Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovIstoria metroului bucureștean - IEMB/Metrorex

 

Topic: Metrou File de Poveste

757 posts, 258277 views
 
Go to page:  1  ... 36 37 38 39 40 41 42  ... 55
 
 

📖 Pagination options
  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Metrou File de Poveste sab

Da , pare ca ar fi schema racordurilor de care se povesteste aici :
viewtopic.php?f=200&t=1629&start=84#p54729
R1 = racordul Centrul National de Chimie – Magistrala 1;
R2 = racordul Rahova – Magistrala 2;
R3 = racordul Voluntari – Colentina – Magistrala 3;
R4 = racordul Pantelimon – Magistrala 3;
R5 = racordul Pajura – Magistrala 1.
Interesant sa le vezi pe harta :).
-R5 (actuala M4) are numai 3 statii (exact cum se povesteste acolo),este pana la Pajura (actuala Jiului)si , ATENTIE,se oprea la Basarab, deci statia GdN2  este o creatie ulterioara, asa cum apare in numeroase surse.
-R2 se duce la Unirii,
-apare un racord in plus, pe Giurgiului, destul de neobisnuit, care nu se oprea la Pieptanari, ci continua o statie dupa...
O fi fost o varianta prezentata sau asta era varianta aprobata in final, cine stie....

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Metrou File de Poveste GPS

sab wrote:
-R5 (actuala M4) are numai 3 statii (exact cum se povesteste acolo),este pana la Pajura (actuala Jiului)si , ATENTIE,se oprea la Basarab, deci statia GdN2  este o creatie ulterioara, asa cum apare in numeroase surse.

Mie nu îmi iese! Basarab-Grivita-1Mai... si gata nu mai ajung la Pajura (Jiului). Cel puțin din harta asta reiese.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Metrou File de Poveste sab

Da, este o neconcordanta intre ce scrie la pag 7 a topicului :

Racordul Pajura – Magistrala 1 se dezvolta incepand din zona cartierului Pajura, Piata Chibrit, Calea Grivitei pana la intersectia cu sos. N. Titulescu.
Pe traseul in lungime de 4,5 km au fost prevazute 3 statii noi: Pajura, 1 Mai si Grivita Rosie.
Pentru racordarea la Magistrala 1 este necesara realizarea statiei Basarab, adaptata la noua situatie, care sa permita imbarcarea calatorilor pe ambele linii de metrou.


si ce este in imaginea postata mai sus, unde apar doar 2 statii in afara de Basarab, deci racordul ar parea ca se opreste la Podul Constanta. Sunt 3 statii NOI in text (cum se stie, Basarab era deja construita, dar nepusa în functiune) si se vorbeste de statia Pajura. Ideea este ca nu se ajungea la Gdn2, lucru pe care l-am vazut in mai multe locuri.

Uite si harta pe care am pus-o de mai multe ori, din Scanteia martie 1989. Tot asa, se ajungea la Pajura si sunt 3 statii in plus fata de ce exista in 1989, nu doua, precum in imaginea pusa de Trole.
Nu stiu care este explicatia neconcordantei...
O varianta este ca initial sa le fi fost frica de apeducte, de podul Constanta, etc si sa fi vrut sa se opreasca acolo, dupa care s-au mai gandit , au gasit solutia pentru apeducte si au vrut sa mearga pana la Pajura. Si s-au tot gandit si au zis ca daca tot au trecut de apeducte si au ajuns la Pajura de ce sa nu ajunga in final si la Zarea si Laromet.
Alta varianta  : Ar putea fi si un racord trasat pe harta la modul general (gen Bucurestii Noi-M1), fara a fi foarte clar definite statiile intermediare. Mi se pare ca merge pana la marginea Bucrestiului, dar pe de alta parte are doar 2 statii noi in harta lui Trole, ceea ce nu prea se leaga. Posibil ca , pe masura ce Ceausescu se hotara si mai aproba o statie, sa ii mai fi adaugat cate un beculet. Nici in harta din martie 89 nu se leaga lucrurile (cele 3 statii pana la Pajura nu reprezinta  4.5km).

Nu stim daca ce este in poza lui Trole este o varianta intermediara sau varianta finala a "proiectului racordurilor". Oricum sunt cateva diferente fara de varianta prezentata la pag 7 . Racordul din Rahova merge la Unirii (cum este si logic dealtfel), nu la Pieptanari, cum este la pag 7. pentru a face fata unui racord nou si interesant pe Giurgiului.
Harta 1989 martie.jpg (724.62 KB; downloaded 5041 times)

 


Re: Metrou File de Poveste rosetti61

In sfarsit, a aparut pe sticla - filmul artistic "Cale libera", despre constructia metroului
https://www.youtube.com/watch?v=qxg1djFHt_4

 


Re: Metrou File de Poveste shoppy

Super tare, care baraj este acela? (Vidraru nu este)

 


Re: Metrou File de Poveste rosetti61

N-am fost atent pe unde apare barajul iar daca analizam filmul, e cam plat, dezamagitor pe alocuri, s-au axat pe cateva "greutati" - vestigii arheologice, bombe neexplodate si scapari de apa, Nimic coerent in localizari, gen statia y, constructia metroului este doar fundalul pe care se desfasoara relatia alora doi. Au reusit s-o comita la fel ca la "Zidul"* - de filmat au filmat pe la Pipera sau Piata Victoriei, ca nu aveau unde in alta parte (puteau folosi si secvente de arhiva, ca erau pe la Sahia, nu stiu de ce n-au vrut, sa nu-l incarce, la altele au putut folosi secvente de arhiva), dar... Era vorba de 1979, insa trenul pleaca de la Crangasi si se opreste la Piata Unirii, plus ca ne arata un tunel... si mai spuneau ca a fost realizat "cu sprijinul IEMB" - primul tronson a fost galerie, puteau sa toarne in cele doua statii initiale de capat. N-au respectat chiar realitatea, au condensat toata constructia metroului, facand aluzii la TItan prin inghetarea solului, mai umbla si prin statia Constantin Brancoveanu. Genericul de sfarsit, slideshow pe muzica imposibila.

in Zidul "au uitat" niste chestii care nu aveau legatura cu perioada actiunii filmului (si in alte filme mai au gafe)

Si cronica filmului aparuta in presa pe la sfarsitul anului 1987
cale libera.jpg (1.52 MB; downloaded 4765 times)

 


Re: Metrou File de Poveste shoppy

Fix la inceput arata constructia unui baraj.

 


Re: Metrou File de Poveste subway guru

:D Ideea cu barajul are un sambure de adevar...
A venit un grup de ingineri de la Lotru si de la Vidraru de la Hidroconstructia  (fost TCH) la metrou ELCS  (actual Tungal) in frunte cu primul ing sef al ELCS Iar in scena aia cu sedinta apare dl. ing Socz in persoana, personaj real actualmente decedat, fost director postdecembrist...(ala cu camasa alba)
Mai departe diverse aluzii vagi la diverse personaje reale ori imaginare...intr-un talmes-balmes de nedescris...
Cea mai haioasa imagine e aia cu Dacia alba cu M pe portiera....ar fi fost din vise 'umede'....
;)
Aia cu 'eruptia' de apa e de SF, nu s-a intamplat niciodata asa ceva in felul ala...
Proiectanta ochelarista ar vrea sa fie secretara UTC...ulterior PCR si RFG...
Pigmentat cu obuze, inghet si love story...
Cu un dram de fantezie m-as putea si eu identifica pe alocuri cu unul dintre personaje!
;)

 


Re: Metrou File de Poveste shoppy

Cu Lotru este data de gard rau ca este baraj de pamant, iar Vidraru nu are cum sa fie, este un baraj de beton cu 5 fagase pentru prea plin, daca are cineva idee care este, poate insist aiurea, doar ca mie mi se pare ca cele mai valoroase imagini din filmul despre constructia metroului sunt defapt cele cu barajul :D .

 


Re: Metrou File de Poveste subway guru

Eu ti-am spus ce a fost in realitate nu ce e in film!
;)

 


Re: Metrou File de Poveste andrei11

Hei băieţi  :!:
Să nu amestecăm lucrurile. Barajele sunt in tandem cu berea, adică la Club.  :)

 


Re: Metrou File de Poveste andrei11

Poze interesante gasite pe net, extrase dintr-un film propagandistic :
https://www.youtube.com/watch?v=aK5jirFqVyo
1) Galeria de metrou inainte de intrarea in statia Mihai Bravu, venind de la Timpuri Noi.
Curba spre Mihai Bravu.png (687.46 KB; downloaded 5731 times)

2) Devierea Dambovitei pentru subtraversarea ei in galerie deschisa, in zona fostului abator. Se vede si acum in teren daca va duceti pe acolo.
Deviere Dambovita Abator.png (619.13 KB; downloaded 5727 times)
Schita de asamblu pentru fixarea obiectivelor :
3-14-2017 12-23-20 PM.png (1.58 MB; downloaded 5731 times)

3) Aspecte din construirea Depoului Ciurel :
Depoul Ciurel.png (806.5 KB; downloaded 5723 times)

 


Re: Metrou File de Poveste ionelus

andrei11 wrote:
N O T A  - Privind realizarile si perspectivele metroului bucurestean[/u:2zgdr9eo]
August 1990


Reteaua de metrou aprobata si realizata in Bucuresti in lungime de 56,8 km cu 39 de statii

Tronsonul V – Crangasi – Gara de Nord : 2,8 km cu 2 statii : 24 Decembrie 1987[/quote:2zgdr9eo]
Fals! Corect este 38 de staţii, autorul a numărat greşit staţia în construcţie Basarab, care a fost inaugurată abia în 1992.

andrei11 wrote:
N O T A  - Privind realizarile si perspectivele metroului bucurestean[/u:2zgdr9eo]
August 1990


MAGISTRALA III -  GARA DE NORD – DRISTOR 2
Tronson Gara de Nord – Dristor 2 – 7,2 km cu 6 statii – 17 August 1989
Republica – Pantelimon – 1,8 km cu depoul -  26 Iulie 1989

Republica – Pantelimon – 1,8 km cu depoul -  26 Iulie 1989 – interesant, eu tot timpul am avut impresia ca am avut posibilitatea inainte de 1989 sa ma plimb cu metroul la Pantelimon ( Antilopa ).[/quote:2zgdr9eo]
Se vorbeşte despre segmentul dintre staţia Republica şi depoul Pantelimon, nu despre staţia Antilopa (Pantelimon).

Staţia Antilopa (Pantelimon) - oficial ea nu a existat în anii 90 (nu apare nicăieri). A 39 staţie de metrou - Basarab (26 august 1992), a 40-a staţie de metrou - Gorjului, a fost deschisă pe 31 august 1994, staţia Antilopa nefiind numărată în articolul din link-ul următor: http://lh3.googleusercontent.com/-47r9kIFFCtw/Vc2bRICQACI/AAAAAAAAmW8/aCEqKivsR9U/s2000-Ic42/Gorjului%2525201994.jpg

 


Re: Metrou File de Poveste ByOnu

O fotografie document cu M2 in constructie pe Magheru.
SURSA -  Bucurestiul in Imagini (Facebook)
M2 Magheru Santier.jpg (253.35 KB; downloaded 4941 times)

 


Go to page:  1  ... 36 37 38 39 40 41 42  ... 55
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria metroului bucureștean - IEMB/Metrorex  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419383 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use