Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab

Prezentări, discuţii, noutăţi despre infrastructura metroului bucureştean

Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab

Mesajde sab » Mar, 08 Noi 2016, 09:12

Sigur a fost parcare pana sa apara M4. Asta stim "din declaratiile martorilor oculari" ;) , dar si de File de poveste. Iar aparitia M4 se pare ca a distrus acea parcare. Nu stim de ce, poate s-a modificat macazul sau poate au fost alti factori .
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 4152
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab

Mesajde shoppy » Mar, 08 Noi 2016, 10:08

Pai da, acolo este macazul cu tunelul de legatura, nu inteleg daca puteau sa il mai inghesuie si pe asta, probabil ca se gandeau ca acolo sa tina o rezerva calda ca sa intre imediat in trafic in caz de probleme dar apoi si-au dat seama ca nu prea poti sa tii trenuri apte prin tunel ca apar prostii sa-si scrie numele, sau daca chiar vrei poti sa tii rezerva calda pe tronsonul de legatura ca tot aia e, daca ai o problema il bagi direct si te gandesti dupaia la scos rama defecta(si astfel economiseti un macaz care trebuie mentinut apt).
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8155
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab

Mesajde andrei11 » Mar, 08 Noi 2016, 13:25

O rezerva "caldă" si la ora actuală pot sa tina, si nu pe linia de legatura. Este drept, numai de 4 vagoane, dar eu spun ca in caz de nevoie sunt suficiente si 4 vagoane.
Oricum au cel putin 2 sau daca nu 3 linii la dispozitie in statia GdN 1, asadar au unde sa stocheze o rezerva si la ora actuala. Distanta intre parcarea de la GdN 1 si Basarab / M 4 e mica, nu se pune problema de timp sau de manevre pentru ca nu se face nicio manevra, din parcare se ajunge direct la staia Basarab. Pentru ca acea statie conteaza, nu GdN 2.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 14419
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab

Mesajde andrei11 » Vin, 11 Noi 2016, 12:17

Upss, o informatie << from inside >> ma face sa corectez unele lucruri postate anterior.
Plansa Raţa reprezinta schita tunelelor din planul superior, acolo unde se gasesc fostele tuneluri M 3 din Schita lui Dave.
viewtopic.php?f=200&t=3855#p219654
Rata identificata.png
Rata identificata.png (62.23 KiB) Vizualizat de 2265 ori

Asadar reiau plansele 1 - 7 din Raţa cu corectiile respective :
Rata 1 - 7.png
Rata 1 - 7.png (64.03 KiB) Vizualizat de 2265 ori

Singura plansa din tunelul cu linie (linia 4 a statiei GdN 2 ) acolo unde a stat mult timp un tren IVA abandonat ( 4 vagoane ). Fotografia este facuta cu spatele spre rama IVA. Se observa si peretele care inchide practic tunelul.
2a.png
2a.png (801.2 KiB) Vizualizat de 2265 ori
2b.png
2b.png (822.85 KiB) Vizualizat de 2265 ori

Trecem in celalalt tunel, cel fara linie. Aici se observa o gramada semificativ de piatra sparta, dupa spusele lui guru piatra ramasa dupa constructia magistralei M 4.
1a.png
1a.png (1.04 MiB) Vizualizat de 2265 ori
1b.png
1b.png (759.01 KiB) Vizualizat de 2265 ori
7a.png
7a.png (886.13 KiB) Vizualizat de 2265 ori
7b.png
7b.png (686.09 KiB) Vizualizat de 2265 ori
In ultima poza se observa si o degajare in planseu, o fi tunelul dedicat pentru ventilatie ? Si daca pe acolo se facea ventilatia tunelului M 3 pe unde se face ventilatia tunelului M 1 aflat dedesubt ?
Detaliul cu pricina :
5a.png
5a.png (1.26 MiB) Vizualizat de 2265 ori

In continuare doua fotografii cu traverse din beton parasite, ceea ce sugereaza ca in trecut si acest tunel a avut linie.
3a.png
3a.png (509.95 KiB) Vizualizat de 2265 ori
4a.png
4a.png (620.43 KiB) Vizualizat de 2265 ori
Mai ales ca la un moment dat pe acolo era si un fir de contact aerian.
6a.png
6a.png (838.82 KiB) Vizualizat de 2265 ori
6b.png
6b.png (847.61 KiB) Vizualizat de 2265 ori

Tot din informatiile << inside >> stim ca linia 4 / GdN 2 ( tunelul "din stânga" ) beneficiază si de sina III.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 14419
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab

Mesajde andrei11 » Vin, 11 Noi 2016, 13:37

Sectiunile 3,0 & 3,4 din Plansa Pinguinul si Plansele comparate.
Ne aflam la aproximativ 300 respectiv 340 m de << Punctul 0 >>. Linia de legatura M 1 /M 4 a ajuns la nivelul superior si va face jonctiunea cu linia de stocare ( nr 4 ) a statiei GdN 2 ( acolo unde s-a aflat mult timp Rama IVA abandonată )
In plansele comparate am desenat si tunelul de ventilatie (? ) de deasupra magistralei M 3. Din motive de << costuri >> :( nu le-am mai schitat si in plansele individuale.
O observatie interesanta, atât in variant initiala ( M 1 / M 3 ) cât si in varianta care se gaseste acum in teren, M 1 ocupa aceeasi pozitie. :!:
In curând vor apare alte poze din tunel, de astă dată pozitionate corect.
509.png
509.png (93.79 KiB) Vizualizat de 2350 ori
Plansa comparata 3,0
3,0.png
3,0.png (41.41 KiB) Vizualizat de 2350 ori
508.png
508.png (43.86 KiB) Vizualizat de 2350 ori
Plansa comparata 3,4
3,4.png
3,4.png (61.8 KiB) Vizualizat de 2350 ori

Tot ca o observatie interesanta, tunelul de legatura a pornit initial din acelasi punct ( Sectiunea 1, 6 - Pinguinul ) dar ajunge in locuri diferite. Daca in cazul initial ar fi trebuit sa ajunga << jos >> la magistrala 1 M 1 in cazul actual ajunge << sus >> la nivelul magistralei M 4 ( nivelul fostei magistrale M 3 ). Deci cu alte cuvinte se desprinde din fosta magistrala M 3 si ajunge tot la fosta magistrala M 3. :cry:
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 14419
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab

Mesajde andrei11 » Vin, 11 Noi 2016, 14:20

Detalii...
Fişiere ataşate
r1.png
r1.png (263.1 KiB) Vizualizat de 2338 ori
r2.png
Desenul trebuie citit de la Dreapta la Stânga.
r2.png (35.97 KiB) Vizualizat de 2338 ori
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 14419
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab

Mesajde andrei11 » Mie, 16 Noi 2016, 09:26

Sectiunile 3,6 & 4,0 din Plansa Pinguinul, sectiunile comparate 3,6 / 4,0 precum si Pozele 8 - 11 din Plansa Raţa.
Rata 8 - 11.png
Rata 8 - 11.png (68.36 KiB) Vizualizat de 2196 ori

Ne aflam la aproximativ 360 / 400 m de "punctul 0"
Sectiunea 3,6
507.png
507.png (126.55 KiB) Vizualizat de 2196 ori

Observatii :
Linia de legatura M 1 / M 4 a facut jonctiunea cu linia de stocare nr 4 a statiei GdN 2 ( linia unde a fost abandonata rama IVA - fosta linie M 3 GdN 1 - Victoriei ). La "subsol" avem magistrala M 1 in dreptul amorsei vizibile din M 1.
Avem si doua fotografii interesante Raţa 8 din tunelul unde este locomotiva LDH verde ( tunelul M 3 GdN 1 - Victoriei ) si Raţa 9 din tunelul fara linie ( tunelul Victoriei - GdN 1 ). Modificarea pertetelui mulat din Raţa 8 a fost necesara pentru montarea macazului care face legatura intre linia de legatura M 1 / M 4 si M 4 pentru ca in configuratia initiala trenul de metrou nu se mai incadra in gabaritul tunelului.
8a.png
8a.png (765.32 KiB) Vizualizat de 2196 ori
8b.png
8b.png (766.76 KiB) Vizualizat de 2196 ori
9a.png
9a.png (327.43 KiB) Vizualizat de 2196 ori
9b.png
9b.png (332.13 KiB) Vizualizat de 2196 ori

Plansele comparate 3,6
3,6.png
3,6.png (40.14 KiB) Vizualizat de 2192 ori


Sectiunea 4,0
506.png
506.png (35.96 KiB) Vizualizat de 2192 ori

Reprezainta practic intrarea in "semicerc". Am mai discutat, este impropriu spus semicerc, este mai degraba un arc de cerc dar a ramas consacrata denumrea de "semicerc"
Plansa comparata 4,0
4,0.png
4,0.png (43.59 KiB) Vizualizat de 2192 ori

Avem si aici 2 capturi dintr-un filmulet de pe net din cabina unui metrou de pe M 4 care a plecat din statia GdN 2 unde se pot observa foarte bine tunelele fostei magistrale M 3 precum si intrarea in semicerc. ( Pozele Raţa 10 & 11 )
10 a.png
10 a.png (275.57 KiB) Vizualizat de 2192 ori
10 b.png
10 b.png (287.04 KiB) Vizualizat de 2192 ori
11a.png
11a.png (259.32 KiB) Vizualizat de 2192 ori
11b.png
11b.png (266.99 KiB) Vizualizat de 2192 ori
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 14419
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab

Mesajde sab » Mie, 16 Noi 2016, 10:12

Intr-adevar, interesant modul de turnare a planseului...Variante :
1. planseele galeriei nu s-au executat de sus in jos (top-down)
2. galeria s-a executat dupa metoda top-down, dar galeria de sus a fost initial mai inalta. Ulterior s-a facut separarea intre M3 si galeria de ventilatie, caz in care planseul respectiv s-a turnat dupa metode clasica, cu sprijiniri si cofrare.
3. Planseul a fost modificat cu ocazia M4

@guru, cum sta galeria M3 acum "intr-un picior" ? Practic o tine sistemul de grinzi de deasupra prin forta de apasare, care nu-i da voie sa cada in lateral ? Sau galeria e fost si "legata" de grinzi ?
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 4152
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab

Mesajde TibiV » Mie, 16 Noi 2016, 22:08

Andrei, jos palaria !...

Acum inteleg de ce ti-a luat atat timp...

:bere:
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 8263
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab

Mesajde andrei11 » Sâm, 19 Noi 2016, 22:09

Semicercul
Sectiunile 4,0 - 4,5 - 5,0 din Plansa Pinguinul
Plansele comparate 4,0 - 4,5 - 5,0.
Plansa Raţa 12 - 23.

Sectiunea 4,0 ( 400 m de punctul 0 )
M 1 intra in semicerc (Plansa 5 - Schita lui Dave )
Deasupra lui M 1 avem tunelele parasite ale lui M 3, acum fara linie, dar stim sigur ca acolo erau linii pe ambele tunele. Ca fapt divers s-a gasit si un cauciuc de spate de tractor U 650. O fi facut pana in timpul lucrarilor.
506.png
506.png (35.96 KiB) Vizualizat de 2015 ori

Plansa comparata 4,0
4,0.png
4,0.png (43.59 KiB) Vizualizat de 2015 ori

Sectiunea 4,5 ( 450 m de la punctul de plecare 0 )
Ne aflam la mijlocul semicercului
Galeriile sunt practic suprapuse, cu M 1 inferior si fostele galerii M 3 ( fara linie ) la nivelul superior.
505.png
505.png (70.21 KiB) Vizualizat de 2015 ori

Si evident Plansele comparate 4,5
4,5.png
4,5.png (34.39 KiB) Vizualizat de 2015 ori

Sectiunea 5,0 - iesirea din semicerc.
504.png
504.png (68.49 KiB) Vizualizat de 2015 ori

Observatii :
M 1 nu se mai afla sub galeriile M 3 ci se indreapta in urcare accentuată spre statia Basarab
Plansele comparate 5,0
5,0.png
5,0.png (48.57 KiB) Vizualizat de 2015 ori

In urmatoarea postare Plansa Rata 12 - 23
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 14419
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab

Mesajde andrei11 » Sâm, 19 Noi 2016, 22:30

Plansa Raţa 12 - 23
Rata 12 - 23.png
Rata 12 - 23.png (76.15 KiB) Vizualizat de 2013 ori

In fotografia 15 avem IVA abandonata pe linia 4 / GdN 2. Se observa in stanga si tunelul de legatura ( in coborâre ) M 4 / M 1.
15.png
15.png (860.59 KiB) Vizualizat de 2013 ori

Pozele 12, 13, 14 sunt capturi din filmuletul de pe net dintr-un tren de pe M 4 care este in zona semicercului. Semicercul practic este in stanga trenului.
12 a.png
12 a.png (417.41 KiB) Vizualizat de 2013 ori
12 b.png
12 b.png (423.33 KiB) Vizualizat de 2013 ori
13 a.png
13 a.png (428.99 KiB) Vizualizat de 2013 ori
13 b.png
13 b.png (435.74 KiB) Vizualizat de 2013 ori
14 a.png
14 a.png (309.69 KiB) Vizualizat de 2013 ori
14 b.png
14 b.png (309.79 KiB) Vizualizat de 2013 ori

Singura poza pe care o am din semicerc, nu pot sa ma pronunt de unde a fost facută.
16.png
16.png (1002.51 KiB) Vizualizat de 2010 ori

Doua fotografii facute practic la 180* ( spate-n spate ) cu tunelul GdN 1 - Victoriei cu fata spre semicerc si cu fata spre amorsa.
17 a.png
17 a.png (1.02 MiB) Vizualizat de 2010 ori
17 b.png
17 b.png (955.58 KiB) Vizualizat de 2010 ori
18 a.png
18 a.png (1.25 MiB) Vizualizat de 2010 ori
18 b.png
18 b.png (1.25 MiB) Vizualizat de 2010 ori

"Lumina zilei" se vede acolo pentru ca fotografia a fost facuta cand se lucra la fundatia stâlpului de la rampa de coborîre de pe podul Basarab spre Calea Grivitei. ( Vom dezvolta putin in postarea urmatoare ).
Ultima fotografie ( 18 ) este importanta, acolo, in << Punctul B >> ( Plansa Raţa ) ( practic in amorsele spre Victoriei ) userul Dave a vazut "tampoane ca la Dristor 2" ( expresia îi apartine ). Adica aceste tampoane :
19.png
19.png (959.34 KiB) Vizualizat de 2010 ori

In urmatoarea postare vom iesi putin la suprafata in zona << Punctului B >> ( din Plansa Raţa ) pentru unele remarci interesante.
Lectura placuta. :P
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 14419
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab

Mesajde andrei11 » Dum, 20 Noi 2016, 00:05

Plansa Rata 12 - 23 pozele 20 - 23
Pozele sunt facute la suprafata in zona << Punctului B >> a Plansei Raţa, adica a amorselor tunelelor M 3 spre Victoriei, amorse vizibile si in zilele noastre din M 4.
Primele 3 poze sunt din perioada santierului pentru breteaua podului Basarab ( acces spre Calea Grivitei ).
20.png
20.png (833.31 KiB) Vizualizat de 1997 ori
20 a bis.png
20 a bis.png (1.5 MiB) Vizualizat de 1997 ori
20 b bis.png
20 b bis.png (1.45 MiB) Vizualizat de 1997 ori

Semnele de intrebare le-am pus acolo pentru ca nu inteleg cele doua galerii la ce foloseau, sa fi fost galerii de termoficare ? Si nu inteleg deloc de ce sunt doua.
In continuare am prezentat panoramic pilonul podului unde sunt cele 2 amorse, asta daca va aflati pe acolo sa-l identificati usor. Este pilonul "dublu" ( nu stiu denumirea tehnica, oricum e usor de reperat ).
21 a.png
21 a.png (858.53 KiB) Vizualizat de 1997 ori
21 b.png
21 b.png (861.13 KiB) Vizualizat de 1997 ori
22.png
22.png (953.42 KiB) Vizualizat de 1997 ori

Si o identificare ( functie de trecerea de pietoni ) de pe Google Earth
23.png
23.png (2.34 MiB) Vizualizat de 1997 ori
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 14419
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab

Mesajde shoppy » Dum, 20 Noi 2016, 10:28

Din ce vad eu acolo a existat o galerie mare construita la fata locului si in interiorul ei s-a montat o galerie mai mica asamblata din prefabricate, poate ca asa s-a transformat un spatiu tehnic intr-o galerie de termoficare.
Acel pilon face trecerea intre doua segmente de radier de constructie diferita, unul de beton si altul metalic, cred ca este si rost de dilatatie acolo, de acea este dublu.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8155
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab

Mesajde Costin » Dum, 20 Noi 2016, 11:10

Legat de pod si de pilon, ai dreptate, doar ca e tablier nu radier.
2018: 630 km feroviari / 2968 rutieri. 2017: 1690km feroviari / 2087 rutieri. 2016: 2586km feroviari / 1354 km rutieri. 2015: 3541km feroviari / 3299km rutieri. 2014: 4253km feroviari / 2264km rutieri.
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 7249
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Bucuresti 4 / Sibiu

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Reţeaua de metrou din Bucureşti


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori