Pagina 15 din 15

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

MesajScris: Joi, 26 Oct 2017, 04:54
de Puss in Boots
Vor ei sa faca asta? Sunt si capabili?

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

MesajScris: Joi, 26 Oct 2017, 07:07
de Bogdan Ciorascu
P R I V A T I Z A R E A
restul e cancan si variatiuni pe teme diverse de ocupat spatiul pe server

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

MesajScris: Joi, 26 Oct 2017, 07:45
de Puss in Boots
Oricum e bine ca au inceput din PMUD cu ce "trebuia", autobuzele... acolo era hiba, dupa ei. Tramvaiele macar iti ofera benzi dedicate mult mai simplu realizabile decat ar face-o autobuzele. Nu polueaza, intra mai multi oameni, mai scade poluarea si nr de masini de pe strada. Macar teoretic si la pachet cu ceva parcari serioase nu mizerii gen S4. Oricum, 300 tramvaie e ceva urias pentru Bucuresti si va dura pana vor veni toate. Banii sunt de numarat pana la luna si-napoi.

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

MesajScris: Joi, 26 Oct 2017, 08:42
de ByOnu
Puss, tramvaie si troleibuze putem lua cu fonduri UE exclusiv daca actuala regie se va transforma in SC (deci o porcarioara birocratica). Pe cand UE nu da bani pentru autobuze poluante, deci intr-un fel s-a inceput cu ce este cel mai economic fezabil. Fiirea spune ca trecerea la SC este in curs. Dupa aia vehicule electrice.

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

MesajScris: Joi, 26 Oct 2017, 08:50
de Puss in Boots
N-am zis de fonduri UE. Se pot lua si credite. Pt tramvaie e un purcoi de bani mai ales la 300 bucati, dar la trolee e mai simplu si parca citeam pe undeva ca vor sa suplimenteze autobuzele cumparate (de banii aia luau trolee lejer). Totusi Primaria Cluj nu cumpara mijloace de transport cu bani europeni? Eu inteleg ca acolo unele le cumpara Primaria si altele CTP direct.

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

MesajScris: Mie, 28 Feb 2018, 00:32
de TibiV
Nu am idee daca am nimerit topicul potrivit, dar mi se pare ca ofera o "perspectiva europeana"... ;)
Daca nu, va rog sa mutati.

Tallin, "Buletin de Bucuresti" re-make...

18 februarie 2018
http://www.zf.ro/business-international/transportul-public-gratuit-in-europa-de-la-bomba-fasaita-aruncata-de-germania-la-experimentul-populist-dar-profitabil-intrat-deja-in-al-cincilea-an-al-tallinnului-17007235
Transportul public gratuit în Europa: de la bomba fâsâită aruncată de Germania la experimentul populist, dar profitabil, intrat deja în al cincilea an al Tallinnului

Vestea că Germania va experimenta cu transportul public gratuit pentru a reduce poluarea în marile oraşe s-a propagat cu repeziciune în toată Europa şi continuă să facă furori chiar şi după ce guvernul de la Berlin a explicat clar că transportul în comun gratuit este doar o idee şi că nu există planuri concrete. De-a lungul timpului, oraşe din mai multe părţi ale Europei au făcut transportul în comun gratuit din diverse motive, în special pentru a reduce noxele, însă Tallinn, capitala şi cel mai mare oraş din Estonia, a mers cu acest experiment cel mai departe.
Cele mai surprinzătoare rezultate sunt creşterea numărului de rezidenţi şi creşterea veniturilor din taxele generale. Cei care vor să călătorească gratuit cu transportul public în Tallinn trebuie să se înregistreze fiscal în acolo. Nu s-a redus însă traficul - o problemă care ţine nu de transportul în comun ci de comoditatea oamenilor.


27 februarie 2018
https://www.agerpres.ro/politica-externa/2018/02/27/germania-orasele-nu-vor-sa-introduca-transportul-gratuit--62792
Germania: Orașele nu vor să introducă transportul gratuit

Orașele germane, care trebuie să testeze o serie de măsuri pentru a reduce poluarea, nu doresc să introducă transportul gratuit în comun, așa cum a propus recent guvernul federal, a anunțat luni primarul Berlinului, scrie AFP. "Niciun oraș nu a propus transportul în comun complet gratuit", a declarat Ashok Sridharan, primarul din Bonn. Întrebat dacă vreunul dintre cele cinci orașe ar putea în cele din urmă să lanseze un astfel de test, edilul a răspuns: "Cred că mai degrabă este nerealist".
Un alt responsabil municipal, Christian Specht, din oraşul Mannheim, a calificat drept o "iluzie" acest proiect de gratuitate totală a transportului cu autobuzul, tramvaiul şi metroul.
Cele cinci oraşe trebuie să prezinte propuneri concrete Ministerului federal al Mediului până la jumătatea lunii martie.
Presat de Bruxelles să adopte măsuri drastice pentru a reduce poluarea în oraşe, Berlinul a lăsat recent să se înţeleagă, într-un e-mail, că ar putea introduce gratuitatea transportului în comun utilizat zilnic de milioane de persoane în Germania.
Această măsură ar urma să fie testată în cinci oraşe din ţară, printre care fosta capitală Bonn (300.000 de locuitori) şi Essen, oraş industrial din Bazinul Ruhr cu aproape 600.000 de locuitori.
Guvernul a minimizat însă imediat dimensiunea propunerii sale care ar avea consecinţe multiple, mai ales financiare şi logistice, pentru oraşele obligate astfel să gestioneze o creştere semnificativă a numărului de călători.