Topic: Despre rețea (infrastructură, caracteristici, etc.)
254 posts, 116458 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Despre retea (infrastructura, caracteristici, etc)
shoppy
Daca pe M1 vin la Victoriei concomitent trenuri din ambele directii la ora de varf dimineata sau seara, pai ai stationare de 2-3min ca oamenii realmente nu pot cobora din tren si apoi practic stau pe peron sprijinindu-se de tren. Acolo e problema, nu la rebrusare.
Daca pe M1 vin la Victoriei concomitent trenuri din ambele directii la ora de varf dimineata sau seara, pai ai stationare de 2-3min ca oamenii realmente nu pot cobora din tren si apoi practic stau pe peron sprijinindu-se de tren. Acolo e problema, nu la rebrusare.
- sab
-
Posted:
-
Re: Despre retea (infrastructura, caracteristici, etc)
sab
Am mai discutat subiectul. Este o problema punctuala pe M1 pe un anumit tronson. In plus statia Victoriei de pe M1 a fost proiectata pentru alta configuratie...
Deocamdata nu avem mai multe trenuri disponibile, asa ca M1/M3 trebuie sa se descurce cu ce exista. Un metrou la 2-3 min pe tronsonul comun eu zic ca este suficient. Om vedea odata cu inaugurarea M5 ce va fi la Eroilor...
Am mai discutat subiectul. Este o problema punctuala pe M1 pe un anumit tronson. In plus statia Victoriei de pe M1 a fost proiectata pentru alta configuratie...
Deocamdata nu avem mai multe trenuri disponibile, asa ca M1/M3 trebuie sa se descurce cu ce exista. Un metrou la 2-3 min pe tronsonul comun eu zic ca este suficient. Om vedea odata cu inaugurarea M5 ce va fi la Eroilor...
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Despre retea (infrastructura, caracteristici, etc)
mcosmin
Eroilor va avea aceiasi problema ca PV. Nu o sa mai poata pleca trenul din statie, calatorii se vor ingramadii. Deja mi-e frica pentru cai care trebuie sa schimbe peroanele la Eroilor, va fi imposibil prin multime.
Si solutia pentru ambele e M4 la sud, care sa preia din traficul spre nord care ar ajunge in M2 pe la PV.
Eroilor va avea aceiasi problema ca PV. Nu o sa mai poata pleca trenul din statie, calatorii se vor ingramadii. Deja mi-e frica pentru cai care trebuie sa schimbe peroanele la Eroilor, va fi imposibil prin multime.
Si solutia pentru ambele e M4 la sud, care sa preia din traficul spre nord care ar ajunge in M2 pe la PV.
- sab
-
Posted:
-
Re: Despre retea (infrastructura, caracteristici, etc)
sab
Legat de preluarea calatorilor, problema pe care o vad eu este legata de "norocul" celor de pe M5, adica in ce tren se vor sui la peronul central de la Eroilor.
Daca vine in tren de M1 (care este rezonabil de gol la Eroilor) se vor sui fara nicio problema. In schimb, daca vine un tren M3 din Militari (care este arhiplin la ora de varf) s-ar putea sa aiba o problema, sa nu incapa toti. Acest lucru este valabil si la linia 2 (peronul mic) trenul M1 fiind mai liber.
Legat de inghesuiala ca sa schimbi peroanele, daca spre Unirii sa spunem ca ai alternativa acelui pasaj care vine de la M5 pe deasupra statiei M1, problema va fi la cei care doresc sa mearga de pe M5 spre Militari/Gara si care nu au decat alternativa "pe la patiserie", unde se vor intalni cu eventualii calatori care schimba si acum M1 cu M3 la E1.
Atunci DA, se va vedea deficienta MAJORA a actualului proiect, cu statia E2 "bot in bot" cu E1 si schimb pe la un singur capat. Eu, dupa experienta cu Victoriei de pe M2 , n-as fi adoptat aceasta solutie...
Legat de preluarea calatorilor, problema pe care o vad eu este legata de "norocul" celor de pe M5, adica in ce tren se vor sui la peronul central de la Eroilor.
Daca vine in tren de M1 (care este rezonabil de gol la Eroilor) se vor sui fara nicio problema. In schimb, daca vine un tren M3 din Militari (care este arhiplin la ora de varf) s-ar putea sa aiba o problema, sa nu incapa toti. Acest lucru este valabil si la linia 2 (peronul mic) trenul M1 fiind mai liber.
Legat de inghesuiala ca sa schimbi peroanele, daca spre Unirii sa spunem ca ai alternativa acelui pasaj care vine de la M5 pe deasupra statiei M1, problema va fi la cei care doresc sa mearga de pe M5 spre Militari/Gara si care nu au decat alternativa "pe la patiserie", unde se vor intalni cu eventualii calatori care schimba si acum M1 cu M3 la E1.
Atunci DA, se va vedea deficienta MAJORA a actualului proiect, cu statia E2 "bot in bot" cu E1 si schimb pe la un singur capat. Eu, dupa experienta cu Victoriei de pe M2 , n-as fi adoptat aceasta solutie...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Despre retea (infrastructura, caracteristici, etc)
shoppy
Eu zic ca degeaba baga trenuri suplimentare in M1, o sa avem tren stationat la GdN1 si tren stationat la Basarab blocate de trenul blocat in Victoriei, mai ales ca statiile acelea sunt scurte.
Si problema scaderii frecventei pe tronsonul comun este ca la Eroilor M1 intra in statie pe abatuta si iese pe comun tot pe abatuta, nu poti sa il grabesti, deci trebuie sa cresti frecventa in M3. Cand se mergea pe M1 la frecventa 7 - 3 - 7 - 3 etc, daca erai in trenul de 3 mereu aveai stationare in Grozavesti si mers la pas pana in Eroilor.
Eu zic ca degeaba baga trenuri suplimentare in M1, o sa avem tren stationat la GdN1 si tren stationat la Basarab blocate de trenul blocat in Victoriei, mai ales ca statiile acelea sunt scurte.
Si problema scaderii frecventei pe tronsonul comun este ca la Eroilor M1 intra in statie pe abatuta si iese pe comun tot pe abatuta, nu poti sa il grabesti, deci trebuie sa cresti frecventa in M3. Cand se mergea pe M1 la frecventa 7 - 3 - 7 - 3 etc, daca erai in trenul de 3 mereu aveai stationare in Grozavesti si mers la pas pana in Eroilor.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Despre retea (infrastructura, caracteristici, etc)
andrei11
La D 2 e falsa problema...Pur si simplu trenul din statie poate sa plece primul si apoi sa intre in statie cel ce vine de la Muncii. De ce vedeti voi problema numai invers ? Lasand la o parte ca un rebrusment ca la Republica / Preciziei are aceeasi probleme ca rebrusmentul de la D 2 / AS. Ia gânditi-va putin... Parerea mea sincera este ca sab are dreptate, s-a facut economie de 200 m de tunel. Si oricum linia 4 la D 2 nu ajuta la nimic, e linie de stocare.
La D 2 e falsa problema...Pur si simplu trenul din statie poate sa plece primul si apoi sa intre in statie cel ce vine de la Muncii. De ce vedeti voi problema numai invers ? Lasand la o parte ca un rebrusment ca la Republica / Preciziei are aceeasi probleme ca rebrusmentul de la D 2 / AS. Ia gânditi-va putin... Parerea mea sincera este ca sab are dreptate, s-a facut economie de 200 m de tunel. Si oricum linia 4 la D 2 nu ajuta la nimic, e linie de stocare.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Despre retea (infrastructura, caracteristici, etc)
subway guru
@sab
@andrei11
????????
Mai vorbim...dar doar in cunostinta deplina de cauza...dupa ce se va vedea cum va arata E1 si legatura pietonala E1-E2...
@sab
@andrei11
????????
Mai vorbim...dar doar in cunostinta deplina de cauza...dupa ce se va vedea cum va arata E1 si legatura pietonala E1-E2...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Despre retea (infrastructura, caracteristici, etc)
andrei11
Eu n-am treaba cu Eroilor ( 1 & 2 ) eu am treaba cu rebrusmentul trenurilor la Preciziei in comparatie D 2 sau la Republica in comparatie cu AS.
Eu n-am treaba cu Eroilor ( 1 & 2 ) eu am treaba cu rebrusmentul trenurilor la Preciziei in comparatie D 2 sau la Republica in comparatie cu AS.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Despre retea (infrastructura, caracteristici, etc)
subway guru
E linia de evitare...siguranta circulatiei impune...daca nu vrei tren contra tren...
andrei11 wrote:
La D 2 e falsa problema...Pur si simplu trernul din statie poate sa plece primul si apoi sa intre in statie cel ce vine de la Muncii. De ce vedeti voi problema numai invers ? Lasand la o parte ca un rebrusment ca la Republica / Preciziei are aceeasi probleme ca rebrusmentul de la D 2 / AS. Ia gânditi-va putin... Parerea mea sincera este ca sab are dreptate, s-a facut economie de 200 m de tunel. Si oricum linia 4 la D 2 nu ajuta la nimic, e linie de stocare.
E linia de evitare...siguranta circulatiei impune...daca nu vrei tren contra tren...
- sab
-
Posted:
-
Re: Despre retea (infrastructura, caracteristici, etc)
sab
Nu prea ma prind ce eviti cu linia 4. Daca era pozitionata pe partea cealalata, cu linia 1,DA, poate era linie de evitare. Si era si folositoare, in sensul in care spune mcosmin, ajuta la plecare.
Asa, ce sa eviti ? Trenul din fata ta, care vrea sa intre pe linia 2 in statie si care, dintr-un motiv anume nu are "intrare" si stationeaza in tunel ? Ar fi o situatie pur ipotetica in care la D2 s-ar aduna la un anumit moment nu mai putin de 4 trenuri, doua stationeaza la peron, al treilea la intrarea in statie pe linia 2 inainte de macaz si vine si al patrulea care, in loc sa stea frumos in spatele celui de pe linia 2, este dirijat pe linia 4.
Pai nu avem aceeasi situatie pe orice tronson de tunel , cand ai un tren in fata ? Si nu avem sisteme de siguranta pentru asta, avem linii de evitare ? Aveam si inainte de 1989 sistem de siguranta, se numea "atentie la semaforul rosu"... Daca ai rosu, nu intri pe tronsonul respectiv .
Daca D2 ar fi fost ca mai jos, as fi spus ca este o incercare de a replica rebrusmentul clasic de pana in 1987, dar cu macaz inainte de statie. Asa, nu stiu ce sa zic....cred ca este doar o incercare. Care nu s-a mai replicat la alte statii asemanatoare, a se vedea AS.
Nu prea ma prind ce eviti cu linia 4. Daca era pozitionata pe partea cealalata, cu linia 1,DA, poate era linie de evitare. Si era si folositoare, in sensul in care spune mcosmin, ajuta la plecare.
Asa, ce sa eviti ? Trenul din fata ta, care vrea sa intre pe linia 2 in statie si care, dintr-un motiv anume nu are "intrare" si stationeaza in tunel ? Ar fi o situatie pur ipotetica in care la D2 s-ar aduna la un anumit moment nu mai putin de 4 trenuri, doua stationeaza la peron, al treilea la intrarea in statie pe linia 2 inainte de macaz si vine si al patrulea care, in loc sa stea frumos in spatele celui de pe linia 2, este dirijat pe linia 4.
Pai nu avem aceeasi situatie pe orice tronson de tunel , cand ai un tren in fata ? Si nu avem sisteme de siguranta pentru asta, avem linii de evitare ? Aveam si inainte de 1989 sistem de siguranta, se numea "atentie la semaforul rosu"... Daca ai rosu, nu intri pe tronsonul respectiv .
Daca D2 ar fi fost ca mai jos, as fi spus ca este o incercare de a replica rebrusmentul clasic de pana in 1987, dar cu macaz inainte de statie. Asa, nu stiu ce sa zic....cred ca este doar o incercare. Care nu s-a mai replicat la alte statii asemanatoare, a se vedea AS.
varianta D2.jpg (57.96 KB; downloaded 5782 times)
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Despre retea (infrastructura, caracteristici, etc)
mcosmin
???
Asta am vrut eu sa zic. Nu mai se folosesc ambele peroane, si ar fi un rebrusament exact ca cel de la Pipera, doar ca la peron.
andrei11 wrote:
La D 2 e falsa problema...Pur si simplu trenul din statie poate sa plece primul si apoi sa intre in statie cel ce vine de la Muncii. De ce vedeti voi problema numai invers ? Lasand la o parte ca un rebrusment ca la Republica / Preciziei are aceeasi probleme ca rebrusmentul de la D 2 / AS. Ia gânditi-va putin... Parerea mea sincera este ca sab are dreptate, s-a facut economie de 200 m de tunel. Si oricum linia 4 la D 2 nu ajuta la nimic, e linie de stocare.
???
Asta am vrut eu sa zic. Nu mai se folosesc ambele peroane, si ar fi un rebrusament exact ca cel de la Pipera, doar ca la peron.
- sab
-
Posted:
-
Re: Despre retea (infrastructura, caracteristici, etc)
sab
andrei11 a interpretat spusele tale mot-a-mot, cum ca trenul care stationeaza la peron si ar vrea sa plece nu pleaca pentru ca asteapta mai intai ca al doilea tren sa intre in statie la peronul liber si abia apoi "i se da verde".
Si el a spus invers, ca trenul care trebuie sa plece sa aiba prioritate, iar cel care trebuie sa intre in statie sa stationeze bine-merci in tunel pana ce trenul care pleaca trece de macazuri si abia atunci sa intre in statie. Nu neaparat sa folosim un singur peron, ci amandoua, insa atunci cand exista conflict la macazuri sa aiba prioritate trenul care pleaca.
andrei11 a interpretat spusele tale mot-a-mot, cum ca trenul care stationeaza la peron si ar vrea sa plece nu pleaca pentru ca asteapta mai intai ca al doilea tren sa intre in statie la peronul liber si abia apoi "i se da verde".
Si el a spus invers, ca trenul care trebuie sa plece sa aiba prioritate, iar cel care trebuie sa intre in statie sa stationeze bine-merci in tunel pana ce trenul care pleaca trece de macazuri si abia atunci sa intre in statie. Nu neaparat sa folosim un singur peron, ci amandoua, insa atunci cand exista conflict la macazuri sa aiba prioritate trenul care pleaca.
mcosmin wrote:
trenul de la linia 1 asteapta trenul de la linia 2 sa intre in statie si apoi pleaca, pentru ca trebuie sa treaca peste macazul de dinaintea statiei..
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Despre retea (infrastructura, caracteristici, etc)
andrei11
Linia 4 nu este linie de evitare, e linie de stocare...In cel mai bun caz / in cel mai fericit cazlinia 3 este linie de evitare.
Am exemplificat o astfel de situatatie in schita de mai jos.
Pentru novici :
Un exemplu clasic, linia 1 libera, linia 2 ocupata. Dar pot fi ocupate ambele linii.
Sa revin. Linia 2 ocupata. I s-a dat liber trenului sa plece spre Muncii.
Trenul care vine de la Muncii,indiferent care va fi traseul ales ( pentru linia 1 sau pentru linia 2 ) teoretic ar trebui sa aiba configuratia traseului ca cel din schema de mai sus,asta daca linia 3 este considerata ca si linie de evitare. Categoric nu spre linia 4 pentru ca linia 4 are acces direct spre linia 2.
Orice linie de evitare la capul ei se infunda, nu poate sa dea intr-o linie curenta sau intr-o linie activa a unei statii.
Si cum trebuia sa le interpretez ?
La Pipera nu este acelasi lucru ca si la Dristor 2, avem 3 linii de stocare ( presupunând ca o linie este ocupata cu un metrou deja garat acolo - de rezerva ).
Evident ca daca la D 2 s-ar folosi un singur peron tot am avea conflict de trafic iar metroul ar trebui sa astepte in tunel. Cu doua peroane macar nu mai asteapta lumea in tunel. Iar la Pipera asa cum am spus metroul vine, se goleste iar apoi poate sa stea bine mersi pe o linie de stocare iar metroul din spate sa intre in statie. De fapt la Pipera sunt - ca sa spun asa - 3 peroane, nu unul. Repet, presupunând ca o linie este permanent rezervata unui metrou in << stand by >>.
Referitor la schema prezentata.
Indiferent cum sunt liniile ocupate ( sau nu ) in D 2 daca semnalul de intrare in statie este pus pe rosu schema macazelor ar trebui sa arate traseul ca cel prezentat. Asta repet, daca linia 3 este privita ca linie de evitare ( desi alta este denumirea ei ). Dar ma indoiesc ca linia 3 este linie de evitare , este tot linie de stocare.
O linie clasica de evitare este la NG, la intersectia liniei 3 cu M 1. Desi si aici e o problema, pe linia asta de evitare e garata o drezina. Mai tot timpul e acolo. Cum un utilaj de intretinere gasim si la intrarea in statia GdN 2.
Linia 4 nu este linie de evitare, e linie de stocare...In cel mai bun caz / in cel mai fericit cazlinia 3 este linie de evitare.
Am exemplificat o astfel de situatatie in schita de mai jos.
101.png (3.74 KB; downloaded 5720 times)
Pentru novici :
Un exemplu clasic, linia 1 libera, linia 2 ocupata. Dar pot fi ocupate ambele linii.
Sa revin. Linia 2 ocupata. I s-a dat liber trenului sa plece spre Muncii.
Trenul care vine de la Muncii,indiferent care va fi traseul ales ( pentru linia 1 sau pentru linia 2 ) teoretic ar trebui sa aiba configuratia traseului ca cel din schema de mai sus,asta daca linia 3 este considerata ca si linie de evitare. Categoric nu spre linia 4 pentru ca linia 4 are acces direct spre linia 2.
Orice linie de evitare la capul ei se infunda, nu poate sa dea intr-o linie curenta sau intr-o linie activa a unei statii.
sab wrote:
andrei11 a interpretat spusele tale mot-a-mot,
Si cum trebuia sa le interpretez ?
mcosmin wrote:
Nu mai se folosesc ambele peroane, si ar fi un rebrusament exact ca cel de la Pipera, doar ca la peron.
La Pipera nu este acelasi lucru ca si la Dristor 2, avem 3 linii de stocare ( presupunând ca o linie este ocupata cu un metrou deja garat acolo - de rezerva ).
Evident ca daca la D 2 s-ar folosi un singur peron tot am avea conflict de trafic iar metroul ar trebui sa astepte in tunel. Cu doua peroane macar nu mai asteapta lumea in tunel. Iar la Pipera asa cum am spus metroul vine, se goleste iar apoi poate sa stea bine mersi pe o linie de stocare iar metroul din spate sa intre in statie. De fapt la Pipera sunt - ca sa spun asa - 3 peroane, nu unul. Repet, presupunând ca o linie este permanent rezervata unui metrou in << stand by >>.
Referitor la schema prezentata.
Indiferent cum sunt liniile ocupate ( sau nu ) in D 2 daca semnalul de intrare in statie este pus pe rosu schema macazelor ar trebui sa arate traseul ca cel prezentat. Asta repet, daca linia 3 este privita ca linie de evitare ( desi alta este denumirea ei ). Dar ma indoiesc ca linia 3 este linie de evitare , este tot linie de stocare.
O linie clasica de evitare este la NG, la intersectia liniei 3 cu M 1. Desi si aici e o problema, pe linia asta de evitare e garata o drezina. Mai tot timpul e acolo. Cum un utilaj de intretinere gasim si la intrarea in statia GdN 2.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Despre retea (infrastructura, caracteristici, etc)
ByOnu
Viitoarea M15 din Paris. Seamana a ceva? Nu?
Viitoarea M15 din Paris. Seamana a ceva? Nu?
📖 Pagination options