Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Accidente / incidente

4880 posts, 1262449 views
 
Go to page:  1  ... 266 267 268 269 270 271 272  ... 349
 
 

📖 Pagination options
Re: Accidente / incidente andrei11

cris_m wrote:
Asadar, eu mai vad o mare problema in zona respectiva cu vizibilitatea obturata de pomi, vaze si alte kitsch-uri oribile.

:rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:
Asta-i poanta secolului ! Singurul mod în care acolo tramvaiul NU e vizibil este doar dacă avem de-a face cu o miniatură << Made in Utilizator anonim >> !
MA.JPG (50.62 KB; downloaded 2483 times)

Am revăzut de mai multe ori filmul, tramvaiul era perfect vizibil.
______________
Singura speranță (foarte firavă ) a lui 228 e să susțină că macazul  s-a schimbat singur << sub roți >>. Din moment ce el a mers înainte înseamnă că așa erau orientate << acele>>. Pe de altă parte cred că e foarte ușor de aflat ce tramvai a fost în fața lui 228 acolo. Asta așa, ca și idee pentru anchetatori.
Macazul e automat sau funcționează << la rangă >> ?  Dacă funcționează la rangă iar e încurcată treaba pentru 228.
Imediat în  spatele lui 228 mai era un tramvai ?

 


Re: Accidente / incidente alexandru_gr

Din ce am văzut pe filmare vagonul 228 apare în cadru in minutul 1:18 și pare că merge corect spre dreapta...doar că in minutul 1:20 se vede clar cum 228 virează brusc stânga iar in minutul 1:24 se produce impactul.
109 a avut o fereastră de 6 secunde sa evite impactul ceea ce este practic imposibil.

 


Re: Accidente / incidente Bogdan MD

Nu reusesc sa capturez imagine din video sa o atasez, dar daca faceti un stop-cadru la minutul 1:22, se vede o imagine neclara a vatmanitei de pe #228 din care se poate distinge ca se uita spre stanga, deci nici macar nu a scanat intersectia sa vada daca e ceva in neregula. Si tineti cont ca imediat dupa e incrucisare cu benzile auto, nici dupa aia nu se uita.
Eu credeam ca vatmanii sunt invatati ca orice sofer sa se asigure ca e drumul liber, chiar daca au prioritate...

 


Re: Accidente / incidente 1689

Eu revin la acel semafor neconform amplasat inaintea macazului.

Acolo semaforizarea tramvaielor ar fi trebuit sa fie facuta in concordanta cu configurarea macazului si sincronizata cu celelalte faze ale semafoarelor rutiere.
Daca va uitati la o filmare din cabina facuta pe linia 25, veti vedea ca vatmanul respectiv asteapta la acel “semafor” pt tramvai inaintea bretelei de intoarcere pentru traficul auto.
Acesta, insa, pare a fi sincronizat doar cu directia Pieptanari - Oltenitei.
Teoretic, ar trebui o faza separata, cind atit traficul dinspre Giurgiului spre piata, cit si cel dinspre piata spre Oltenitei sa fie obstructionat - si sa permita trecerea tramvaielor ce parasesc piata indiferent de directia in care se indreapta.
Daca macazul automat ar functiona, atunci ar trebui doua faze separate pentru acel semafor (caz in care ar trebui instalat unul conform), care sa permita viraj dreapta pentru tramvaie atunci cind semaforul pentru auto pe directia Pieptanari - Oltenitei e rosu, dar sa permita circulatia pe sensul spre Oltenitei doar cind ambele semafoare auto (dinspre Giugiului spre Pieptanari si dinspre Pieptanari spre Oltenitei) sint rosii.
Daca vatmanul de pe 228 a traversat intersectia respectind indicatia acelui indicator luminos pentru tramvaie (pentru ca nu este un semafor conform !!), atunci ma tem ca un avocat bun va scoate PMB vinovata de acest incident grav.

 


Re: Accidente / incidente andrei11

Tramvaiul trebuia să facă dreapta pe Giurgiului.  El a luat-o drept spre Olteniței. Prea puțin contează sincronizarea semafoarelor din acest punct de vedere. Asta e prima întrebare la care trebuie să răspundă vatmanul de pe 228. N-avea ce să caute pe direcția  spre Olteniței. Am înțeles că era vătmaniță începătoare ?

 


Re: Accidente / incidente linia 69

Nu complicati lucrurile cu observatii inutile despre semafoare, corelari etc.
Vatmanul/vatmanita ce conducea tramvaiul 228 intai trebuia sa observe culoarea semaforului care ii permitea sau nu trecerea, respectiv virajul la dreapta pe sos. Giurgiului si apoi directia macazului, daca era facut pentru dreapta sau nu.
Atat ! Restul nu mai are importanta .... e vinovat/a !!!  Daca a vazut sau nu celalalt tramvai ... etc. nu il/o disculpa.
Trebuia sa se asigure ca toate elementele ce-i permit trecerea/virajul/schimbarea directiei de mers sunt in regula pentru a efectua aceasta manevra,

 


Re: Accidente / incidente 1689

Asta pentru ca in Codul Rutier exista acel concept de “conducere preventiva” - care este o aberatie din punct de vedere juridic.

Din ce spuneti voi inseamna ca si cind intru intr-o intersectie pe culoarea verde si ma loveste cineva care n-a acordat prioritate/respectat culoarea semaforului / etc., am si eu o doza de culpa ca nu m-am asigurat.

Daca “semaforul” tramvaiului indica liber la trecere, faptul ca tramvaiul de pe linia 7 a luat-o gresit nu joaca nici un rol.

Inca o data, acel “semafor” nu e conform, iar asta e vina PMB !

 


Re: Accidente / incidente Chev Celios

Totusi ceva se intampla pentru ca asta nu este un caz singular in ultima vreme. Sa nu uitam ca acum cateva lunii am mai avut un incident asemanator la Armeneasca pe liniile 16 cu 21. Aici sunt mai multi factorii care adunati au produs acest accident.
Factorii precum:- Graba
-Infrastructura cu defecte(pentru ca in opinia mea un macaz automat care este schimbat la ranga este o piesa cu probleme,care nu mai prezinta siguranta in trafic)
-Stres
-Oboseala

Singura solutie pentru a nu mai avea parte de astfel de probleme este sa se repare/inlocuiasca toate macazele, iar pe toate vagoanele sa se monteze transponder.

 


Re: Accidente / incidente andrei11

Un macaz automat care se schimbă cu ranga este foarte sigur în exploatare. E ca la voi în aviație, o pistă ziua în amiaza mare fără vânt și cu cer senin este foarte sigură în exploatare și dacă aterizăm fără instrumente, << la vedere >>.
Dacă ești obosit, stresat, grăbit n-ai ce căuta nici la manșa avionului nici la reostatul tramvaiului. Stai acasă și te uiți la meciurile de fotbal din Bundesliga.  :roll:
_____________
De ce să se monteze pe toate vagoanele transponder ? Cum e acum nu e bine ? Să pună mâna  să repare mecanismele actuale. N-au funcționat niciodată de fraieri ce suntem. Adică în anii '970 funcționau și acum nu. Secretul era că atunci li se făcea mentenanța, plus că erau la bază piese rusești. Nu înghețau, nu intrau la apă.Erau supradimensionate.

 


Re: Accidente / incidente Chev Celios

Andrei faci o comparatie proasta. In momentul in care modul de comanda automata a macazului este defect exista posibilitatea ca acesta se poate sa se schimbe singur si neactionat de nimeni, lucru care poate fi dovedit foarte greu. De ce credeti ca la intersectia liniilor 21 cu 36 au demontat complet patinele de comanda a macazelor.  Tocmai ca in aviatie mai ai posibilitatea sa aterizezi si pe un lac daca te stii bazat, iar in cazul nostru avem de aface cu un lucru care daca nu exista acolo nu poti sa iti continui drumul. Deci repet in momentul in care un macaz automat este defect si trebuie facut la ranga acel macaz nu mai reprezinta siguranta in trafic.Acea posibilitatea de a face macazul la ranga este doar pentru momentele cand macazul este defect,momente care ar trebui sa fie cat mai scurte, nu sa tina cu anii. Un sindicat adevarat ar fi trebuit sa faca presiuni asupra acestui lucru.
Prin montarea de transpondere pe tot parcul feroviar al STB cumulat cu montarea de macaze automate pe toata reteaua, ar elimina in proportie de 99% posibilitatea producerii unui astfel de accident. Totusi  suntem in 2020.

 


Re: Accidente / incidente 1689

Tramvaiele ar trebui sa aiba semaforizare dedicata, conforma cu prevederile Codul Rutier, la toate intersectiile.
In momentul de fata asta e mai de graba o exceptie (cred ca numar pe degete cite semafoare de genul asta mai exista/functioneaza)
86561814-3796-4D2E-8E0F-C2B228070E48.jpeg (26.15 KB; downloaded 2504 times)

 


Re: Accidente / incidente andrei11

Macazurile  din cadrul rețelei STB - cele automate - nu se pot schimba singure pentru că pur și simplu nu mai au instalațiile electrice NU valide, ci pur și simplu nu mai sunt la locul lor. Începând cu siguranțele. Hai să-ți explic mai explicit, dacă nu  mai ai întrerupătorul din perete în veci nu o să poți aprinde lumina în cameră. Firele sunt izolate, evident. Poți să te uiți o veșnicie la becul ăla, n-o să se aprindă.

 


Re: Accidente / incidente 1689

@andrei11, au fost suficient de multe situatii in ultimii ani in care tramvaiele au luat-o o jumatate pe o directie, cealalta pe o alta directie si asta pe macazuri “mecanice”...
Sint convins c-ati vazut si Dvs. situatii in care vatmanii - dupa ce schimba macazul - mai “corecteaza” suplimentar pozitionarea - doar ca sa fie siguri...
Asta dovedeste tehnologie de anii 18xx, zau...

 


Re: Accidente / incidente Robert24

Pe bune ca nu va inteleg... Ce treba are semaforul cu acest accident?
Vatmanul de pe 7 a trecut pe verde, doar ca nu a belit ochii la directia macazului, aia e buba.
Iar cel de pe 11 chiar nu prea are vina (cu exceptia poate a vitezei... dar e discutabil). El nu putea sa vada cum e facut macazul pentru 7, pur si simplu stia ca 7 vireaza drepta catre Giurgiului si nu s-a stresat mai mult decat trebuie...

 


Go to page:  1  ... 266 267 268 269 270 271 272  ... 349
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420528 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use