MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM4 Străulești - Gara de Nord - Gara ProgresulM4 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului

3279 posts, 441700 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 131 132 133 134 135 136 137  ... 235
 
 

📖 Pagination options
  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului sab

Nu prea este locul potrivit aici pentru aceasta discutie, dar era aiurea sa puna "+" doar la statiile de corespondenta si in rest alt semn.
Acel "-" este simbolul peronului. Stilizat, un peron este mai aproape de "-" decat de "+" ca forma.
Afisajele din IVA au fost asa mereu (cu "-") dupa ce au schimbat magistralele (M3 a devenit Militari si fosta M3 a devenit M1).

Pana si pe vremea lui Ceausescu incercau sa simbolozeze pe ce parte este peronul. Atasat o harta de prin 1986. Singura ciudatenie este GdN1 cu peron...central, mister neelucidat.
afisaj_vechi IVA.jpg (61.64 KB; downloaded 1683 times)

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

Sab, eu am pornit de la urmatorul rationament:
- in clipa in care figurezi cu un cerculet o statie e de la sine inteles ca statia are si peron, deci cerculetul e suficient;
- ca informatie suplimentara poti furniza partea pe care e peronul si posibilitatea de corespondenta
Functia de baza a schemei din tren e sa-ti dea posibilitatea sa stii unde te afli si cate statii mai ai pana la destinatie.
Ca regula generala posibilitatea de a schimba linia e considerata mai importanta de figurat decat pe ce parte e peronul. Partea pe care se afla urmatorul peron nu e de regula pusa pe schema liniei afisata in tren, e mai eficienta avertizarea verbala sau luminoasa.
Alta regula de baza e ca schema liniei trebuie sa vorbeasca de la sine, fara legende si sa nu fie incarcata cu elemente inutile.
De acord pana aici?

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului shoppy

Parca inainte pasajele de corespondenta erau figurate altfel, acum se creaza confuzie, zici ca la Dristor 1 magistrala se bifurca, o ramura merge la Dristor 2 si alta mai departe spre Republica(lafel pentru GdN, Victoriei si Unirii).

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului sab

shoppy, perfect de acord cu Dristor. Dar ce sa facem daca asa este reteaua la noi ? Pleaca de la Dristor si ajunge dupa lungi peregrinari tot la Dristor, asta fara a avea pretentia ca este o magistrala circulara.
Greu sa simbolizezi un cerc printr-o linie... :)

Guru, ai si tu dreptate. Schema din IVA este prea incarcata. Era mai simpla cea de pe vremuri (mai jos), fara indicarea partii pe care se afla peronul. Corespondentele se vad si fara "+" sau "-". :)  
Dar de ce sa pastram lucrurile simple, cand putem sa le complicam cu multa informatie ?
Bine, aici se pare ca aveam o magistrala  M1 Republica-Industriilor si o magistrala M3 D2-Republica ( :!: invers fata de azi). Inca nu aveam NG-AS.  Dar totusi, informatia este prezentata mai simplu si mai logic.
harta veche IVA.jpg (45.21 KB; downloaded 1845 times)

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului punmeister

Da, asta a fost pana sa faca pendula Eroilor-Industriilor.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului GPS

Pendula a fost înființata după 2000?

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului punmeister

Prin 2005-2006 a fost infiintata parca.

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

@sab
Abordarea ta e gresita, pornesti de la erorile trecutului si incerci sa le propagi si in viitor...fara suparare, parerea mea e alta, hai sa vedem impreuna cum ar trebui sa fie ca sa fie bine si apoi ne aplecam la situatia concreta de kko de la noi...
Greseala fundamentala din pornire e ca se afiseaza in tren schema intregii retele...complet gresit!
Te-ai gandit vreo data cum ar arata asa ceva la New York, Londra, Paris, Tokyo sau Seoul???
Nu, nu e asta scopul unei scheme in tren...trebuie sa te limitezi strict la schema potrivita parcursului ramei si la nimic altceva...
Lucrul asta se rezolva elegant doar atunci cand acea schema e electronica, setata automat sincronizat cu parcursul programat, nu cu abtibilduri lipite...ca de aici pornesc dificultatile si aberatiile...
P.S.
'Provocarea' mea la gandire colectiva pozitiva nu e in niciun caz indreptata contra cuiva, e doar un challenge pentru voi de a gandi impreuna niste propuneri utile ce ar putea ajuta operatorul sa indrepte niste lucruri, fara repros si fara ranchiuna...

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului shoppy

In retelele mari pui doar magistrala curenta ca daca pui toata reteaua nu se mai intelege nimic.
La retele mici pui harta cu toata reteaua, ca oricum harta este simpla si ai libertatea ca orice tren poate circula pe orice magistrala fara sa schimbi hartile.

La noi IVA nu este nici cal nici magar, defapt se pune carul inaintea boilor, adica se pleaca de la spatiul disponibil si se incearca sa se inghesuie cat mai multe informatii, si cum nu incap toate ajungem la tampenia aia de harta ce arata detaliat un ciot si 3 magistrale din 4.
Sa faci o harta calumea este foarte usor, defapt cred ca la Rex sunt platiti vreo 10 oameni ca sa redeseneze hartile, si ca sa isi justifice existenta ei tot reinventeaza apa calda diferita fata de toate celelealte inspe ape calzi inventate pana acum, deci clar mai incarcate de inutilitati si mai proaste per total.

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

Si care-i problema sa pui o mini-harta corecta si completa a retelei langa schema liniei fara sa le amesteci inutil?
Si nu uita ca deja avem patru linii si ne indreptam spre sase, sa vezi atunci bulibaseala...
:bere:
P.S.
Aia cu +/- ori -/= era doar ca sa va zgandare usor din somnolenta...perfect hit!
:lol:  :lol:  :lol:
...dar s-au trezit unii sa sara tam-nesam de sub dus din baie...in loc sa se trezeasca din somnul ratiunii!
8-)

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului punmeister

Exemplu bun ar fi Munchen, unde pe mini-harta sunt bagate toate cele 8 linii de metrou (6 normale, 2 booster).


 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

Si cum stii instant unde te afli din harta aia super exacta nemteasca???
Ai dat cel mai prost exemplu posibil...
:o
Asteptam contraexemplele pozitive!!!
:bere:
Ma faci sa repet cerintele pe intelesul tuturor:
1. Sa stii unde te afli in timp real;
2. Sa poti sa numeri in gand cate statii mai sunt pana la propria destinatie;
(Statiile de corespondenta sunt destinatiile cele mai frecventate deci trebuie evidentiate corespunzator fata de celelalte)
3. Eventual, cu o statie inainte sa poti sa te indrepti catre usa potrivita cea mai apropiata sau mai neaglomerata;
4. Restul sunt povesti...
Ce e asa dificil de priceput si de incomprehensibil cand e totul mai simplu ca buna ziua?
:popa:

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului shoppy

Mi se pare normal ca in dreptul usii sa ai harta magistralei(cu led-uri daca se poate) si in alta parte sa ai harta retelei, aia la Munchen s-au calicit si au umplut toate celelalte spatii existente cu reclame, trebuiau ca cel putin 1 din 4 reclame sa fie defapt reteaua si deasupra usii sa fie magistrala.

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului cris_m

Cel mai simplu ar fi cum e in trenurile de pe Linia 1 din Paris. Acestea au deasupra usilor harta magistralei, in dreptul punctelor ce arata statiile fiind un led galben care se stinge dupa ce a trecut prin respectiva statie.

 


Go to page:  1  ... 131 132 133 134 135 136 137  ... 235
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M4 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420704 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use