Metrou File de Poveste

Totul despre istoria metroului bucureștean

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde sab » Vin, 01 Mar 2019, 20:40

Dar cate etape au fost pana la urma in modificarea fostei M3 ?
S-a modificat mai intai statia suprapusa GdN in statie de tranzit ai apoi s-a modificat si traseul de la Iancului incolo ? Sau a fost o singura modificare care a vizat atat traseul cat si solutia de la GdN ? Ma gandesc ca cele doua nu sunt neparat dependente, se putea si M3 pana la Pantelimon cu statia GdN actuala.
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 4805
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde subway guru » Vin, 01 Mar 2019, 20:54

Au fost nenumarate modificari succesive, de la gara pan’ la moara!...un adevarat cosmar. :twisted:
Stilul asta aberant nu a inceput de la M3 ci de la M2...
:bere:
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11341
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde sab » Joi, 26 Sep 2019, 05:12

O poza pe care cei mai multi o stiti, a fost postata de cateva ori. Piata Unirii 1987, cred.
Chestia pe care nu o inteleg este de ce intra oamenii la Unirii 2 pe acolo. OK, poate nu exista corespondenta subterana inca, dar de ce nu folosesc accesul de la magazin, singurul cu care a fost inaugurata statia Unirii 2? Ceva ma face sa cred ca acel acces era inaccesibil/ in refacere. Stiam ca acel acces nu a fost afectat de pasajul rutier, dar poza pare sa arate contrariul.
Pe de alta parte, la cat de bine arata "solul" acolo, poza pare sa fie anterioara constructiei pasajului. Inca mai existau fantana si hala...
Isi mai amintesteste cineva ?
Fişiere ataşate
pta unirii 1987.jpg
pta unirii 1987.jpg (195.29 KiB) Vizualizat de 591 ori
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 4805
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde misterr » Joi, 26 Sep 2019, 07:16

sab scrie:Chestia pe care nu o inteleg este de ce intra oamenii la Unirii 2 pe acolo. Isi mai amintesteste cineva ?
Cum să nu ne amintim? Am mai spus, eram în clasa a IX-a atunci, am fost al doilea călător pe magistrala 2 (primul a fost tovarășul Nicolae Ceaușescu) atunci cînd s-a inaugurat, de ziua lui (pe 26 ianuarie) deși nu era gata. Stațiile Brâncoveanu Constantin și Tineretului nu erau terminate și trenul nu oprea în ele, la Unirii încă se placau stîlpii cu marmură, accesul nu era gata și se foloseau acele scări provizorii, dar s-a respectat angajamentul. Așa mergeam atunci la liceu în fiecare zi, pe scările acelea.
sab scrie:OK, poate nu exista corespondenta subterana inca.
Pasajul pietonal a fost construit ulterior, am spus deja că am fost primul călător care a străbătut pasajul de corespondență (cu încă un coleg de liceu) cînd încă nu era dat în folosință, am povestit deja cum am dat „cortina” la o parte și ne-am strecurat și am ajuns de la Unirii M2 la Unirii M1 prin pasajul pustiu.
sab scrie:Stiam ca acel acces nu a fost afectat de pasajul rutier, dar poza pare sa arate contrariul.
Accesul inițial era mai larg, cînd s-a făcut pasajul rutier s-a tăiat jumătate din el și a rămas așa îngust.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3641
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde sab » Joi, 26 Sep 2019, 08:41

Deci poza arata o M2 inaugurata la termen, dar fara sa fie gata accesul? Unicul acces? Foarte interesant.
Daca accesul a fost modificat nu inteleg de ce naiba nu l-au refacut pana la cota noua a pietei, rezultata dupa ce au facut pasajul rutier. Ma refer la scarile rulante. Nici macar acum , cand au schimbat scarile rulante nu au facut-o, scarile rulante continuand cu scari fixe, ceea ce este cam absurd.
Multumumesc mult pentru precizari, misterr.
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 4805
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde misterr » Joi, 26 Sep 2019, 09:35

Da, la început intram la Unirii la M2 ca minerii în abataj, pe scările alea improvizate, dar eram fericiți că avem metrou din Berceni pînă în centru.
Pasajul rutier (și îngustarea accesului) s-a făcut tot pe vremea tovarășului Nicolae Ceaușescu. Ca să aducă accesul la noua cotă a pieței ar fi trebuit înlocuite scările rulante (care ar fi „rămas mici”) și nu ar fi aprobat. Scările rulante erau aduse din import, sînt singurul lucru de la metrou care nu e fabricat în România. Toate importurile pe valută trebuiau aprobate de conducerea superioară de partid și de stat.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3641
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde sab » Joi, 26 Sep 2019, 11:02

Banuiam ca la mijlic este "ieconomia"...:)
Puteau pune treptele si jos, dar tot insemna un efort si o cheltuiala. Pana la urma au aplicat solutia cea mai simpla si ieftina. Dar trebuie sa recunoatem ca este un caz singular, cand pentru a iesi la suprafata, dupa scara rulanta urmeaza una fixa.
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 4805
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde andrei11 » Joi, 26 Sep 2019, 11:16

Off topic, dar trebuie precizat:
Scările rulante care se opresc <<sub nivel >> puteau fi aduse la cota terenului în progresista Eră Capitalistă atunci când au fost înlocuite. Am spus vreo răutate ?
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17252
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde sab » Joi, 26 Sep 2019, 11:31

Nu, exact asta spunean si eu, ca puteau sa rezolve problema acum. Dar cred ca asa presupunea lucrari in plus. La noi, din pacate, functioneaza foarte bine zicala "lasa ca merge si asa..."
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 4805
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde misterr » Joi, 26 Sep 2019, 12:43

În epoca capitalistă nu se mai reușește nici să se vopsească ce s-a construit în epoca socialistă (a se vedea situația tavanelor din stațiile de metrou și în general situația întreținerii finisajelor (placări etc.) din stațiile de metrou).
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3641
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde GPS » Joi, 26 Sep 2019, 12:48

andrei11 scrie:Off topic, dar trebuie precizat:
Scările rulante care se opresc <<sub nivel >> puteau fi aduse la cota terenului în progresista Eră Capitalistă atunci când au fost înlocuite. Am spus vreo răutate ?

Este un vestigiu păstrat pentru asiaticii care pozează orice. Au uitat să pună Fișa cu descrierea monumentului :!:
GPS
Membru Silver
 
Mesaje: 2603
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde shoppy » Joi, 26 Sep 2019, 15:42

andrei11 scrie:Off topic, dar trebuie precizat:
Scările rulante care se opresc <<sub nivel >> puteau fi aduse la cota terenului în progresista Eră Capitalistă atunci când au fost înlocuite. Am spus vreo răutate ?
Nu cred ca aceasta este o problema care sa merite discutata, cui nu ii convine are lift, care conform cu logica de la Straulesti, "e tot acolo".
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8959
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde subway guru » Joi, 26 Sep 2019, 17:48

Accesul ala provizoriu cu scari metalice era in PLS.
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11341
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde sab » Joi, 26 Sep 2019, 18:52

Poate asa se explica de ce scarile rulante sunt plasate asa aiurea la Unirii 2, fix in acea zona. Sa nu oboseasca lumea prea mult folosind scarile astea provizorii ;)
Orcium este aberanta situatia, sa inaugurezi metroul fara sa fie gata si sa introduci lumea pe acolo... Vad ca nici macar macaraua nu era demontata.
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 4805
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Istoria metroului bucureștean - IEMB/Metrorex


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori