MetrouReţeaua de metrou din Bucureşti

 

Topic: Stația Piața Sudului

61 posts, 28861 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou andrei11

Stati fratilor linistiti ca nu cedeaza nici o scara.
Daca nu intervine altcineva, in 20 minute apar eu cu o schita teoretica ca sa limpezesc lucrurile.
Guru cred ca rade acum de noi cu gura pana la urechi.

OK, am facut schita.
Îi atrag atentia lui guru ca am facut o schita foarte rapida ca sa exemplific ceva teoretic.
Repet, schita e teoretica si are oarece greseli si nu e chiar ce avem la Sudului, dar vreau sa scot in evidenta un lucru.
Cu verde este "drumul" pe care se descarca greutatea scarii.
Cu varianta fara lift / cu lift.
Dupa cum se observa nu este in pericol sa se prabusesca nici o scara.
Toate elementele de rezistenta sunt supradimensionate si pot prelua fara nici o problema greutatea scarii + a planseului aferent.
Promit ca saptamana viitoare "vin'' cu schita exacta a situatiei concrete de la Sudului, dar principiul e acelasi cu cel prezentat de mine aici.
scara 1.jpg (38.04 KB; downloaded 5940 times)
scara 2.jpg (37.7 KB; downloaded 5939 times)

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou 133 313

andrei11 wrote:
Stati fratilor linistiti ca nu cedeaza nici o scara.

Nu cedeaza, doar n-are nici o treaba cu structura de rezistenta...

Eu cred contrariul, plange in hohote.

Era mai simplu sa vorbim de planseu in consola decat de balcon. Ca eu n-am tinere de minte cum arata fix statia dar cam asta banuiesc ca este in zona golului de scara spre deosebire de zonele de planseu pe grinzi transversale in lungul statiei.

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou andrei11

Ai rabdare ca saptamana viitoare la inceputul ei sunt acolo si fac schita la fix si corect si frumos desenata.
Desenul de mai sus e facut extrem de repede, cu destule greseli.Dar principiul e corect.

133 313 wrote:
Era mai simplu sa vorbim de planseu in consola decat de balcon.

Exact, dar da-mi răgaz cateva zile sa ma uit mai cu atentie.
Eu azi n-am "ţintit" decat stabilitatea constructiei ( inclusiv a scarii ) si nu am gasit nici o fisura in modul de abordare a rezolvarii problemei liftului.
Nu credeam ca discutia se va duce in asa de multe amanunte.
Pentru asta imi trebuie foaie de hartie, guma si creion, ca sunt de moda veche.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou 133 313

Da, bine rampele scarii mai au cel putin un stalp prin ele din ce stiu eu si nu sunt aduse la marginea golului de scara ci dimpotriva sunt centrate si in golul ala a si incaput lateral si liftul muscand si ceva din scara si planseul in consola unde ai desenat console dar nu am convingerea ca sunt.

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou andrei11

Am spus ca e o schita de principiu, nu am fost atent la amanunte, nu credeam ca va fi asa de mare deranj cu Sudului. Lasa-ma te rog cateva zile ca trebuie sa ma duc cu blocnotesul, creionul si guma.
Da, cu siguranta mai e un stalp acolo, dar eu am vrut sa arat principiul.
Grinda aceea sectionata de lift tinea mai mult planseul aferent care acum este in consola ( ca la Unirii 1 ), deci nu vad unde e problema.
Si scara are o descarcare "indirecta", dar nu mai tin minte exact. Stiu ca are o  descarcare indirecta, tot de tip "consola".

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou 133 313

De ce fac caz de Sudului? Spre deosebire de Unirii 2, Grozavesti, unde s-a muscat din planseu in consola sau statii unde s-a perforat pur si simplu planseul intre stalpi... la Sudului s-a muscat si din scara. N-as putea sa spun cu exactitate, poate iti spune guru, din cunostintele mele scarile nu se proiecteaza 'atiseismic'. Ignor faptul ca metroul este o lucrare speciala. Indiferent cat am vrea sa minimizam aspectul acolo au fost niste reazeme temporare cand s-a intervenit. Reazeme care in alte situatii eu nu stiu a se fi utilizat. Asta inseamna ceva. Acum probabil ca le inlocuieste insasi cusca liftului, care nu se mai vede fiind imbracata. N-as putea spune. O fi ea cusca un reazem suficient. Nu stiu. Atat timp cat nu exista miscari telurice. Nimeni nu stie cum va actiona avand in vedere ca ea a aparut acolo invaziv printr-o conjunctura.

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou andrei11

133 313 wrote:
... atat timp cat nu exista miscari telurice. Nimeni nu stie cum va actiona avand in vedere ca ea a aparut acolo invaziv printr-o conjunctura.

Cu siguranta ca s-a calculat. Imposibil sa nu se fi facut scheme de descarcare statice si in caz de cutremur.
Si la Victoriei la scara rulanta noua de la M 1 au aparut reazeme. De asta data permanente si care se si vad.
Parca am fi in statii de metrou din anii '40.
Asadar cu siguranta s-au facut calcule.
E bine ca ai pus problema "Sudului". Nu am facut cu tenta negativa observatia.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou Mircea G

Orice constructor care are ceva notiuni , stie ca la modul de constructie al statiilor , o gaura de 2-3 mp in planseu este = ZERO , nu sint si nu vor fi probleme . Asta se stie si fara calcule , dar pt linistea si legalitatea lucrarii , " s-au facut " .

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou Metamorph

Pe ordinea de zi a sedintei CGMB de maine avem ” Proiect de hotărâre privind aprobarea documentaţiei de urbanism PUZ - Linia de metrou - Magistrala 4 - Racord 2 - Extensia PS Zarea Lacul Străuleşti Tronson: B-dul Bucureştii Noi - Zona Laromet - Zona Străuleşti ”.

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou misterr

Și care ar fi legătura cu topicul ăsta („Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou”), că nu mă prind...???

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou misterr

Cînd am trecut astăzi pe la Sudului, fiindcă nu l-am văzut pe #andrei11 cu hîrtia și creionul în mînă, mi-am permis să fac niște poze.

Ce am observat:

1. Scările au într-adevăr grindă de vang:



Fotografie0962.jpg (80.93 KB; downloaded 6213 times)




2. Cum arată golul pentru scară fără lift (se vede ce zicea #andrei11 - modul de rezemare și "drumul" pe care se descarcă greutatea scării):



Fotografie0965.jpg (92.84 KB; downloaded 6212 times)




Fotografie0973.jpg (81.66 KB; downloaded 6219 times)




Fotografie0975.jpg (78.65 KB; downloaded 6215 times)




Fotografie0978.jpg (83.91 KB; downloaded 6214 times)




3. Nu s-a „mușcat” deloc din scară:



Fotografie0972.jpg (90.33 KB; downloaded 6215 times)




Fotografie0982.jpg (86.18 KB; downloaded 6216 times)




4. Grinda din care se vede clar că nu s-a tăiat:



Fotografie0967.jpg (68.65 KB; downloaded 6215 times)




Fotografie0968.jpg (71.27 KB; downloaded 6217 times)




5. „Buzunarul” acela al „casei liftului” mă face să cred că și cealaltă grindă a fost cumva „reconstruită” pentru a face loc liftului, altfel nu-și avea rostul:



Fotografie0979.jpg (72 KB; downloaded 6214 times)




Una peste alta, nu prea văd care ar fi problemele: de scară nu s-au atins, de prima grindă nu, pe a doua au refăcut-o... Aștept schițele lui #andrei11!

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou andrei11

Azi n-am putut sa trec, sper ca maine sa fiu acolo.
Pozele sunt foarte bune, o sa-mi fie de un real folos.

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou ByOnu

Eu as fi muscat din scara...

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou sab

De ce ? Si asa acolo nu exista rulante, deci singura posibilitate sunt scarile fixe. Si este o statie aglomerata..
In plus, scarile sunt prost gandite, cu acei stalpi care manaca din latimea treptelor si cu balustrade pe mijloc care te impiedica sa treci pe scara cealalta..
Unde mai pui ca, pe viitor (este adevarat destul de indepartat) statia va fi una de corespondenta..

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Reţeaua de metrou din Bucureşti  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419461 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use