MetrouReţeaua de metrou din Bucureşti

 

Topic: Stația Gara de Nord 1 și 2

95 posts, 35535 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate andrei11

Modoficarea galeriei s-a facut numai intreE siE', cu tot cu tunelul de legatura. Intre E' si GdN 1 avem galeria originala care cu siguranta are un subsol. ( Fostul M 1 )Asa rezulta din schite.  Poate chiar prin"usa de pitic" se poate ajunge la acel subsol care este folosit probabil  pe post de depozit, este destul de generos ca spatiu sa nu fie utilizat. Asa se explica si existenta usii de pitic.
O sa prezint  o schita complexa a tunelului de legatura realizat suprapus cu tunelul de legatura proiectat, evident ca sunt 2 tunele complet diferite. Si a galeriilor de metrou aferente acelui traseu.
Galeria intre Basarab si GdN 1 s-a facut in sapatura deschisa, asadar erau necesare spraiturile, folosite "la greu" pe portiunea respectiva.
Da, dupa o analiza suplimentara a argumentelor  si eu cred ca statia Basarab e cea originala.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate sab

Deci la galerie nu se procedeaza ca la statii, adica se fac intai peretii mulati, se excaveaza pana la primul planseu, se toarna acest planseu pe pamant, apoi se excaveaza sub el, se toarna planseul 2, samd....
De fapt se fac peretii intai mulati, apoi se sapa "santul" pana la cota zero si apoi se construieste de jos in sus...In acest caz, intr-adevar, au nevoie de multe spraituri...

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate andrei11

La galerie ca si la statii se pot aplica ambele variante, si "de jos in sus'' si "de sus in jos".  Metodele sunt cu avantajele si dezavantajele lor, depinde ce avantaje preferi, ca nu pot spune ca preferi un dezavantaj !

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate andrei11

Asa cum am promis, revin asupra unor aspecte interesante despre tunelul suprapus in varianta veche ( M 3 deasupra. M 1 dedesubt ).
Am redenumit diversele sectiuni, ca sa nu se faca confuzii cu desenul original.
Ceea ce voi prezenta in continuare reprezinta viziunea proprie a subsemnatului, o viziune care insa nu e lipsita de logica, asa cum o sa vedeti in continuare.
Tunelul de legatura :
Ambele tunele de legatura ( si cel "fost" si cel actual ) au aceeasi lungime, si practic se desprind / se unesc cu tunelele principale in acelasi loc.
Daca desprinderea din galeria superioara ( fosta M 3 actuala M 1 ) din punctul 4 este aceeasi, fostul tunel de legatura cobora spre ( actuala / fosta ) M 1 si se unea cu M 1 in punctul "usa de pitic" (punctul 2 ), actualul tunel de legatura urca spre linia de remiza a lui M 4 din GdN 2.(tot in punctul 2).
Fosta galerie abandonata a fostei M 1:
Ramane un mister ce se afla in statia GdN 1 sub actualul peron.Sa luam drept buna / corecta informatia data de #guru pe acest forum ca sub actualul peron nu se mai afla nimic, desi am unele indoieli, chiar mari de tot. Dar ramane asa, sub actualul M 1 din GdN 1 e numai pamant.
Imediat dupa ce iesim din statie spre Basarab, dar imediat, la nici un cm distanta avem fosta galerie a lui M 1, cu siguranta actualmente un subsol foarte palpabil. ( Guru, imi pare rau, dar asa rezulta din schite )
(sectiunea 5 ).
Acest subsol este real si avand inaltimea unei galerii normale de metrou cel putin pana inpunctul 4 ( acolo unde este macazul de desprindere spre linia de legatura ).
Sa ne amintim ca dupa punctul 4, actuala M 1 incepe sa coboare mergand spre Basarab ca sa iasa de pe  nivelul fostei M 3 ca sa ajunga la nivelul dedicat, inferior ( M 1 ). Asadar acest subsol incepe sa se micsoreze progresiv, ajungand ca in punctul 2 sa fie = 0 ( zero ), pentru ca in punctul 2 M 1 ajunge in fostul tunel al ei, care este sub M 3.Numai ca acolo, in punctul 2 avem amorsa cu fostul  tunel de delegatura M 3 / M 1 si usa de pitic a lui guru.
Sa ne amintim ca amorsa pe lungimea ei de 10 metri sau cati o avea coboara "violent" Ceea ce face posibil ca sub actualul tunel de legatura sa avem un mic culuar care se inalta progresiv si care sa faca legatura cu subsolul de care am vorbit.
Sunt absolut convins de ceea ce am prezentat aici, a existentei subsolului si a acesului in acest subsol prin usa de pitic a lui guru.
Urmeaza sa analizam in continuare subsolurile actualei statii GdN 1 / a existentei grinzii intoarse, unicat in santierelel metroului bucurestean. Oricum stalpii centrali au o adancime considerabila fata de ce se vede, adica peste nivelul grinzii intoarse sunt mai putin inalti decat sunt sub grinda intoarsa.
In compresiaZIP , acelasi desen dar la o rezolutie mai mare.
Absolut toate desenele sunt facute la  scara pe verticala !!! Adica inaltimile sunt cele de pe teren, evident presupunand ca desenul este corect realizat de cel care l-a desenat initial. Oricum in zonele finale corespund numarului de scari, precum si in zonele de tranzit corespunde parcursului efectuat de metrou la ora actuala.
format mare.zip
format mare.zip (177.59 KB; downloaded 347 times)
format forum.jpg (112.82 KB; downloaded 5923 times)
tunele de legatura.jpg (91.44 KB; downloaded 5923 times)

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate andrei11

Voi corecta ultimul meu desen, acesta prezentat este cel corect.
Intre punctele 2 si 3 tunelele principale ori sunt pe palier ( cel mai probabil )ori urca sau coboara solitar pentru ca acolo la nivelul superior avem o linie de garare de 80 metri lungime. ( 2 tunele, unul cu linie si unul fara linie ).
In rest desenul / fotografia cred ca sunt clare, cat si indicatiile din desen.
Oricum de pe peron punctele1 si2 sunt vizibile, asta e clar.
Observatii.jpg (98.81 KB; downloaded 5890 times)
Observatii 2.jpg (137.37 KB; downloaded 5882 times)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate sab

Si eu inclin sa cred ca la GdN este mai mult decat se spune. Asa cum am arat mai sus, nu ar avea niciun rost sa te apuci sa umpli cu pamant o statie executata la nivel de structura. De ce ar face asta ? De ce sa ingropi milioane de lei/euro ? Macar pentru depozitare ai putea sa folosesti spatiul respectiv. Oricum statia nu este vizibila si nu banuiesc prea multi ce se gaseste sub peronul actual. Mai ales ca pana sa ne apucam noi sa "puricam" subiectul, foarte putini stiau despre galeria etajata dintre Basarab si GdN si despre statia suprapusa de la GdN , premiera de care, din pacate, nu am mai avut parte.
Ok, au modificat statia, au adus M1 in locul M3 si au facut ca nivelul de jos sa nu fie vizibil. Dar de ce sa astupe cu pamant ? :? Inca o data. imi este greu sa cred ca nu au apucat sa execute nimic din nivelul M1, era singura varianta in care acolo ar putea sa fie pamant .
Nici usa de pitic nu ar avea niciun rost daca nu ar duce nicaieri. Ar trebui sa fie o obturare definitiva si gata, ca la orice amorsa nefolosita. Eu as merge pe varianta ca subsolul respectiv este accesibil de undeva din statia Gdn, iar usa de pitic a fost facuta pentru a nu se strecura intrusi dinspre Basarab. Se stie ca acolo, in tunelurile de garare si pe linia de legatura au patruns destui.. IVA aceea plina de desene era o marturie graitoare.
Intr-adevar, linia actuala de legatura M1-M4 urca, desi poate parea putin paradoxal, deoarece pleaca de la nivelul M3 si ajunge tot la nivelul M3. Insa nivelul M3 nu este constant in plan vertical, asa cum se vede intre sectiunile D si F.
N-as fi asa sigur ca actuala linie de legatura M1-M4 si fosta linie M,3-M1 au exact aceeasi lungime. Chiar nu stim daca  tunelul M3 a fost "intepat" exact deasupra usii de pitic. Lugimile sunt apropiate, dar nu stim exact...

Cred ca, totusi, la ultima postare, te inselil, andrei... Acolo, la 1 nu se termina tunelul M3, ci poate unul din tunelurile pitice din sectiunea F. Tunelul M3 se termina inainte de macazul pentru linia de legatura. Nivelul notat cu 1 corespunde, dupa parerea mea, cu nivelul turnichetilor. Din pacate nu avem o sectiune dincolo de F, sa vedem daca cele 2 niveluri pitice de deasupra galeriei M3 ajungeau pana in statie sau se opreau inainte.
Nivelul notat cu 1 este prea sus ca sa fie nivelul M3, daca plecam de la ipoteza ca actuala statie este exact la nivelul M3 din plan. Ar insemna, dupa parerea mea,  o coborare brusca de cca 4m pe distanta de 35-40m ... In plan indepartat, in punctul 3 se observa unde se termina M3. Acolo este obturarea galeriei M3, Imediat dupa desprinderea liniei de legatura, "tavanul" urca brusc. Asta pentru ca acolo M1 intra in galeria M3.  In dreapta se vede cum linia de legatura urca. Senzatia de urcare a liniei de lagatura este accentuata de faptul ca exact de acolo M1 incepe sa coboare spre nivelul de jos al galerieie etajate.
Practic acolo incepe modificarea de proiect.
Acolo unde ai pus tu "2" suntem deja in sectiunea E, galeria M3 are perete pe mijloc. Din statie pana la desprinderea liniei de legatura avem galerie dubla, undeva in aceasta zona este sectiunea F
sectiuni D-F.jpg (29.17 KB; downloaded 5871 times)
unde se termina M3.jpg (28.17 KB; downloaded 5865 times)

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate andrei11

Pentru GdN ( subsol ) mai trebuie sa "mestec" subiectul.
De acord cu "usa de pitic", cel putin la tunelul inferior ( actualul subsol ) care exista cu siguranta de la gara spre Basarb se poate ajunge "suta-n mie" de la gara.
Fosta si actuala linie de legatura au aceeasi lungime  ;) . Si din punct de vedere constructiv este mai usor sa "te misti" in cadrul acelorasi pereti mulati. De ce sa mai faci altii ? Si din punct de vedere spatial 99 % au acelasi traseu ( pe lungime ), si fostul tunel de legatura si actualul.
Daca esti in metrou M 1 spre Basarab dupa "usa cu pitici"  metroul mai merge drept vreo 40 de metri (dupa care face curba spre dreapta"), ceea ce"sus' corespunde taman punctului unde legatura "dă" in remiză.
Evident canumarul 1 corespunde cu nivelul turnichetilor.
Da, exact,numarul 1 este prea sus, tot uit ca actualul M 1 este fostul M 3 in gara.
Da, ai dreptate, in punctul 3 se termina M 3. Da, corect, acolo incepe modificarea de proiect. De la gara pana-npunctul 3 avem proiectul original si noi suntem tot timpul in fosta galerie a lui M 3 cu actuala M 1. Repet, ca tot uit aspectul acesta.
Am facut modificarile, acum e mai bine ?
Modificari.jpg (116.76 KB; downloaded 5847 times)

Observa ca intre C si D se merge practic in palier, lucru care cred ca se observa si in M 1. Poate confirma cineva ca intre C si D se merge in palier ? Cineva care merge cu metroul la ore târzii, e gol, sta la un cap si observa "aspectul".

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate sab

andrei11 wrote:
din punct de vedere constructiv este mai usor sa "te misti" in cadrul acelorasi pereti mulati.

Ai dreptate, este mai usor sa te misti in cadrul acelorasi pereti mulati, insa linia originala fusese calculata pentru o anumita panta, cobora de la M3 la M1.  Ca atare, avea o anumita lungime determinata de panta respectiva si de miscarea in plan vertical a celor 2 niveluri, ale M1 si M3. Dupa cum vedem in sectiuni, cele 2 magistrale nu erau perfect orizontale , urcau si coborau.
Acum situatia este alta, avem o linie M3-M3 in rampa usoara. De aceea poate ca nu a mai fost nevoie de o linie la fel de lunga ca cea originala. Depinde cati metri cobora linia originala si cati urca linia actuala.
In fine, acestea sunt amanunte. Cert este ca amorsa dinspre Basarab nu cred ca este cea originala, a liniei de legatura M3-M1. Sau daca este, au spart si acolo planseul. Pentru ca acum avem acolo, precum banuim, o linie M1-M1. Probabil la modificarea de proiect au facut 2 linii de legatura perfect suprapuse (asa cum avem si galeria), in limitele peretilor mulati, o linie M3-M3 pentru a folosi la ceva galeria de la etaj (la "File de poveste" s-a spus "spatii de garare") si alta M1-M1 pentru accesul la ceea ce ramanea din fosta galerie M1 dinspre GdN si, poate, la subsolul din GdN.
Oricum linia actuala de legatura a mai fost modificata odata cu constructia M4.

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate andrei11

Iti spun cu siguranta ca cele 2 linii de legatura sunt perfect suprapuse.
Usa de pitic a lui guru indica absolut sigur ca exista un pasaj unde se poate ajunge la galeria inferioara parasita.
Cu siguranta intre macazul actual de la linia de legatura ( de fapt de unde incepe sa coboare actuala M 1 dupa macazul de legatura ) si gara exista galeria inferioara parasita a fostei M 1. Daca nu ar fi fost acesta galerie infrioara nu ar fi existat nici usa de pitic al lui guru.
Pe de alta parte usa de pitic poate inica si faptul ca aceasta galerie inferioara se opreste la intrarea in statia GdN 1 si sub actuala statie nu se afla decat pamant, usa de pitic fiind unicul mijloc de a ajunge in galeria inferioara parasita.
Evident peretii mulati si stalpii centrali la cota celor 2 statii suprapuse, dar atat.
Cheia se afla in a raspunde la intrebarea : in Septembrie 1986 cat la suta din statie era realizata. Si daca statia acumulase intarzieri imense datorita altor santiere, ca de exemplu Casa Poporului ?
Apropos, rebrusmentul o fi pe 2 nivele sau nu ?
Daca statia  ar fi fost realizata pe 2 nivele,  aproape sigur s-ar fi dat in functiune peronul inferior, urmand ca peronul superior sa fie folosit drept remiza / parcare, etc.
Iesirea spre Victoriei se putea realiza si de la nivelul inferior al statiei GdN.
Grinda intoarsa.jpg (123.03 KB; downloaded 5788 times)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate sab

Nu stiu de spui "usa lui guru"... :lol:  Tu ai botezat-o "usa de pitic"...
Clar la momentul modificarii fusese realizat mai mult decat peretii mulati si nivelul actual. Asa este logic sa fie, pe atunci se muncea, nu se dadea din gura ca acum.
Oricum eu am mari dubii legate de data septembrie 1986 care apare in mentiunile dlui inginer Bujor. De ce spun asta.. Poza de mai jos , gasita pe net si facuta din blocul cu agentia CFR este datata iunie 1986. Aici se vede clar cum demolarile din zona erau in plina desfasurare. Ori demolarile au fost facute imediat ce Ceausescu a modificat proiectul si a cerut o statie de tranzit,  nu o statie suprapusa.(Nu stim insa cu exactitate cand s-a intamplat asta, poate fi sfarsitul anului 85 sau inceputul anului 1986..). Oricum nu septembrie 1986, cand trebuia sa se lucreze la finisaje deja.
In debusolarea produsa de aceasta schimbare brusca, se stie ca prima solutie a proiectantilor a fost incercarea de a se ajunge la Victoriei printr-o curba larga care sa taie coltul Calea Grivitei- Buzesti, motiv pentru care s-a si demolat zona. In aceasta varianta se sacrifica remiza (oricum nu prea mai avea niciun rost la o statie de tranzit..), dar aveam parte de o curba normala si statia GdN ramanea in varianta din proiect, cu modificari minime, adica nu mai era translatata spre Basarab.
Ulterior Ceausescu nu a fost de acord cu traseul si a cerut traseu pe sub Polizu, ceea ce a condus la modificari constructive mult mai mari ale statiei GdN, de unde si intarzierea cu 1 an.
demolari metrou.jpg (44.96 KB; downloaded 6397 times)

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate andrei11

Eu am botezat-o usa de pitic, dar guru ne-a interzis sa ne legam de ea pe motiv ca e o inchipuire. Asadar e cea mai corecta denumireusa de pitic a lui guru.
Poza pusa e de nota 10 si e unicat in forumuri, cu siguranta.
Raman la 2 concluzii evidente :
- Usa de pitic a lui guru  :lol: este acolo pentru a avea acces la subsolul reprezentat de fostul tunel inferior a fostei M 1
- Daca GdN suprapusa s-ar fi aflat in faza finala de executie, poate chiar terminata "la rosu" M 1 ( actual )  ar fi "venit" la nivelul inferior si de acolo ar fi pornit spre Victoriei pe sub Polizu sau pe sub Grivitei / Buzesti.
Din pacate nu mai sper sa vina un interlocutor cu o informatie precisa, in momentul modificarilor in ce stadiu se afla statia GdN 1 ( inclusiv remiza - remizele ).
Si o adaugire :
Categoric sunt la ora actuala 2 tunele de legatura perfect suprapuse, si anume tunelul care se vede M 1 / M 4 si tunelul care nu se vede si care pleaca de la usa de pitic a lui guru pana la tunelul abandonat al  fostei M 1 de la subsol.
In cazul in care modificarile de proiect ar fi gasit gara in faza finisajelor, am fi avut construit fostul tunel de legatura M 1 / M 3 iar metrourile ar fi putut ajunge la nivelul superior al garii si la cele 4 linii de rebrusment, deci in total 5 linii de garare si o linie de acces.
In plus nu era nici o piedica in a face legatura tunelului superior ( M 3 ) cu actualele tunele M 4, rezultand ca cele 5 linii de garare + linia de acces de pe nivelul superior GdN 1 sa aiba legatura atat cu actuala M 1 ( prin amorsa "usa de pitic guru") cat si cu M 4.
Este clar sau trebuie o schita ?
In poza de mai jos cele 5 linii de garare si linia de acces, ca sa nu provoc confuzii si sa stiti la ce m-am referit.
linia de acces.jpg (28.14 KB; downloaded 6384 times)
5-13-2013 12-17-01 AM.jpg (69.97 KB; downloaded 6377 times)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate sab

andrei11 wrote:
Daca GdN suprapusa s-ar fi aflat in faza finala de executie, poate chiar terminata "la rosu" M 1 ( actual )  ar fi "venit" la nivelul inferior si de acolo ar fi pornit spre Victoriei pe sub Polizu sau pe sub Grivitei / Buzesti.

Nu, sunt doua lucruri diferite . Cu informatiile pe care le avem, cred ca sunt 3 etape in istoria statiei GdN:
1. GdN suprapusa - ambele magistrale plecau spre Basarab
2. GdN statie de tranzit, M3 pleca pe sub Grivitei-Buzesti, prin remiza. Cand Ceausescu a cerut sa nu mai fie statie suprapusa, ci de tranzit, M3 a devenit prelungirea M1. In acel moment s-a caut un nou traseu catre Victoriei si a fost demolata acea zona. Este clar ca M1 nu putea sa vina decat la nivelul superior, nu mai avea cum sa vina la nivelul inferior si sa avem o statia fantoma . In acel caz modificarile la statia GdN erau minime, ramanea doar sa se mascheze cumva suboslul, sa nu stie poporul ca s-au aruncat aiurea banii. Dar modificarea galeriei tot se facea. Asta daca nu gaseau o alta intrebuintare statiei M3 si lucrurile sa ramana asa cum erau
3.GdN statie de tranzit, M3 in prelungirea M1, dar pe sub Polizu, atunci cand Ceausescu a cerut expres acest traseu, suparat de demolari (cel putin asa se spune..). Atunci au intervenit modificarile dramatice, statia a fost translatata spre Basarab, a fost modificata integral zona dinspre Hotel Nord si s-a facut curba actuala.
Deci daca Gdn s-ar fi aflat in faza finala, solutia era cea de la Pct 1.
Sigur remiza era construita, nu avea cum sa fie altfel. Se vede acolo cum utilajele stau pe planseul nr1, cel de deasupra remizei. Nu prea vad cum sa fie inca in constructie si totusi sa fi inceput demolarile. Demolarile sunt legate strict de cerinta lui Ceausescu ca statia GdN sa fie una de tranzit. Acum, repet, depinde cand a venit aceasta cerinta. Daca este septembrie 1985 si nu septembrie 1986, asa cum sustine dl ing Bujor, atunci s-ar putea sa nu fi fost multe construite acolo..

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate andrei11

Pledorie pentru "sub actualul peron al lui M 1 din GdN 1 e numai pamant"
1)Grinda intoarsa indica faptul ca ce avem sub actuala statie GdN 1 e radier si nu planseu.
Statia a fost construita prin metoda top - down, asadar dupa constructia peretilor mulati si a beretelor ( stalpii centrali ) respectiv a peretelui despartitor intre liniile 2 si 3 din rebrusment a inceput turnarea planseului superior al statiei, adica cu alte cuvinte al "tavanului" nivelului 1.
S-a excavat sub tavanul planseului 1 "podeaua" planseului 1.
Acum s-a intmplat ceva.
Cu siguranta nu au mai apucat sa sape sub podeaua nivelului 1 prea mult, in orice caz nu au mai apucat sa toarne si podeaua nivelului 2.
Evident ca podeaua nivelului 1 este identica cu tavanul nivelului 2.
Asadar in momentul interventiei tovarasului Nicolae Ceusescu nivelul 2 nu avea podeaua turnata, poate nici nu era excavat in totalitate pana la podeaua nivelului 2, poate chiar era putin excavat.
2) Daca ar fi fost gata si podeaua nivelului 2 care ar fi corespuns cu radierul statiei in mod categoric se pastra constructia pentru viitoarea magistrala M 4, pentru ca :
a) Nu ar mai fi fost construita statia GdN 2
b) Nu ar mai fi fost necesara corespondenta de la Basarab, deci statia Basarab pentru M 4 nu-si mai avea rostul
c) M 4 ar fi avut asigurat rebrusmentul "natural" la GdN 1
d) de "sus in jos" am fi avut peroanele lui M 4 si M 1.
e) M 1 ar fi putut lua curba Polizu / Grivitei - Buzesti si din postura statiei inferioare - translatata sau nu.
f) Dupa moartea naturala a tovarasului Nicolae Ceausescu  cu o curba "normala' spre dreapta M 4 s-ar fi putut  incadra logic pe sub Buzesti si continua pe sub actualul bulevard Uranus spre Sud, pe traseul deja cunoscut.
Argumente contra ?
Important este sa stim, repet, in ce stadiu se gasea Gdn 1 in momentul schimbarilor.
Da, in fotografia postata de#sab macaralele pentru demolari ( cu bila ) stau bine mersi pe planseul superior al rebrusmentului  ( pe "tavanul" nivelului 1 ).

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate sab

Cu argumentul 1 merg pe mana ta, nu sunt de formatie tehnica, as cum am mai spus. Daca modificarea proiectului s-a facut devreme, poate fi asa cum ai spus. Important este cand au inceput lucrarile si cand s-a produs schimbarea. Insa, asa cum stii, exista marturii care sustin ca statia era aproape gata, se reda carosabilul circulatiei, cand s-a redeschis santierul. Ori asta nu sustine varianta ca s-au oprit inainte de a construi intreaga structura.

Cu argumentul 2, da-mi voie sa nu fiu de acord. Cand au construit GdN1 si pana la finalizarea modificarilor sigur nu se stia de M4. Altfel continuau cu suprapusa si aveau si tunelul M4 gata-executat. DeciM4 apare ulterior in plan, probabil in timp ce se sapa spre Dristor. Stim ca Ceausescu nu a mai vrut metrou, dar l-au convins sa inceapa aceste 2 santiere mici denumite M4 racorduri, in zone opuse din Bucuresti.
Normal ca nu este logic sa mai faci o statie la GdN si un tunel cand le ai deja executate...Basca corspondenta mai buna decat cea actuala.
Bine, de M4 se stia de mult timp, asa cum am vazut le "file de poveste" se ceruse ca la construtia tronsonului de legatura Crangasi-GdN sa se tina cont de o viitoare linie pe Grivita-Bucurestii Noi, dar, sincer, era numai o idee aruncata. Nu prea vad cum se mai construia M4 cu M3 si M1 active prin galeria suprapusa. Poate doar la mare adancime sau pe sub liniile  CFR.
Cu amplasamentul statiei Basarab M1 nu aveau cum sa mai faca o corspondenta cu M4 sub Grivitei atata vreme cat M3 mergea pe sub Titulescu la mica adancime. Ori M4 se ducea pe sub Dinicu Golescu, dar corespondenta cu M1/M3 devenea dificila. Daca era la Basarab, ar fi fost ceva asemanator tunelului actual de sub linile CFR.
Argument in plus ca nu stiau de M4 este si faptul ca au modificat inca o data linia de legatura odata cu constructia tronsonului GdN2-Basarab. Asa cum era linia facuta in 1987, nu se putea merge spre Basarab.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Reţeaua de metrou din Bucureşti  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use