Statia Aparatorii Patriei / M 2

Prezentări, discuţii, noutăţi despre infrastructura metroului bucureştean

Statia Aparatorii Patriei

Mesajde andrei11 » Joi, 03 Iul 2014, 19:48

Unele cote ca sa va puteti juca si voi cu ele, care vreti, nu ma supar.
Urmatoarea interventie, cu schitele. ( Daca nu apar noutati, desigur ).
Fişiere ataşate
7-3-2014 7-45-14 PM.jpg
7-3-2014 7-45-14 PM.jpg (161.21 KiB) Vizualizat de 2296 ori
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17234
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Discutii diverse despre Metrorex

Mesajde subway guru » Vin, 04 Iul 2014, 16:22

@andrei11
Din ce stiu eu, 'accesul lu' Piedoane' e doar o amarata de trapa de utilaje, toate statiile au asa ceva in caz ca e nevoie sa schimbi un ventilator ori un transformator mai voluminos, ce nu merge bagat pe scari ori adus cu trenul la peron... :ugeek:
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11336
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Discutii diverse despre Metrorex

Mesajde andrei11 » Vin, 04 Iul 2014, 18:33

Da, Ok, dar dupa acces urmeaza "Culoarul lui Piedone" care se vede din film / din poze ca e finisat, faiantat, gresat, colorat frumos, asadar e un culoar gandit pentru public, nu pentru ventilator.
Oricum ( amandoi ) stim ca pe vremea aceea puteai ( din condei ) sa faiantezi si sa gresezi un culoar fara prea multa bataie de cap, ce s-or fi gandit oamenii, avem bani, hai sa-l faiantam / gresam, ca cine stie, poate se deschide si accesul celalalt.
Pe de alta parte subtraversarea liniilor acolo e ilogica total, daca vroiau sa faca o subtraversare de serviciu faceau una de latime minima, nu de 4 metri latime. N-are sens.
Subtraversarea aceea e gandita asa ca poate poate s-o deschide la un moment dat si accesul lui Piedone.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17234
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Statia Aparatorii Patriei

Mesajde misterr » Vin, 04 Iul 2014, 22:49

1. Trapa aia are dimensiunile cam cît un cavou, puțin mai lungă, nu puteai să introduci mare lucru prin ea, oricum obiecte mult mai mici decît ce ai putea introduce pe scări sau cu trenul la peron. Iar sub ea e o scară fixă metalică și un bloc de beton, care ar împiedica coborîrea obiectelor cu macaraua.
2. E un non-sens absolut ca pentru trapa aia micuță să faci ditamai culoarul lung de zeci de metri (și înalt), nu sîntem la piramidele egiptene. Dacă era o simplă trapă tehnică, era chiar lîngă complexul comercial, nu tocmai dincolo de piață. Se vede clar că e un culoar cu dimensiuni normale pentru acces pietonal.
3. Însuși Gheorghe Udriște a spus foarte clar că e vorba de al doilea acces al stației, nefinalizat, de care se știe foarte bine, și că există disponibilitate din partea Metrorex pentru finalizarea lui.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3636
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Apărătorii Patriei

Mesajde misterr » Dum, 20 Iul 2014, 19:20

Continuare la discuțiile de la Apărătorii Patriei:


Priza de aer, care înainte era vizibilă la suprafață, acum este în spatele acestui gard:



P1030905.JPG
P1030905.JPG (124.54 KiB) Vizualizat de 2322 ori



P1030901.JPG
P1030901.JPG (122.87 KiB) Vizualizat de 2322 ori



P1030899.JPG
P1030899.JPG (127.08 KiB) Vizualizat de 2322 ori



P1030897.JPG
P1030897.JPG (123.94 KiB) Vizualizat de 2322 ori




Am adăugat și puțină „culoare locală”:



P1030908.JPG
P1030908.JPG (139.26 KiB) Vizualizat de 2322 ori




Rămîneți pe recepție, vi se pregătește ceva (tot legat de „Apărătorii Patriei”)!
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3636
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Statia Aparatorii Patriei

Mesajde andrei11 » Dum, 20 Iul 2014, 22:50

Impreuna cu userul # misterr ne-am gandit – acum vreo luna – sa prezentam unele aspecte mai putin cunoscute ale statiei de metrou Aparatorii Patriei din cartierul Berceni, mai ales ca primarul corpolent al sectorului – Piedone dupa porecla – cu mare fast anunta acum mai bine de un an deschiderea unui nou acces al statiei aflat in adormire tocmai de pe vremea Socialismului Multilateral Dezvoltat. Pana la urma se pare ca acest proiect a adormit definitiv si in Epoca Capitalista.
Zis si facut, mai ales # misterr a purces la exploatarea statiei cu aparatul de fotografiat in mana, ba de cateva ori a folosit cu incredere si blocnotesul dotat cu creion si guma.
Trebuie facuta precizarea ca la fundamentarea concluziilor ce vor urma au stat la baza unele documente importante pentru noi, si anume.
Schita userului # rosetti 61
fig.1.png
fig.1.png (605.59 KiB) Vizualizat de 3198 ori

2 filmulete, unul al Pro TV – ului iar celalalt al televiziunii Realitatea Tv.
http://vid2.stirileprotv.ro/2012/01/13/60541359-2.mp4
https://www.youtube.com/watch?v=j__eQUxTnXk
https://www.youtube.com/watch?v=tPr87lv1iM8
Observatiile noastre de pe teren precum si un sir lung de discutii purtate in mediul on line. Aceste discutii au fost deseori in contradictoriu si facute pe baza a circa 60 – 70 de fotografii / schite care au circulat intre noi si care pana la urma au dus la concluziile pe care le veti citi ceva mai jos.
Google Earth.
Un prim aspect asupra caruia as vrea sa zabovim un pic este structura de rezistenta a statiei
In desen am prezentat structura de rezistenta de la nivelul peronului.
fig.2.png
fig.2.png (140.11 KiB) Vizualizat de 3198 ori

Observatii :
Structura de rezistenta a statiei se bazeaza pe peretii perimetrali din beton si pe o serie de stalpi, unii legati cu grinzi intre ei, altii nu. Deasemenea stalpii rezolva diferit preluarea fortelor verticale, stalpii din mijlocul caii de rulare fiind legati direct de planseu si fiind “pereche” iar celalalti stalpi fiind legati prin grinzi ca in figura de mai sus. Nefiind de specialitate, nu stau sa analizez de ce s-a recurs la o asemenea pozitionare si legare a stalpilor intre ei, îi las pe cunoscatori sa ofere explicatii daca doresc s-o faca.
Detaliu cu prinderea stalpilor din statie direct de planseu :
fig.3.png
fig.3.png (516.95 KiB) Vizualizat de 3198 ori

Detaliul cu grinzile care leaga stalpii din spatiile tehnice ( captura din filmul Pro Tv – ului )
fig.4.png
fig.4.png (56.61 KiB) Vizualizat de 3198 ori

Avand in vedere schita lui rosetti mai sus prezentata si pornind de la ideea ca peronul util este lung de 120 metri – nu am stat sa verific acest lucru – rezulta urmatoarele cote de gabarit ale statiei. Daca cotele nu sunt conforme, rog sa spuneti unde gresesc.
fig.5.png
fig.5.png (629.4 KiB) Vizualizat de 3198 ori

Si un desen facut de mine, care reprezinta acelasi lucru.
fig.6.png
fig.6.png (77.98 KiB) Vizualizat de 3198 ori

In continuare voi prezenta doua lucruri mai bizare referitor la culoarul de corespondenta intre cele 2 peroane de la capatul spre IMGB al statiei.
In poza de mai jos misterr cercetand mai atent culoarul a descoperit o usa, pe care am notat-o “usa lui misterr”. Parerea mea proprie – fiind si pe colt – este ca acea usa mai degraba este “usa femeii de serviciu’’ unde-si tine mopul, galeata si matura, nu seamana cu o usa care ar duce sub spatiul actual destinat “Spatiilor tehnice”
fig.7.png
fig.7.png (162.56 KiB) Vizualizat de 3198 ori

Tot vigilenta lui #misterr a descoperit o usa de serviciu la nivelul intermediar dintre peron si culoarul de legatura.
Ca sa se ajunga de la peron la culoar exista un palier de odihna, scarile nu sunt continue pana jos. Acolo este o usa. De precizat ca pe partea cealalta a scarilor ( pe peronul spre IMGB ) nu exista nici o usa.
fig.8.png
fig.8.png (23.83 KiB) Vizualizat de 3198 ori

De ce am scris acolo “Posibil spatii tehnice sub linii”
Explicatii :
La constructia statiei este greu de crezut ca atunci cand s-a realizat culoarul de legatura s-a sapat strict culoarul si nu a fost excavat intreg spatiul.
Totodata iar este greu de explicat de ce s-a preferat o asemenea legatura – cand firesc era sa se mai construiasca un vestibul normal ca in capatul celalalt al statiei. Poate numai existenta unor alte spatii la nivelul intermediar si la nivelul culoarului de legatura sa justifice cota culoarului de legatura.
De fapt trebuie sa lamurim ce sunt cu cele 2 usi, usa lui misterr si usa de la nivelul intermediar.
Urmatoarea schita apartine in totalitate lui misterr, se observa notati atat hidrantii de pe peronul spre centru cat si denumirea usilor de pe peron. Ca si bonus pozitionarea unui ventilator din spatiile tehnice.
fig.9.png
fig.9.png (35.8 KiB) Vizualizat de 3198 ori
fig.10.png
fig.10.png (143.57 KiB) Vizualizat de 3198 ori

Va urma ;)
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17234
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Statia Aparatorii Patriei

Mesajde andrei11 » Dum, 20 Iul 2014, 23:03

( Continuare )
Nu am considerat necesara notarea hidrantilor de la peronul spre IMGB, dar daca este de interes se poate rezolva destul de usor.
Urmatorul desen : configurarea actuala a spatiilor tehnice, si ca bonus notarea usii de sigilare a statiei in caz de explozie atomica sau in cazul altor evenimente care necesita acest lucru.
fig.11.png
fig.11.png (23.83 KiB) Vizualizat de 3189 ori
fig.12.png
fig.12.png (40.32 KiB) Vizualizat de 3189 ori
fig.13.png
fig.13.png (283.15 KiB) Vizualizat de 3189 ori

Accesul de la suprafata, asa cum se prezinta la ora actuala,
a) la suprafata :
fig.14.png
fig.14.png (351.11 KiB) Vizualizat de 3189 ori

b) la interior
fig.15.png
fig.15.png (291.45 KiB) Vizualizat de 3189 ori
fig.16.png
fig.16.png (286.93 KiB) Vizualizat de 3189 ori

Si acum configurarea statiei in cazul in care s-ar inaugura si accesul secundar. De precizat ca e o problema la ora actuala cu acest acces, trebuie facute unele modificari pentru ca accesul sa dea intr-o zona libera, eventual lungit culoarul in afara perimetrului actual cu circa 10 metri. Nu e un cap de tara, se poate rezolva.
fig.17.png
fig.17.png (28.05 KiB) Vizualizat de 3189 ori
fig.18.png
fig.18.png (71.02 KiB) Vizualizat de 3189 ori

Si o captura Google Earth unde se pot vedea conturul statiei, pozitionarea prizei de aer, a accesului lui Piedone si a acesului actual in statie.
fig.19.png
fig.19.png (718.16 KiB) Vizualizat de 3189 ori

In final, drept bonus, din partea lui #misterr 2 poze ale prizei exterioare de aer, cea de a doua surprizand si un crampei din viata comunitatii.
fig.20.png
fig.20.png (499.28 KiB) Vizualizat de 3189 ori
Ultima oară modificat de andrei11 pe Dum, 20 Iul 2014, 23:14, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17234
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Statia Aparatorii Patriei

Mesajde andrei11 » Dum, 20 Iul 2014, 23:04

Sfarsit :)
fig.21.png
fig.21.png (452.94 KiB) Vizualizat de 3187 ori
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17234
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Staţia Apărătorii Patriei

Mesajde Lixandru Dragos-Liviu » Vin, 08 Aug 2014, 14:52

Aduc două poze de aici, cu imagini din capătul unde se află acele scări ce dau către pasajul de subtraversare (posibilă viitoare ieşire către piaţă), ca o continuare la discuţia de mai sus, despre acest subiect.
Cu câteva luni în urmă, am observat la nivelul subtraversării că era foarte multă apă, cam de o jumătate de metru.
Aparatorii Patriei (subtraversare).jpg
Aparatorii Patriei (subtraversare).jpg (280.22 KiB) Vizualizat de 2876 ori

A. Patriei (subtraversare).jpg
A. Patriei (subtraversare).jpg (138.04 KiB) Vizualizat de 2876 ori
Lixandru Dragos-Liviu
Membru Silver
 
Mesaje: 531
Membru din: Lun, 10 Dec 2012, 13:21
Localitate: Bucureşti, Sector 4, Apărătorii Patriei

Re: Statia Aparatorii Patriei / M 2

Mesajde CSL » Mar, 29 Ian 2019, 04:35

Si dezgrop niște morți.. :D

Ar fi minunat un acces nou. Poate așa se mai potolește și curentul de aer de la singurul acces. Mai ales când vin sau pleacă trenurile simultan.
În zona încercuită este îngropată o conductă de apă.
http://wikimapia.org/#lang=ro&lat=44.37 ... 36377&z=20
De ținut minte că toate detaliile de pe patformă sunt puse de utilizatori și nu reflectă neapărat realitatea.
Fişiere ataşate
Aparatorii patriei.jpg
Aparatorii patriei.jpg (426.23 KiB) Vizualizat de 965 ori
CSL
 
Mesaje: 3
Membru din: Sâm, 09 Iul 2016, 16:28

Re: Statia Aparatorii Patriei / M 2

Mesajde subway guru » Mar, 29 Ian 2019, 16:43

Prezenta unei conducte de apa in amplasament nu e chiar un impediment major, mai nashpa e cu canalizarile, ca astea functioneaza gravitational.
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11336
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Statia Aparatorii Patriei / M 2

Mesajde GPS » Mie, 30 Oct 2019, 08:28

Avem restricție în zona macazului, 30 Km/h.
GPS
Membru Silver
 
Mesaje: 2597
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Anterior

Înapoi la Reţeaua de metrou din Bucureşti


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Costin şi 3 vizitatori