MetrouReţeaua de metrou din Bucureşti

 

Topic: Stația Piața Sudului

61 posts, 29160 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou survola

Oho, uite cine gandește în perspectivă  :lol:

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou sab

@133 133
Lujerului, ca sa intelegi despre ce vorbeam
Fotografia 0319.jpg (57.83 KB; downloaded 6119 times)

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou andrei11

Catre # 133 313.
Schitele ( 3 ) de la Piata Sudului sunt facute in totalitate, mai trebuie scrise ( e simplu ), precum si trebuie atasate pozele colegului#misterr ( e mai complicat ).
( Deja am atasat 3 poze, sunt in total vreo 8 - 9 poze de atasat ).
Oricum dupa ce voi iesi pe forum cu schitele respective ( 3 + inca una cu poze ) sper ca "Misterul Piata Sudului" sa fie elucidat si sa pot demonstra ca montarea liftului s-a facut de catre profesionisti exact acolo unde trebuie si cu deranj minim asupra schemei de descarcare a fortelor ce trebuie preluate de elementele de rezisistenta a statiei.
S-a lucrat extrem de bine, asta e evident si se si  vede la fata locului.
Nu se darama nici o scara si nici o statie in caz de cutremur catastrofal.
Daca va prinde un asemenea eveniment in Statia Piata Sudului stati acolo ca sunteti in siguranta extrem de mare. Cu rugamintea sa nu stati pe scara. Asta ca o recomandare generala in caz de cutremur.
In final multumesc userului# misterr care si-a dat acordul sa-i folosesc fotografiile de la Sudului asa cum am crezut eu de cuviinta.

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou andrei11

Structura de rezistenta a statiei Piata Sudului.
Statia de metrou Piata Sudului, ca si structura de rezistenta, se bazeaza pe 4 axe longitudinale avand stalpi plasati la distante egale si legati intre ei prin grinzi.
La nivelul vestibulului exista o discontinuitate la nivelul grinzilor datorita scarilor de acces.
Aceasta discontinuitate a fost rezolvata prin solidarizarea grinzii ce ocoleste golul scarilor de axele  I si III  prin 4 grinzi cu sectiuni  ceva mai mici ca si grinzile longitudinale, respectiv grinzile notate de mine cu albastru.
Cele 4 axe longitudinale sunt legate intre ele cu o serie de grinzi transversale, de sectiune mai mica decat grinzile longitudinale / grinzile albastre, respectiv cu 8 grinzi transversale intre 2 stalpi, considerand grinda 8 intre stalpii 1 si 2 ca fiind grinda 1 intre stalpii 2 si 3.
Scarile de acces ( 4 la numar ) au grinda de vang.
De remarcat ca stalpul care se gaseste in mijlocul scarilor de acces luate cate doua nu are legatura cu scarile, asadar nu sprijina scarile.
Grinzile de vang se sprijina pe grinzile principale conform schitei.
Schita reprezinta structura de rezistenta pe care se sprijina vestibulul statiei.
Daca nu sunt intebari voi continua ceva mai tarziu.
Structura de rezistenta desenata de mine nu are inclus si liftul despre care se face vorbire aici. Liftul va apare mai tarziu in schitele urmatoare.
asamblu general Sudului.jpg (112.21 KB; downloaded 6361 times)
Detaliu 1.jpg (55.08 KB; downloaded 6360 times)

Detaliu de prindere al grinzii de vang de grinda principala
foto 1.jpg (18.37 KB; downloaded 6362 times)

Detaliu grinda principala ce leaga 2 stalpi ale aceluias ax care a trebuit sa ocoleasca scarile de acces
foto 4.jpg (20.41 KB; downloaded 6363 times)

In poza nr 4 se observa si grinda albastra
4-1-2013 4-43-34 PM.jpg (25.77 KB; downloaded 6361 times)

Fotografiile apartin userului #misterr si le gasiti in marime naturala ceva mai sus in cadrul topicului.

 


Re: Piața Victoriei Adrian Rosca

Liftul exterior de la Victoriei e gata complet dar inca nu functioneaza.

 


Piața Sudului misterr

@andrei11: Acum ai creat suspansul și toată lumea așteaptă să ne spui dacă din cauza liftului s-a renunțat la grinda albastră („măgăria învelită” de care vorbea #133 313).
Eu zic că nu.
Începem pariurile.

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou andrei11

Pentru astazi cam atat  :D
Tin sa precizez ca la ora actuala sunt in posesia tuturor schitelor, inclusiv a schemelor de descarcare a greutatii scarii, inclusiv inca 3 - 4 poze ale colegului # misterr.
Detin inclusiv raspunsul in ceea ce priveste grinda albastra.

 


Lift Piata Sudului andrei11

Sfarsit de capitol "Piata Sudului"
Varianta structurii de rezistenta modificata din cauza liftului :
Detaliu 2.jpg (60.69 KB; downloaded 6230 times)

Bine, eu am exagerat putin acolo desenul ca sa fie observabil si de cei mai putin initiati, de fapt "Zig - Zag - ul" facut de grinda principala este mult mai mic.
Grinda albastra este la locul ei  :!:  :!: , asa incat scara nu are de suferit in caz de cutremur.
Poza  lui # misterr care imi sustine  afirmatia :
foto 10.jpg (17.68 KB; downloaded 6233 times)
Detaliu foto 10.jpg (38.9 KB; downloaded 6232 times)

La final, mi-am permis o mica joaca, si anume schema de descarcare a fortelor rezultate din incarcarea scarii cu o greutate aleatoare,
Sa presupunem ca pe scara mov păseşte discret o buburuza si pe scara rosie sare o lacusta.
Stalpii care conlucreaza in sustinerea buburuzii si a lacustei.
Bine, este corect de precizat, greutatea buburuzii si a lacustei nu se repartizeaza in mod egal pe cei 11 stalpi, si daca avem la un moment dat o singura buburuza, greutatea ei tot pe cei 11 stalpi va fi distribuita.
Sa aveti o seara placuta si sa folositi cu incredere Statia de metrou Piata Sudului in continuare !
forte scara.jpg (52.09 KB; downloaded 6231 times)
a1.jpg (3.07 KB; downloaded 6234 times)
A 2.jpg (10.72 KB; downloaded 6231 times)

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou misterr

E o mică greșeală. În detaliul de la poza 10, așa-zisa „grindă longitudinală (principală)” e de fapt grinda transversală (care se continuă cu grinda albastră). Chiar tu spui:
andrei11 wrote:
"Zig - Zag - ul" facut de grinda principala este mult mai mic.
Se vede clar din schiță care e grinda care face un zig-zag.


Povestea nu e gata. Mai trebuie să ne spui cum s-a realizat acea reconstrucție a grinzii. #133 313 pomenea de niște reazeme temporare. Eu nu mi le amintesc.
133 313 wrote:
acolo au fost niste reazeme temporare cand s-a intervenit. Reazeme care in alte situatii eu nu stiu a se fi utilizat. Asta inseamna ceva. Acum probabil ca le inlocuieste insasi cusca liftului, care nu se mai vede fiind imbracata. N-as putea spune. O fi ea cusca un reazem suficient. Nu stiu. Atat timp cat nu exista miscari telurice. Nimeni nu stie cum va actiona avand in vedere ca ea a aparut acolo invaziv printr-o conjunctura.
Acum îmi pare rău că n-am urmărit mai atent cînd s-a făcut intervenția, dacă tot am trecut zilnic pe acolo. E adevărat, eram în tren (Apărătorii Patriei - Piața Victoriei), dar puteam să arunc un ochi.

E posibil ca sub acel „buzunar” al casei liftului grinda să fi rămas de fapt neatinsă. Uită-te la planul ușii liftului. Imediat în spatele acestui plan vine cabina liftului. Pîna la acel plan, grinda încă nu e deviată. Dacă grinda intra în gabaritul cabinei, ar fi trebuit ca devierea să înceapă înaintea acestui plan:



Fotografie0972.jpg (90.33 KB; downloaded 6194 times)

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou andrei11

Daca spuneam ( notam ) de doua ori "grinda transversala" se iscau confuzii.
In detaliul de la fotografia 10  avem de fapt3 grinzi transversale, dar avand roluri complet diferite.
1) Grinda notata de mine ca si "grinda longitudinala" face legatura intre 2 stalpi de pe "Axa 2" ( nici macar intre 2 stalpi alaturati ). Acolo  in poza este evident "transversala", dar de fapt ea leaga  2 stalpi de pe ax si are rolul de a prelua si o parte din greutatea vestibulului. Pe langa rolul de a prelua o parte din greutatea lacustei si rolul de a lega stalpii de pe axul 2.
2) Celebra"Grinda Albastra" are un dublu rol, si anume :
- solidarizeaza grinda notata de mine ca si "grinda longitudinala" si o impiedica sa se "balanseze". Pentru ca acea grinda longitudinala"cu burta" nu e chiar "stabila". (Observati ca am pus ghilimele, sa nu se inteleaga altceva )
-evident ca preia si o parte din greutatea vestibulului care se sprijina pe ea.
3) - Grinda transversala "banala" care preia o parte din greutatea vestibulului, greutatea care-i revine prin distributie.
Referitor la partea a doua trebuie sa fac niste schite, inclusiv cu sectiuni si lamurim problema.
Ca si schita este asa cum am desenat-o eu, dar voi reveni cu o schita mai exacta. ( inclusiv trebuie facute niste sectiuni - cel putin o sectiune - ), dar mai dureaza ca desenul e mai migalos.
Reazemele temporare au fost cu siguranta pentru ca la un moment dat "grinda cu burta" a fost taiata si nu se putea tine doar in consola, fiind mult prea lunga si avand prinderea in stalpul 4 mult prea departe.
Sa nu uitam ca acea grinda sustine si o parte insemnata din vestibul. Deci nu putea rezista prea mult in consola.

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou misterr

andrei11 wrote:
Ca si schita este asa cum am desenat-o eu.


Detaliu 2.png (18.56 KB; downloaded 6169 times)



Tocmai aici e problema. În schița ta grinda e în exteriorul puțului liftului. În teren e fie în interiorul puțului (dar ar intra în gabaritul cabinei - nu poate fi dincolo de planul ușii liftului) sau... nu e deloc.

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou andrei11

Sunt in lucru cu o schita de detaliu mult mai amanuntita.
Nu inteleg ultima fraza, sau mai degraba nu inteleg ce intelegi prin putul liftului.
Grinda nu poate fi decat lipita de putul liftului si acoperita "estetic" de acel "buzunar".
Grinzile sunt exact asa cum le-am desenat eu, este unica varianta posibila.
De fapt daca ar fi fost intrerupte nu-si mai avea rost buzunarul.
Iar din punct de vedere al rezistentei nu pot fi intrerupte.
Buzunarul.jpg (20.1 KB; downloaded 6160 times)
M 1.jpg (67.25 KB; downloaded 6152 times)
M 2.jpg (54.17 KB; downloaded 6155 times)
M 3.jpg (75.73 KB; downloaded 6155 times)

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou misterr

„Puțul liftului” e coșmelia de tablă în care se află liftul (și care nu poate fi penetrată cu raze X).

„Buzunarul” e ăsta (și e doar pe o parte):



Fotografie0972.jpg (74.45 KB; downloaded 6144 times)




Mai degrabă schița ar fi așa:



Detaliu 2.png (62.71 KB; downloaded 6144 times)




P.S. Scuze, n-am văzut că ai completat mesajul.

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou andrei11

Desenul corect este asa.
Oricum "o sa ies'' cu o schita profesionista poate maine cel devreme.
E mai migaloasa de facut si implica o vedere in 2 plane, eventual si o sectiune.
eric.jpg (43.37 KB; downloaded 6375 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Reţeaua de metrou din Bucureşti  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420555 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use