Topic: Metrou File de Poveste
759 posts, 260878 views
📖 Pagination options
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
rosetti61
La sfarsitul anului 1986 erau gata cu lucrarile de suprafata, din toamna incepuse refacerea carosabilului si s-a reluat circulatia auto, nu si a liniilor ITB (au revenit unele linii de maxi taxi, find asociate cu auto general - capacitate mica. microbuze). Iulie - septembrie 1986 a fost perioada de inchidere totala a bulevardelor Magheru si Balcescu.
La sfarsitul anului 1986 erau gata cu lucrarile de suprafata, din toamna incepuse refacerea carosabilului si s-a reluat circulatia auto, nu si a liniilor ITB (au revenit unele linii de maxi taxi, find asociate cu auto general - capacitate mica. microbuze). Iulie - septembrie 1986 a fost perioada de inchidere totala a bulevardelor Magheru si Balcescu.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
TibiV
Frumoasa este istoria !
Mai ales daca ai trait-o pe viu...
Astept iulie-septembrie 201X (insa doar atat, iulie-septembrie !!!) pentru inchiderea completa a Bd,Elisabeta pentru M5 Eroilor-Iancului...
Doamne...
Ce "tristi" sunt astia de astazi fata de aia "de pe vremurile alelate" !
rosetti61 wrote:
Iulie - septembrie 1986 a fost perioada de inchidere totala a bulevardelor Magheru si Balcescu.
Frumoasa este istoria !
Mai ales daca ai trait-o pe viu...
Astept iulie-septembrie 201X (insa doar atat, iulie-septembrie !!!) pentru inchiderea completa a Bd,Elisabeta pentru M5 Eroilor-Iancului...
Doamne...
Ce "tristi" sunt astia de astazi fata de aia "de pe vremurile alelate" !
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
subway guru
Multumesc prieteni ca apreciati ce au facut <veteranii>...macar aia ce au supravietuit fara sa faca atac prematur de cord...daca ati sti voi cat imi doresc sa putem sa repetam impreuna <isprava>...ca am sti, am vrea si am putea...altul in jos, mai mare si mai frumos...
P.S.
Adevarata <isprava> s-a desfasurat <dupe> ce s-a redat suprafata, noaptea pe nestiute...in subteran
N-a fost chiar totala, ramasese o banda pe latura spre Eva...galeria subterana e pe latura spre Patria
Multumesc prieteni ca apreciati ce au facut <veteranii>...macar aia ce au supravietuit fara sa faca atac prematur de cord...daca ati sti voi cat imi doresc sa putem sa repetam impreuna <isprava>...ca am sti, am vrea si am putea...altul in jos, mai mare si mai frumos...
P.S.
Adevarata <isprava> s-a desfasurat <dupe> ce s-a redat suprafata, noaptea pe nestiute...in subteran
rosetti61 wrote:
La sfarsitul anului 1986 erau gata cu lucrarile de suprafata, din toamna incepuse refacerea carosabilului si s-a reluat circulatia auto, nu si a liniilor ITB (au revenit unele linii de maxi taxi, find asociate cu auto general - capacitate mica. microbuze). Iulie - septembrie 1986 a fost perioada de inchidere totala a bulevardelor Magheru si Balcescu.
N-a fost chiar totala, ramasese o banda pe latura spre Eva...galeria subterana e pe latura spre Patria
- 1689
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
1689
Daca tin minte bine, initial s-a incercat realizarea galeriei cu TBM. Din informatiile (neoficiale) ce circulau la vremea respectiva, s-a renuntat repede la solutia asta datorita catacombelor de sub Bd. Nicolae Balcescu.
Chiar as fi curios sa aflu adevarata istorie a acestui segment de tunel, inclusiv daca exista intr-adevar acel nivel intermediar intre strada si tunelul propriu-zis al metroului.
Daca tin minte bine, initial s-a incercat realizarea galeriei cu TBM. Din informatiile (neoficiale) ce circulau la vremea respectiva, s-a renuntat repede la solutia asta datorita catacombelor de sub Bd. Nicolae Balcescu.
Chiar as fi curios sa aflu adevarata istorie a acestui segment de tunel, inclusiv daca exista intr-adevar acel nivel intermediar intre strada si tunelul propriu-zis al metroului.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
andrei11
Nivelul intermediar există cu siguranță și da, inițial săpătura ar fi trebuit să fie făcută cu SCUTUL ( nu aveam noi TBM - uri la ora aceea ) dar s-a renunțat. Guru cred că știe motivul de ce s-a renunțat.
Nivelul intermediar există cu siguranță și da, inițial săpătura ar fi trebuit să fie făcută cu SCUTUL ( nu aveam noi TBM - uri la ora aceea ) dar s-a renunțat. Guru cred că știe motivul de ce s-a renunțat.
- sab
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
sab
Le-a fost frica sa bage scutul din cauza tehnologiei invechite, care provoca tasari destul de mari ale solului. Si cum cladirile de pe margine nu sunt foarte sigure, n-au riscat. Uitati-va la galerie, ocupa cam tot bulevardul. La sapatura cu scutul se lasa un spatiu intre tuneluri, echivalent cu inca un tunel. Asta inseamna ca tunelurile ar fi fost foarte aproape de cladiri.
Este cam singura exceptie de la folosirea scutului in zona centrala, dupa "brevetarea" scutului la noi (adica dupa 1980). Pana la urma este deranj mare cu excavatia deschisa, nemaipunand la socoteala devierea de utilitati.
Nivelul intermediar exista si se observa foarte bine la statia Piata Romana, care a fost construita valorificand acest spatiu.
Eu sincer nu am inteles de ce este nevoie la galerii sa se toarne beton pana la suprafata, rezultand astfel de spatii nefolosite, in loc sa se astupe cu pamant. Este mai simplu sau pe segmentul asta au existat alte ratiuni, tinand de cladirile subrede de la suprafata, carora li s-a oferit un "sprijin" suplimentar" ? Ca mai ieftin nu cred ca poate sa fie (beton, armatura, cofrare, etc)...
Le-a fost frica sa bage scutul din cauza tehnologiei invechite, care provoca tasari destul de mari ale solului. Si cum cladirile de pe margine nu sunt foarte sigure, n-au riscat. Uitati-va la galerie, ocupa cam tot bulevardul. La sapatura cu scutul se lasa un spatiu intre tuneluri, echivalent cu inca un tunel. Asta inseamna ca tunelurile ar fi fost foarte aproape de cladiri.
Este cam singura exceptie de la folosirea scutului in zona centrala, dupa "brevetarea" scutului la noi (adica dupa 1980). Pana la urma este deranj mare cu excavatia deschisa, nemaipunand la socoteala devierea de utilitati.
1689 wrote:
daca exista intr-adevar acel nivel intermediar intre strada si tunelul propriu-zis al metroului.
Nivelul intermediar exista si se observa foarte bine la statia Piata Romana, care a fost construita valorificand acest spatiu.
Eu sincer nu am inteles de ce este nevoie la galerii sa se toarne beton pana la suprafata, rezultand astfel de spatii nefolosite, in loc sa se astupe cu pamant. Este mai simplu sau pe segmentul asta au existat alte ratiuni, tinand de cladirile subrede de la suprafata, carora li s-a oferit un "sprijin" suplimentar" ? Ca mai ieftin nu cred ca poate sa fie (beton, armatura, cofrare, etc)...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
andrei11
Pământul e greu. În spațiile nefolosite găsești doar aer.
În altă ordine de idei :
Părerea mea sinceră este că acolo vedem și organizarea de șantier, nu numai galeria. Galeria ( din peretele mulat în peretele mulat ) are vreo 9 metri și ceva lățime, cam 3 benzi de circulație. Cel mai bun exemplu de unde putem deduce lățimea galeriei este pe str. Polizu, după ce iese metroul din stația GdN 1 spre Victoriei / M 1.
Pământul e greu. În spațiile nefolosite găsești doar aer.
În altă ordine de idei :
2-9-2018 8-34-24 AM.jpg (218.37 KB; downloaded 4526 times)
sab wrote:
... Uitati-va la galerie, ocupa cam tot bulevardul.
Părerea mea sinceră este că acolo vedem și organizarea de șantier, nu numai galeria. Galeria ( din peretele mulat în peretele mulat ) are vreo 9 metri și ceva lățime, cam 3 benzi de circulație. Cel mai bun exemplu de unde putem deduce lățimea galeriei este pe str. Polizu, după ce iese metroul din stația GdN 1 spre Victoriei / M 1.
- sab
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
sab
Corect, in aceasta poza se vede mai clar cat este galeria. Insa cu scutul aveam cam 15-18m latime intre marginile sapaturii. Si probabil ca exista riscul sa se "miste" cladirile subrede.
Sa nu uitam episodul de la Eroilor.
Ce este "in alta ordine de idei" ? Semnul "Cedeaza trecerea" ? Traficul perpendicular pe Magheru era deschis .
@guru ...Apropo de Polizu, demolarile de pe Polizu s-au datorat șubrezimii cladirilor sau nu incapea galeria acolo ?
Corect, in aceasta poza se vede mai clar cat este galeria. Insa cu scutul aveam cam 15-18m latime intre marginile sapaturii. Si probabil ca exista riscul sa se "miste" cladirile subrede.
Sa nu uitam episodul de la Eroilor.
Ce este "in alta ordine de idei" ? Semnul "Cedeaza trecerea" ? Traficul perpendicular pe Magheru era deschis .
@guru ...Apropo de Polizu, demolarile de pe Polizu s-au datorat șubrezimii cladirilor sau nu incapea galeria acolo ?
11-13-2014 12-47-03 PM.png (593.64 KB; downloaded 4525 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
andrei11
Tocmai că era deschis, au avut grijă să pună semnul " cedează ". Oricum sunt convins că la acea oră pe Magheru nu circulau decât mașinile șantierului.
Tocmai că era deschis, au avut grijă să pună semnul " cedează ". Oricum sunt convins că la acea oră pe Magheru nu circulau decât mașinile șantierului.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
TibiV
Andrei, poate pur si simplu a ramas acolo din vremurile cand se circula pe Magheru (absurd, evident...)
Dar probabil avea rostul lui... "Basculantistii" sa nu calce Daciile 1300 si 1100 (Berlina 1310 inca "nu se inventase" pe vremea aia...)
Andrei, poate pur si simplu a ramas acolo din vremurile cand se circula pe Magheru (absurd, evident...)
Dar probabil avea rostul lui... "Basculantistii" sa nu calce Daciile 1300 si 1100 (Berlina 1310 inca "nu se inventase" pe vremea aia...)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
shoppy
Acea pare sa fie C.A. Rosetti pe care inca se circula, cel mai probabil au oprit semafoarele ca nu mai avea rost si le-au pus un cedeaza sa nu iasa vreun gigi cu basculanta direct in strada.
Acea pare sa fie C.A. Rosetti pe care inca se circula, cel mai probabil au oprit semafoarele ca nu mai avea rost si le-au pus un cedeaza sa nu iasa vreun gigi cu basculanta direct in strada.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
rosetti61
Pe strada respectiva se circula, insa numai cu maxi taxi, daca voiai vreun autobuz mergeai mai incolo, pe Dionisie Lupu, unde-l aveai pe 331 care a mers catva timp pana la Spitalul Coltea (inainte sa fie scurtat acolo a circulat, chinuit si ocolit pana la Liceul Sincai). Dupa ce au terminat cu metroul, in 1987, au infiintat linia 300 pe bulevard, intre Piata Victoriei si Universitate, care a mai fost mentinuta ceva timp dupa deschiderea tronsonului spre Pipera. Apoi pe axa Nord-Sud a ramas doar traficul auto general (care includea si microbuzele maxi-taxi). In noaptea de anul nou 1987 se circula lejer pe Magheru (octombrie-noiembrie au terminat cu pavajele si mici remedieri).
Cu ideile Lor de a omite unele statii pe traseu, facea metroul inutil pe portiunile respective, chiar daca oleaca se marea un pic viteza pe interstatie. In Militari, daca la Gorjului era o intersectie importanta, sigur ar fi construit statia de la inceput.
Cine a realizat fotografia respectiva cred ca nu s-a sfiit sa traga si alte cadre cu santierul...
Alt loc care a stat inchis a fost piata Victoriei, cu santierul metroului (aici au filmat cadre din "Cale Libera" ca de altfel si in alte locuri de pe reteaua metroului, in functiune sau in santier )si al pasajului rutier; la inceputul anului 1987 incet-incet se refacea suprafata.
Pe strada respectiva se circula, insa numai cu maxi taxi, daca voiai vreun autobuz mergeai mai incolo, pe Dionisie Lupu, unde-l aveai pe 331 care a mers catva timp pana la Spitalul Coltea (inainte sa fie scurtat acolo a circulat, chinuit si ocolit pana la Liceul Sincai). Dupa ce au terminat cu metroul, in 1987, au infiintat linia 300 pe bulevard, intre Piata Victoriei si Universitate, care a mai fost mentinuta ceva timp dupa deschiderea tronsonului spre Pipera. Apoi pe axa Nord-Sud a ramas doar traficul auto general (care includea si microbuzele maxi-taxi). In noaptea de anul nou 1987 se circula lejer pe Magheru (octombrie-noiembrie au terminat cu pavajele si mici remedieri).
Cu ideile Lor de a omite unele statii pe traseu, facea metroul inutil pe portiunile respective, chiar daca oleaca se marea un pic viteza pe interstatie. In Militari, daca la Gorjului era o intersectie importanta, sigur ar fi construit statia de la inceput.
Cine a realizat fotografia respectiva cred ca nu s-a sfiit sa traga si alte cadre cu santierul...
Alt loc care a stat inchis a fost piata Victoriei, cu santierul metroului (aici au filmat cadre din "Cale Libera" ca de altfel si in alte locuri de pe reteaua metroului, in functiune sau in santier )si al pasajului rutier; la inceputul anului 1987 incet-incet se refacea suprafata.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
subway guru
Care maxi taxi pe salam cu soia?
____________________________
@sab
Exact asa cum spui dar motivatia reala era teama politrucilor de a nu iesi la iveala ca nu facusera decat sa dea <spoieli antiseismice> pe Magheru dupa marea zguduiala din ‘77
Dar pe Elisabeta???
Care maxi taxi pe salam cu soia?
____________________________
@sab
Exact asa cum spui dar motivatia reala era teama politrucilor de a nu iesi la iveala ca nu facusera decat sa dea <spoieli antiseismice> pe Magheru dupa marea zguduiala din ‘77
Dar pe Elisabeta???
- rosetti61
-
Posted:
-
📖 Pagination options