MetrouReţeaua de metrou din Bucureşti

 

Topic: Tunelurile de metrou între Gara de Nord 1şi 2 şi Basarab

154 posts, 84881 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 11
 
 

📖 Pagination options
Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab andrei11

Plansa 209 / Plansa Pelicanul
Plansa reprezinta situatia tunelului la 400 de metri de punctul 0. Asa cum se observa si din plansa nr 5 ( Schita lui Dave ) trenurile intra in celebrul "semicerc". De ce celebru si de ce semicerc ? Vom vedea in partea a II - a a prezentarii, cand vom avea si tunelele lui M 4. Ca o observatie generala, liniile de metrou sunt deja sub liniile CFR. Iar cota tunelului inferior ( M 1 ) NSS - ul e undeva pe la aproximativ minus 16,5 m, adica intra "lejer "  acolo un bloc de locuinte  cu magazine la parter( parter inalt, 5 m ) +  4 etaje.
406.png (18.7 KB; downloaded 6190 times)
10-14-2016 12-28-46 AM.png (306.7 KB; downloaded 6198 times)

 


Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab George

Eu am o intrebare care nu stiu daca intra in topicul asta (dar s-au mai discutat probleme colaterale) sau la M 4.
Amplasamentul statiei Gara de Nord 2 mi se o fundatura/aberatie. Era mult mai bine sa vina M4 peste M 1 si sa fie statie suprapusa la Gdn1, continuarea spre Buzesti ar fi fost floare la ureche - eu asa imi imaginam.

Intrebarea este, mai ales catre guru, dar si spre ceilalti pasionati :D : cum se poate continua M 4 spre sud? Cum? fara a demola gara, ma refer?! cu ce fel de TBM-uri ar trebui sa se lucreze si unde ar fi scoase? Vom avea PSS langa peroane? O estimare, schita, desen asa mai pentru afoni ca mine ar fi super :D

 


Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab andrei11

S-a discutat intens pe aceasta tema.
Guru nu o sa-ti spuna decat dupa ce apare PIF- ul, proiectul tehnic, PUZ - ul, PUG - ul, etc.

viewtopic.php?f=198&t=342&start=1484#p218253

Trebuie sa citesti si ceva mesaje inainte si dupa adresa de mai sus.
Evident, corect  era sa avem o Gara de Nord suprapusa ( culmea, proiectul exista si era in curs de implementare ) dar s-a sucit tovarasul Nicolae Ceausescu - cu gara - si oricum M 4 a aparut dupa ce se construise actuala statie GdN 1, asadar nu se mai putea face absolut nimic. Dar cum e acum construita GdN 2 e bine construita si are continuitate spre Sud.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab sab

Logica te duce cu gandul ca se putea folosi statia suprapusa, chiar si cand  fosta M3 a devenit prelungirea M1. M1 era jos si o cotea catre Victoriei, iar M4 era deasupra (adica la nivelul actual al M1) si putea fi prelungita spre sud in viitor (bineinteles cu ceva demolari). Aveai galeria suprapusa , adica traseul M4 era gata executat, trebuiau doar mici ajustari. Nu mai era nevoie de nicio alta statie suplimentara GdN2 (cu cheltuielile de rigioare, vreo 8 milioane usd). Se putea face si schimb la GdN, nu ca acum...
De ce nu s-a facut asa  ? Nu stiu... Parerea mea (am mai spus-o cu alte ocazii) este ca sunt 2 variante :
1. nu se stia de M4 in momentul modificarilor de la GdN. Acest lucru mi se pare greu de crezut, dar nu imposibil, la ce degringolada a fost in zona cu modificarea fostei M3.
2. daca se stia de M4. ea trebuia sa se opreasca la Basarab si sa nu ajunga la Gdn, asa cum pare sa arate aceasta harta din martie 1989.
Doar guru stie care varianta este corecta. Sau poate exista alta explicatie, dar guru stie sigur succesiunea evenimentelor de atunci, a fost in mijlocul lor.
Harta 1989 martie.jpg (724.62 KB; downloaded 6666 times)

 


Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab andrei11

Plansa 210 / Plansa Pelicanul
La 450 de metri fata de punctul de plecare avem cele 2 tunele suprapuse in mijlocul "semicercului".
Bine, evident ca semicercul nu e semicerc, este un arc de cerc, dar asa i -a ramas "porecla".
Ca si pozitionare spatiala, suntem sub liniile CFR 13 si 14.
405.png (19.93 KB; downloaded 6597 times)

 


Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab George

andrei11 wrote:
S-a discutat intens pe aceasta tema.
Guru nu o sa-ti spuna decat dupa ce apare PIF- ul, proiectul tehnic, PUZ - ul, PUG - ul, etc.


Am citit tot topicul respectiv, evident guru n-a zis nimic si apoi toata discutia s-a dus spre alte chestii...

Numai daca se preconizeaza prelungirea M 4 pe sub str. Garii de Nord amplasamentul Gdn2 cu inexistenta sa corespondenta cu Gdn1 are cat de cat sens, altfel e o mare aberatie.

Pe de alta parte, @andrei11, cred ca gresesti cand zici ca M4 va fi prelungit numai pana la Hasdeu. Cred ca se va prelungi pana la Progresul si ca acolo va fi PLS, mi-e greu sa anticipez numarul total de statii.
Pare aproape sigur ca o statie va fi in rondul de la Mircea Vulcanescu, alta la intersectia cu Stirbei Voda (sau poate doar aceasta din urma?), una la Hasdeu, alta la Palatul Parlamentului/Catedrala Neamului, probabil de acolo spre dreapta pe Calea 13 Septembrie (statie la Puisor/Mariott), apoi stanga pe Tudor Vladimirescu unde va fi statie probabil la intersectia cu tramvaiul 32 (alternativa la acest ocol ar fi sa mearga pe sub Uranus...se poate, oare?), apoi cel putin inca o statie pe Viilor, una in zona Eroilor Revolutiei (Eroii Revolutiei 2?) cu corespondenta cu M 2, de acolo un numar de X statii pe sos. Giurgiului.

 


Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab andrei11

Nu am spus ca va fi prelungita numai pana la Hasdeu. Dar prelungirea pana la Hasdeu ar avea sens prin corespondenta lui M 6 cu M 5. , deci cu o axa majora Est - West. Fara prelungirea pana la Hasdeu M 6 va fi un racord pentru  M 1, nu va fi o magistrala adevarata.

 



Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab subway guru

George, GdN2 a fost amplasata astfel incat sa permita prelungirea spre sud prin parcul garii pe Dinicu Golescu...Asa era gandirea pe atunci, azi e mai bine!
:bere:

 


Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab andrei11

Pentru colegii nostri mai tineri sau care nu stiu unele aspecte.
Inainte de 1989 nu te prea puteai pune cu << geniile  Carpatilor >>.
Solutia aleasa acolo cu M 4 a fost cea corecta, daca M 4 s-ar fi limitat la Basarab ( cu conexiunea la retea pe actuala jonctiune GdN 1 - Basarab M 4 ) aleluia continuare M 4 spre Sud. Cred ca nu se mai putea realiza continuarea decat cu eforturi financiare consistente.
Asa ca statia GdN 2 daca a putut fi construita acum e foarte valoroasa.
Evident ca solutia optima ar fi fost statia GdN 1 suprapusa dar probabil ca decizia de a construi M 4 a fost luata dupa ce s-a modificat staia GdN 1, adica dupa ce s-a renuntat la subsolul 2 si nu se mai putea reveni asupra deciziei.

 



Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab subway guru

Absolut corect! Trebuie sa cunosti istoria ca sa intelegi prezentul si sa poti croi viitorul!
:mrgreen:

 


Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab andrei11

Plansa 211 /Plansa Pelicanul
Ne aflam la 500 m de "punctul 0", adica cand M 3 iese din "semicerc" iar M 1 e in plina urcare pentru a ajunge in statia Basarab.
M 3 isi continua curba spre dreapta pentru a se incadra sub B-dul Nicolae Titulescu.
404.png (30.18 KB; downloaded 6450 times)
semicerc.png (273.76 KB; downloaded 6450 times)

 


Re: Tunelele de metrou intre GdN 1& 2 si Basarab andrei11

Plansa 212 / Plansa Pelicanul
Ne aflam la 550 m de punctul 0, foarte aproape de intrarea in statia Basarab. M 1 se afla in plina urcare, mai are aprox 50 m si intra in statie. M 3 este deja sub Titulescu ( plansa 215, o sa fie o plansa surpriza  :roll: )
403.png (19.54 KB; downloaded 6328 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 11
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Reţeaua de metrou din Bucureşti  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420551 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use