MetrouReţeaua de metrou din Bucureşti

 

Topic: Secțiunea Republica - Pantelimon ( Antilopa )

98 posts, 55627 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Sectiunea Republica - Pantelimon ( Antilopa ) sab

"Accesul parasit" este similar celui de la GdN (Hotel IBIS),nu ?

 


Re: Sectiunea Republica - Pantelimon ( Antilopa ) TibiV

Hai mai departe Andrei...
De când aştept concretizarea expediției noastre !... :)

 


Re: Sectiunea Republica - Pantelimon ( Antilopa ) andrei11

# sab, da, e identic. :)

 


Re: Sectiunea Republica - Pantelimon ( Antilopa ) BodoMinea

Filmare integrală Republica - Pantelimon din spatele (finele) trenului.( nr 1 )




Și retur Pantelimon - Republica + o staționare în tunel. Filmare din faţă spre spatele trenului.  ( nr. 2 )




________________
Interventie andrei 11. Deoarece aceste filmari vor fi foarte importante in continuare, ca sa nu creem confuzie, le-am numerotat nr 1 si nr 2.

 


Re: Sectiunea Republica - Pantelimon ( Antilopa ) andrei11

E ok, au sosit filmarile din trenul Republica - Pantelimon, multumesc pe aceasta cale colegului ca s-a implicat, vor fi foarte folositoare, in curand le voi folosi, noi mergem mai departe.
O fotografie de pe Google earth a PLS - ului cu dimensiunile acestuia. Din fotografia "curata" si din cotele masurate cu scara Google earth se deduce ( aproape ) sigur ca acolo avem de-a face cu un PLS. Oricum  de acolo se intra din tunelul rectangular in tunelul sapat cu scutul.
6.png (1.23 MB; downloaded 7506 times)

Multumita luiguru care a indicat razele curbelor de intrare / iesire in / din Magnetului la 200 m am trasat curba din PLS spre stradute, si surpriza, am "iesit" fix sub Magnetului... Vedeti ca aveti acolo si o scara, dar va spun eu ca raza ( cercului ) e de 200 m
4.png (531.47 KB; downloaded 7505 times)

 


Re: Sectiunea Republica - Pantelimon ( Antilopa ) andrei11

Statia si remiza Republica
Amplasamentul actual al statiei si remizei :
Statia si remiza Republica
11.png (1.15 MB; downloaded 7419 times)

Schema de circulatie / semnalele / inainte sa se dea in folosinta depoul Pantelimon :
Diagrama Republica
15 bis.png (11.73 KB; downloaded 7412 times)

Observatii :
Din motive care-mi scapa o parte din remiza a fost sapata cu scutul, asa cum se observa din diagrama de mai sus. Nu inteleg de ce, dar in sfarsit. O fi fost tunelul sapat experimental ? Pentru ca se cunoaste ca scuturile au fost construite la "23 August" si cel mai usor era sa le experimenteze "pe viu" intr-un tunel relativ "independent"
16.png (41.64 KB; downloaded 7401 times)
Evident ca acesta poate sa fie chiar unul din tunelele "mari" care leaga statia Republica de ( actuala ) Costin Georgian.
Sa revenim insa in anul 2016.
In urmatoarea schita un detaliu de la capatul spre Pantelimon al remizei Republica :
Detaliu
14.png (1.45 MB; downloaded 7408 times)

Si actuala diagrama :
Diagrama actuala
15.png (40.55 KB; downloaded 7505 times)

Detalii foto al Prizei de aer al remizei :
Priza de aer remiza
13.png (1.46 MB; downloaded 7405 times)
Detaliu al accesului  de la suprafata pentru cele 2 linii ale remizei + priza de ventilatie al tunelului spre Antilopa
12.png (1.16 MB; downloaded 7395 times)

Observatie
Remiza Republica beneficia initial de 5 linii ( dependente ) de manevra / stocare, respectiv liniile de manevra numerotate de mine aici 1 si 2 si liniile de stocare numerotate de mine cu numerele 3, 4 si 5.
Liniile de manevra / stocare
17.png (11.03 KB; downloaded 7442 times)

 


Re: Sectiunea Republica - Pantelimon ( Antilopa ) andrei11

Ok, finalizam prima parte a topicului cu curba de sub  Industriilor  sub Magnetului.
Aici sunt unele contradictii care trebuie semnalate, toate sunt spuse de guru, la gasiti in interventiile lui din cadrul acestui topic. Eu le sintetizez :
- raza curbei : 200 m
- tunelul este la adancimea de 4,5 m
- tunelul trece razant de coltul gradinitei
- tunelul trece razant de coltul scolii
- tunelul trece pe sub prima casa de pe str. Meiului.
In aceste afirmatii ( puse cap la cap ) sunt oarece contradictii evidente, dar trecem peste aceste amanunte si incercam sa le imbinam in mod constructiv.
Am plecat de la urmatoarele idei. Bine, ele pot fi false, dar daca nu pornim de undeva nu putem inainta. Deci :
- am presupus ca PSS Industriilor - am mai spus odata, o sa explic  de ce cred eu ca acolo e un PSS ( un dublu PSS - adica prin acelasi PSS au fost scoase de doua ori scuturile ) este sub strada Industriilor.
- am presupus ca raza curbei este de 200 m
- am presupus ca tunelul trece pe sub prima casa de pe Meiului. Bine, pe teren prima casa nici nu mai exista, este o curte cu rasaduri la ora actuala.
- am presupus ca tunelul trece razant de coltul scolii si nu al gradinitei.
Iata ce a rezultat  ( raza e sigur 200 m, exista si o scara acolo pentru cine vrea sa masoare ):
5.png (277.41 KB; downloaded 7328 times)

Si o imagine Google earth
19.png (1.21 MB; downloaded 7330 times)

Plus o imagine din istoria lui Google earth, se observa ca acea gradinita s-a mai extins intre timp.
20.png (736.27 KB; downloaded 7339 times)

Extrem de scurte observatii pertinente :
Hmm, raza de 200 m, prima casa de pe Meiului si coltul scolii nu prea ne da, tunelul trece pe sub  vechea gradinita.
Sau e adevarat ce ne-a spus guru, sau guru se inseala in unele privinte, adica daca e sa ocolim gradinita ( tunelul sa fie pe la coltul vechii gradiniti ) nu mai trece pe sub prima casa de pe Meiului sau...sau.... Sunt niste variante dar care sunt in fond amanunte. Important este ca tunelul dupa PSS Industriilor se incadreaza undeva in zona scolii pe sub Magnetului.
__________________
Nota :
PSS Industriilor asa l-am denumit eu, nu stiu cum e in actele oficiale, dar un PSS exista acolo, asta categoric, este foarte usor observabil din metroul care duce de la Republica la Pantelimon.

 


Re: Sectiunea Republica - Pantelimon ( Antilopa ) andrei11

Nota :
Daca sunteti curiosi vizionati primul filmulet al colegului Bodo Minea.( nr 1 )
Intre minutele 2:15 --> 3:03.
Aveti absolut toate schitele pe forum ca sa va orientati.
Daca ghiceste cineva traseul intre minutele 2:15 --> 3:03 rog sa-l schiteze.
Voi reveni cu observatii foarte interesante.
Repet, uitati-va lafilmuletul nr 1 al colegului Bodo Minea, intervalul cu probleme 2:15 --> 3:03.

 


Re: Sectiunea Republica - Pantelimon ( Antilopa ) andrei11

Primul pas
Foarte important.
Vad ca nu a vrut sa mai intervina nimeni, asadar voi trage primele concluzii.
Pentru cine vrea sa urmareasca cu atentie recomand ca plansa de mai jos sa fie scoasa la o imprimanta color, ceea ce nu ma indoiesc ca este destul de facil pentru multi din cititorii / userii nostrii.
Plansa de mai jos este in stricta legatura - asa cum am mai spus -cu primul film al colegului nostru Bodo Minea.
Pe plansa sunt notate minutele din filmulet unde se gaseste la momentul respectiv fata trenului ( F ) sau spatela trenului ( S ). Precizare importanta, primul filmulet este facut din spatele trenului.
Nu inteleg absolut deloc  -  probabil ca vor apare si unele comentarii la acest aspect - care este traseul tunelului in dreptunghiul verde cu rame galbene.
21-2.png (874.88 KB; downloaded 7156 times)
Adica aici, in detaliu desenat :
21-3.png (1.58 MB; downloaded 7154 times)
Pentru a nu va lasa sa cautati in topic si pentru a va scuti de o deplasare in teren mai postez odata  "sicana" Magnetului, care masurata de mine impreuna cu Iliutu si Tibi_V si de comun acord toti 3 nu este mai mare de 3 ( trei ) metri.
22.png (1.16 MB; downloaded 7156 times)

Urmariti inca odata cu atentie parcursul trenului in dreptunghiul  verde  intre minutele 2:11 si 3:05.
Poate isi mai spune  si altcineva  parerea.
Probabil in zilele urmatoare voi posta unele concluzii / intrebari / speculatii.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Sectiunea Republica - Pantelimon ( Antilopa ) sab

Nici eu nu m-am prins cum este in acel S, insa cred ca nici intrarea pe Magnetului nu este chiar asa cum ai figurat-o tu. Mai degraba este in genul acesta (am figurat cu verde),  cu mai multe case subtraversate in zona Deltei-Meiului. Stiu ca a existat un articol care spunea ca erau multe reclamatii de la locuitorii acestor strazi, ori in varianta ta, Deltei nu are nicio treaba cu tunelul, iar Meiului foarte putin.
Cladirea pe care o subtraversezi tu cred ca este gradinita veche, ori nu cred ca tunelul este pe sub ea. Este foarte posibil ca tunelul sa fie exact intre gradinita veche si cea noua. Daca nu, gradinita noua este facuta pe tunel.
intrare Magnetului 2.png (798.7 KB; downloaded 7091 times)

 


Re: Sectiunea Republica - Pantelimon ( Antilopa ) andrei11

A  :twisted:  iluzie optica...Sigur imi trebuie o busola. Una adevarata. Nu vorbesc la figurat...
1-27-2016 12-10-40 AM.png (114.5 KB; downloaded 7040 times)
Si sa fac unele calcule. Iau raza R = 500 m, dar o s-o calculez si pentru 200 - 300 - 400 m.
Vorbesc desigur despre "S" - ul din intervalul 2:11 --> 3:05.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Sectiunea Republica - Pantelimon ( Antilopa ) sab

Am gasit unde salvasem articolul de care vorbeam, cu reclamatiile locuitorilor din zona. Din pacate, nu mai gasesc articolul asta pe net acum, asa ca nu am cum sa pun link-ul. Cica detaliile tehnice sunt date de inginerul din cadrul Metrorex Ionescu Constantin. Contextul este ca depoul Pantelimon fusese construit in avans si, cum fosta M3 isi schimbase traseul, depoul nu avea legatura cu restul retelei, fiind folosit ca depozit de ...cartofi.
Sper ca observati ca abia fusese deschisa linia, ca a si fost inchisa...de doua ori
...la un moment dat, administratia Metrorex a constatat ca depoul din Pantelimon ar putea fi un loc foarte bun în care ramele de metrou ar putea fi reparate. Zis si facut, motiv pentru care a fost realizata o linie de legatura între Republica si Pantelimon cu o lungime totala de 1,9 km. Diferenta de nivel dintre adâncimea la care se afla statia Republica si depoul suprateran Pantelimon, a facut ca tunelul din aceasta zona sa fie la o adâncime de doar doi metri. Cum, în aceasta lunga perioada de modificari si constructii, zona Pantelimon a început sa fie tot mai dens populata, oamenii s-au trezit ca sunt puternic zdruncinati de metrourile care treceau pe sub ei.  

Aceasta deoarece solutia aleasa pentru realizarea infrastructurii caii de rulare în tunel a presupus construirea pe o distanta de 0,9 km a unei cai de rulare pe traverse de lemn pe prism de piatra sparta, în cuva de beton, cu un strat de binder, iar pe restul de un kilometru calea de rulare a fost realizata din traverse de beton bibloc monolitizate în fundatia caii. Solutia suprastructurii caii care a fost aleasa a presupus utilizarea sinei tip 49 cu prindere clasica tip K pe traverse de lemn în prism de piatra sparta, cât si pe traversele de beton bibloc. Având în vedere ca acest tunel traverseaza cartierul de locuinte din Pantelimon pe raza trei strazi, Deltei, Meiului si Magnetului nu este de mirare ca locuitorii din aceste zone au demarat un val de sesizari prin care semnalau puternice senzatii de disconfort datorat zgomotelor si trepidatiilor produse la trecerea trenurilor de metrou, precum si aparitia unor fisuri la imobilele din aceasta zona.

Urmare a acestor sesizari, în anul 1991, presedintele SNCFR de la acea vreme a luat decizia constituirii unei echipe de specialisti care sa investigheze efectele produse de circulatia trenurilor de metrou pe interstatia Republica-Pantelimon.

S-a trecuta astfel la efectuarea masuratorilor de zgomote si vibratii pentru depistarea zonelor care depasesc valorile maxime admise, masurile luate în acest caz fiind de la înlocuirea prinderii clasice tip K (rigide) cu prindere elastica cu cleme tip S2.

Masuratorile au mai scos la iveala existenta unor zone unde la suprateran valorile de zgomote si vibratii se apropie de valorile maxime, cât si o zona (str. Magnetului si str. Meiului) unde valorile depasesc valorile maxime admise. S-a identificat astfel ca aceasta zona reprezinta în subteran curba V6 cu R=200 m si doua zone de aliniament de 30m, în total 211m de cale de rulare pentru care s-a realizat un proiect special. Metrorex SA a comandat proiectantului general al metroului, SC Metroul SA, un proiect de îmbunatatire a sistemului de fundatie a caii de rulare pentru reducerea zgomotelor si vibratiilor prin elasticizarea caii de rulare.

Solutia aleasa pentru aducerea linistii în casele celor aflati „în calea” metroului a fost inspirata din experientele altor metrouri unde acesta a fost aplicata, precum cele din Viena sau Milano. Mai exact, solutia a presupus realizarea la nivelul infrastructurii caii de rulare a unui strat de beton si a unui canivou în lungul tunelului. Peste acesta a fost asezata o saltea de pâsla minerala de 50 mm grosime, peste care a fost aplicat un alt strat de beton armat care joaca rolul de monolitizare a traverselor din PVC.

În ceea ce priveste suprastructura caii de rulare, aceasta s-a executat din sina tip 49, traverse de plastic si cutiile de protectie ale acestora precum si placi de repartitie, care s-au pus în interiorul cutiilor de protectie. De asemenea, a fost montata o placa intermediara de plastic între traversa si placa de prindere K49 initiala care s-a pastrat. Sistemul de prindere ales a fost cel clasic, sina-traversa cu cleme elastice SKL 12.
                 
Complexitatea lucrarilor a impus însa realizarea acesteia în conditiile opririi totale a circulatiei trenurilor de metrou pe distanta Republica-Depoul Pantelimon. Debutul acestora a însemnat demontarea contrasinei si a sinei a-III-a si evacuarea acestora în Depoul Pantelimon, dupa care s-a trecut la demontarea materialelor de prindere a sinei si a raverselor pe zone scurte. Dupa eliberarea zonei de lucru s-a trecut la  amplasarea sinelor pe un sistem de cadre pozitionate din 3 m în 3 m, care a avut ulterior si rolul de reglare a geometriei caii în plan orizontal si vertical. Echiparea sinei suspendate cu traversele de plastic pe sistemul de cadre s-a facut utilizându-se prinderea clasica cu agrafe SKL 12, iar în baza reperilor topografici amplasati pe peretii verticali ai galeriei si cu ajutorul sistemelor de calare a fost realizata geometria proiectata a caii de rulare (ecartament, nivel, sageata). În final, s-a realizat monolitizarea caii, dupa care a urmat echiparea acesteia cu contrasina, sina a-III-a. Dupa terminarea lucrarilor, Metrorex a solicitat în anul 1995 efectuarea unui nou ciclu de masuratori pentru a verifica eficienta modificarii infrastructurii caii de rulare pe portiunea de 211 m. Efectuate în aceleasi zone, masuratorile au scos la iveala faptul ca din punct de vedere al efectului vibratiilor asupra locuintelor aflate deasupra traseului, valorile determinate pentru vibratiile înregistrate au fost sub limitele admisibile, atât pentru perioada de zi, cât si pentru perioada de noapte. În ceea ce priveste efectul vibratiilor asupra cladirilor, intensitatea vibratiilor calculata pentru oscilatiile înregistrate a fost sub limitele admisibile, neprezentând pericol pentru siguranta cladirilor din zona.

Modificarile solutiei de infrastructura la nivelul caii de rulare au redus nivelul acceleratiilor spectrale de 1.4 pâna la 5.4 ori, în functie de frecventa, nefiind constatata o corelare între nivelul vibratiilor si viteza de circulatie a trenului de metrou.
                 
Din pacate, desi rezultatele ultimului set de masuratori au demonstrat ca nivelul de zgomot si vibratii au fost sub plafonul maxim admis de norme, disconfortul acustic si cel produs de vibratii s-a mentinut, fapt evidentiat de reclamatiile ulterioare ale proprietarilor de imobile din zona mentionata.
                 
Urmare acestui fapt, conducerea Metrorex a decis extinderea elasticizarii caii de rulare pe restul interstatiei Republica-Pantelimon, aplicând o alta metoda diferita de cea precedenta. Solutia a fost schimbata datorita considerentelor economice, iar în noua varianta pentru care s-a optat a presupus înlaturarea suprastructurii si a prismului de piatra sparta pâna la nivelul radierului si aplicarea unui covor elastic tip Tiflex de 10 mm grosime pe toata suprafata radierului peste stratul de binder. De asemenea, a fost realizata pozarea traverselor de lemn în cutii elastice (galosi) tip Tiflex, având si o placa elastica sub traversa de 20 mm grosime. S-au introdus placute elastice între talpa sinei si placa metalica de prindere, cât si între placa metalica de prindere si traversa iar prinderea sinei pe placa metalica suport a fost realizata cu cleme elastice tip SKL 12. Acestea au fost achizitioate din Germania, iar toate elementele elastice intermediare (covoare, placi, cutii protectie, traverse), au provenit din Anglia.

Încheierea lucrarilor a însemnat realizarea unor noi serii de masuratori care au scos în evidenta faptul ca nivelul de zgomot si vibratii a scazut pe toata interstatia sub limitele admisibile.  Nivelul de vibratii a demonstrat faptul ca toate componentele spectrale ale tuturor acceleratiilor existente la nivelul cladirilor analizate s-au redus sub limitele admisibile în normele în vigoare.
                 
Problemele întâlnite pe acest tronson s-au dovedit o buna experienta pentru proiectele viitoare de dezvoltare ale metroului bucurestean. Astfel, experienta acumulata au facut ca Metrorex si proiectantul general al metroului, Metroul SA, sa foloseasca aceste tehnologii si în proiectele ulterioare de dezvoltare a metroului. Astfel, noile constructii de metrou de pe magistrala a-IV-a Gara de Nord 2-1 Mai au fost realizate folosindu-se aceasta metoda de elasticizare a caii de rulare, utilizându-se materiale elastice tip Tiflex si agrafe elastice tip Pandrol Anglia. De asemenea, tehnologia va fi utilizata si pe Magistrala V, Universitate-Drumul Taberei.

 


Re: Sectiunea Republica - Pantelimon ( Antilopa ) oache81

Cine le are cu proiectarea sau are vreun soft specializat sa calculeze dupa datele astea:

A doua coloana dupa km este raza curbei.
A 3-a e viteza.
A 4-a si a 5-a se refera la urcat si coborat, valorile sunt pozitive si la urcat si la coborat (rampa si panta) si ultima e cu sageata care arata daca urca sau coboara.
Poza e din caietul de sarcini de la CAF, stiam ca vazusem undeva datele astea da nu mai tineam minte unde.

http://www.metrorex.ro/Resurse/Caiet_sa...arcini.pdf pagina 32
republica - pantelimon.JPG (110.71 KB; downloaded 6923 times)

 


Re: Sectiunea Republica - Pantelimon ( Antilopa ) andrei11

Multumesc de adresa, si eu uitasem de ea...

<< -Sa curga vinul
Sa cânte muzica
Sa vină femeile sau militia.
- Am venit. >>

_________________
Replica dintr-un cunoscut film romanesc, "Secretul lui Bachus".  :D
1-29-2016 8-29-19 AM.png (134.03 KB; downloaded 6817 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Reţeaua de metrou din Bucureşti  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420653 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use