691 times)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Acces Apărătorii Patriei - sud sab

misterr wrote:
În cazul în care s-ar fi dat în folosință și acest acces din capătul spre IMGB, vestibulul (turnicheții) ar fi fost la nivelul peronului (sensul spre Unirii), iar prin subtraversare s-ar fi ajuns și la celălalt peron (sensul spre IMGB), adică ceva gen Izvor. În lipsa acestui acces, subtraversarea nu-și mai are rostul.

Bingo ! Case solved. :) Intr-adevar, aceasta este singura varianta in care subtraversarea isi are rostul. Altfel, asa cum a fost inaugurata statia si cum vedem situatia din teren azi, este complet inutila.
Inseamna ca ceva impiedica vestibulul sa fie amplasat la nivelul firesc, asa cum este in capatul celalalt. @andrei11  La asta ma refeream cand am spus "constructii amplasate peste linii", nu la ce este la suprafata. Este ceva construit in acel capat deasupra liniilor, din aceasta cauza s-a recurs la subtraversarea liniilor. Situatie destul de ciudata...Situatie unicat in randul statiilor, un capat "normal"  si altul mai "ciudatel" , cu subtraversare.

 


Acces Aparatorii Patriei - sud andrei11

Aha, nu ma prinsesem. De acord cu tine, daca nu era ceva peste linii ( la nivelul vestibulului normal ) faceau un vestibul normal.
Ceva totusi nu se leaga.
Uite ce scrie rosetti referitor la subtraversare :
- Sa intelegem ca au fost si alte lucrari care au dat bataie de cap ?
- Au fost. Terenul inclinat ne-a condus la solutia amplasarii vestibulului peste linii, a spatiilor tehnice la nivelul peroanelor.

Bine, eu am mai sarit peste niste cuvinte ( neesentiale ), dar daca dati ceva randuri mai sus vedeti si "originalul".
Unde e teren inclinat acolo ? Si cat de inclinat era ?

 


Acces Aparatorii Patriei - sud misterr

Pentru cei care nu prea înțeleg despre ce vorbim, revin cu o schiță mai amănunțită (dar care tot nu e la scară):



AP_acces.png (17.63 KB; downloaded 8190 times)



Cu portocaliu - peretele pe care voia Piedone să îl dărîme.


Fiindcă a fost dat jos tavanul fals și acum se poate vedea mai bine, m-am uitat astăzi mai bine peste tot. Ce am observat:

• la peronul spre IMGB este perete de beton pînă la tavan (planșeul superior se sprijină pe peretele de beton, nu mai e nimic dincolo de perete, de altfel nu e nici o ușă). Nu există stîlpi.
• stația are stîlpi centrali (între linii), pe care se sprijină planșeul superior.
• la peronul spre Unirii (pe partea unde este centrala de ventilație și vestibulul neamenajat), peretele este din cărămidă și nu este pînă la tavan. Din loc în loc, există stîlpi de beton, în aceleași axe cu stîlpii centrali, pe care se sprijină planșeul superior. Între stîlpi, probabil după ce a fost dat jos tavanul fals, au mai fost puse cîteva rînduri de cărămidă cu aspect de cîrpeală, ca să nu se vadă golul.
• în vestibulul neamenajat există stîlpi de beton și grinzi care susțin planșeul superior (nu i-am mai figurat pe schiță, dar se văd în film). Deci peretele de cărămidă dintre vestibul și peron poate fi dat jos fără nici o problemă.



vestibul.png (595.79 KB; downloaded 8192 times)



Pe coridor se vede chiar și locul în care ar fi trebuit să fie ușile (grilajul metalic) care se închid cînd nu circulă metroul, și de unde ar fi trebuit să înceapă să urce scara:



usa_2.png (574.23 KB; downloaded 8189 times)



usa_3.png (407.87 KB; downloaded 8189 times)




andrei11 wrote:
Ceva totusi nu se leaga.
Uite ce scrie rosetti referitor la subtraversare :
- Sa intelegem ca au fost si alte lucrari care au dat bataie de cap ?
- Au fost. Terenul inclinat ne-a condus la solutia amplasarii vestibulului peste linii, a spatiilor tehnice la nivelul peroanelor.

Bine, eu am mai sarit peste niste cuvinte ( neesentiale ), dar daca dati ceva randuri mai sus vedeti si "originalul".
Unde e teren inclinat acolo ? Si cat de inclinat era ?
Într-adevăr, locul unde este accesul actual e puțin mai sus, exisă o mică pantă spre piață, dar nu foarte mare. S-a văzut bine cum e așezat vestibulul cînd au decopertat ca să lucreze la lifturi.

 


Acces Aparatorii Patriei - Sud andrei11

Voi revenii  cu o schita mult mai amanuntita si precisa. Trebuie sa-mi iau blocnotesul, guma si creionul, stii tu, schitele structurii de rezistenta a statiilor Piata Sudului si Brancoveanu. In principiu statia Aparatorii Patriei ca si structura de rezistenta este compusa din stalpi si grinzi, cu exceptia peretilor perimetrali care probabil sunt integral din beton. Schita ta contine sigur o greseala de conceptie, perimetrul in care ai voie sa "te joci"  este cel prezentat de mine.
Din pacate maine si poimane nu sunt in Bucuresti, cu siguranta spre sfarsitul saptamanii "ies" cu schita.  ;)
Trebuie sa ma lamuresc daca am grinzi si pentru stalpii centrali sau nu. Probabil ca joi sunt pe teren si rezolv "enigma".
PS: Din pozele prezentate de tine cu Piedone pierdut prin culoarele "secrete" cam mi-am facut imaginea asupra structurii de rezistenta, dar asa cum m-am declarat inginer de moda veche trebuie sa fac o vizita de lucru pe teren si abia apoi sa ma pronunt in cunostinta de cauza.
Aparatorii Patriei.jpg (125.98 KB; downloaded 8158 times)

 


Acces Aparatorii Patriei - Sud andrei11

Misterr, ma poti ajuta cu o poza  in care sa "prinzi" un stalp central de pe peron, eventual sa se vada daca sunt sau nu grinzi acolo ?

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex misterr

Am pus aparatul în geantă pentru mîine. Astăzi doar am făcut „recunoașterea terenului” (unde sînt camerele de supraveghere, unde sînt „zonele moarte” ca să nu fiu văzut), știi tu, ca la Piața Sudului și Brîncoveanu...

Ce am observat: într-adevăr, în zona marcată de mine, înspre IMGB, după subtraversare (unde ar fi trebuit să fie vestibulul peste linii), plafonul este mult mai jos decît în stație. N-am cum să știu dacă e ceva deasupra.


Aparatorii Patriei.jpg (58.55 KB; downloaded 8057 times)



În stație (deasupra stîlpilor centrali) nu sînt grinzi. Se vede foarte bine planșeul superior, cum a rămas după decofrare (se văd urmele cofrajului). E neted și plan.

Am zis de la început că n-am pretenția că schița mea e la scară, dar nici cea din almanah nu sînt sigur că e. A mea conține în plus „buzunarele” și lifturile, în rest e la fel.

 


Apărătorii Patriei - stîlpi (fără grinzi) misterr

@andrei11: Comandă livrată.



P1030895.JPG (111.7 KB; downloaded 7958 times)



P1030892.JPG (80.57 KB; downloaded 7956 times)



Grila centralei de ventila?ie
P1030893.JPG (93.34 KB; downloaded 7956 times)

 


Statia Aparatorii Patriei andrei11

Multumesc @ misterr  ;)
Am fost, am notat, am schitele la mine, urmeaza sa le desenez si sa le postez in cateva zile.
Observatii la prima vedere :
1) Schita lui Rosetti din Almanahul Scanteia este surprinzator de exacta, chiar si stalpii corespund ca si numar !
2) Intre stalpul 3 si 4 de pe peronul spre centru ( numaratoarea am inceput-o dinspre Dimitrie Leonida spre Piata Sudului ) exista o usa cu gauri, multe gauri mici, in spatele usii era lumina aprinsa, asa ca m-am uitat prin gaurile usii ( usa seamana cu o sita ) si am vazut culoarul lui Piedone pe viu.
3) Structura de rezistenta e una destul de curioasa, nu e unitara.
4) Cel putin incepand de la capatul statiei ( dinspre Leonida ) si mergand spre capul statiei cu accesul, pana la jumatatea statiei ( aproximativ - adica pana la stalpul 9 ) peretele peronului este din caramida, nu e perete de beton / de rezistenta. Asa cum a observat si @ misterr peretele nici macar nu e pana-n tavan, se vede lumina din spatiile tehnice.
Urmeaza schitele, trebuie sa aveti rabdare, nu-mi permit sa le fac in viteza.
_____________
Schitele vor fi evident la scara.
Ultima poza a lui @ misterr reprezinta usa care se afla intre stalpul 8 si 9.

 


Re: Statia Aparatorii Patriei misterr

Așteptăm schițele profesioniste, să intre în istorie (a forumului). Sper să te ajute și filmul (eu am pus doar cîteva capturi de ecran, dar mai sînt cadre interesante).

„Ușa cu găurele” este cea care apare pe toate schițele mele, dacă ai observat. Este ușa în fața căreia stătea Piedone în film (cînd de o parte, cînd de alta) și le tot explica ziariștilor că „este ușa pe care am văzut-o și de pe partea cealaltă”, dar nu știu cum de nu i-a dat nimănui prin cap să o deschidă (sau a lipsit „băiatul cu cheia”). Cu ani în urmă, acea ușă era mai mereu deschisă (mă rog, se deschidea sau se trîntea din cauza curentului după cum venea / pleca trenul din stație). De cîteva ori am intrat pe acea ușă și m-am plimbat cu mîinile în buzunare prin vestibulul neamenajat, fără să mă întrebe nimeni nimic. Pe vremea aia eram la liceu (anii '80), nu existau atîtea camere de supraveghere (era doar cîte una în capătul fiecărui peron), nu existau agenți de pază, nu se auzise de „Scorseze”, lumea era mult mai relaxată etc. Acum acea ușă stă mai mult închisă, dar se mai întîmplă cîteodată să fie deschisă.

Deasupra ușii dintre stîlpii 8 și 9 (unde e aranjamentul acela de cărămizi cu „găuri”) se vede „grila” centralei de ventilație. Cînd e pornită centrala, de acolo se aude un uruit și se simte curentul de aer (ca la Eroii Revoluției etc.). Evident că în spate sînt spațiile tehnice. Din cauza asta structura de rezistență nu e unitară. În partea opusă (peronul spre IMGB) nu e nimic.

 


Statia Aparatorii Patriei andrei11

Am vazut filmul, am mai salvat si alte cadre care ma intereseaza, totul e in regula.

 


Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Reţeaua de metrou din Bucureşti  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433199 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use