Reteaua de metrou din Bucuresti - harta in format .KMZ

Prezentări, discuţii, noutăţi despre infrastructura metroului bucureştean

Reteaua de metrou din Bucuresti - harta in format .KMZ

Mesajde ClaudiuBadita » Mar, 26 Iun 2018, 16:31

In link gasiti articolul realizat de mine pe tema "istoria metroului din Bucuresti" unde puteti vizualiza si harta 3d in GM sau GE.

Acum sa vedem daca am nimerit binisor traseele tunelelor. Am emotii in zona Gara de Nord :D. Discutiile si intalnirea cu andrei11 sper sa nu fi fost in zadar.

Daca observati ceva devieri de la traseul real, putem discuta pe tema asta pentru a reactualiza harta.

https://romania594.blogspot.com/2018/05 ... ui-de.html
ClaudiuBadita
 
Mesaje: 41
Membru din: Vin, 13 Iun 2014, 22:56

Re: Reteaua de metrou din Bucuresti - harta in format .KMZ

Mesajde sab » Mar, 26 Iun 2018, 20:12

M3 - Gara de Nord - Dristor 2 (aceasta magistrala trebuia sa vina pe sub B-dul Banu Manta iar statia Gara de Nord trebuia sa fie initial (1986) cu 2 nivele, pe o punte soseau trenurile de la Eroilor iar pe alta cele de la 1 Mai si Dristor

Doua precizari:
1.Nu are treaba Banu Manta cu fosta M3, M3 venea doar pe sub Titulescu din Pta Victoriei. Sos Titulescu este din Pta Victoriei pana la statia de metrou Basarab (Calea Grivitei)
2. Nu este nicio legatura intre statia 1 Mai si statia GdN suprapusa. Nu prea inteleg ce ai vrut sa spui... Metrourile de la Dristor nu trec pe la 1 Mai. Oricum, nu metrourile de la Dristor trebuiau sa ajunga in statia suprapusa, ci cele de la Pantelimon. Nu stim sa fi existat vreo varianta cu metrouri de la Dristor 2 care sa ajunga in statia GdN suprapusa.
De ce metroul n-a mai ajuns in Pantelimon ,ci la Dristor 2, asta dupa ce se construise depoul Pantelimon, ramane inca o enigma si este alta discutie...
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 4447
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Reteaua de metrou din Bucuresti - harta in format .KMZ

Mesajde ClaudiuBadita » Mar, 26 Iun 2018, 21:08

Nu am stiut ca Banu Manta se opreste la intersectia cu Titulescu, am presupus ca merge pana la Sos Grivitei. Am rectificat articolul. Multumesc mult.

Azi am stat sa citesc pe forum toate discutiile legate de Dristor 2 si Depoul Pantelimon si mi s-a clarificat informatia, o sa adaug si o schema (KMZ) a variantei pana in 1986 cu magistrala M3 dusa pana in Pantelimon.

Eu am presupus ca M4 trebuia sa ajunga si ea pana la Gara de Nord dar planul era sa se opreasca la Gara Basarab si atat.

Multumesc mult de clarificari.

Da chiar nu mai exista nimeni (ingineri, proiectanti) in viata?? Care sa cunoasca ceva detalii despre mutarea subita a linie M3??? Macar sa-si aminteasca ceva de genul: Ceau'sescu se trezise cu fata la cearsaf in dimineata x si a sters linia cu radiera. :))
ClaudiuBadita
 
Mesaje: 41
Membru din: Vin, 13 Iun 2014, 22:56

Re: Reteaua de metrou din Bucuresti - harta in format .KMZ

Mesajde TibiV » Mar, 26 Iun 2018, 21:10

ClaudiuBadita,
felicitari pentru munca...

Sunt cateva scapari ortografice (cate o litera mancata), am identificat si o eroare tehnica (nu se produce in lume atata amoniac cat ar fi trebuit pentru Titan. (Inghetare, da, dar nu cu amoniac - cel putin nu in sol...)

Dar, per ansamblu, foarte buna cronologie!
Si ti-o spune unul care, desi nu avea nevoie, "s-a dat" cu metroul "doar de placere" pe 16 noiembrie 1979...
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 8764
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Reteaua de metrou din Bucuresti - harta in format .KMZ

Mesajde ClaudiuBadita » Mar, 26 Iun 2018, 21:55

TibiV,
...multumesc pentru aprecieri

Am incercat sa-mi repar din greselile de ortografie si exprimare. Am intervenit pentru rezolvarea erorii tehnice, "s-a utilizat o instalatie de racire pe baza de amoniac", da.... nu s-a injectat amoniac in pamant. :)

Si cum a fost experianta din '79, ce senzatie v-a lasat calatoria la acea vreme? Stiati de astfel de sisteme de transport? Aveati informatii din afara?
ClaudiuBadita
 
Mesaje: 41
Membru din: Vin, 13 Iun 2014, 22:56

Re: Reteaua de metrou din Bucuresti - harta in format .KMZ

Mesajde andrei11 » Mar, 26 Iun 2018, 22:05

Varianta cu M 4 la Basarab a fost una teoretică, stația GdN 2 s-a construit din prima odată cu M 4. Știu asta că făceam naveta cu trenul la Grădiștea pe vremea aceea și știu șantierul.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 15638
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Reteaua de metrou din Bucuresti - harta in format .KMZ

Mesajde ClaudiuBadita » Mie, 27 Iun 2018, 01:33

Am terminat si harta 3d a variantei din perioada 1986 cu M3 capat in Pantelimon, o gasiti tot in cadrul articolului.

Interesant este:

Statia Stefan cel Mare nu era planificata pentru locatia actuala, era planificata in dreptul parcului Circului si aparea statia Dorobanti la mijloc.
Statia Piata Iancului ar fi trebuit mutata 30-50m mai in spate fata de pozitia actuala pentru a putea lua curba catre Pantelimon.
Intre Calea Rahovei si Soseaua Salaj lucrurile ar fi stat altfel, cu blocurile constuite acolo nu se putea realiza proiectul dar cred ca blocurile sunt construite dupa 1986.
Toata zona Ferentari, Toporas, Giurgiului, Izvorul Rece ar fi aratat azi total diferit daca s-ar fi implementat acest proiect.

Iar daca am inteles corect:

Gara de Nord s-ar fi comportat ca o statie terminal pentru M3 pentru trenurile dinspre Pantelimon ar fi ajuns pe o punte si cele dinspre Eroilor pe o alta.

Intre Statia Gara de Nord si Statia Crangasi M1 si M3 ar fi avut traseu comun.

Poza proiectului initial si aici.
Imagine
ClaudiuBadita
 
Mesaje: 41
Membru din: Vin, 13 Iun 2014, 22:56

Re: Reteaua de metrou din Bucuresti - harta in format .KMZ

Mesajde sab » Mie, 27 Iun 2018, 07:00

M1 si M3 ar fi avut traseu comun intre Crangasi si GdN cu conditia ca ceea ce venea din sud, atunci cand se va fi construit, sa se fi numit tot M3, la fel ca ce ar fi venit din Pantelimon.Nu stim daca s-ar fi intamplat asa, erau totusi doua linii diferite....Da, in teorie M3 era o singura magistrala, magistrala inelara.

Si mai este o discutie, ca M1 se termina oficial la Podul Grant, de aici pana la GdN oficial s-a numit Tronsonul de Legatura. Si acum se mai regaseste cu denumirea asta prin diverse locuri... Iar in harta de mai sus, desi este figurat distinct,tronsonul face parte chiar din M3. Complicata treaba asta cu fosta M3. :)
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 4447
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Reteaua de metrou din Bucuresti - harta in format .KMZ

Mesajde 1689 » Lun, 09 Iul 2018, 15:37

Inundarea statiilor Unirii 1 & 2 a avut loc dupa punerea in circulatie a M2 si nu s-a datorat ploilor abundente. Pur si simplu au gaurit peretele dintre caseta colectoare si metrou linga fostul spital Brincovenesc cind au demolat planseul de peste Dimbovita intre Unirii si Opereta.
N-am sa uit mirosul pestilential (mai ales in Unirii 2) care a dainuit o lunga perioada de vreme.
Avatar utilizator
1689
Membru Bronze
 
Mesaje: 718
Membru din: Mie, 10 Mar 2010, 19:38

Re: Reteaua de metrou din Bucuresti - harta in format .KMZ

Mesajde ClaudiuBadita » Lun, 09 Iul 2018, 16:14

Relatarea a fost realizata conform articolului asta:

http://www.b365.ro/bucurestiul-nestiut- ... 623.html#n


Dar da, se pare ca alte declaratii sustin ca a fost un accident provocat de om.

https://jurnalul.antena3.ro/scinteia/sp ... 01610.html

Problema ca primul accident este mentionat in anul 1983 iar al-2-lea in 1987. Asadar nu stiu ce sa mai zic... Au fost 2 accidente sau unul interpretat de fiecare?
ClaudiuBadita
 
Mesaje: 41
Membru din: Vin, 13 Iun 2014, 22:56

Re: Reteaua de metrou din Bucuresti - harta in format .KMZ

Mesajde andrei11 » Lun, 09 Iul 2018, 16:25

Vedeți că ați deviat de la subiectul propus inițial.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 15638
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Reteaua de metrou din Bucuresti - harta in format .KMZ

Mesajde subway guru » Lun, 09 Iul 2018, 17:33

sab scrie:M1 si M3 ar fi avut traseu comun intre Crangasi si GdN cu conditia ca ceea ce venea din sud, atunci cand se va fi construit, sa se fi numit tot M3, la fel ca ce ar fi venit din Pantelimon.Nu stim daca s-ar fi intamplat asa, erau totusi doua linii diferite....Da, in teorie M3 era o singura magistrala, magistrala inelara.

Si mai este o discutie, ca M1 se termina oficial la Podul Grant, de aici pana la GdN oficial s-a numit Tronsonul de Legatura. Si acum se mai regaseste cu denumirea asta prin diverse locuri... Iar in harta de mai sus, desi este figurat distinct,tronsonul face parte chiar din M3. Complicata treaba asta cu fosta M3. :)

M3 la origini era Gara de Nord-Pantelimon, dar separat nu pe tronson comun cu TL
1689 scrie:Inundarea statiilor Unirii 1 & 2 a avut loc dupa punerea in circulatie a M2 si nu s-a datorat ploilor abundente. Pur si simplu au gaurit peretele dintre caseta colectoare si metrou linga fostul spital Brincovenesc cind au demolat planseul de peste Dimbovita intre Unirii si Opereta.
N-am sa uit mirosul pestilential (mai ales in Unirii 2) care a dainuit o lunga perioada de vreme.

Nu acolo ci in aval de Şerban Voda...si evident din cauza ploilor abundente...
S-a inundat mai intai M1 si apoi printr-un foraj vertical pentru cablurile de comunicatii dinspre dispecerat si M2
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 10826
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground


Înapoi la Reţeaua de metrou din Bucureşti


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori