Statia Piata Sudului - observatii si comentarii

Prezentări, discuţii, noutăţi despre infrastructura metroului bucureştean

Criminalul se întoarce la locul faptei

Mesajde misterr » Mie, 03 Apr 2013, 16:13

Vin de la locul faptei (liftul de la Piața Sudului, evident). De data asta l-am mirosit bine pe toate părțile. Am reușit să mă uit și în puțul liftului, ținînd ușile deschise.

Pot să confirm că schița pusă mai sus este perfectă. Într-adevăr, între planul ușilor și cutia (învelitoarea) de tablă este loc pentru grindă (se vede și cum s-a intervenit la grindă). Pe partea dinspre calea de rulare (unde e buzunarul) iar e clar, iar în partea opusă ușilor, sub grindă, e un tablou electric. Am văzut și dimensiunile cabinei (gabaritul), și interiorul puțului liftului (cu șinele de ghidare, cabluri etc.).

Eu zic că problema e lămurită. Mulțumim #andrei11 pentru implicare. Cred că acum toată lumea poate să stea liniștită.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 1907
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Lift Piata Sudului - sectiune

Mesajde andrei11 » Joi, 04 Apr 2013, 21:03

Detaliu al ultimului desen facut de mine / confirmat pe teren de # misterr, executat corect din punct de vedere al realitatii.
Alte sectiuni / profile voi face numai la cerere daca ceva nu e clar, dar asa cum a observat si # misterr lucrurile practic s-au limpezit la "Piata Sudului".
4-4-2013 1-20-42 PM.jpg
4-4-2013 1-20-42 PM.jpg (62.53 KiB) Vizualizat de 899 ori

PS
Am impresia ca liftul are "usa dubla" ( si in partea cealalta ), dar nu mai modific desenul. :roll:
Sigur mai are o usa undeva in dreptul vestibulului, nu se poate coborî în vestibul pe usa desenata de mine pentru ca s-ar păşii în gol :lol: :mrgreen:
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 10060
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou

Mesajde rosetti61 » Joi, 04 Apr 2013, 22:00

De obicei lifturile cu acces dublu fie au cealalta usa pe peretele opus fie pe unul din peretii laterali - in cazul de fata cel care e in plan cu buzunarul (cand intri de la peron ori iesi prin dreapta, ori "in fata". Doar a zis ca a intrat si in lift, asa ca a vazut unde este cealalta usa.
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 909
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Lift Piata Sudului

Mesajde andrei11 » Joi, 04 Apr 2013, 22:21

99,99 % e pe peretele opus.
Poate confirma cineva care coboara acolo.
Oricum nu are importanta in contextul discutiei cu "grinda".
E scaparea mea la desen, trebuia sa-mi pice fisa ca mai e o usa. :oops:
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 10060
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Piata Sudului - Editie finala. "The End"

Mesajde andrei11 » Vin, 05 Apr 2013, 07:07

:lol: :lol: :lol:
Ce greseala am facut :!:
Pusesem "Invelisul normal" si in dreptul usii :lol: :lol:
corectie.jpg
corectie.jpg (72.31 KiB) Vizualizat de 1178 ori

Dar am lasat liftul cu o singura usa, e mai original asa. Devine interesant cand se deschide la nivelul vestibulului :mrgreen:
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 10060
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Piata Sudului - Editie finala. "The End" - Bonus Episode

Mesajde misterr » Vin, 05 Apr 2013, 16:33

andrei11 scrie:99,99 % e pe peretele opus.
Poate confirma cineva care coboara acolo.
Pun eu cei 0,01% lipsă.
Într-adevăr, la nivelul vestibulului ușa e pe peretele opus (de-aia nu-mi vedeam niciodată mutra în oglindă cînd se tot deschidea ușa la nivelul peronului și mă uitam să văd ce și cum...)
Oricum, desenul tău nu e greșit, pentru că secțiunea e la nivelul peronului, nu al vestibulului.

Încă o observație: dacă prin „colivia liftului” înțelegi cabina care merge sus-jos-sus-jos, atunci ea ocupă numai zona verde. Spațiul rămas este pentru contragreutate (care și ea merge sus-jos-sus-jos) și cabluri. Repet, m-am uitat în puțul liftului printre cabină și ușile deschise, și prin hubloul de la nivelul scărilor.

Încep să mă întreb dacă cei maxim 50cm cîștigați nu erau mai ușor și comod de „mușcat” din scară, decît să se intervină asupra grinzii. Am senzația că toată „ingineria” cu grinda a produs mai mult deranj decît dacă se lua din scară, unde nu se umbla la grindă.

Aștept să-mi zici unde greșesc... Se dezechilibra scara, apărea un moment în jurul grinzii de vang și se răsucea, sau ce?
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 1907
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

P. Sudului "Contragreutatea ataca"

Mesajde andrei11 » Vin, 05 Apr 2013, 21:14

1) Constructiile sunt domeniul lui subway , nu al meu.
2) Recunosc ca nu sunt specialist in lifturi, aici cu contragreutatea m-ai prins. Oricum desenul nu-l mai schimb foarte curand, cred ca pana pe miercuri - joi nici nu o sa fiu in Bucuresti iar eu nu posed laptop, iar programul de desen e pe calculatorul propriu.
3) Nu se dezechilibreraza nici o scara, solutia a fost aleasa la Piata Iancului ( statia mea de domiciliu ) si vad ca scara e bine mersi.
Desenul e gresit cu siguranta pentru ca usa reprezentata e a liftului si nu a peronului, ori trebuia sa fie si usa cealalta.
Nici cum se inchide usa nu e bine, m-am uitat azi la o usa echivalenta ( nu de la metrou ), o sa fac corectiile necesare. Si contragreutatea. Nici nu-ti ( nu va ) trece prin cap ce o sa pun pe post de contragreutate. Oricum nu o buburuza ;)
4) Desi inginereste vorbind interventia asupra grinzii e ok, nici eu nu inteleg de ce nu s-a luat jumatate de metru din scara, poate ne explica guru.
Sa ne amintim ca la statia Victoriei ( M 1 ) e un stalp in mijlocul scarii care practic atunci cand e "ambuteiaj" face ca scara nici sa nu fie folosita la intreaga capacitate, practic o portiune de 1 metru latime din scara nici nu e folosita pentru ca exact la mijlocul scarii te intalnesti cu stalpul si trebuie sa dai "prioritate" fluxului dominant ( de urcare sau de coborare ).
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 10060
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou

Mesajde sab » Sâm, 06 Apr 2013, 20:20

La Victoriei este o improvizatie, acolo unde este scara fixa nu trebuia sa fie nimic. Insa datorita faptului ca statia a fost mutata cu cca 50% din lungime spre Stefan cel Mare au incropit o scara fixa in zona aceea, care, din pacate este exact zona cea mai ingusta a statiei.
In plus la Victoriei mai exista si rulante, ceea ce la Pta Sudului nu avem (si nici nu cred ca o sa avem vreodata).
Daca mai pui la socoteala si amanuntul pe care l-am amintit acum ceva vreme si despre care unii au zambit ( anume ca Pta Sudului va fi in viitor o statie de corespondenta), avem raspunsul de ce nu au "muscat" din scara fixa.
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 2985
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou

Mesajde sab » Dum, 07 Apr 2013, 20:28

Grinzile transversale de la Pta Sudului au un rol asa important ? Pentru ca puteau sa sacrifice/modifice vreo 2-3 astfel de grinzi si sa faca liftul in zona incercuita cu rosu. Era o solutie mai eleganta decat sa-l inghesuie langa scara fixa. Iar spatiul respectiv de langa scara fixa putea fi folosit pentru rulanta.
Grinzile respective (probabil prefabricate) mi se par prea dese ca sa fie doar de rezistenta.
Aceasta solutie a fost folosita de exemplu la Brancoveanu, unde s-au sacrificat niste grinzi.
Fişiere ataşate
Pta Sudului.JPG
Pta Sudului.JPG (48.43 KiB) Vizualizat de 1036 ori
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 2985
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou

Mesajde 133 313 » Lun, 08 Apr 2013, 19:05

Deci in concluzie tine. Pentru moment. Asta se vede si cu ochiul liber. Acum ca nu avem nici un calcul si nici nu cred ca poate calcula cineva ce se intampla la taierea unei grinzi... Om trai si om vedea.
133 313
 

Re: Statia Piata Sudului - observatii si comentarii

Mesajde andrei11 » Lun, 09 Ian 2017, 18:57

Toate grinzile sunt importante, fara discutie, chiar foarte importante.
Imposibil ca grinzile sa fie "prea dese". Ele sunt exact cate trebuie si la dimensiunea care trebuie.
Chiar toate grinzile sunt de rezistenta, nu exista acolo grinzi "de frumusete", adica grinzi aparente din cine stie ce motive estetice.
La Brancoveanu sunt doua deosebiri esentiale fata de Sudului, si anume
1) Scarile
2) Daca ai timp sa observi, grinzile la Brancoveanu fata de Sudului sunt taman invers puse, adica daca la Sudului avem rezistenta dezvoltata pe 4 axe longitudinale legate intre ele prin grinzi verticale, la Brancoveanu avem rezistenta dezvoltata pe vreo 15 axe verticale ( sau cate or fi ) legate intre ele prin grinzi longitudinale.
Iar scarile au cu totul alta rezolvare, lasand la o parte faptul ca la Brancoveanu parca avem stalpi "dublii" ( poate ma insel ), deci practic fiecare sectiune - din cele 15 sau cate or fi lucreaza si de sine statator. Asadar daca "scot'' cateva grinzi "mici" stabilitatea statiei nu este afectata.
Concluzie
Daca ai timp uita-te la orientarea grinzilor mici la Brancoveanu / Sudului si o sa observi ca sunt pozitionate exact pe axe la 90* unele fata de celalalte.
Si scarile sunt esentiale, pentru ca la scari avem o ruptura a numarului de stalpi, sunt altfel plasati.
Acum vreun an am avut treaba cu statia Brancoveanu dar cu vestibulul si nu cu rezistenta lui, ci cu pozitionarea unui chiosc de covrigi, asadar nu m-au interesat deloc stalpii / grinzile, numai ca si desen, dar nu-l mai am.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 10060
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Statia Piata Sudului - observatii si comentarii

Mesajde subway guru » Mar, 10 Ian 2017, 23:45

A vazut careva dintre voi vreo grinda de 'frumusete' si nu de rezistenta???
Voi sunteti ceva 'cofetari/patiseri'???...sau ce Doamne iarta-ma???
:twisted:
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 8734
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Statia Piata Sudului - observatii si comentarii

Mesajde shoppy » Mie, 11 Ian 2017, 16:06

Cum au facut unii pe la Romana peretii de 2 ori mai grosi, tot asa prin alta parte, or fi pus de 2 ori mai multe grinzi, si mai taiem din ele.
25: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IT, LU, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
2016: avion 12.8k km, tren 2.1k km, masina 21.7k km, metrou 2.5k km, bicicleta 730km
2017: masina 0.2k km, metrou 0.2k km
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 4991
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Statia Piata Sudului - observatii si comentarii

Mesajde subway guru » Mie, 11 Ian 2017, 20:12

Cu Romana si cu Pasajul U1-U2...nu-mi plasa mie 'gogosi' ca e ca vandutul de castraveti la 'gradinar'...le stiu pe amandoua mult prea bine, direct si personal...
La Romana nu e niciun perete 'dublu'...altul a fost 'trickul' de care am uzat pentru a 'fenta' stupizeniile activistilor de partid!
:bere:
Si sa nu-i crezi pe 'comunisti' tampiti, erau mult prea 'versati si perversi' ca sa-i poti 'duce cu presul'...iti trebuia mult sange in instalatie si inteligenta 'cu tona' ca sa-i poti 'dribla' la cata perfidie aveau...
Atunci era un meci inteligenta 'distructiva' contra superinteligenta rafinata nu ca azi...cand e logica elementara contra prostia monumentala!
:bere:
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 8734
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Anterior

Înapoi la Reţeaua de metrou din Bucureşti


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori