Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Știri și evenimente despre transportul în comun din București și împrejurimi

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Mesajde drbm » Dum, 17 Sep 2017, 15:25

Wrong. Nu are de-a face. Niciun proiect nu îl împiedică pe celalalt, dacă e conceput în funcție de strategia de transport. Unul lasă loc din proiectare pentru celalalt.
drbm
Membru Silver
 
Mesaje: 462
Membru din: Mar, 23 Feb 2016, 16:27

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Mesajde WT_fan06 » Dum, 17 Sep 2017, 15:56

Nu il impiedica, doar il incurca...
Prioritatea 0 este metroul si numai metroul. LRT sa vina in completarea lui, nu haotic. Mai intai pui la punct reteaua si apoi o extinzi. Indiferent ca sunt parte din strategie, trebuie si ele facute intr-o ordine. Noi nu putem avea un santier cu finantare continua si munca sustinuta si imi spui ca putem sa facem mai multe lucruri concomitent? Mai bine sa faca repede si bine metroul si apoi sa treaca pe light, decat sa ne batem cu pumnii in piept si sa avem 2 santiere fantoma care sa sufoce Bucurestiul pentru de 2 ori mai multi ani...
Avatar utilizator
WT_fan06
Membru Gold
 
Mesaje: 1611
Membru din: Dum, 23 Iul 2017, 18:49

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Mesajde drbm » Dum, 17 Sep 2017, 16:30

Așa da. Dar prioritatea e deja clară. MPGT prin studiul JICA a fost demult scris.
drbm
Membru Silver
 
Mesaje: 462
Membru din: Mar, 23 Feb 2016, 16:27

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Mesajde Puss in Boots » Dum, 17 Sep 2017, 17:15

Cate chestii prevedea si JICA ala....trebuia sa le luam si sa le aplicam intocmai. In 17 ani de munca se faceau destule, daca s-ar fi lucrat sustinut si ar fi fost finantare (buget, credite, fonduri europene)....
Reciteam acum sectiunea dedicata tramvaielor si mai ca imi venea sa plang de ciuda.
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 3851
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Mesajde drbm » Dum, 17 Sep 2017, 23:09

Apropos de light-rail, una din urgențe ar fi refacerea continuității liniei tramvaiului intre Sfânta Vineri - Bd. Coposu și actualul capăt din Bd. Regina Maria al tramvaiului 32, concomitent cu interzicerea accesului auto pe Calea Moșilor -segmentul vechi.
Este o măsură absolut logică de fluidizare a transportului public pe o axă cu grad de încărcare marcat.
Ar costa mai puțin decât s-ar crede și oricum mai puțin decât carburantul ars degeaba în ambuteiajul cronic generat de gâtuirea traficului de către bucla de întoarcere a lui 32, amplasată contrar oricărei logici de proiectare a tramei stradale.
Ultima oară modificat de drbm pe Dum, 17 Sep 2017, 23:20, modificat 1 dată în total.
drbm
Membru Silver
 
Mesaje: 462
Membru din: Mar, 23 Feb 2016, 16:27

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Mesajde andrei11 » Dum, 17 Sep 2017, 23:17

Surprize, surprize :!:
Vezi că ai cam mult de citit. :(
viewtopic.php?f=16&t=73
drbm scrie:Ar costa mai puțin decât s-ar crede și oricum mai puțin decât carburantul ars degeaba în ambuteiajul cronic generat de gâtuirea traficului de către bucla de întoarcere a lui 32, amplasată contrar oricărei logici de proiectare a tramei stradale.

:?: Nu prea înțeleg...
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17372
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Mesajde drbm » Dum, 17 Sep 2017, 23:38

Desființarea buclei respective ar duce la dispariția conflictului de trafic intre rutier și tramvai. S-ar asigura o defluire mai bună din piața Unirii spre 11 iunie, actualmente traficul înspre Rahova traversând inutil ambele cai de rulare ale tramvaiului.

Soluția este la nivelul solului, cale de rulare a tramvaiului prin zonă pietonală. Fără rutier pe axa respectivă. E o soluție de compromis rezonabilă până la viitoarea magistrală 7 de metrou. Există multe orașe cu adevărat dezvoltate unde tramvaiul circulă prin zone pietonale. Doar el.
drbm
Membru Silver
 
Mesaje: 462
Membru din: Mar, 23 Feb 2016, 16:27

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Mesajde Puss in Boots » Lun, 18 Sep 2017, 08:08

Studiul JICA trebuia luat ca litera de lege si aplicat. Se prevedea legatura respectiva prin Unirii si cate si mai cate. Multe din ele (cum ar fi de ex legatura Giurgiului-Oltenitei via Luica si Turnu Magurele) deja destul de dificil de realizat acum (spre imposibil) dar fezabile daca ne apucam de ele din 2000. Era orasul un santier imens 20 de ani dar la capatul lor viata era mult mult imbunatatita. Nu mai zic ca primarul care-l implementa era votat si ras-votat de populatie. Dar pt asta ar fi trebuit sa fie tot ceea ce toti primarii de dupa 89 n-au fost (profesionist, corect, cinstit, muncitor, incoruptibil etc).
Ultima oară modificat de Puss in Boots pe Lun, 18 Sep 2017, 08:10, modificat 1 dată în total.
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 3851
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Mesajde Florinds » Lun, 18 Sep 2017, 08:09

WT fan, nu poti sa construiesti aiurea metrou acolo unde nu e nevoie, costa foarte mult si constructia, iar trenurile care ar cara aer. Abia dupa ce nu mai face fata tramvaiul renteaza.
Florinds
Membru Silver
 
Mesaje: 2407
Membru din: Sâm, 15 Noi 2014, 16:08

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Mesajde Nicu24 » Lun, 18 Sep 2017, 08:10

Nu cred că acum la aceasta ora mai poti face legatura veche de tramvai intre Piata Unirii si Bd.Coposu avand in vedere volumul mare de masini care tranziteaza aceasta piata ,dacă nu s-a facut in anii 90 acum nici atat si nu cred ca mai permite configuratia actuala.
S-a mai scris aici ca s-a dorit de RATB refacerea legăturii de tramvai si era aprobat si de primărie dar fara succes.
Practic nu mai ai pe unde sa mai pui sina de tramvai ,ar fi niste conflicte de trafic si oricum este haos în Piata Unirii la orice oră.
Si mie mi-ar place să se refacă aceasta legatura de tramvai dar asta e .
Cine sa isi dea interesul? Capetele din RATB care fac traseele pe genunchi in dauna călătorilor?
Studiul JICA a fost bun la vremea lui dar nici nu s-a vrut a se face ceva concret in perioada cand inca nu era volumul acesta foarte mare de masini ,acum este prea tarziu.
Cert este ca nu ai cu cine ,toti primarii care au fost la PMB nu au facut nimic concret si fezabil pentru transportul in comun, acum vorbim vorbe .
Ultima oară modificat de Nicu24 pe Lun, 18 Sep 2017, 08:18, modificat 1 dată în total.
Nicu24
 
Mesaje: 352
Membru din: Vin, 24 Iun 2016, 10:26
Localitate: București, sector 3

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Mesajde Puss in Boots » Lun, 18 Sep 2017, 08:18

Pai tocmai, daca s-ar lua masuri complementare sa nu mai fie atatea masini care sa tranziteze zona (taxe, P+R la metrou etc), ar fi usor de implementat. Configuratia actuala e tot aia din 2000 cand JICA propunea legatura respectiva. Nu s-a schimbat nimic doar nr de masini a crescut exponential dar se poate face ceva si ca acesta sa scada (cu frumosul sau cu reversul...). Iar legatura in opinia mea se poate realiza si acum via Bdul Unirii si strada Sf. Vineri cu conditia ca linia de tramvai sa fie separata de restul traficului.

Si pana la urma, o legatura de genul ala e benefica transportului public. Al celor multi adica. N-ar trebui sa dicteze masinile orice politica sau masura adoptata in oras. Plus ca poate unii si-ar lasa masina acasa sa aiba o astfel de legatura. Uite de ex pe Calea Victoriei, pista aia de biciclete a mancat una daca nu doua benzi pentru masini. Nu intru in polemica daca era nevoie de ea sau daca nu ca nu asta e subiectul, ma refer strict la faptul ca s-a construit buna rea asa cum e si masinile au trebuit sa se adapteze. O vor face si la Unirii, repet: cu masuri complementare ca sa nu para ca impui ceva si nu oferi alternative (nu ca faza asta n-ar fi o constanta in politica damboviteana).
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 3851
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Mesajde Nicu24 » Lun, 18 Sep 2017, 08:24

Puss@, de acord cu tine dar nu cred că aceasta legatura se va mai reface vreodata .
Nicu24
 
Mesaje: 352
Membru din: Vin, 24 Iun 2016, 10:26
Localitate: București, sector 3

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Mesajde Puss in Boots » Lun, 18 Sep 2017, 08:42

Speranta moare ultima. Cine stie ce lovitura de imagine mai vor sa dea sub sloganul "sa incurajam transportul in comun" :D Nu stiu daca PMUD-ul prevede lucrarea asta....ar fi o sansa daca da.
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 3851
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Mesajde andrei11 » Lun, 18 Sep 2017, 08:58

Nicu24 scrie:Nu cred că acum la aceasta ora mai poti face legatura veche de tramvai intre Piata Unirii si Bd.Coposu avand in vedere volumul mare de masini care tranziteaza aceasta piata ,dacă nu s-a facut in anii 90 acum nici atat si nu cred ca mai permite configuratia actuala.

Se poate reface legătura, vezi soluția propusă de Robert 24 :
viewtopic.php?f=16&t=73&start=266#p198305
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17372
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Știri și evenimente despre transportul în comun din București și împrejurimi


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: bgd70, BogdanPetrini şi 9 vizitatori