MetrouReţeaua de metrou din Bucureşti

 

Topic: Depoul Pantelimon

9 posts, 11813 views
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Depoul Pantelimon Utilizator anonim

Acest depou este in totalitate intretinut si organizat de Alstom si a fost modernizat recent. Parcul circulant al depoului este format din IVA si Bombardier pentru magistralele 1 si 3.
Alstom a introdus in acest depou un sistem de managament al lucrului pentru a obtine rezultate performante si cat mai putine accidente de munca. Depoul se afla in zona Granitul-Pantelimon si este total acoperit.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Pantelimon Utilizator anonim

Alte poze din hala si vedere cu intrarea in depou dinspre tunel.

 


  • freyutz
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Pantelimon freyutz

Depoul Pantelimon este primul depou modernizat de ALSTOM. Aici se fac reviziile mari pentru trenurile Bombardier, iar reviziile pt IVA nu se mai fac in acest depou.

Depoul este prevazut si cu o linie cu strung, dar si o bucla in afara depoului unde se pot intoarce trenurile, sau se poate face accesul la strung de pe linia 1. Depoul este cel mai mare dintre depourile Metrorex, avand o capacitate de garare de peste 25 de trenuri.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Pantelimon 133 313

Daca era dupa mine, acest depou ar fi fost in locatia DP' din poza. Si atat M1 cat si M5 ar fi ajuns la el decent pe doua fire si nu sub forma unei potlogarii gen Republica-Antilopa. In anii 80-90 nu cred ca exproprierile erau o problema, mai cu seama ca locatia respectiva nu continea mare industrie nici in acele vremuri putand fi relocate pe platforma Republica. Acum este cam tarziu sa mai fie luata in calcul ca o solutie evolutionista pentru viitor. Pentru mine este de neinteles solutia gasita la vremea respectiva mai cu seama pentru ca zona era in plan sa fie demolata si transformata in mega cartier de blocuri fiind la acea ora o mahala neasfaltata, fara gaze si fara canalizare, cu apa la cismea in capul strazii.
Pantelimon.jpg (107.22 KB; downloaded 8894 times)

 


Re: Depoul Pantelimon andrei11

Nu inteleg  ce zona era in plan sa fie demolata si transformata in mega cartier de blocuri. Nu am astfel de informatii  :geek:
Depoul Pantelimon era rezervat pentru Magistrala 3 de metrou ( fosta, nu actuala ). Nu mai reiau discutiile, sper sa le cunosti. Asa incat legatura Republica - Pantelimon este una tehnologica si nicidecum una de "linie curanta".
Statia Pantelimon este "victima colaterala" a acestei stari de fapt.
Dar problema este clarificata de mult si daca nu ma opresc aici nu as face decat sa plictisesc cititorii.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Pantelimon sab

133 313 wrote:
Pentru mine este de neinteles solutia gasita la vremea respectiva ...

Asa cum spune si andrei11 "epopeea" acestui depou este cunoscuta. Trebuia sa fie depoul M3 GdN-Pantelimon, care ajungea la depou pe traseul M5 de azi. Din motive inca neelucidate, traseul acestei magistrale a fost modificat brusc, iar fosta M3 nu a mai ajuns acolo, ci la D2.
Cum depoul apucase sa fie construit "in avans" , dupa planurile retelei de metrou puse la punct de ani buni (cine se gandea ca un nebun va suci planurile pe ultima suta de metri ?), a ramas un timp "fara obiectul muncii", fiind un depou fara legatura cu reteaua de metrou. A fost folosit o vreme ca loc de depozitat cartofii... :) .
Ulterior a fost legat de reteaua de metrou printr-o linie incropita de la Republica (cea mai apropiata statie), la mica adancime, pe sub casele oamenilor, cu problemele cunoscute...
Niciodata nu s-a pus problema sa fie un depou comun M1-M5 (ca azi), ci doar depoul M3. In treacat fie spus, existau planuri de a lega M1 de M3 in acea zona, astfel incat sa fie posbil un schimb M1-M3 si in alta parte decat Gdn, dar asta este alta discutie, eu nu am vazut nicaieri vreo mentiune ca acest depou trebuia sa fie impartit de M1 si fosta M3, ca sa fim intr-o situatie asemanatoare cu cea de azi.
Ba chiar este foarte clar ca nimeni nu s-a gandit la M5 cand a "trantit" statia Antilopa cu un singur peron si la adancimea foarte mica la care se gaseste, ceea ce o face nefunctionala pentru un schimb M1-M5 pe viitor.
Ceea ce mie nu imi este clar este cum a ajuns acest depou sa fie cel mai mare din Bucuresti.  A fost dezvoltat fata de planurile initiale ? Totusi fosta M3 era o magistrala mica (de vreo 9 statii) si nu avea nevoie de asa multe trenuri. In plus M3 avea si o remiza la GdN unde puteau stationa trenurile, asa ca depoul Pantelimon nu putea fi proiectat initial cu o capacitate foarte mare...

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Pantelimon 133 313

andrei11 wrote:
Nu inteleg  ce zona era in plan sa fie demolata si transformata in mega cartier de blocuri. Nu am astfel de informatii

Daca ai fi locuit in zona discutata si ti s-ar fi postat la poarta "tovarasii" sa semnezi act de donatie catre stat in vederea demolarii ai fi avut cunostinta. Sfatul meu este sa renunti la attitudinea de mafalda. Este foarte enervanta. Restul povestii cu pusul cailor inaintea carutei transpus in modificarile de ultim moment ale traseului mi se pare sf. Nu faci un depou de 25 de trenuri inainte sa ai un fir pe care sa aduci trenuri in el. Nici macar pentru cei mai ingalati comunisti nu ar avea sens, presupun. Ar mai fi doar varianta in care M3 sa treca de Saligny si sa mearga pe sub Drumul intre Tarlale si Soseaua Catelu pana in depou. Dar si asta este foarte neverosimil. Totul este ilogic acolo. Soseaua Industriilor este perfect dreapta, are 4 benzi+3 benzi ocupate de linia CFR+2 benzi. Se putea face un mega depou sub ea sau in triajul CFR de la Drumul intre Tarlale.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Pantelimon 133 313

sab wrote:
Ba chiar este foarte clar ca nimeni nu s-a gandit la M5 cand a "trantit" statia Antilopa cu un singur peron si la adancimea foarte mica la care se gaseste, ceea ce o face nefunctionala pentru un schimb M1-M5 pe viitor.

Stai doar putintel ca dincolo de peretele de tabla cutata este inca o linie si daca se face strapungere pentru M5 in dreptul Bulevardului Biruintei in ceea ce exista si pe acea linie trag trenuri din M5 se mai poate sapa pentru un peron lateral in curtea Antilopei. Iar traversarea intre peroane o faci ca la Izvor. Nu este imposibil este doar nefezabil, la momentul actual.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Pantelimon sab

Off topic..
Dincolo de peretele de tabla este...doar beton. Nu este nimic altceva, restul sunt fabulatii, statia Pantelimion are o singura linie. De ce i-ar fi facut doua linii daca avem un singur tunel de la Republica :shock: ? Tabla aceea mascheaza doar economia crunta la finisaje.
Ca sa faci ca la Izvor (subtraversare) trebuie sa treci de peretii mulati ai statiei existente. Nu este imposibil, dar cred ca nu merita. Nu stiu daca ai ajuns la Pantelimon, dar statia are un peron extrem de ingust, nu vad unde mai faci o subtraversare, cu scari fixe decente , cu rulante si, mai nou lifturi, ca este la moda. Vom vedea cu ce solutie vor veni peste 10 ani, cand M5 ajunge poate la Pantelimon .  Pana atunci noi nu putem decat sa fabulam pe tema asta.
Oricum, ca sa faci un schimb adevarat acolo, ai nevoie de doua statii distincte, ambele cu doua peroane (sau de o statie suprapusa cum a propus andrei11) si de posibilitate de rebrusment pentru ambele magistrale. Si mai este nevoie de capacitatea peroanelor de a prelua fluxul de calatori, care s-ar putea sa nu fie putini... Altfel daca ai o singura statie cu cate un peron dedicat fiecarei magistrale este greu .Nu imposibil, dar greu, trebuie sa lucrezi cu precizie de ceas elvetian.
In acest caz va trebui dublat traseul Republica-Pantelimon  sa nu se mai circule in sistem naveta, este cred cea mai lunga interstatie. Si daca fac asta, nu vad de ce n-ar face o statie adevarata pe M1 in locul caricaturii existente.  

133 313 wrote:
Nu faci un depou de 25 de trenuri inainte sa ai un fir pe care sa aduci trenuri in el. Nici macar pentru cei mai ingalati comunisti nu ar avea sens, presupun. Ar mai fi doar varianta in care M3 sa treca de Saligny si sa mearga pe sub Drumul intre Tarlale si Soseaua Catelu pana in depou. Dar si asta este foarte neverosimil. Totul este ilogic acolo. Soseaua Industriilor este perfect dreapta, are 4 benzi+3 benzi ocupate de linia CFR+2 benzi. Se putea face un mega depou sub ea sau in triajul CFR de la Drumul intre Tarlale.

Chiar asa s-a intamplat, au facut depoul inainte de a face M3. Atentie, noi vorbim de fosta M3 GdN-Pantelimon (pe care o mai gasesti figurata cu verde pe tablele indicatoare din anumite statii), nu de actuala M3 Industriilor-Anghel Saligny.
Dupa ce fosta M3 n-a mai ajuns acolo s-au trezit cu o investitie inutila, pana au legat-o de Republica. Poti sa-ti dai seama ca nu acesta era planul prin insusi faptul ca linia Republica-Pantelimon mai intai se departeaza de depou si abia apoi, prin niste curbe reuseste sa se indrepre spre depou..

 


Home page  • 
Parent forum: Reţeaua de metrou din Bucureşti  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use