Metrou File de Poveste

Prezentări, discuţii, noutăţi despre infrastructura metroului bucureştean

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde shoppy » Vin, 09 Feb 2018, 23:15

Acea pare sa fie C.A. Rosetti pe care inca se circula, cel mai probabil au oprit semafoarele ca nu mai avea rost si le-au pus un cedeaza sa nu iasa vreun gigi cu basculanta direct in strada.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8152
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde rosetti61 » Sâm, 10 Feb 2018, 01:46

Pe strada respectiva se circula, insa numai cu maxi taxi, daca voiai vreun autobuz mergeai mai incolo, pe Dionisie Lupu, unde-l aveai pe 331 care a mers catva timp pana la Spitalul Coltea (inainte sa fie scurtat acolo a circulat, chinuit si ocolit pana la Liceul Sincai). Dupa ce au terminat cu metroul, in 1987, au infiintat linia 300 pe bulevard, intre Piata Victoriei si Universitate, care a mai fost mentinuta ceva timp dupa deschiderea tronsonului spre Pipera. Apoi pe axa Nord-Sud a ramas doar traficul auto general (care includea si microbuzele maxi-taxi). In noaptea de anul nou 1987 se circula lejer pe Magheru (octombrie-noiembrie au terminat cu pavajele si mici remedieri).
Cu ideile Lor de a omite unele statii pe traseu, facea metroul inutil pe portiunile respective, chiar daca oleaca se marea un pic viteza pe interstatie. In Militari, daca la Gorjului era o intersectie importanta, sigur ar fi construit statia de la inceput.
Cine a realizat fotografia respectiva cred ca nu s-a sfiit sa traga si alte cadre cu santierul...
Alt loc care a stat inchis a fost piata Victoriei, cu santierul metroului (aici au filmat cadre din "Cale Libera" ca de altfel si in alte locuri de pe reteaua metroului, in functiune sau in santier )si al pasajului rutier; la inceputul anului 1987 incet-incet se refacea suprafata.
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1161
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde subway guru » Dum, 11 Feb 2018, 00:17

Care maxi taxi pe salam cu soia?
8-)
____________________________
@sab
Exact asa cum spui dar motivatia reala era teama politrucilor de a nu iesi la iveala ca nu facusera decat sa dea <spoieli antiseismice> pe Magheru dupa marea zguduiala din ‘77
Dar pe Elisabeta???
:twisted:
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 10195
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde rosetti61 » Dum, 11 Feb 2018, 03:44

Niste linii gen 508 si 512.
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1161
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde sab » Dum, 11 Feb 2018, 11:13

Pe Elisabeta...abia atept. De aceea nu cred ca va incepe in urmatorii 10 ani ceva dincolo de PSS Opera. :(
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 4152
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde shoppy » Dum, 11 Feb 2018, 13:48

Apropo de file de poveste, la Grigorescu in gradina blocurilor, sapau niste baieti un sant si evident ca din toata gradina aia s-au infipt fix intr-un ditai fierul, spuneau pensionarii ca mai este cel putin inca unul in afara de acesta.
Fişiere ataşate
DSC_00761.jpg
DSC_00761.jpg (197.63 KiB) Vizualizat de 1704 ori
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8152
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde iliutu » Dum, 18 Feb 2018, 10:26

Arheologie deja :twisted:
Rabdare si tutun
iliutu
Moderator forum
 
Mesaje: 1181
Membru din: Dum, 21 Noi 2010, 22:26

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde andrei11 » Dum, 18 Feb 2018, 11:44

Puț de epuisment mai mult ca sigur.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 14399
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde misterr » Sâm, 05 Mai 2018, 10:38

Atenţie, se închid uşile! - un nou episod Adevăruri despre trecut, pe TVR1

Sâmbătă, 5 mai, de la ora 14:30, la TVR1, Roxana Tarhon ne spune mai multe despre „trenul galben fără cai, în episodul „Atenţie se închid uşile!” din seria Adevăruri despre trecut



misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 2917
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde misterr » Sâm, 05 Mai 2018, 15:31

Adevăruri despre trecut: Atenţie, se închid uşile! (@TVR1)

Episod din seria Adevăruri despre trecut, difuzat pe 5 mai la TVR1, în care Roxana Tarhon şi echipa emisiunii ne-au spus povestea metroului bucureştean.

Printre ideile de dezvoltare a capitalei lansate în perioada interbelică s-a numărat şi cea a construirii unei linii de metrou. În Londra se circula prin subteran din 1863; în Budapesta din 1896, ba chiar şi la Moscova exista metrou din 1935. Situaţia era, însă, potrivnică înfăptuirii unei linii de transport subteran în România anilor ’30 – ‘40. A venit şi Cel de-al Doilea Război Mondial, iar peste aceste proiecte s-a aşezat praful.

Bucureştiul nici nu îndeplinea în acele vremuri un criteriu de bază pentru pentru construirea unei linii de metrou: după primul Război Mondial, capitala avea mai puţin de 400.000 de locuitori; înaintea celui de-al Doilea Război Mondial se apropia de un milion şi de-abia în anii 70, depăşeste 2 milioane de locuitori. Abia în acest moment situaţia devine critică: „oamenii muncii” – cum erau denumiţi cetăţenii - nu mai puteau ajunge la timp la serviciu. Se impunea, aşadar, dezvoltarea circulaţiei subterane.

Rămânea, însă, o altă problemă: terenul pe care este amplasat Bucureştiul este destul de nisipos, din cauza apelor care îl străbat. Voinţa politică a fost, însă, mai puternică şi, în 1972 s-a luat decizia ca pe sub cartierele din Bucureşti să circule metroul.

Primul tronson urma să lege fabrica de mașini agricole Semănătoarea de platforma industrială Timpuri Noi. Lucrul a început în septembrie 1975, iar 4 ani mai târziu, în noiembrie 1979, bucureştenii puteau urca în vagoane.

Reţeaua de transport subteran a Bucureştiului se dezvolta, la început, cu o viteză de aproape 2 kilometri pe an. Pare puţin, dar, să nu uităm, era o premieră în România! Muncitorii au căpătat experienţă şi au ajuns repede la un ritm de 4 kilometri pe an. Era incredibil; doar metroul din Ciudad de Mexico înainta mai repede!

În 1989, Bucureştiul avea aproape 60 de kilometri de metrou. Călătoria cu acest mijloc de transport în comun a devenit o obişnuinţă, atât pentru bucureşteni, cât şi pentru cei care veneau în capitală cu treburi.

Realizator Roxana Tarhon
Consultant de specialitate Lavinia Betea
Producător Raluca Rogojină
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 2917
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde subway guru » Lun, 07 Mai 2018, 20:28

Un reportaj de tot spanacul...
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 10195
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde andrei11 » Lun, 07 Mai 2018, 20:52

Spanacul este recomandat în alimentație. Nu există contraindicații. Simplu sau cu ochiuri. :bere:
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 14399
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde subway guru » Lun, 07 Mai 2018, 21:13

Am scris spanacul ca sa nu scriu rahatul...
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 10195
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde TibiV » Lun, 07 Mai 2018, 22:59

Rahatul era pe vremuri o specialitate turceasca demna de toata aprecierea..
La traducere "R" a devenit "C", la fel si "h"...
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 8253
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Reţeaua de metrou din Bucureşti


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: nanucmihai şi 4 vizitatori