MetrouReţeaua de metrou din Bucureşti

 

Topic: Tunelurile de metrou între Gara de Nord 1şi 2 şi Basarab

154 posts, 84079 views
 
Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11
 
 

📖 Pagination options
  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab sab

Sigur a fost parcare pana sa apara M4. Asta stim "din declaratiile martorilor oculari" ;) , dar si de File de poveste. Iar aparitia M4 se pare ca a distrus acea parcare. Nu stim de ce, poate s-a modificat macazul sau poate au fost alti factori .

 


Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab shoppy

Pai da, acolo este macazul cu tunelul de legatura, nu inteleg daca puteau sa il mai inghesuie si pe asta, probabil ca se gandeau ca acolo sa tina o rezerva calda ca sa intre imediat in trafic in caz de probleme dar apoi si-au dat seama ca nu prea poti sa tii trenuri apte prin tunel ca apar prostii sa-si scrie numele, sau daca chiar vrei poti sa tii rezerva calda pe tronsonul de legatura ca tot aia e, daca ai o problema il bagi direct si te gandesti dupaia la scos rama defecta(si astfel economiseti un macaz care trebuie mentinut apt).

 


Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab andrei11

O rezerva "caldă" si la ora actuală pot sa tina, si nu pe linia de legatura. Este drept, numai de 4 vagoane, dar eu spun ca in caz de nevoie sunt suficiente si 4 vagoane.
Oricum au cel putin 2 sau daca nu 3 linii la dispozitie in statia GdN 1, asadar au unde sa stocheze o rezerva si la ora actuala. Distanta intre parcarea de la GdN 1 si Basarab / M 4 e mica, nu se pune problema de timp sau de manevre pentru ca nu se face nicio manevra, din parcare se ajunge direct la staia Basarab. Pentru ca acea statie conteaza, nuGdN 2.

 


Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab andrei11

Upss, o informatie <<from inside >> ma face sa corectez unele lucruri postate anterior.
Plansa Raţa reprezinta schita tunelelor din planul superior, acolo unde se gasesc fostele tuneluri M 3 din Schita lui Dave.
viewtopic.php?f=200&t=3855#p219654
Rata identificata.png (62.23 KB; downloaded 7854 times)

Asadar reiau plansele 1 - 7 din Raţa cu corectiile respective :
Rata 1 - 7.png (64.03 KB; downloaded 7854 times)

Singura plansa din  tunelul cu linie (linia 4  a  statiei GdN 2 ) acolo unde a stat mult timp un tren IVA abandonat ( 4 vagoane ). Fotografia este facuta cu spatele spre rama IVA. Se observa si peretele care inchide practic tunelul.
2a.png (801.2 KB; downloaded 7850 times)
2b.png (822.85 KB; downloaded 7858 times)

Trecem in celalalt tunel, cel fara linie. Aici se observa o gramada semificativ de piatra sparta, dupa spusele lui guru piatra ramasa dupa constructia magistralei M 4.
1a.png (1.04 MB; downloaded 7853 times)
1b.png (759.01 KB; downloaded 7847 times)
7a.png (886.13 KB; downloaded 7848 times)
7b.png (686.09 KB; downloaded 7850 times)
In ultima poza se observa si o degajare in planseu, o fi tunelul dedicat pentru ventilatie ? Si daca pe acolo se facea ventilatia tunelului M 3 pe unde se face ventilatia tunelului M 1 aflat dedesubt ?
Detaliul cu pricina :
5a.png (1.26 MB; downloaded 7851 times)

In continuare doua fotografii cu traverse din beton parasite, ceea ce sugereaza ca in trecut si acest tunel a avut linie.
3a.png (509.95 KB; downloaded 7849 times)
4a.png (620.43 KB; downloaded 7848 times)
Mai ales ca la un moment dat pe acolo era si un fir de contact aerian.
6a.png (838.82 KB; downloaded 7848 times)
6b.png (847.61 KB; downloaded 7850 times)

Tot din informatiile << inside >> stim ca linia 4 / GdN 2  ( tunelul "din stânga" ) beneficiază si de sina III.

 


Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab andrei11

Sectiunile 3,0 & 3,4 din  Plansa Pinguinul siPlansele comparate.
Ne aflam la aproximativ 300 respectiv 340 m de << Punctul 0 >>. Linia de legatura M 1 /M 4 a ajuns la nivelul superior si va face jonctiunea cu linia de stocare ( nr 4 ) a statiei GdN 2 ( acolo unde s-a aflat mult timp Rama IVA abandonată )
In plansele comparate am desenat si tunelul de ventilatie (? ) de deasupra magistralei M 3. Din motive de << costuri >>  :(  nu le-am mai schitat si in plansele individuale.
O observatie interesanta, atât in variant initiala ( M 1 / M 3 ) cât si in varianta care se gaseste acum in teren, M 1 ocupa aceeasi pozitie.  :!:
In curând vor apare alte poze din tunel, de astă dată pozitionate corect.
509.png (93.79 KB; downloaded 7935 times)
Plansa comparata 3,0
3,0.png (41.41 KB; downloaded 7930 times)
508.png (43.86 KB; downloaded 7936 times)
Plansa comparata 3,4
3,4.png (61.8 KB; downloaded 7933 times)

Tot ca o observatie interesanta, tunelul de legatura a pornit initial din acelasi punct ( Sectiunea 1, 6 - Pinguinul ) dar ajunge in locuri diferite. Daca in cazul initial ar fi trebuit sa ajunga << jos >> la magistrala 1 M 1 in cazul actual ajunge << sus >> la nivelul magistralei M 4 ( nivelul fostei magistrale M 3 ). Deci cu alte cuvinte se desprinde din fosta magistrala M 3 si ajunge tot la fosta magistrala M 3.  :cry:

 


Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab andrei11

Detalii...
r1.png (263.1 KB; downloaded 7921 times)
Desenul trebuie citit de la Dreapta la Stânga.
r2.png (35.97 KB; downloaded 7920 times)

 


Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab andrei11

Sectiunile 3,6 & 4,0 din Plansa Pinguinul, sectiunile comparate 3,6 / 4,0 precum si Pozele 8 - 11 din Plansa Raţa.
Rata 8 - 11.png (68.36 KB; downloaded 7783 times)

Ne aflam la aproximativ 360 / 400 m de "punctul 0"
Sectiunea 3,6
507.png (126.55 KB; downloaded 7782 times)

Observatii :
Linia de legatura M 1 / M 4 a facut jonctiunea cu linia de stocare nr 4 a statiei GdN 2 ( linia unde a fost abandonata rama IVA - fosta linie M 3 GdN 1 - Victoriei ). La "subsol" avem magistrala M 1 in dreptul amorsei vizibile din M 1.
Avem si doua fotografii interesante Raţa 8 din tunelul unde este locomotiva LDH verde ( tunelul M 3 GdN 1 - Victoriei ) si Raţa 9 din tunelul fara linie ( tunelul Victoriei - GdN 1 ). Modificarea pertetelui mulat din Raţa 8 a fost necesara pentru montarea macazului care face legatura intre linia de legatura M 1 / M 4 si M 4 pentru ca in configuratia initiala trenul de metrou nu se mai incadra in gabaritul tunelului.
8a.png (765.32 KB; downloaded 7781 times)
8b.png (766.76 KB; downloaded 7786 times)
9a.png (327.43 KB; downloaded 7784 times)
9b.png (332.13 KB; downloaded 7783 times)

Plansele comparate 3,6
3,6.png (40.14 KB; downloaded 7778 times)


Sectiunea 4,0
506.png (35.96 KB; downloaded 7775 times)

Reprezainta practic intrarea in "semicerc". Am mai discutat, este impropriu spus semicerc, este mai degraba un  arc de cerc dar a ramas consacrata denumrea de "semicerc"
Plansa comparata 4,0
4,0.png (43.59 KB; downloaded 7780 times)

Avem si aici 2 capturi dintr-un filmulet de pe net din cabina unui metrou de pe M 4 care a plecat din statia GdN 2 unde se pot observa foarte bine tunelele fostei magistrale M 3 precum si intrarea in semicerc. ( Pozele Raţa 10 & 11 )
10 a.png (275.57 KB; downloaded 7775 times)
10 b.png (287.04 KB; downloaded 7777 times)
11a.png (259.32 KB; downloaded 7777 times)
11b.png (266.99 KB; downloaded 7779 times)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab sab

Intr-adevar, interesant modul de turnare a planseului...Variante :
1. planseele galeriei nu s-au executat de sus in jos (top-down)
2. galeria s-a executat dupa metoda top-down, dar galeria de sus a fost initial mai inalta. Ulterior s-a facut separarea intre M3 si galeria de ventilatie, caz in care planseul respectiv s-a turnat dupa metode clasica, cu sprijiniri si cofrare.
3. Planseul a fost modificat cu ocazia M4

@guru, cum sta galeria M3 acum "intr-un picior" ? Practic o tine sistemul de grinzi de deasupra prin forta de apasare, care nu-i da voie sa cada in lateral ? Sau galeria e fost si  "legata" de grinzi ?

 


Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab TibiV

Andrei, jos palaria !...

Acum inteleg de ce ti-a luat atat timp...

:bere:

 


Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab andrei11

Semicercul
Sectiunile 4,0 - 4,5 - 5,0 din Plansa Pinguinul
Plansele comparate 4,0 - 4,5 - 5,0.
Plansa Raţa 12 - 23.

Sectiunea 4,0 ( 400 m de punctul 0 )
M 1 intra in semicerc (Plansa 5 - Schita lui Dave )
Deasupra lui M 1 avem tunelele parasite ale lui M 3, acum fara linie, dar stim sigur ca acolo erau linii pe ambele tunele. Ca fapt divers s-a gasit si un cauciuc de spate de tractor U 650. O fi facut pana in timpul lucrarilor.
506.png (35.96 KB; downloaded 7597 times)

Plansa comparata 4,0
4,0.png (43.59 KB; downloaded 7596 times)

Sectiunea 4,5 ( 450 m de la punctul de plecare 0 )
Ne aflam la mijlocul semicercului
Galeriile sunt practic suprapuse, cu M 1 inferior si fostele galerii M 3 ( fara linie ) la nivelul superior.
505.png (70.21 KB; downloaded 7596 times)

Si evident Plansele comparate 4,5
4,5.png (34.39 KB; downloaded 7599 times)

Sectiunea 5,0 - iesirea din semicerc.
504.png (68.49 KB; downloaded 7596 times)

Observatii :
M 1 nu se mai afla sub  galeriile M 3 ci se indreapta in urcare accentuată spre statia Basarab
Plansele comparate 5,0
5,0.png (48.57 KB; downloaded 7598 times)

In urmatoarea postare Plansa Rata 12 - 23

 


Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab andrei11

Plansa Raţa 12 - 23
Rata 12 - 23.png (76.15 KB; downloaded 7610 times)

In fotografiile 15a, 15b, 15c  avem IVA abandonata pe linia 4 / GdN 2. Se observa in stanga si tunelul de legatura ( in coborâre ) M 4 / M 1.
Rata 15a.jpg (116.52 KB; downloaded 5544 times)
rata 15b.jpg (62.55 KB; downloaded 5543 times)
Rata 15c.jpg (83.19 KB; downloaded 5546 times)

Pozele 12, 13, 14 sunt capturi din filmuletul de pe net dintr-un tren de pe M 4 care este in zona semicercului. Semicercul practic este in stanga trenului.
12 a.png (417.41 KB; downloaded 7604 times)
12 b.png (423.33 KB; downloaded 7607 times)
13 a.png (428.99 KB; downloaded 7605 times)
13 b.png (435.74 KB; downloaded 7606 times)
14 a.png (309.69 KB; downloaded 7605 times)
14 b.png (309.79 KB; downloaded 7607 times)

Singura poza pe care o am din semicerc, nu pot sa ma pronunt de unde a fost facută.
16.png (1002.51 KB; downloaded 7601 times)

Doua fotografii facute practic la 180* ( spate-n spate ) cu tunelul GdN 1 - Victoriei cu fata spre  semicerc si cu fata spre  amorsa.
17 a.png (1.02 MB; downloaded 7605 times)
17 b.png (955.58 KB; downloaded 7604 times)
18 a.png (1.25 MB; downloaded 7603 times)
18 b.png (1.25 MB; downloaded 7611 times)

"Lumina zilei" se vede acolo pentru ca fotografia a fost facuta cand se lucra la fundatia stâlpului de la rampa de coborîre de pe podul Basarab spre Calea Grivitei.  ( Vom dezvolta putin in postarea urmatoare ).
Ultima fotografie ( 18 ) este importanta, acolo, in << Punctul B >> (  Plansa Raţa ) ( practic in amorsele spre Victoriei ) userul Dave a vazut "tampoane ca la Dristor 2" ( expresia îi apartine ). Adica aceste tampoane :
19.png (959.34 KB; downloaded 7604 times)

In urmatoarea postare vom iesi putin la suprafata in zona << Punctului B >> ( din Plansa Raţa )  pentru unele remarci interesante.
Lectura placuta.  :P

 


Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab andrei11

Plansa Rata  12 - 23 pozele 20 - 23
Pozele sunt facute la suprafata in zona << Punctului B >> a Plansei Raţa, adica a amorselor tunelelor M 3 spre Victoriei, amorse vizibile si in zilele noastre din M 4.
Primele 3 poze sunt din perioada santierului pentru breteaua podului Basarab ( acces spre Calea Grivitei ).
20.png (833.31 KB; downloaded 7579 times)
20 a bis.png (1.5 MB; downloaded 7580 times)
20 b bis.png (1.45 MB; downloaded 7585 times)

Semnele de intrebare le-am pus acolo pentru ca nu inteleg cele doua galerii la ce foloseau, sa fi fost galerii de termoficare ?  Si nu inteleg deloc de ce sunt doua.
In continuare am prezentat panoramic pilonul podului unde sunt cele 2 amorse, asta daca va aflati pe acolo sa-l identificati usor. Este pilonul "dublu" ( nu stiu  denumirea tehnica, oricum e usor de reperat ).
21 a.png (858.53 KB; downloaded 7580 times)
21 b.png (861.13 KB; downloaded 7582 times)
22.png (953.42 KB; downloaded 7585 times)

Si o identificare ( functie de trecerea de pietoni ) de pe Google Earth
23.png (2.34 MB; downloaded 7587 times)

 


Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab shoppy

Din ce vad eu acolo a existat o galerie mare construita la fata locului si in interiorul ei s-a montat o galerie mai mica asamblata din prefabricate, poate ca asa s-a transformat un spatiu tehnic intr-o galerie de termoficare.
Acel pilon face trecerea intre doua segmente de radier de constructie diferita, unul de beton si altul metalic, cred ca este si rost de dilatatie acolo, de acea este dublu.

 


Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab Costin

Legat de pod si de pilon, ai dreptate, doar ca e tablier nu radier.

 


Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Reţeaua de metrou din Bucureşti  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419381 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use