MetrouReţeaua de metrou din Bucureşti

 

Topic: Stația Piața Sudului

61 posts, 28853 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Stația Piața Sudului andrei11

Nu tot ce se vede este structura de rezistenta, desi poate sa fie din beton elementul.
1) La structura de rezistenta NU se intervine, nici macar in cazuri "disperate".
2) Trebuie vazut CE FEL de structura de rezistenta este.
In mare putem avea 2 tipuri de structura de rezistenta acolo :
a) cu stalpi si grinzi
b) cu plansee si stalpi
Asa incat sa-i lasam pe aka guru end comp. sa decida. Am totala incredere in ei,  contrar unor pareri de pe forum. Nu exista rezistenta materialelor predata in comunism diferita de cea predata in capitalism.
PS :  Si la Eroilor / Romana / Obor s-a intervenit asupra structurii de rezistenta, dar s-au facut calcule.
PS 2 : La o astfel de constructie multe elemente sunt supradimensionate ( mai ales la statiile de dinainte de 1989 ) asa incat structura are rezerve mari de rezistenta. Evident modificarile trebuie facuta de specialisti si aici nu ma refer la specialistii care monteaza hota in bucatarie.

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou Adrian Rosca

sab wrote:
Adrian Rosca wrote:
Eu zic ca se justifica. Din cate stiu statiile de metrou trebuie sa aiba cel putin doua accese diferite ca sa primeasca autorizatia de functionare de la pompieri. Altfel, cel putin teoretic statiile ar trebui sa fie inchise.?

Sa fim seriosi, inseamna ca statii precum Izvor, Aparatori, Pta Sudului sau Pantelimon ar trebui inchise. Si cred ca mai sunt...


Izvor si Piata Sudului au minim doua "accesuri" diferite. Si evident, exista statii construite inainte de '89 care nu corespund 100% normelor actuale si care ar trebui adaptate, in masura posibilului. La Tineretului e destul de simplu dpdv tehnic de a se realiza un nou acces intrucat structura vestibulului si scarile dintre peron si vestibul sunt deja realizate. Si nici nu cred ca este vorba o suma foarte mare pentru a se finaliza accesul. Care e problema?

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou 133 313

andrei11 wrote:
Nu tot ce se vede este structura de rezistenta, desi poate sa fie din beton elementul.
1) La structura de rezistenta NU se intervine, nici macar in cazuri "disperate".
2) Trebuie vazut CE FEL de structura de rezistenta este.
In mare putem avea 2 tipuri de structura de rezistenta acolo :
a) cu stalpi si grinzi
b) cu plansee si stalpi
Asa incat sa-i lasam pe aka guru end comp. sa decida. Am totala incredere in ei,  contrar unor pareri de pe forum. Nu exista rezistenta materialelor predata in comunism diferita de cea predata in capitalism.
PS :  Si la Eroilor / Romana / Obor s-a intervenit asupra structurii de rezistenta, dar s-au facut calcule.
PS 2 : La o astfel de constructie multe elemente sunt supradimensionate ( mai ales la statiile de dinainte de 1989 ) asa incat structura are rezerve mari de rezistenta. Evident modificarile trebuie facuta de specialisti si aici nu ma refer la specialistii care monteaza hota in bucatarie.


Da, marmura decorativa care se vede, adezivul, sapa nu sunt structura de rezistenta. Orice planseu, orice grinda si stalp este. Cam orice este armat.
P.S. Varianta a) ma nemultumeste prin natura incompleta. Daca ai stalpi si grinzi nu mai armezi planseul? El nu mai trebuie sa preia sarcini distribuite pe care sa le transmita grinzilor? Cu alte cuvinte el nu mai face parte din structura de rezistenta?
Uite ca la Piata Sudului disperarea a fost foarte mare. Eu am incercat sa vorbesc pe intelesul celor mai multi. Nu ma intepa.
Variantele complete sunt:
a)cu plansee, stalpi si grinzi
b)cu plansee si stalpi

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou andrei11

Nu intep, dar daca ai stalp si grinda , planseul nu mai e de rezistenta.
De aceea am spus ca nu tot ce e din beton e de rezistenta.
Daca ai stalp si grinda greutatea fiecarui planseu se descarca pe grinzile pe care se sprijina si prin intermediul nodului de cadru pe stalpi.
Daca ai planseu direct pe stalpi e alta socoteala.
Asta am vrut sa spun, fara sa intep pe cineva.
Scuze.
Promit ca fac o excursie la Piata Sudului special pentru asta, dar din cate stiu eu, la Piata Sudului avem stalpi si grinzi, deci planseul nu mai e de rezistenta.
Dar pana nu ma duc acolo nu ma pot pronunta.
De exemplu din pozele postate la Academia Militara nu avem grinzi. Mai mult ca sigur ca la Sudului / Brancoveanu avem.
Structurile din stalpi / grinzi sau stalpi / plansee au cu totul alt comportament in caz de cutremur.
( Avantaje / dezavantaje ).
O structura de tip stalp / planseu care a intrat in colaps la cutremurul din '77 a fost Centrul de Calcul al MTTC - ului. Daca ar fi fost ( structura ) din stalpi si grinzi poate scapa.
Cum am spus ai avantaje / dezavantaje.
Bine, acolo a mai fost o greseala la stalpi, se pare ca a contat si acea greseala ( nu ca si dimensionare a lor ).

A, si inca ceva. Daca ai pereti de rezistenta integrati intre stalpi , grinzi, plansee, iar se schimba modul de abordare al problemei.
Sau stalpi de dimensiuni diferite ( pe aceeasi linie de rezistenta )  cum de exemplu sunt in Piata Iancului, dar nu numai.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou 133 313

Ba este de foarte mare rezistenta planseul. Ca sa poti sa pui pe el o cada de baie din fonta plina cu apa (nu stiu cati metri cubi), un sifonier, un perete de compartimentare din bca, tunicheti si tot ce mai doresti. Si el ca element de rezistenta transmite incarcarea pe care i-ai impus-o mai departe gzinzilor, care o transmit si ele mai departe stalpilor, care o transmit fundatiei, care o transmite solului. Asa functioneaza treaba.

La Piata Sudului s-a facut o mare magarie. Acum ca s-a terminat si s-a invelit este mai greu de observat ceva.

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou andrei11

Iar nu m-ai inteles.
Teoretic, daca ai stalpi si grinzi daca renunti la un planseu cu totul nu ti se darama cladirea.
OK, trebuie sa vezi daca nu-ti intra in flambaj stalpii, dar asta e alta treaba.
In exemplul tau ai o constructie de cate etaje vrei tu cu structura de rezistenta stalpi & grinzi. OK ?
In loc de planseu de beton eu prefer plansee din lemn, sprijinite evident pe  grinzile aferente.
Greutatea cazii de baie, a sifonierului, etc, evident ca se descarca de pe lemn pe grinda / stalp ( prin intermediul nodului de cadru ), dar planseul nu este de rezistenta, nu face parte din structura de rezistenta a cladirii.
Recapitulam :
1) Nu confunda rezistenta planseului la greutatile pe care trebuie sa le preia cu faptul ca planseul face sau nu face parte din structura de rezistenta a cladirii.
2) In cazul stalpilor cu grinzi, structura de rezistenta "bruta" este cea a stalpilor.
Fiecare planseu, indiferent unde se afla el se descarca pe grinzi care la randul lor se descarca pe stalp.
Daca vreau eu sa - mi fac de exemplu un apartament mai inalt, impreuna cu al vecinului de deasupra si renunt la planseul intermediar asta e, nici o problema, stalpul respectiv nu are de suferit.
( Evident, nu trebuie sa ma ating nici de grinzi ).
Bine, eu am pus problema "brut", trebuie calculat la flambaj stalpul respectiv, dar ca si rezistenta a cladirii nu-mi pasa.
Planseul in cazul structurii stalp & grinda sta simplu rezemat pe grinda.  Bine, eu "leg" / "solidarizez" planseul innodul de cadru, care-l strapunge, dar in sine planseul nu introduce nici o forta in nodul de cadru ca sa se descarce pe stalp.
Pe stalp se descarca ca si rezistenta grinda si nu planseul ( prin intermediul nodului de cadru )
Daca avem stalp cu planseu nu mai avem nod de cadru, avem alt tip de legatura, si atunci putem spune ca planseul se sprijina pe stalp. In cazul grinzilor planseul se sprijina pe grinda si nu pe stalp.
M-ai inteles acum ?
PS  Promit ca ma duc la Piata Sudului  si o sa ma uit. Stiu la ce sa ma uit si o sa-ti spun ( o sa va spun ) parerea mea obiectiva pe forum. ( Adica indiferent de discutiile noastre in contradictoriu de acum ). Dar nu pot in seara asta sa fac o excursie in Berceni.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou 133 313

andrei11 wrote:
Iar nu m-ai inteles.
Teoretic, daca ai stalpi si grinzi daca renunti la un planseu cu totul nu ti se darama cladirea.

Dar se numeste ca ai o cladire? Au grinzi dar n-ai planseu. Ai o hala, un hambar. Pentru ce?
P.S. Ai planseu din lemn? No problem. Trebuie sa-l calculezi sa vezi daca te tine. Nu-l faci dintr-o placa de osb. Intreaba-l pe guru, exista curs de lemn la UTCB. Cosmarul oricui. Lemnul este neomogen... alea alea. Orice planseu se calculeaza indiferent de material. Si daca i se calculeaza rezistenta... Este element de rezistenta?
Dar de ajuns cu asta. Sa revenim la subiect. Cu interventiile la structura pentru lifturi va fi poveste lunga. Inafara de interventiile mecanice in sine asupra structurii mari probleme vor crea infiltratiile.

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou andrei11

OK, revenim la subiect.
Oricum la Sudului o sa ma duc si eu sa vad "cu ochii mei" ( vorba expresiei  :lol: ).
Poate dau de ceva interesant.
Oricum"ceva e" pentru ca prea ai facut referire la statie.

 


Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou - Sudului andrei11

Am fost la Sudului, e OK din toate punctele de vedere, nu s-au atins de structura de rezistenta a statiei. ( De altfel ma asteptam la asa ceva ).
Voi confundati elemente de beton - plansee si grinzi - ca facand parte din structura de rezistenta.
Statia e "pe stalpi si grinzi" iar grinda din care s-a taiat e o "grinda falsa", adica nu face parte din structura de rezistenta a statiei. Ea evident ca "tine ceva" dar nu face parte din structura de rezistenta.
Daca am timp  revin cu o schita si cu explicatii, dar stati fara grija ca nu se prabuseste statia Sudului din cauza liftului.
Am descoperit  cel putin inca  2 lifturi cu usi duble cu aceasta ocazie, la Timpuri Noi si la Unirii 2.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou 133 313

Poate ar fi fost mai inspirat sa faci cateva poze. Caci eu pana acum nu am vazut 'grinzi care tin ceva dar nu fac parte din structura de rezistenta'. Termenul de grinda 'falsa' este deja profan.

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou andrei11

Da, stiu ca nu exista cuvantul de "grinda falsa".
Dar cuvantul "consola" ti-e cu siguranta cunoscut. Sau mai   popular spus "balcon". Cum e cel de la Piata Unirii ( 1 ).
Cu alte cuvinte, acum la nivelul vestibulului nu mai avem de-a face cu un "pasaj de trecere" ci pe o anumita portiune - cu un balcon de trecere.
Nu credeam ca o sa fie discutii asa de aprinse cu privire la subiect, o sa mai trec inca odata pe acolo si o sa fac o schita profesionista.
E mai buna ca o fotografie.
In continuare  faci confuzie intre structura de rezistenta a unei constructii si alte elemente de preluare a diverselor sarcini.
Si oricum la "Sudului" avem de-a face cu grinzi cu descarcare directa si cu descarcare indirecta, deci cu 2 nivele diferite de rezistenta. Cel putin vestibulul se descarca diferit pe cele 2 axe ale statiei.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou 133 313

andrei11 wrote:
Da, stiu ca nu exista cuvantul de "grinda falsa".

In continuare  faci confuzie intre structura de rezistenta a unei constructii si alte elemente de preluare a diverselor sarcini.

Si oricum la "Sudului" avem de-a face cu grinzi cu descarcare directa si cu descarcare indirecta, deci cu 2 nivele diferite de rezistenta. Cel putin vestibulul se descarca diferit pe cele 2 axe ale statiei.

Chiar ma bagi in ceata. Ce preia si cui transmite... Ce este portant, ce este autoportant si ce este portat... Asa merge treaba. Ca diverse sunt multe. Daca trebuie sa preia, are nevoie de o oarecare rezistenta ce se calculeaza... Ma invart eu in jurul cozii?
Eu nu am timp sa trec pe la Piata Sudului dar insist pe poze ori nu schite.

De la grinda falsa la consola si acum la grinzi cu descarcare directa si indirecta este un salt... mare! Nu stiu cum a fost facut si as prefera sa nu stiu.

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou andrei11

Poze nu fac ca nu am cu ce.
Fac schite - si bune.
Trec eu pe acolo ( probabil luni dupa masa sau daca nu marti ), fac intai schitele de mana pe caiet ( cu creion / guma si foaia de hartie ) si apoi le desenez frumos pe calculator.
Stiu la ce sa ma uit si schite am facut toata viata mea de inginer.
Inclusiv am citit schite.
Prin structura de rezistenta a unei cladiri eu inteleg acele elemente care daca cedeaza pun in pericol integritatea / siguranta  cladirii sau chiar îi provoaca colapsul partial / total.
Restul elementelor daca cedeaza nu pun in pericol integritatea / siguranta cladirii si nu-i provoaca colapsul partial / total.
La Sudului chiar am vazut o treaba interesanta pe peron.
Statia are o linie de rezistenta principala, de-a lungul statiei, cu 5 axe, deci peretele, 3 axe de stalpi  si iar peretele. Stalpii sunt legati intre ei cu grinzi.
De-a latul statiei avem grinzi cu descarcare indirecta, deci grinzi care se leaga de grinzile principale si care nu se descarca ele in nodul de cadru ci prin intermediul grinzilor principale.
Liftul nu are legatura cu grinzile principale, nici macar cu grinzile secundare ( poate cu una sau cu doua ) ci cu golul de la scari.
Scarile "se sprijina" de stalpi prin intermediul unei grinzi "indirecte" - care nu are legatura cu structura de rezistenta ci mai degraba are rolul de a sustine scarile. Numai ca acesta grinda este sustinuta si de grinzile cu reazem indirect.
Evident ca nu m-a inteles aproape nimeni ce am spus eu aici, lasa discutia pentru luni - marti cand o sa apar si eu cu schita pe forum.
Daca cineva poate sa puna poze pe forum ar fi bine, dar in pozele acelea trebuie sa se vada nu liftul ca atare, ci grinzile pe care se sprijina scara.
PS 133 313 ai incredere in mine ca o sa fac schita corect, asta indiferent ca ne contrazicem noi aici sau ca nu suntem de acord. Oricum voi face o schita clara a elementelor care ne intereseaza.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou 133 313

andrei11 wrote:
Poze nu fac ca nu am cu ce.
Prin structura de rezistenta a unei cladiri eu inteleg acele elemente care daca cedeaza pun in pericol integritatea / siguranta  cladirii sau chiar îi provoaca colapsul partial / total.
Restul elementelor daca cedeaza nu pun in pericol integritatea / siguranta cladirii si nu-i provoaca colapsul partial / total.

Scarile "se sprijina" de stalpi prin intermediul unei grinzi "indirecte" - care nu are legatura cu structura de rezistenta ci mai degraba are rolul de a sustine scarile. Numai ca acesta grinda este sustinuta si de grinzile cu reazem indirect.


Deci daca cedeaza scara sustinuta de grinzile 'indirecte' (citez, ce nu au legatura cu structura de rezistenta) si statia (structura) nu mai poate fi utilizata in siguranta... se contureaza o migrena pentru mine.
Eu cred ca discutia noastra a ajuns intr-un punct mort. Daca vorbesti de o grinda de vang la scari eu nu ma pot pronunta. Termenii sunt vagi. Grinda 'falsa', 'indirecta' nu ma ajuta cu nimic.
Spatiul ala dintre scara si 'balcon' a fost mic. In concluzie era mai simplu sa expui din ce s-a 'muscat' pentru a se face loc liftului decat sa expui structura statiei de la un cap la altul fara a preciza exact ce trebuia.
Daca nici sustinerea scarilor nu este structura de rezistenta atunci eu iau doua pastile si ma culc. Nu intentionez sa continui dezbaterea. Incearca sa iti imaginezi impactul prabusirii unei scari de beton armat de n tone asupra planseelor si altor elemente de constructie si daca structura mai poate fi catalogata ca avand 'integritate'.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Reţeaua de metrou din Bucureşti  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use